דרום-מערב ארה"ב 21-30 יום: מסלול טיול

המסלול הזה משלב בתוכו שלוש ערים גדולות לפחות, כל אחת מיוחדת בדרכה היא: סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס ולאס וגאס וכן כמה פארקים לאומיים וכביש נופי ידוע אחד. זהו המסלול הפופולרי ביותר בקרב ישראלים הנוסעים בפעם הראשונה למערב ארה"ב.

Capture

כמה פרטים חשובים –

1. עונה מומלצת: אפריל-אוקטובר. ניתן לנסוע גם בחורף, אבל אז הביקורים בפארקים הלאומיים מוגבלים יותר.

2. המסלול הוא מעגלי. ניתן לבחור לעשות אותו בכיוון ההפוך.

3. אפשר להתחיל ולסיים את המסלול בכל אחת מהערים הגדולות: סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס או לאס וגאס.

4. יש אפשרות לחסוך נסיעה אחת בין החוף לוגאס, כך שהמסלול מתחיל בחוף ונגמר בוגאס, או ההיפך. כיוון שטיסות ללוס אנג'לס הן הנוחות והזולות ביותר, בחרתי להתחיל ולסיים את המסלול בדוגמה זו בלוס אנג'לס.

5. המסלול כולל נסיעות ארוכות וקלות ברובן. למשפחות, אני ממליצה בחום לשכור רכב מרווח מסוג מיני-ואן. תוכלו לקרוא כאן עוד על השיקולים בבחירת רכב בטיול בארה"ב, כולל המלצה אישית שלי.

יום 1 – הגעה

נחיתה, שכירת רכב, התארגנות והתמקמות באיזור הוליווד. אם יש לכם כוח, בהחלט אפשר לצאת לסיור רגלי במזח של סנטה מוניקה או בשדרות הכוכבים של הוליווד כבר הערב. אל תבנו על יותר מדי אנרגיות. אחרי טיסה טרנס-אטלנטית, לפעמים פשוט רוצים להתקלח ולנוח, וזה בסדר גמור. אתם בחופשה, לא במסע כומתה!

קיראו כאן על מלונות מומלצים בלוס אנגל'ס

יום 2 – לוס אנג'לס

שדרת הכוכבים בהוליווד
שדרת הכוכבים בהוליווד

יום ביקור בלוס אנג'לס. אם אתם עם ילדים, תרצו אולי לבקר במוזיאוני המדע והטבע המצויינים. המבוגרים יותר אולי יעדיפו לבקר במרכז גטי לאמנויות.

לא לפספס: טיול בשדרות הכוכבים בהוליווד.

המלצה אישית: לכו לראות סרט בקולנוע אל קפיטן בהוליווד. תוכלו לקרוא על הביקור שלנו בהוליווד כאן.

קישורים נלווים: מקומות לביקור בלוס אנגל'ס – איך למצוא מלון בלוס אנג'לס (כולל המלצות) – למתקדמים: 10 מקומות מרתקים שלא חשבתם עליהם בלוס אנג'לס

יום 3 – לוס אנג'לס

היום הזה יוקדש לביקור בפארק יוניברסל. הביקור בפארק אורך 3-7 שעות, תלוי עד כמה תרצו לבלות במתקנים השונים. עם ילדים, יש בהחלט מה לעשות כאן יום שלם, אם כי הפארק פחות "עמוס" מדיסנילנד.

המלצה אישית: אם אתם עם ילדים ומדובר ביום חם, קחו בגדי ים. יש במקום "משחקייה" רטובה עם שלל מזרקות כיפיות.

המשחקיה הרטובה בפארק יוניברסל סטודיוס
המשחקיה הרטובה בפארק יוניברסל סטודיוס

ימי אקסטרה – סן דייגו

אם יש לכם אפשרות להוסיף יומיים עד שלושה כאן, זה המקום להדרים כשעתיים נסיעה עד סן דייגו, במפרט הבא:
יום א' – עצירה במפרץ לה הויה לתצפית בכלבי הים, טיול בעיר העתיקה של סן דייגו, ובקורונדו.
יום ב' – בילוי בפארק Sea World או בפארק LegoLand צפונית לסן דייגו. לחלופין, אפשר להקדיש את היום לפארק בלבואה ולשלל המוזיאונים שבו ו/או לגן החיות של סן דייגו (גם הוא בפארק בלבואה).

המלצה אישית: פארק לגולנד מעולה לילדים קטנים יותר (4-10) וגם המבוגרים ירוו נחת מהפיסול בלגו והעיצוב בפארק.

תוכלו לקבל עוד רעיונות מתיאור הטיול שלנו בסן דייגו.

יום 4 – נסיעה ללאס וגאס עם אופציה ל"סיבוב הפארקים" של אריזונה ודרום-יוטה

ביום הרביעי, אתם עוזבים את לוס אנג'לס ויוצאים אל הכבישים הארוכים של המערב. הכיוון הוא וגאס, אבל לפני שנגיע לשם, יש לי עבורכם חלופה כיפית למי שיכול להקדיש עוד שבוע למסלול. במקום נסיעה ישירה לוגאס, ממליצה לכם על מה שנקרא "סיבוב הפארקים". הסיבוב הזה לוקח אתכם אל פארק לאומי הגרנד קניון, ואל שני הפארקים הלאומיים של מערב דרום-יוטה, זאיון וקניון ברייס.

שימו לב שאם הטיול שלכם מוגבל לשלושה שבועות, כנראה שלא תוכלו לעשות את "סיבוב הפארקים" בלי לוותר על מקומות אחרים. מדובר בנסיעות ארוכות ולטעמי, לא כדאי לנסות לדחוס אותן לתוך סד של טיול ב-21 יום. ששת הימים הבאים המתוארים כאן, הם ימי "אקסטרה" שאפשר וכדאי לכלול אם הטיול שלכם בן ארבעה שבועות.

א. נסיעה לכיוון הגרנד קניון

היום הגיע הזמן לצאת אל המרחבים של המערב. אפשר לנסוע ביום זה מלוס אנג'לס עד הגרנד קניון, או הכי קרוב אליו שתצליחו להגיע. לא להבהל, אבל מדובר בכ-800 ק"מ וכתשע שעות נהיגה לפחות. אני ממליצה לחלק אותם ולהנות מהדרך, כשאת העצירה ללינה תעשו בעיירה Kingman.

כשאתם מגיעים לעיירה נידלז Needles, מומלץ לרדת מההייויי ולעבור לכביש 66 ההיסטורי לקטע דרך נופית המכונה Sitegreave Pass . הכביש המתפתל והנידח יוביל אתכם לעיירה החצי-נטושה אוטמן Oatman, לטעימה מאווירת המערב הפרוע. את היום תוכלו לסיים בלינה בעיירה קינגמן Kingman, בה יש שפע של מוטלים ודיינרים אמריקאיים טיפוסיים.

המלצה אישית: עצרו להציץ בדרך במכרות הנטושים בסייטגריב פאס.

ב. הגרנד קניון

היום תמשיכו בנסיעה לעבר הגרנד קניון. מומלץ לרדת שוב לכביש 66 בין קינגמן לעיירה סליגמן Seligman, או לפחות להכנס לסליגמן לביקור קצר. העיירה הזו היוותה את ההשראה לעיירה שבסרט "מכוניות" ולילדים תהיה כאן חוויה נהדרת.

בעיירה סליגמן
בעיירה סליגמן

עד הצהריים תגיעו לגרנד קניון לביקור בפארק. מומלץ ללון בפארק כדי להנות מהשקיעה, או מהזריחה (לחרוצים וממעטים בשינה, אפשר גם שתיהן). לינה בפארק חשוב להזמין מספיק זמן מראש. אם לא מצאתם מקום לינה בפארק, תוכלו ללון בעיירה טוסיאן Tuysayan ליד הפארק.

המלצה אישית: נסו את הגלידה המפורסמת בסליגמן: Snow Cap ice cream.

ג. מהגרנד קניון לפייג'

אחרי שנהניתם מהזריחה בפארק אפשר לצאת אל ארץ הנבאחו שבפייג', אריזונה. אם לא חם מדי, עצרו בדרך, כמה קילומטרים לפני פייג', בעיקול הפרסה – Horseshoe Bend – נקודה בה אפשר לראות את נהר הקולורדו מתעקל בעיקול חד. קחו בחשבון שיש הליכה של כקילומטר ברגל אז קחו איתכם מים, כובע וקרם הגנה מפני השמש. אם תהיו יצאתם מוקדם מספיק, תוכלו להספיק לבקר בקניון אנטילופ עוד באותו היום או לחלופין לצאת לשיט באגם פאוול.

שקיעה בעיקול הפרסה, פייג', אריזונה
שקיעה בעיקול הפרסה, פייג', אריזונה
קניון אנטילופ, פייג'
קניון אנטילופ, פייג'

ד. פייג' 

היום יוקדש להשלמות פייג'. קרי, אם אתמול שטתם באגם, היום תוכלו לבקר בקניון אנטילופ, ולהיפך. אם לא הספקתם אתמול לא את זה ולא את זה, יש לכם זמן לשניהם.

מי שרוצה יכול היום גם לשכור סירה ולצאת לשיט עצמאי באגם פאואל. תענוג לא זול, אבל מומלץ בחום. עוד על מה שאפשר לעשות בפייג', אריזונה.

הלינה הלילה גם היא בפייג'. כדאי מאד להזמין מראש לינות בפייג'. מדובר בעיירה קטנה ועמוסה בתיירים וקשה למצוא מקום לינה במחיר סביר בהתראה קצרה. כמו תמיד, ממליצה לבחור במלון שאפשר לבטל עד יום לפני ההגעה. קישור לחיפוש בתי מלון בפייג'.

ה. פארק לאומי ברייס

בבוקר צאו מפייג' וסעו אל יוטה, אל פארק לאומי ברייס (כשלוש שעות נסיעה). הפארק נחשב אחד המקומות היפים בארה"ב. ניתן למצות את הביקור בו בחצי יום, ולהמשיך הלאה אל עבר העיירה ספרינגדייל Springdale ביוטה ללינה. לחלופין, לחובבי תצפית הכוכבים, ברייס הוא אחד המקומות המומלצים בארה"ב לתצפית כוכבים ובהרבה לילות יש תצפית מאורגנת בפארק בהדרכת הריינג'רים.

פארק לאומי קניון ברייס
פארק לאומי קניון ברייס

גם בספרינגדייל, מומלץ בחום להזמין לינה מספיק זמן מראש. המבחר מצומצם והמקומות הזולים נתפסים מהר. קישור להזמנת לינות בספרינגדייל.

טיפ: אם לא מצאתם מקום לינה מתאים בספרינגדייל, אפשר להוזיל עלויות באמצעות לינה בעיירה הסמוכה  הוריקיין, Hurricane. זה פחות מומלץ, היות וזמן הנסיעה מהעיירה לפארק הוא כארבעים דקות, ואתם מוסיפים שתי נסיעות מיותרות כאלו למסלול שלכם. מצד שני, נתיב הנסיעה יפה ובהוריקיין יש סופרמרקטים ומסעדות במחירים שפויים יותר מאשר בספרינגדייל. קישור להזמנת לינות בהוריקיין.

המלצה אישית: רדו למסלול הליכה בינות ההודוס, המבנים הגיאולוגיים המרשימים של ברייס, במסלול המכונה גני המלכה.

ו'. פארק לאומי זאיון

מפלים במסלול בריכות האזמרגד, פארק לאומי זאיון
מפלים במסלול בריכות האזמרגד, פארק לאומי זאיון

אם הגעתם ערב קודם עד ספרינגדייל, אתם ממש בפתח הפארק. כנסו אליו, עלו על השאטל וסעו בפארק עד סופו, בכניסה אל הקניון הצר המכונה The Narrows. טיילו קצת בקצה, עלו שוב על השאטל והפעם עיצרו בנקודות שונות למסלולים רגליים. פירוט המסלולים בפארק זאיון. ציונים אמיתיים יוסיפו אפילו עוד יום כאן, ויקדישו אותו למסלול בתוך הנארוס (נא להתייעץ קודם עם הריינג'רים, זה לא מתאים לכל אחד ולא בכל מזג אוויר). הרפתקנים אמיתיים לא יפספסו את מסלול Angel's Landing (לא מתאים לילדים קטנים!)

המלצה אישית: בקרו בכמה מסלולים שתוכלו ואל תוותרו על עלייה לבריכות האזמרגד, ה-Emerald Pools.

אם בחרתם לשלב את סיבוב הפארקים בטיול שלכם, זו הנקודה ממנה אתם נוסעים ללאס וגאס. מדובר בנסיעה של כשעתיים וחצי. כאן אנחנו חוזרים למסלול הטיול המצומצם יותר, קרי מלוס אנג'לס, בנסיעה ישירה ללאס וגאס. היינו ביום הרביעי….

ימים 4-7 – לאס וגאס

כחמש שעות של נסיעה לא מרתקת במיוחד, יביאו אתכם מלוס אנג'לס ללאס וגאס. מי שמאד רוצה לטוס במקום לנסוע, זה אפשרי, אבל כשתכללו בזה את החזרת הרכב, הגעה לטיסה, טיסה, נחיתה, לקיחת רכב חדש, תגיעו בערך לאותם זמנים בנסיעה או בטיסה. לשיקולכם. אחר הצהריים תגיעו לוגאס ותוכלו לשוטט בסטריפ, להנות מההופעות השונות ומעיצובי בתי המלון השונים.

כמה ימים צריך להקדיש לוגאס? אין תשובה אחת לשאלה. לדעתי, חייבים להגיע כדי להתרשם ואז להחליט אם אתם אוהבים מאד, או לא אוהבים. אין הרבה באמצע… אוהבי וגאס יגידו לכם שגם ארבעה ימים זה לא מספיק כדי לראות את כל הנצנצים במלונות השונים. אני ומשפחתי, שייכים לזן השני… בכל מקרה, הנה רשימת אטרקציות חלקית לבילוי בעיר. לשם שלום בית בין אוהבי ארה"ב, תכנית זו כוללת שלושה לילות בוגאס. אם הגעתם לוגאס וממש לא אוהבים, אפשר תמיד לנצל את שלושת הימים הלאו לטיול ביוטה השכנה…

יום 8 – דרך עמק המוות לפאתי פארק יוסמיטי

היום אתם עוזבים את וגאס אל עבר הכניסה המזרחית של פארק לאומי יוסמיטי. מדובר בנסיעה ארוכה. גם אם תעצרו בלי וינינג ללינה (מומלץ), מדובר בכשש שעות נהיגה. לא נורא בכלל, אבל קחו בחשבון מראש.

המסלול שלכם יכול לעבור באיזור עמק המוות, Death Valley, מקום מיוחד ומוזר שיש בו גם פארק לאומי. כשמו כן הוא, מקום יבש וחם מאד מאד. מאד חם, כבר אמרתי? לא מתאים לטיול בקיץ, אבל אם במקרה אתם עוברים בתקופה פחות חמה, בהחלט שווה לשלב ביקור בפארק, כולל עלייה לתצפית מנקודת זבריסקי. עוד על פארק לאומי דת' וואלי ונקודות העניין שבו.

תצפית בפארק לאומי עמק המוות
תצפית בפארק לאומי עמק המוות

כאמור, אתם מגיעים ליוסמיטי מצידו המזרחי. כתבתי הסבר מפורט על דרכי הגישה ברכב ליוסמיטי, אז אם אתם לא מכירים את מעבר טיוגה והכניסה המזרחית, כדאי לקרוא כאן. שימו לב: אם אתם מטיילים במאי או בסוף אוקטובר, אתם חייבים לודא מראש שמעבר טיוגה פתוח. התאריכים משתנים בהתאם לכמות השלג. ברוב השנים הכביש פתוח כבר במאי ונסגר רק בנובמבר, אבל בהחלט יכולות להיות חריגות.

בהנחה שאתם נוסעים דרך מעבר טיוגה המזרחי, את היום הזה תוכלו לסיים קצת לפני המעבר, בעיירה לי וינינג Lee Vining. לחלופין, אם תצאו מוקדם מלאס וגאס, תוכלו לחצות את הטיוגה פאס עוד הערב ולהכנס ללינה בעמק של יוסמיטי. תכנית זו מתאימה בעיקר לימות האביב הארוכים ורק אם אין לכם בעיה לנהוג 8-9 שעות ברצף. בסתיו, כשהימים קצרים יותר, בהחלט כדאי לעצור בלי וינינג ללינה ולהמנע מנהיגה באיזור בשעות החשיכה כיוון שמדובר בכבישים הרריים מתעקלים (וגם באמת חבל שתפספסו את הנוף המדהים של מעבר טיוגה). כדאי להזמין לינה מראש בלי וינינג, עם אפשרות ביטול. אם תגיעו לעיירה בערב בלי הזמנה, בהחלט יתכן שכבר לא ישארו חדרים (מדובר בעיירה קטנה). קישור להזמנת לינה בלי וינינג.

ימים 9-10 יוסמיטי

יוסמיטי בחודש מאי
יוסמיטי בחודש מאי

פארק לאומי יוסמיטי הוא מהיפים בפארקים הלאומיים בארה"ב. שיא יופיו של הפארק מתגלה בחודשים מאי-יוני, עם הפשרת השלגים כשהמפלים מגיעים לשיאם. אם אתם אוהבים טיולים רגליים במקומות קסומים ומגיעים למקום בעונה המתאימה, בהחלט אפשר להאריך בביקור בפארק. הוא גדול מאד ויש בו שפע של מסלולי טיול. גם אם אתם מבקרים בעונה אחרת, יבשה יותר, עדיין מדובר בפארק מדהים ואם לא חם מדי, בהחלט שווה לטייל בו הרבה.

קישור למדריך יוסמיטי, כולל הפניות לנושא הלינה ומסלולים מומלצים. ניתן ללון בלילה בעמק עצמו (מומלץ) או לצאת בערב ללינה בעיירות הסמוכות אוקהרסט Oakhurst או מריפוזה Mariposa. ביומיים אלו, אני מניחה לינה בתוך העמק וממליצה להקדיש אותם לטיולים בטיוגה פאס (ביום ההגעה, אם אתם מגיעים אחרי לינה בלי וינינג), בעמק עצמו ובגליישר פוינט. פירוט מלא לגבי כל מקומות הלינה האפשריים בפארק, תוכלו למצוא כאן.

המלצה אישית: למיטיבי לכת בלבד – ניתן לעלות מהעמק אל מפלי יוסמיטי העליונים או אל הגדה ממול, שם נמצא גליישר פוינט. מפלי יוסמיטי העליונים תצטרכו לרדת בחזרה ברגל. מגליישר פוינט תוכלו לחזור עם השאטל של הפארק אל העמק.

יום 11 מיוסמיטי לסן פרנסיסקו

את הבוקר של היום הזה הקדישו לביקור בחורשת מריפוסה – אם היא כבר פתוחה (צפויה להפתח מחדש למבקרים לקראת קיץ 2017). זהו חלק מפארק יוסמיטי שנמצא מחוץ לעמק של יוסמיטי. כאן תוכלו לראות את עצי הסקויה הענקיים. הקדישו 3-4 שעות לביקור ואחריו סעו לסן פרנסיסקו. הנסיעה תארך 5-6 שעות ולקראת ערב תגיעו לעיר סן פרנסיסקו.

ימים 12-14 סן פרנסיסקו

בסן פרנסיסקו אפשר לבלות גם שבועות רבים. שלושה ימים הוא פרק זמן די מינימלי להכרת העיר ואוצרותיה. זוהי עיר של אווירה, היסטוריה ותרבות ושווה להשקיע בה זמן טיול. הנה קישור למדריך סן פרנסיסקו מפורט שהכנתי לנו לקראת הנסיעה. תוכלו למצוא שם רשימות רבות של אטרקציות ולבחור מתוכן את המתאימות לכם.

אריות הים בפייר 39, סן פרנסיסקו
אריות הים בפייר 39, סן פרנסיסקו

המלצה אישית: הסיור באי אלקטרז מעניין מאד ומתאים למרבה הפלא גם לילדים.

ימים 15-16 מונטריי/צפון כביש 1

ההגעה מסן פרנסיסקו למונטריי Monterey תקח לכם חלק נכבד מבוקר היום ה-15 (כשעתיים עד שלוש שעות נסיעה). שווה להקדיש למונטריי החביבה יום וחצי, אז הזמינו שני לילות במוטל נחמד ותהנו לכם.

ביום וחצי הזה נסו לשלב ביקור באקווריום הידוע של מונטריי, סיור בשמורת פוינט לובוס הסמוכה ואם תספיקו, גם את כביש 17 המייל ואת העיירה כרמל. אם לא תספיקו את כביש 17 המייל, ממש לא נורא, כי הוא לא שונה מהותית משאר כביש 1 שעוד לפניכם (למעט העובדה שגובים בו דמי כניסה). עוד פרטים על מונטריי והאטרקציות שבה.

המלצה אישית: בפוינט לובוס, אל תפספסו את החלק הדרומי יחסית של הפארק ורדו אל המפרץ המקסים הקרוי צ'יינה קוב China Cove. מקום מקסים לילדים לשחק קצת בחול ואם יהיה לכם מזל, תראו כלבי ים מציצים אליכם מהמים.

פארק פוינט לובוס, ליד מונטריי
פארק פוינט לובוס, ליד מונטריי

ימים 17-18 כביש 1

כיוון שאת חלקו הצפוני של כביש 1 ביקרתם בעצם במונטריי, תוכלו היום לנסוע את כביש 1 עד לוס אנג'לס, למעט אם תרצו לבקר בטירת הרסט Hearst Castle. הביקור בטירה לוקח זמן ובמקרה כזה יתכן שתעדיפו ללון בסן סימאון San Simeon, או לפחות סן לואיס אוביספו. בכל מקרה, את עיקר האטרקציות של כביש 1 תוכלו לסיים ביום זה.

המלצה אישית: אל תפספסו את פילי הים בפיידראס בלאנקס Piedras Blancas שבכביש 1. הם שונים מאריות הים שבסן פרנסיסקו וכלבי הים שרואים בדרך כלל ליד החוף.

מושבת פילי הים בפיידראס בלנקס
מושבת פילי הים בפיידראס בלנקס

ימים 19-21 לוס אנג'לס וסיום

אם אתם עם ילדים, אפשר בהחלט לקנח את הטיול בביקור בדיסנילנד. יש לדיסני שני פארקים גדולים שכל אחד מהם "שווה" יום ביקור בפני עצמו. תוכלו לבחור באחד מהם או להקדיש יומיים לשניהם. זה גם הזמן לשופינג של סוף הטיול ואם אתם מחליטים שאין לכם בעצם מה לעשות כאן מלבד לחכות לטיסה בחזרה, קחו את שני הימים האלו שהם "עודף" והקדישו אותם לאחת מהנקודות האחרות בטיול, כגון סן פרנסיסקו, לאס וגאס או יוסמיטי. עוד רעיונות למה לעשות בלוס אנג'לס תוכלו למצוא כאן.

אני מקווה שנהניתם מהמסלול! תמיד שמחה לשמוע תגובות ולנסות לענות לשאלות. תוכלו לקרוא עשרות שאלות מגולשים אחרים ואת התשובות להן, כאן בהמשך הדף.

מכירים מישהו שמפנטז על טיול למערב ארה"ב? שתפו את הפוסט הזה איתם, בפייסבוק או באימייל!

לפוסט הזה יש 707 תגובות

  1. שקד

    היי ענת, בעלי ואני מתכננים לטוס לשלושה שבועות לטייל, מאמצע אוקטובר. את חושבת שהמסלול הזה יתאים? בכללי, מה הכי מתאים לעונה הזו? אנחנו רוצים נופים, טיולים ואפילו טרק קצר..
    תודה

    1. ענת

      הי שקד,
      אני מניחה שבינתיים כבר נסגרתם על מסלול. אבל כן, דרום-מערב מתאים לשלושה שבועות באמצע אוקטובר. תהיו ערניים לתחזית כי יכול לרדת שלג במקומות הגבוהים. כמובן, אפשר גם לשקול טיול שלכת בצפון-מזרח ארה"ב – עונה מתאימה ביותר.

  2. לירון

    שלום ענת – מסלול מרתק וכתוב היטב!
    שאלה – יש לנו 21 יום מלאים במערב ארהב – נוחתים בסן פרנסיסקו וטסים מלוס אנג'לס לניו-יורק לעוד 4 ימים.
    יכולה להמליץ על מסלול מקוצר שכן יכלול את מסלול הפארקים ויוסמיטי?
    (שוקלים גם אפשרות לשנות הטיסה לניו-יורק מלוס אנג'לס ללאס וגאס – גם הצעה כזאת תתקבל בברכה).

    תודה
    לירון

    1. ענת

      הי לירון,
      זה באמת תלוי בכם ועל מה מתאים לכם לוותר, כמו גם בקצב הטיול האישי שלכם. אפשר למשל להוריד ימים בוגאס, לוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו לטובת שילוב הפארקים של יוטה. המסלול הוא מעגלי, אז אפשר להתחיל ולסיים בכל נקודה. יכול להיות שבאמת להוריד את קטע הנסיעה (המשעמם יחסית) בין וגאס ללוס אנג'לס גם יעזור לכם לחסוך חצי יום. מקווה שעוזר!

    2. ירון

      היי ענת,
      תודה על הבלוג המשובח.
      נוסעים בספטמבר זוג עם נער בר מצווה ל-3 שבועות. נוחתים וממריאים מל.א, והחלטנו לוותר על נבאדה ויוטה, כך שנעשה רק את דרום קליפורניה. אעלה פה בהמשך את כל המסלול אבל אשמח לטיפ למקום שהייה ביום כיפור. אשתי צמה ואנחנו לא נוסעים. צריכים מקום שיהיה נוח לה לנוח בצום, ואני והנער נוכל להעסיק את עצמנו רגלית. יכול להיות ליד אגם, בריכה, ים או סתם מקום שנחמד לשוטט ברגל ולהעביר את הזמן. אנחנו נהיה בימים שלפני בסן פרנסיסקו ואח"כ מתכננים לנסוע לכיוון יוסמיטי. אם יש משהו באזור סן פרנסיסקו שאת חושבת שיכול להתאים אשמח להמלצה.

      1. ענת

        הי ירון,
        מקווה שהתשובה עדיין רלבנטית. אני חושבת שכל מקום בתוך סן פרנסיסקו יוכל להתאים. מלון עם מיזוג יוכל להתאים למנוחה בצום ואתם תוכלו להסתובב בעיר ולראות דברים. לא חסר מה לראות ולעשות בסן פרנסיסקו, אז נראה לי שזו האופציה הכי מתאימה. פשוט להתמקם במרכז העיר ולתכנן טיול נחמד ברגל.

  3. גיא מיכאלי

    היי! קודם כל האתר באמת מדהים ומאוד עוזר.
    אני מתכנן לעשות עם חבר את מערב ארצות הברית לקצת יותר מחודש.
    חשבנו לעשות את המסלול שהצעת ולהוסיף את הפארקים הלאומיים קניונלנדס וארצ'ס באיזור יוטה ואת הפארקים הלאומיים סקוויה וקינגס קניון.
    רציתי לשאול האם התוספות האלה יכולים להתאים למסלול וכמה ימים אנחנו צריכים להוסיף עבורם לתוכנית המקורית.
    תודה גדולה מראש 🙂

    1. ענת

      הי גיא, אני שמחה שהאתר עוזר לך.
      להוסיף את קניולנדס וארצ'ס, כדאי בשילוב של נסיעה בכביש 12. הייתי מוסיפה סך הכל 5 ימים למסלול. יום אחד (ארוך) כדי להגיע מאיזור וגאס למואב על הכביש המהיר. אחר כך יום לארצ'ס, יום לקניונלנדס. ביום הרביעי חצי כביש 12 עד איזור Torrey או Escalante וביום החמישי כבר להגיע לברייס ולטייל שם.
      סקויה וקינגס, אפשר להוסיף בין יומיים אחד לשלושה-ארבעה. תלוי מה בדיוק אתם רוצים לעשות שם וכמה מסלולים.

  4. שירה

    היי ענת,
    מתכננת לצאת למסלול הזה (כולל סיבוב פארקים) בתחילת נובמבר, האם זה מתאים מבחינת מזג אוויר? יש דברים שעדיף לוותר עליהם כבר מעכשיו?

    1. ענת

      הי שירה,
      שימי לב לתחזית (תמיד נכון בארה"ב), בפרט במקומות הגבוהים ביוטה ואריזונה. יכול בהחלט להיות קר ואף מושלג. מעבר טיוגה ליוסמיטי עלול להיות סגור (ויהיה קר בפארק ואולי אפילו יתחיל להיות מושלג). זו עונת מעבר בעיקרון, אז בהחלט יתכן גם שיהיה לך מזג אוויר מעולה.

  5. עודד גולדברג

    הי ענת 🙂

    אתמול חזרנו מטיול חלום במערב ארהב ,משפחה עם שני ילדים , מבקש להודות לך , כל תכנון הטיול הסתמך על המלצות שלך , מקצועי ממצא וטיפים חשובים שיוסמו .
    תודה ענקית ושאפו גדול

    1. ענת

      תודה רבה, עודד! כמה כיף לשמוע! שמחה שנהניתם!

  6. גיל

    שלום ענת,
    אנו מתכננים לנחות בלוס אנגלס בדצמבר למשך 11 יום לא כולל טיסות.
    המטרה שלנו למצות ככול שניתן בדגש על חגיגות 30 שנות נישואים – ולכן אתרי משפחות/ילדים פחות מתאים.
    מכיוון שטיסת החזרה הנה גם מלוס אנגלס אודה אם תוכלי לעזור לנו בהמלצות לתכנון.
    חשבנו –
    יום ראשון – לוס אנגלס
    לנסוע או לטוס לוגאס (היינו בה מספר פעמים) ולכן אחפש אתרים באזור.
    שלושה ימים בסן פרנסיסיקו
    יום/יומיים נוספים בלוס אנגלס.
    נוכח התקופה (רצינו מאוד לראות את ההערכות לסילווסטר) אני לא יודע להיכן נכון להגיע.
    אודה להכוונתך.
    גיל

    1. ענת

      הי גיל,
      קשה מאד להעריך כרגע מה יהיה בארה"ב בדצמבר מבחינת הקורונה. החיסונים מתקדמים, אבל לא בקצב שזה קורה/קרה בישראל ומספרי הקורונה לא מאד נמוכים (ומשתנים בין סטייט לסטייט ובין המחוזות). בלי קשר, קחו בחשבון ג'ט לג. לי לוקח כמה ימים להתאושש מג'ט לג בטיסות עד למערב. בעיקרון, נהוג לדבר על יום התאוששות כנגד כל שעה בהפרש הזמנים. 11 ימים, זה בעצם אומר רמה מסויימת של ג'ט לג כל הזמן. בהנתן וכך, אישית, לא הייתי משלבת שלושה יעדים ב-11 יום. הייתי עושה הכל הרבה יותר בנחת, נשארת כמה ימים בלוס אנג'לס ומשלבת או את סן פרנסיסקו או את וגאס. קחו בחשבון שבין כל קודקוד במשולש וגאס-ס"פ-ל"א גם יש חצי יום עד יום מבוזבזים על מעבר (החזרת רכב, טיסה ושכירת רכב חדש, או נסיעה מאד ארוכה). להכניס שלושה מעברים כאלו ב-11 יום של ג'ט לג, לי מרגיש עמוס מדי.
      אין לי מה להוסיף, כי נשמע שאתם מכירים את המקום ואת עצמכם. אישית, הייתי הולכת על שילוב של לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, אבל לשיקולכם ולפי טעמכם.

  7. gil

    שלום ענת, קודם כל בלוג מעולה ומעשיר!
    אני וחבר מתכננים לנסוע בקיץ הקרוב לטיול בארה"ב שבמסגרתו נהיה 40 ימים בערך במערב. אנחנו רוצים לבנות מסלול דומה למה שתיארת בבלוג זה אך בנוסף לשלב גם את ילוסטון ולטייל עם רכב שכור כמובן מה הופך את הטיול ללא זול בכלל (שנינו בני 22). רציתי להתייעץ איתך לגבי בניית מסלול אופטימלי וכן עצות לגבי השכרת הרכב.
    תודה מראש 🙂

    1. ענת

      הי גיל ושאפו על האופטימיות. אישית, אני בספק אם יהיו טיולים לאנשהו בקיץ הקרוב. אבל אולי לקיץ הבא כבר כן.
      אתה מוזמן לשאול כאן שאלות ספציפיות. מציעה לכם גם להסתכל על המסלול הזה שכולל את קליפורניה וילוסטון. אחרי שתתכננו מסלול משלכם, תעלו אותו בתגובה ואשמח לחוות דעה. מבחינת רכב שכור, העצה היחידה שלי היא להשוות מחירים בין כמה שיותר סוכנויות, ולוודא שהביטוח מתאים לכם (כולל נהג נוסף צעיר). וכמובן, אל תחייבו לשום דבר בלי אפשרות ביטול, כי כאמור, הסיכוי שאכן תוכלו לטייל בארה"ב בקיץ הקרוב, די קלוש.

  8. אור

    היי ענת!
    בלג מצוין, נהניתי מאוד לקרוא הכל ועזרת לנו מאוד.
    רציתי להתייעץ איתך-
    אנחנו זוג משוחרר אחרי צבא(21,20) שמעוניין לעשות טיול של באיזור ה25 ימים במערב ארה"ב שכולל השכרת רכב.
    ידוע לנו שהביטוחים יותר יקרים עקב הגיל הצעיר אך החלטנו שהנופים של המערב יותר מתאימים לנו.
    המסלול שאנחנו חשבנו עליו הוא להתחיל במונטנה- ילוסטון, לעבור לגרנד טיטון בויומינג, אחכ התלבטות- ברייס קניון/ זיון פארק, ולאחר מכן יוסמיטי בקליפורניה.
    לאחר מכן רוצים גם להמשיך למשהו באיזור ה3 ימים בסן פרנסיסקו ושבוע בלוס אנג'לס הכולל נסיעה בכביש 1 ליומיים וחצי לערך והחזרת הרכב בלוס אנג'לס.
    כמה שאלות-
    האם לדעתך זה יותר מידי פארקים או שזה בסדר? להוסיף או להוריד משהו שניראה לך חשוב ומעניין?
    כמה ימים את ממליצה להקציב לכל פארק?
    איך נוכל להוזיל את עלות מחיר השכרת הרכב מכיווןשהיבטוח שלנו יקר יותר?
    מאיפה את ממליצה לקחת טיסה חזור- סן פרנסיסקו או ל.א.?
    אשמח גם אם תחווי חוות דעת על המסלול עצמו.
    תודה (:

    1. ענת

      הי אור,
      אני שמחה שהבלוג עוזר לכם!
      לא ציינתם מתי הטיול, אז אני שבקיץ. שימו לב שאם לא מדובר ביוני-ספטמבר, יתכן וחלק מהמקומות יהיו קרים מדי.
      כדי להוזיל את עלות הרכב, כדאי מאד לבחור במסלול מעגלי, או לפחות כזה שמתחיל בקליפורניה או וגאס ומסתיים בקליפורניה או וגאס. לרוב (אבל לא תמיד) אין עלות drop off fee בתוך קליפורניה או בין קליפורניה ולאס וגאס. בנוסף, לא תמיד אפשר לשכור רכב באיזור ילוסטון ולהחזיר בקליפורניה (ואם כן, זה כנראה יהיה די יקר). הרבה מהסוכנויות שם הן מקומיות ופחות מתאים להם שיקחו רכב שלהם כל כך רחוק.
      ילוסטון נמצא ברובו בוויומינג. במונטנה יש לכם את גליישר, שהוא אחלה פארק לטרקים ומומלץ בחום. בגדול, המסלול שלכם נחמד מאד, למעט נושא החזרת הרכב. כדי לדעת אם הוא אכן מתאים *לכם* ולא עמוס מדי, אתם חייבים להושיב אותו על טבלה מסודרת. לכתוב בכל יום מה עושים ומה מרחקי הנסיעה (גם בקילומטרים/מיילים וגם זמן נסיעה – לא לשכוח להוסיף עשרים אחוז להערכות של גוגל). רק כך תוכלו לדעת אם הטיול מתאים לכם או עמוס מדי. בהצלחה!

  9. מאיה

    היי ענת,
    האתר שלך נהדר!
    אנחנו מתכננים טיול של 6 שבועות,מתוכם שבועיים עם קראוון, מאמצע יוני וכל יולי. אשמח להתייעץ אתך לגבי השבועיים הללו, להבין האם המסלול שלנו סביר מבחינת המרחקים בכל יום. זוג+ בני 10,13,23.
    1. יציאה מלוס אנג'לס לכיוון הגרנדקניון. מכיוון שביום זה נקבל את הקראוון בשעות הצהריים ועלינו להצטיידבכל המצרכים לימים הבאים ולסדר הכל בקראוון, איננו בטוחים כמה נכון להרחיק לנסוע באותו היום והיכן נכון לישון.
    2. המשך נסיעה לגרנד קניון. לינה בגרנד קניון.
    3.יום בגראנד קניון. בסוף היום נסיעה לפייג'.
    4. יום בפייג'.
    5. פייג'- ברייס.
    6. יום בברייס.
    7. ברייס- ציון
    8. יום בפארק ציון.
    9.ציון- וגאס.
    10.יום בלאס וגאס.
    11. וגאס- פארק סקויה.
    12. סקויה- יוסמיטי
    13. יום ביוסמיטי.
    14 יוסמיטי
    15. יוסמיטי/אגם טאהו- סן פרנסיסקו.
    ממשיכים לשלושה ימים בסן פרנסיסקו משם על כביש 1 חוזרים בנחת של יומיים שלושה ללוס אנג'לס לכמה ימים.
    אציין שאין באשפרותנו לשנות את מספר הימים בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו (הבן מצטרף לשבועיים הללו וחייב לחזור לצבא והטיסות כבר מוזמנות). אנחנו יכולים לשנות את התכנון בין הנקודות הללו

    1. ענת

      הי מאיה,
      לקיחת קראוון לוקחת בדרך כלל כמה שעות כך שאכן מתאים יותר לתכנן נסיעה בעיקר עד הוולמארט הקרוב. שימו לב שאם אתם מתכננים על חניה בוולמארט בלילה הראשון, כדאי לברר מראש שאכן מדובר בוולמארט שמאפשר חניה בלילה לקראוונים (לא כולם מאפשרים). לגבי כמה לנהוג בקראוון ביום אחד, זה מאד תלוי בכם. הנהיגה בקראוון לפעמים מאתגרת למי שלא רגיל לנסוע עם מה שהוא בעצם משאית קטנה בגודל. נוסעים לאט יותר (לפי מגבלת המהירות של משאיות) וצריך יותר לשמור מרחק וכד'. יש מי שמתרגל בקלות ואין לו בעיה לנהוג הרבה ביום אחד. יש מי שצריך מנוחה כל כמה שעות. הנסיעה מלוס אנג'לס עד הגרנד קניון מאד ארוכה (כעשר שעות לפחות ובקראוון הייתי מקציבה 12) וגם ברכב רגיל לרוב מפצלים אותה לשני חלקים. אם שניכם נוהגים ומתחלפים, זה יהיה קצת יותר נוח. אחרת, הייתי אומרת שצריך יומיים. אל תשכחו שחשוב שכולם יהיו חגורים בזמן הנסיעה. זה לא שאפשר לטייל בקראוון, ללכת לשירותים או לבשל תוך כדי וכד'. בקיצור, לדעתי תכננו להגיע לגרנד קניון ביום השלישי וזה בסדר, לא צריך שם יותר מדי זמן. בפייג' – אם אתם מתכננים לשכור סירה באגם (מומלץ!) כדאי באמת להגיע כבר יום קודם. בברייס לא צריך יום שלם, כך שאתם יכולים לעשות שני לילות בפייג' ואז למחרת לנסוע לברייס ומשם ללינה בספרינגדייל.
      בין וגאס לסקויה יש לכם שוב נסיעה מאד ארוכה. בתוך פארק סקויה, הנסיעה שלכם תהיה מאד איטית (כבישים מתפתלים, צרים ומשנים גובה – לא הכי קל עם קראוון). היות וכך, הייתי במקרה שלכם מוותרת על הפארק הזה. אין לכם שם זמן בשבילו בכלל. סעו מוגאס ליוסמיטי מהצד המזרחי, נסיעה קלה ונוח יותר. הייתי גם מוותרת על לייק טאהו. לא ריאלי ביום אחד לנסוע מיוסמיטי לטאהו ואז לסן פרנסיסקו. בפרט לא עם קראוון. לא תספיקו לעשות כלום בטאהו.
      אם לסכם, להוריד את סקויה ואת טאהו ואז המסלול שלכם נראה לי בסדר גמור. כן ממליצה בחום, לשבת להכין טבלה ובה זמני הנסיעה בכל יום. לא לשכוח להוסיף 25% להערכות של גוגל כדי לקבל הערכה ריאלית יותר. כך תוכלו לראות איך אתם מחלקים את הדרך בצורה שנוחה ונכונה לכם. בהצלחה ותהנו!

  10. אבי

    הי ענת,
    תודה על בלוג מעניין ומעשיר,
    אנו זוג, מתכננים להגיע בפעם הראשונה לארה"ב בחודש יוני, המסלול המתוכנן:
    4-7/6: סן פרנסיסקו
    8/6: מריפוסה גרוב
    9-10/6: יוסמיטי
    11-12/6:מונטריי
    13/6: כביש1
    14/6: לוס אנג'לס
    15-16/6:לאס וגאס
    17/6: ברייס (לינה בספרינגדיל)
    18/6: זאיון
    19/6: לאס וגאס, טיסה לניו-יורק
    20-24/6:ניו-יורק
    1. ראשית, חוות דעת על המסלול
    2. יוסמיטי – לינה בתוך/מחוץ לפארק או לסירוגין, מה דעתך?
    3. האם כדאי לפצל את הנסיעה ממונטריי לכיוון ל"א ליום נוסף? (לא מתכוונים לבקר בטירת הרסט)
    והיכן כדאי ללון? ב-ל"א תיכננו לשהות 2 לילות בסנטה מוניקה.
    4. חושבים להוסיף עוד יומיים-שלושה לטיול, מה היית מציעה?
    תודה רבה! נשמח לעצתך

    1. ענת

      הי אבי,
      1+4. המסלול שלכם אכן צפוף במערב. מציעה שתשווה היטב למסלול שמוצע כאן בעמוד. המסלול שתכננתם יכול להתאים לזוג נמרץ, כל זמן שאתם מודעים לנסיעות הארוכות ממקום למקום. כלומר, אין לכם באמת יומיים בוגאס או יומיים במונטריי וכן הלאה. מציעה לכם להושיב אותו על טבלה, כולל פירוט מה עושים כל יום וזמני ומרחקי נסיעה.
      2. לדעתי לינה בתוך הפארק עדיפה, אם עדיין תוכלו למצוא מקום. אפשר להתארגן ככה שערב קודם מגיעים ללינה קרוב לפארק ומחוצה לו, וכן ביום האחרון, ללון בעיירה סמוכה לפארק. זה יעזור לחסוך בעלויות וישדרג את הלינה.
      3. תלוי בכם. זו נסיעה מאד ארוכה, אבל אם אתם שני נהגים וכבר טיילתם במונטריי ובפוינט לובוס יום קודם, זה אפשרי. בלוס אנג'לס כתבתם בינתיים יום אחד, אז לא ברור לי איך דווקא שני לילות בסנטה מוניקה. אלא אם כן הכוונה היא להגיע ממונטריי עד סנטה מוניקה ערב קודם, שזו בהחלט נסיעה מאד ארוכה. הנה פוסט עם הסברים לגבי איפה ללון בלוס אנג'לס.

  11. אחיקם

    היי ענת,
    בלוג מקסים תודה רבה על כל המידע!
    אנחנו 2 מבוגרים שמגיעים ללוס אנגלס שנוחתים ב13.3 בלוס אנגלס ונעביר יום אחד שם.
    התכנון הוא לנסוע ב15.3 ללאס וגאס וחזרה ללוס אנגלס ב21.3
    התכנון לנסוע ברכב ללאס וגאס וחזרה בטיסה.
    איפה היית ממליצה לבקר בדרך ללאס וגאס? אין לנו בעיה לעשות לינה אחת בדרך ללאס וגאס בשביל מקומות חובה.
    בהנחה וניתן יומיים לווגאס לאן היית ממש ממליצה לנסוע באיזור לאס וגאס?
    תודה מראש אחיקם

    1. ענת

      הי אחיקם,
      בעיקרון, אפשר לשלב את הגרנד קניון בנסיעה לוגאס. קחו בחשבון שבמרץ עדיין מאד קר שם ויכול להיות שלג. לא לכל אחד זה מתאים. בנוסף, יש לכם מסביב לוגאס את המסלול שמתואר כאן בדף (פייג', ברייס וזאיון, בנוסף לגרנד קניון). המסלול הזה לוקח חמישה ימים (כפי שמפורט כאן). יש לכם כאן גם פוסט לגבי טיולי כוכב מסביב לוגאס. בהצלחה!

  12. ענת

    הי ענת, רוצים לטייל בפסח בפארקים של דרום מערב ארה"ב. זוג+ 3, כעשרה ימים. נחיתה בלאס וגאס (גרים בארה"ב) רוצים להספיק את:
    גראנד קניון, פייג, ציון, ברייס, קניונלנד וארצ'ס, וחזרה ללאס וגאס.
    כמה זמן לדעתך להקצות לכל פארק, והאם סדר הפארקים הגיוני? כמה זמן לדעתך נצטרך כדי להספיק את הפארקים הנ"ל כולל נסיעות?
    תודה רבה על העזרה!!
    ענת

    1. ענת

      הי ענת,
      קחו בחשבון שיכול עדיין להיות מאד קר באיזורים הגבוהים, זה כולל את ברייס והגרנד קניון, למשל. היות והשנה פסח יוצא יותר לקראת אמצע אפריל, נקווה שהטמפרטורות תהיינה נעימות, אבל תבדקו תחזית לפני ותתארגנו בהתאם. אם מזג האוויר טוב, הייתי משלבת את כביש 12 בתכנית, כולל טעימה מפארק לאומי קפיטול ריף. זה הסדר שהייתי עושה –
      יום 1 וגאס
      יום 2 נסיעה (ארוכה – צאו מוקדם!) לגרנד קניון ומשם ללינה בפייג'.
      יום 3 פייג'
      יום 4 נסיעה (ארוכה) למואב
      יום 5+8 ארצ'ס וקניונלנדס
      יום 7 Goblin Valley + קפיטול ריף לינה באיזור Torrey
      יום 8 הגעה לברייס וביקור בפארק ואז נסיעה ללינה בספרינגדייל (כל עוד הנסיעה היא באור יום, כי הקטע האחרון שלה מאד יפה).
      יום 9 זאיון
      יום 10 חזרה לוגאס
      זה המסלול. ושוב, לבדוק היטב תחזית לפני שמתחילים וגם תוך כדי!

  13. משה

    היי ענת, תודה על הבלוג המצוין, אנו זוג+2 (9, 12) מתכננים להגיע בסוף יוני לטיול בת מצווה לארה"ב המסלול המתוכנן:
    28/7 נחיתה בסן פרנסיסקו עד 5/7 לינה אצל משפחה קרוב לסן פרנסיסקו כאשר באמצע שבוע שלישי עד חמישי נסיעה ולינה ביוסימיטי
    6/7 יום שני, מונטריי עד מורו ביי לינה במורו ביי
    7/7 יום שלישי, המשך כביש 1, לינה סנטה ברברה/ סנטה מוניקה/ ל.א אזור הוליווד
    8/7 יום רביעי, ל.א, לינה בל.א/ אנהיים
    9/7 יום חמישי, דיסינלד לינה באנהיים
    10/7 יום שישי, נסיעה לסן דייגו
    11/7 יום שבת, עולם המים סן דייגו
    12/7 יום ראשון, סן דייגו
    13/7 יום שני, נסיעה מסן דייגו ללאס ואגס
    14/7יום שלישי, לאס ואגס
    15/7יום רביעי, נסיעה מואגס לברייס, לינה בברייס
    16/7 יום חמישי, מברייס לפארק ציון לינה בפארק ציון/ ס.ג'ורג'/ חזרה לואגס
    17/7 יום שישי, לאס ואגס
    18/7 יום שבת, טיסה בבוקר לניו יורק עד 22/7, 4 ימים מלאים
    1.חוות דעת על המסלול
    2.לאחר כביש 1 איפה כדאי ללון? רשמתי את האפשריות
    3.כדאי לישון ביום דיסנילנד גם ביום לפני וגם בסוף היום באנהיים?
    4.האם כדאי לשנות את סדר הימים כאשר דיסנילנד תהיה ביום רביעי?
    5.כדאי להוריד יום מסן דייגו לטובת ל.א?
    6. האם כדאי לישון בפארק ציון או לחזור לואגס באותו יום
    תודה רבה, נשמח מאד להמלצתך.

    1. ענת

      הי משה,
      1. בסך הכל נראה לי בסדר גמור, רק קחו בחשבון שיהיה חם, בפרט בוגאס והאיזור.
      2+3. לא הייתי לנה בסנטה ברברה, כי זה קצת רחוק מהמרכז. איפה בדיוק תלוי במה הכי בא לכם לעשות ביום בלוס אנג'לס. סנטה מוניקה או הוליווד הם מיקומים מצוינים. בהחלט אפשרי לטייל בלוס אנג'לס במשך היום ואז להתקדם לאנאהיים כך שתהיו שם בבוקר, רעננים לדיסני. כדאי להגיע עם פתיחת השערים, שאז הפארק קצת פחות עמוס ואפשר לתפוס ראשונים את האטרקציות השוות.
      3. הפקקים בלוס אנג'לס יכולים להיות מאד מעיקים והתנועה שם לא קלה. לכן הייתי מעדיפה פחות ללכת אחורה וקדימה. לסיים עם ל"א ואז להגיע לאנאהיים ומשם להמשיך דרומה.
      5. קשה לענות. שתיהן ערים נהדרות עם המון אטרקציות לכל המשפחה. לדעתי, תכינו רשימות של מה תרצו לעשות בכל מקום, תתיעצו בין בני המשפחה ותראו מה הכי נכון לכם.
      6. לישון בזאיון אחרי הטיול שם, חבל. פשוט יקר. הייתי מתקדמת ללינה בסיינט ג'ורג', או לפחות Hurricane במינימום. אם לנסוע את כל הדרך עד וגאס, מאד תלוי מתי תסיימו את היום שלכם בזאיון. אפשר גם לא להתחייב אלא פשוט לראות איך נוח לכם באותו היום. מה שכן, אני ממליצה בחום כן להשקיע בלינה בספרינגדייל יום *לפני* הביקור בזאיון. ואם לא מוצאים שם לינה במחיר מתאים, אז בעיירה הסמוכה Hurricane. אם לא תגיעו למרכז המבקרים עד 9-10 בבוקר, הסיכוי שלכם למצוא חניה לרכב לרכב ליד תחנות השאטל אפסי ותצטרכו לחנות בעיר ולקחת שאטל נוסף עד הפארק. נסו להגיע למרכז המבקרים לפני תשע בבוקר, לפני העומס. בשביל זה, כדאי ללון סמוך לפארק ולא באיזור ברייס.
      טיול נפלא!

  14. יעל

    מסלול מעולה!! תודה
    אנחנו רוצים לנסוע מלוס אנגלס לסן פרנסיסקו ובדרך לעבור גם בכביש 1 וגם ביוסמיטי.
    מה המסלול המומלץ?

    1. ענת

      הי יעל,
      למעשה תצטרכו לשלב נסיעה ליוסמיטי ממונטריי או מסן פרנסיסקו. אין אפשרות לנסוע ליוסמיטי "על הדרך" כי מדובר בסטייה של כמה מאות קילומטרים מזרחה. את הנסיעה ליוסמיטי אפשר לשלב אחרי הנסיעה בכביש אחד, או אפילו אחרי הביקור בסן פרנסיסקו. רק שימו לב שהנסיעה אורכת 5-6 שעות לכל כיוון, כך שכדאי להקדיש לה לפחות שלושה ימים.

    2. משה

      היי ענת, תודה רבה על התשובה המהירה,
      רציתי להבין שוב איך לסדר את הימים והשעות (יש לי 2 לילות),
      מואגס להגיע לברייס קודם (עד איזה שעה?) לטייל באזור ברייס ואחרי זה אחר הצהריים/ערב להגיע לציון פארק לישון בספרינגדיל או קרוב ולמחרת לעשות את ציון פארק.
      או לישון בברייס ולצאת מוקדם בבוקר כדי להגיע לציון פארק עד 9:00 ולישון באזור ספרינגדיל\ עיירה קרובה לעשות עוד מסלול בציון ובצהריים לצאת לכיוון ואגס.
      או להתחיל מציון לישון שם לעשות מסלול בבוקר ואחרי צהריים/ערב להגיע לברייס לישון שם לילה  ובצהריים לחזור לוואגס.
      מה הכיוון המומלץ?

      1. ענת

        הי משה,
        אין כאן תשובה אחת נכונה. מאד תלוי בכם, בנכונות ויכולת לקום מוקדם בשביל לטייל וכד'. רק להקפיד על הדברים הבאים –
        1. להגיע לזאיון מוקדם.
        2. לא להכנס לנהיגות לילה בקטע בין ברייס לזאיון (כביש נופי יפה שחבל לפספס בחושך).
        בטוחה שתהנו בכל אופציה.

  15. אביחי

    היי ענת
    ראשית הבלוג מצויין ועוזר מאוד לתכנון המסלולים
    אנו 2 זוגות ונהיה במערב ארה"ב בחודש הבא מאמצע דצמבר
    בדרך מסן פרנסיסקו לווגאס ברכב יש לנו לילה אחד של עצירת ביניים
    חשבנו בתחילה לעשות עצירה של לילה ביוסימיטי פארק אך הבנו שעלול להיות מושלג קר מאוד ואף דרכים סגורות
    ראינו 2 אופציות : עצירה ללילה באיזור יער סקויה שהוא דרומי יותר ( העיירה three river )
    האם כדאי ( מושלג או לא ? סגור ? ) – ואז חשבנו להיכנס לכמה שעות בבוקר ליער לראות את העצים וכו…
    ואופצייה שנייה פשוט לישון בבייקרספילד ( יש מה לעשות שם בכלל ?)

    גרנד קניון : הבנתי שיש את האזור המתויר – אזור ה sky walk שהוא בערך שעתיים וחצי מווגאס ויש את האזור המרוחק יותר שהוא בערך ארבע וחצי שעות מווגאס – העובדה שאנו נצא מווגאס מוקדם בבוקר ונחזור באותו יום מאוחר בערב : האם זה אפשרי בכלל לעשות את זה לאזור המרוחק יותר שהבנתי שהוא יותר "האמיתי" כפי שקראתי? או שזה קשה מאוד
    ולגבי האזור הקרוב יותר של הגרנד קניון – הוא מרשים וכדאי?
    אשמח לעזרתך

    1. ענת

      הי אביחי, אני שמחה לשמוע שהבלוג עוזר.
      אפשר לנסוע מסן פרנסיסקו לוגאס ביום אחד. צריך לצאת מוקדם בבוקר ולהיות נחושים. זה מה שהייתי מנסה לעשות, עם שמירה על גמישות. אם תראו שאתם מתעייפים, תמצאו מוטל על הדרך בלי לתכנן יותר מדי. תמיד תהיו עם מחשבה לשעתיים קדימה ואז תחליטו. אין כלום בבייקרספילד כך שממש לא חייבים דווקא שם לעצור. לגבי סקויה אנד קינגס – באיזורים הגבוהים בהחלט מושלג בחורף. אפשר לעשות מסלול טיול ברגל באיזור הנמוך יותר אבל בחורף הוא לא כזה מעניין וזה בכל מקרה דורש לפחות חצי יום. זו לא עצירה לכמה שעות בערב.
      בגדה הדרומית של הגרנד קניון יש את הפארק הלאומי עצמו, שהוא היעד המועדף. הוא זול יותר ו"אותנטי" יותר. זה באמת רחוק אבל אם נחושים ויש יותר מנהג אחד, אפשר לצאת מוקדם בבוקר מוגאס, להגיע לפארק, להיות שם שעה-שעתיים ולחזור. לחלופין, אפשר להסתפק בסקאי ווק. הקניון עצמו מרשים אבל הגישה ממוסחרת ויקרה. אופציה נוספת – טיסה במסוק מעל הגרנד קניון. מה שכן, קחו בחשבון שגם שם מאד מאד קר בדצמבר. תבדקו את התחזית כי אם יש שלגים או ערפל, אין טעם לנסוע לגרנד קניון באותו היום.

  16. עמית

    הי ענת , הבלוג עוזר מאוד , תודה רבה .
    מתכנן טיול במערב , מאמצע ספט . נוחת בלוס אנג'לס . יש לנו כ 16 ימים .
    מתכנן להגיע עד יילו סטון .
    ברצוננו לשלב קרוואן בטיול , לצורך החוויה . בימים האחרים נהיה עם רכב שכור .
    התלבטות :
    1- לקחת קרוואן בסן פרסיסקו – לעבור ביוסימיטי , עמק המוות ולהחזירו בלאס וגאס .
    2- כמו מסלול הקודם אבל לפני ההחזרה גרנד קניון ופארק ציון וברייס … ורק אז להחזיר הקרוואן בסולט לייק סיטי
    3- קרוואן מסולט לייק סיטי ליילוסטון וחזרה .

    מבין שקצת כללי ….. אבל מנסה לתכנן המסלול ….
    תודה מראש , עמית .

    1. ענת

      הי עמית,
      גם חובבי הקראוונים המושבעים אומרים שלא כדאי לקחת קרוואן לפחות משלושה שבועות. בלקיחת הקראוון אתה מאבד יום וגם בהחזרה, ובנוסף, זה טיול בקצב איטי יותר. כיוון שאתה מדבר על לשכור קראוון בחלק מ-16 יום, אז בכלל. מציעה לך בחום, להושיב את התכנית על טבלה מסודרת, כולל מרחקי נסיעה וזמני נסיעה מותאמים לקראוון (תוסיף בערך 40% על הערכת הזמנים של גוגל) ולפחות חצי יום בלקיחת הקראוון וחצי יום בהחזרה. קח בחשבון שבילוסטון וגרנד טטונס כדאי להיות לפחות חמישה ימים. לדעתי תגלה שזה לא מתכנס…

התגובות נעולות.