לינה בלוס אנג'לס: איך לבחור את המלון שהכי יתאים לטיול שלכם

את הדף הזה הכנתי במקור לקראת הטיול הארוך שלנו של שנת 2011. היום, אחרי שצברנו כבר כמה ביקורים בלוס אנג'לס, הגיע הזמן לעדכן אותו כדי לסייע לכם, מבקרי הבלוג, למצוא את אפשרויות הלינה בלוס אנג'לס הכי טובות בשביל הטיול שלכם!

האתגר של מציאת לינה בלוס אנג'לס

לוס אנג'לס היא מטרופולין ענקי (שמורכב, טכנית משלל ערים קטנות) שגרים בו מיליוני תושבים, רובם בבתים חד-קומתיים. פירוש הדבר הוא ששטח העיר גדול במיוחד. הוסיפו לזה את החיבה האמריקאית לנסיעה ברכב פרטי והתוצאה היא עיר שסובלת מעומסי תנועה בשעות ה-rush hour. כך למשל הנסיעה מאיזור דיסנילנד לאיזור סנטה מוניקה או הוליווד, תקח לכם סדר גודל של שעה (וזה אם לא נתקעתם בפקק מרשים במיוחד).

אם רוצים לטייל בלוס אנג'לס, חשוב למקם את הלינה באיזור שיהיה קרוב מספיק למקומות בהם אתם רוצים לבקר. המקומות הפופולריים יותר כוללים את דיסנילנד, הוליווד, יוניברסל סטודיוס וסנטה מוניקה. כמובן, גם שדה התעופה של לוס אנג'לס LAX יכול להיות עוגן לבחירת הלינה, בפרט אם רוצים ללון קרוב לשדה לילה לפני טיסת בוקר מוקדמת.

מבחר בתי המלון בעיר עצום וקל ללכת לאיבוד בשפע הרב. לכל מקום ואיזור יש יתרונות וחסרונות, וכך גם לכל מוטל, אז איך בוחרים?

השיקולים בבחירת לינה בלוס אנג'לס

בפוסט איך לבחור מלון בארה"ב פירטתי את השיקולים שמאפיינים את התהליך של בחירת מקום הלינה בטיול כולו. בלוס אנג'לס, מדובר בשיקולים הספציפיים הבאים –

זמן השהייה שלכם בלוס אנג'לס

מטיילים ישראלים נוטים לקצר את משך השהייה בלוס אנג'לס. לרוב היא היעד אליו טסים וממנו חוזרים ובשל כך מהווה עוגן אחד בטיול הקלאסי של מסלול דרום-מערב ארצות הברית. רוב המטיילים מקצצים בימי הביקור בעיר כדי "להרוויח" ימים נוספים בסן פרנסיסקו, יוסמיטי או לאס וגאס.

אם זה המצב גם בטיול שלכם, יתכן ותעדיפו לצאת מיד מן העיר, או לחלופין, להתמקם קרוב לשדה התעופה אם אתם נוחתים מאוחר בערב או ממריאים מוקדם בבוקר.

מה תרצו לעשות בלוס אנג'לס

מי שכבר מבקר בעיר למשך יומיים או שלושה, לרוב מתמקד בביקור בדיסנילנד ויוניברסל סטודיוס. יש המשלבים ביקור גם בהוליווד ובברלי הילס הסמוכה ואולי אפילו המזח של סנטה מוניקה. במצב כזה, מיקום הלינה האידיאלי מבחינתכם יהיה בצפון העיר, קרוב להוליווד ואולי תרצו לפצל לינות וללון באנאהיים לפחות ללילה אחד לצורך הביקור בדיסנילנד. עוד על שאלת השאלות: לפצל או לא לפצל בין לוס אנג'לס ואנאהיים, בהמשך.

יש דווקא לא מעט מה לעשות בלוס אנג'לס. בילינו בה כמעט שבועיים במצטבר ולא השתעממנו. תוכלו לקרוא כאן על עשרה מקומות מרתקים לבקר בהם בלוס אנג'לס אולי לא חשבתם עליהם עד עכשיו. אם אתם מתכוונים להקדיש כמה ימים לעיר ולבקר במקומות נוספים כדאי לבדוק במפה איפה המקומות בהם תהיו, ולהתחשב בכך בבחירת המלון. למשל, לקראת הביקור הראשון שלנו בעיר, הכנתי לנו את המפה הזאת –

הרכב המשתתפים

האם אתם זוג שזקוק לחדר אחד עם מיטה זוגית או משפחה עם שלושה ילדים שצריכה חדר עם שתי מיטות וגם מקום לעריסה לתינוק? אולי אתם צריכים שני חדרים צמודים? או יותר? זה יכול להיות שיקול בבחירה הסופית של המלון, כיוון שלא בכל מוטל יש חדר לחמישה.

העדפות אישיות

וייפיי חזק זה מאסט מבחינתכם? מה לגבי מטבחון? אולי אתם זקוקים לחדר מונגש לכיסא גלגלים? או שחשובה לכם שבמלון תהיה ארוחת בוקר טובה? את כל אלו תצטרכו לבדוק ולקחת בחשבון בבחירתכם.

תקציב

אם התקציב שלכם לא מוגבל, או קרוב לזה, אז הערים הגדולות של ארה"ב תפורות עליכם. תוכלו בקלות למצוא סוויטה במלון יוקרתי ואפילו להגיע אליה במסוק 😉

עבור רובנו, בני התמותה, התקציב מהווה שיקול משמעותי בבחירת הלינה. ט למרבה המזל, המלונות בלוס אנג'לס לא יקרים כמו אלו שבמנהטן, ועדיין, יש שונות רבה במחירים. טווח המחירים ללינה בלוס אנג'לס נע בין $50 למאות דולרים בלילה וטיב המלון בהתאם. אנחנו מעדיפים מאד מוטלים זולים, גם על חשבון איבזור או עיצוב. יש מי שדווקא מוכן להשקיע במלון מרשת מוכרת או סתם מלון מעוצב ומפנק. הכל לגיטימי, רק צריך לקחת בחשבון את התקציב.

כמובן, עיתוי הביקור עשוי להשפיע מאד על המחיר. ביולי אוגוסט, המחירים לרוב גבוהים יותר מאשר במאי או אוקטובר.

שימו לב לתנאי ההזמנה

בהזמנת לינה בארה"ב לרוב מאפשרים ביטולים והחזר מלא של הכסף (אם שולם) כל עוד הודעתם על הביטול בזמן. לפעמים יום קודם ולפעמים אפילו באותו היום בשעות הבוקר. שימו לב שבעת ההזמנה, מקומות רבים מציעים מחירים זולים יותר למי שמוכן לוותר על אפשרות הביטול. אני ממליצה לשמור על גמישות, בפרט אם אתם מזמינים לינות זמן רב מראש.

מלונות מומלצים בלוס אנג'לס

אני יכולה להמליץ על שני מלונות שהיינו בהם בעצמנו בלוס אנג'לס. מומלץ לקרוא ביקורות באתרים שונים, כמו למשל טריפ אדוויזר. קחו בחשבון שאלו מוטלים שהתאימו מאד לנו. כלומר, זולים ומתאימים לארבעה אנשים בחדר.

Hollywood Travelodge

יתרונו של המוטל הזה הוא מיקום מעולה, ליד שדרות הוליווד והמחיר האטרקטיבי מאד ביחס למיקום. כמו בכל מוטל, החניה בחינם, יש אינטרנט ועוד. מי שמחפש פינוקים, המוטל הזה לא בשבילו. הוא מציע חדרים נקיים ובסיסיים. החדר לא היה מאד גדול, אבל הספיק לנו ולשני הקטנטנים שלנו דאז. האיזור היה בסדר גמור. מרחק נסיעה קצרה מהוליווד ויוניברסל סטודיוס שהיו המקומות העיקריים בהם ביקרנו. האיזור היה בסדר גמור ובטוח. יצאנו לטייל ברחובות בערב ללא חשש. יש סופרמרקט גדול קרוב ולא רחוק מהמלון יש גם בית חולים גדול לילדים (שלא נדע, אבל אם תשימו לב לריבוי של אנשים במדים רפואיים בסופרמרקט, שתדעו למה 😉 ). הייתי חוזרת אליו בשמחה היום. כאן תוכלו לראות עוד פרטים או להזמין חדר בהוליווד טראבלודג' דרך Booking

הילדים בחדר במוטל טראבלודג' בהוליווד
הילדים בחדר במוטל טראבלודג' בהוליווד

Gardena Terrace Inn

היינו במלון הזה בטיול האחרון שלנו, בסוף ספטמבר 2015 ויצאנו מרוצים מאד. המיקום שלו הוא ב-Gardena, איזור מגורים עירוני מנומנם למדי אבל קרוב יחסית לשדה התעופה. נסענו ממנו לסנטה מוניקה ולאיזור לה בריאה בלי בעיה. היתרון שלו הוא בחדרים ענקיים ותמורה מצוינת לכסף. הוא עלה קצת יותר ממאה דולר ללילה, אבל נתן בתמורה חדר ענקי, מהגדולים שהיינו בהם אי פעם במלון בארה"ב, שכלל גם מטבחון.

החדר במלון גרדנה טראס אין בלוס אנג'לס
החדר במלון גרדנה טראס אין בלוס אנג'לס

זה היה נחמד מאד להתרווח בימים האחרונים של הטיול, להתארגן עם האריזות בנחת ועם שפע של מקום ולאפשר לילדים לשחק בחדר, להשתרע בכל מיני פינות (היתה פינת אוכל וגם ספה נחמדה) ובאופן כללי, נתן הרבה מרחב לכולם. בנוסף, השירות היה לבבי מאד. זה לא שלא היו תקלות בחדר (נורה שרופה בפינה אחת, למשל), אבל בעלי המקום היו חייכניים ואדיבים מאד והגיבו במהירות לכל פנייה. מומלץ בחום ומבחינתי, בהחלט יתכן שנחזור אליו גם בביקור הבא בלוס אנג'לס.

הנה קישור ישיר לדף של גרדנה טראס אין באתר בוקינג

מחפשים משהו אחר? אני נוהגת לחפש באתר של Booking.com. נוח לי לראות את כל בתי המלון בבת אחת, להשוות מחירים ולהציץ בביקורות (כולן מאורחים שהזמינו לינות דרך האתר). הנה כמה קיצורי דרך עבורכם –

קישור לבתי מלון באיזור ווסט הוליווד – זהו האיזור המתאים ביותר למי שרוצה לבקר בהוליווד ויוניברסל סטודיוס.

קישור למלונות באיזור שדה התעופה של לוס אנג'לס – זה האיזור המתאים אם אתם זקוקים למקום לינה לילה לפני טיסה מוקדמת או מיד עם הנחיתה בשעה מאוחרת.

יש לכם שאלות? או אולי המלצות למקומות לינה בלוס אנג'לס? אשמח אם תוסיפו אותם בתגובות לדף!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. יוסי

    הי פטריסיה.
    יש לך במקרה המלצות גל לדירות נופש או השכרה לטווח קצר ב downtown LA?
    צריך דירה יחסית מאובזרת לתקופה של 22 לילות..

    1. ענת

      הי יוסי,
      אינני פטריסיה, אבל מציעה לכם לבדוק קודם כל ב-AirBNB ואחר כך גם באתר VRBO. בהצלחה!

  2. פטריסיה

    הי ענת!
    תודה על כל הטיפים
    אני אגיע ללוס אנגלס לביקור של שבוע עם בני בן ה13 בחודש אפריל , התקציב עבור לינה הוא מוגבל בערך 100 דולר או קצת יותר ללילה
    אני מתלבטת היכן ללון אני מבינה מהבלוג שאם רוצים לבקר בכל האתרים הפופולרים אז הוליווד עדיף. יש לנו גם מגבלה כי אנחנו אוכלים כשר ושומרי שבת אז עדיף להיות במיקום קרוב למסעדות כשרות ובית כנסת קורב בעדיפות אבל לא חובה. מכיוון שבשבת נהיה מושבטים אז עדיפות למקום לינה עם אפשרות לטיול רגלי בסביבה.
    דבר נוסף והכי חשוב הוא שאנחנו נהיה בלי רכב אז הקרבה לתחבורה ציבורית שתחבר אותנו לכל חלקי העיר גם חשובה.
    ושאלה נוספת האם יש צורך ללון בקרבת הדיסני או שניתן יהיה להגיע בתחבורה ציבורית מאיפה שנלון בהוליווד.
    בכללי אנחנו לא ממש מפונקים אם יש צורך בלהחליף כמה אוטובוסים..
    הבנתי שניתן גם להשתמש בהובר או ליפט וזה בטוח..
    אשמח להמלצותייך

    1. ענת

      הי פטריסיה,
      חשוב להבין שלוס אנג'לס בנויה לרכבים, לא לאוטובוסים. אם לא נוהגים, אולי עדיף להזמין מונית דרך Uber. אחרת אתם מסתבכים בקוי אוטובוס שלא בהכרח יביאו אתכם בדרך ישירה לאן שאתם צריכים, ובפקקים של לוס אנג'לס, זה גם יכול להיות שעתיים נסיעה במקום חצי שעה ברכב. אני לא מכירה כל כך מבחינת הכשרות או בתי הכנסת, מצטערת. אולי שווה לנסות לחפש בגוגל את בית חב"ד או משהו ולהתייעץ איתם. אני כן יודעת שבסופרמרקטים יש מדף של מוצרים "יהודיים" כשרים אבל בטוחה שיש גם מסעדות כשרות בעיר. כדי לטייל רגלית בשבת, נראה לי שבאמת איזור הוליווד עדיף. אני לא יודעת מה טווח ההליכה שלכם ועד כמה יהיה מעניין שם יום שלם, אבל קשה לי לחשוב על מקום מתאים יותר בלוס אנג'לס, בהנחה שפארקי שעשועים לא רלבנטיים בשבת.
      דיסני מאד רחוק מאיזור הוליווד/סנטה מוניקה. בנסיעה ישירה ברכב זה סדר גודל של שעה עד שעתיים, תלוי בפקקים. לכל כיוון. בתחבורה ציבורית אותו הדבר בערך. בכל מקרה, חבל "לבלות" 3-4 שעות מהיום היקר הזה בתחבורה. עדיף לנסוע ערב קודם לאנאהיים (העיר בה דיסני נמצא) וללון קרוב לפארק. למחרת לבלות כל היום בפארק – כולל הזיקוקים בערב – ואז לחזור למלון הקרוב.

      מבחינת המחיר, קצת בעיה. בלי רכב, זאת אומרת שכדאי יהיה לכם לבחור לינה קרוב למקומות המבוקשים כדי לטייל בהם ברגל. צריך לחפש ולנבור ואני מאמינה שתצליחי למצוא בטווח של 100-150 דולר ללילה. אם היה לכם רכב, הייתם יכולים להתרחק קצת, אבל בלי רכב נראה לי שהעלות של המוניות תתקזז עם החיסכון במלון.

  3. רז

    הי ענת,
    בהמשך לכתבה בנושא לינה בלוס אנג'לס
    באוגוסט במסגרת טיול כל החופש הגדול (55 יום) אנחנו מגיעים ללוס אנג'לס (בנסיעה מהצפון) ב9.8 בערב וממריאים ב15.8 לחוף המזרחי להמשך הטיול (כתבתי לך על זה בבלוג אחר שלך),
    אנחנו 5 נפשות זוג + 3 ילדים (12,9,9)
    אנחנו מתכננים:
    – דיסנילנד/פארק קליפורניה יומיים מלאים
    – יוניברלס יום מלא
    – הוליווד ובברלי הילס – יום מלא
    – יום אחד מנוחה (או מה שיבוא לנו)
    מתוך הנחה שיש לנו רכב לכל הזמן הזה האם יש לך המלצה מהניסיון שלך מה עדיף (או שזה עניין של העדפה אישית):
    1. מלון 1 שזה אומר פחות אריזות אבל יותר נסיעות
    2. 2 מלונות (אחד ביאזור דיסנילנד ואחד באיזור הוליווד/יוניברסל) שדורש אריזה ודילוג

    תודה מראש
    רז

  4. ורדה

    אני מחפשת מלון באיזור סן פאולו שבלוס אנג'לס מיום 30 בנובמבר עד 3 בדצמבר חדר ליחיד
    אשמח לקבל את עזרתכם

    1. ענת

      ורדה, אני מניחה שכבר מצאת את המלון שחיפשת… בכל מקרה, הבלוג שלי הוא בלוג פרטי שמתאר את הטיול שלנו ומסכם חומר שקראתי כשהכנתי את הטיול. אין באפשרותי לסייע באיתור מלונות ספציפיים.

  5. J

    לא להתקרב למלונות של רשת דייז אין בקליפורניה
    היינו ופשוט ברחנו (2 מבוגרים ו2 נעורות) פשוט תת רמה : מסריח, רועש בלילה ומנהלי המוטלים טיפוסים מפחידים אני מדברת על דייז אין באנהיים ובדאון טאון לוס אנגלס

    לעומת זאת שהינו במספר מלונות של רשת הולידייאין אקספרס ונהננו מאוד : נקי,חדרים מרווחים, ארוחת בוקר מצויינת שילדים אוהבים (פנקייקס, דונטס וכו' למשפחה רשת מומלצת מאוד גם הצוות נהדר ועור מאוד

    1. ענת

      קליפורניה גדולה… האם אתם מתכוונים לדייז אין בלוס אנג'לס (אני מניחה שיש להם יותר מסניף אחד בעיר?) אנחנו היינו לפני ארבע שנים בדייז אין בסן דייגו והיה בסדר גמור. באופן כללי, רמת המלונות בכל הרשתות עשויה להשתנות מאד מלוקיישן אחד לשני. הם לרוב בבעלות נפרדת ובזיכיון לשימוש בשם הרשת.

התגובות נעולות.