טיול בארה"ב וקנדה: האם כדאי להזמין מלון מראש?

האם להזמין מלון בארה"ב?

כתבתי כבר הרבה בבלוג על סוגי הלינות בארה"ב (לא רק מלונות!) וחלקתי טיפים להזמנת מלונות בארה"ב אבל הגיע הזמן לענות לשאלה שכל כך הרבה אנשים שואלים: צריך בכלל להזמין לינות מראש? כיוון שטיול בארה"ב הוא הרבה פעמים טיול "מתגלגל", אולי עדיף להשאר עם גמישות מקסימלית ולהחליט בכל יום איפה עוצרים ללון?

כרגיל, התשובה לא תמיד פשוטה ויש שיקולים לכאן ולכאן, אז הנה פוסט מיוחד לשאלה: האם כדאי להזמין מלון מראש בארה"ב. אחרי מאות של לילות במוטלים ומלונות ברחבי ארה"ב, חלקם מוזמנים מראש וחלקם לא, אשתף כאן בתובנות שלי לגבי הנושא ואציע לכם מה לעשות בטיול שלכם.

יתרונות הזמנת מלון

שקט נפשי

אולי יפתיע אתכם לגלות, אבל אני נוסעת חרדתית. אני נהנית מאד תוך כדי הטיול אבל אני מודה, זה גם מפחיד אותי, במיוחד כשאני עדיין יושבת בבית ומתכננת. הזמנת לינות מראש מאפשרת לי להכיר את האפשרויות באיזור, לקרוא בנחת על בתי המלון השונים, להסתכל בתמונות ולהציץ בדרך שמובילה אל המלון. אני מרגישה שאני צוברת ידע ובהתאם, רמת החרדה פוחתת.

כשלא מזמינים מראש מלון, יש תמיד חוסר ודאות מסוים. האם נמצא מלון והאם הוא יהיה בטווח המחירים שאנחנו רוצים לשלם ובמיקום שהיינו רוצים? אולי כן ואולי לא. את חוסר הודאות הזה אפשר "לנקות"  כשמזמינים מראש.

חדרים טובים יותר במחיר מוזל

ביעדים פופולריים ו/או במועדים פופולריים, מחירי הלינות גבוהים. הניסיון שלי מלמד שבאופן לא מפתיע, בקטגוריות הלינות הזולות, המקומות שנותנים את התמורה הטובה ביותר לכסף מתמלאים מהר וקשה מאד להשיג בהם חדר ללא הזמנה של חודשים רבים מראש. לעומת זאת, מי שממהר להזמין ברגע שאפשר, הסיכויים שלו להנות מחדר זול במיקום מצוין עולים פלאים.

הדוגמאות הטובות ביותר הן במקומות לינה בתוך פארקים לאומיים. בילוסטון למשל, יש בתוך הפארק חדרים במיקום מעולה ובמחירים זולים יותר מאשר חדר ממוצע בווסט ילוסטון. מי שמכיר את זה, מחכה לתאריך פתיחת ההזמנות הטלפוניות בפארק ומתיישב על הקו כדי להזמין את החדרים הללו לתאריכים הרצויים לו. אם תנסו עכשיו למצוא מקום בתוך פארק ילוסטון לקיץ הקרוב (בעוד חצי שנה), הסיכוי שלכם קלוש. תוכלו לקרוא כאן עוד על הזמנת לינה בפארק ילוסטון.

ה"חדר" שלנו בעמק ביוסמיטי. חייבים להזמין חודשים רבים מראש. תוכלו לקרוא כאן עוד על בחירת מקום הלינה ביוסמיטי.
ה"חדר" שלנו בעמק ביוסמיטי. חייבים להזמין חודשים רבים מראש. תוכלו לקרוא כאן עוד על הזמנת מלון ביוסמיטי.

זה המצב לא רק בפארקים לאומיים. בכל יעד פופולרי החדרים הזולים הטובים נתפסים ראשונים. אם אתם מתכננים להגיע לאירוע גדול, המחירים יעלו ככל שתתקרבו למועד האירוע ויש סיכוי שאם תנסו למצוא חדר בלי להזמין מראש, פשוט לא תמצאו.

אפשר לבטל ברגע האחרון

אפשרות ביטול הזמנה נהוגה ברוב בתי המלון והמוטלים בארה"ב כשחלון הזמנים הוא לרוב עד 24 שעות לפני מועד ההזמנה. חשוב מאד לבדוק את אופצית הביטול לפני שמזמינים. לפעמים היא 12 שעות מראש ולפעמים שבועיים (או כל פרק זמן אחר). יש גם מקומות שמציעים מחיר מוזל, כשבהתאמה, מדובר בהזמנה ללא אפשרות ביטול. שימו לב וקיראו את האותיות הקטנות לפני שאתם לוחצים על ביצוע הזמנה.

כשאפשר לבטל עד יום קודם להגעה, זה מאפשר לשמור על גמישות מירבית ולכאורה, למה לא? (תיכף אסביר למה זה לא פשוט כמו שזה נראה… בסעיף החסרונות).

"עבודת" ההזמנות נעשית כשאנחנו בבית

אם אתם אוהבים כמוני להתעמק קצת במלונות השונים, לקרוא ביקורות, לחפש תמונות, לבדוק בגוגל מפס איפה *בדיוק* המלון נמצא ואיך נראים הרחובות מסביב לו, אתם ודאי יודעים שזה לוקח לא מעט זמן. כשאנחנו בטיול, זמן הוא מצרך יקר מאד. כשאנחנו בבית, קל יותר למצוא את הזמן הזה ולעשות את עבודת המחקר בנחת, מהמחשב שלנו, בכיסא הנוח ועם כוס קפה.

בפועל, כשנוסעים בכבישים לפעמים אפילו אין קשר אינטרנט בטלפון ואין אפשרות לעשות את עבודת ההכנה הזאת. אפשר לבקש לראות את החדר במלון לפני שמשלמים, אבל יש דברים שלא תוכלו לגלות בהצצה בחדר (למשל את הרעש מהרכבות שעוברות בין חצות לשש בבוקר פעמיים בשעה…)

חסרונות הזמנת מלון

לא תמיד אפשר לבטל את הלינות

כשאני מזמינה מלונות, אני בוחרת באופציה של ביטול עד יום לפני, אבל לפעמים זה לא ממש אפשרי. למשל, לפעמים אנחנו בוחרים ללון דווקא ביחידת נופש. יש לזה יתרונות רבים, אבל החיסרון העיקרי הוא שברוב המקרים, ביטול כרוך בתשלום משמעותי. אם מדובר בביטול של שבועות ספורים לפני לינה, רוב המקומות גובים את כל התשלום (אבל לא תמיד, תבדקו).

ההזמנות כובלות למסלול מסוים

גם עם כל אפשרויות הביטול למיניהן, העובדה שהזמנתם מראש מלון כבר כובלת אתכם למסלול מסוים. יכול להיות שזה בסדר לכם, בפרט בטיול קצר, אבל בטיול ארוך מתגלגל, זה יכול להפריע. בטיולים שלנו עשינו כבר ארבע פעמים מסלול מחוף אל חוף (קוסט-טו-קוסט) וכשאתם בנסיעה ארוכה כל כך, פשוט נוסעים כל יום עד כמה שרוצים ומתחשק. לפעמים כבר בשש בערב מתחשק לעצור, לנוח קצת, לאכול בנחת וללכת לישון מוקדם. לפעמים יש מרץ ואנרגיה להמשיך לנסוע לתוך הלילה. מלון שאפשר לבטל רק 24 שעות מראש מגביל וכובל מאד בתנאים הללו. ברגע שביום מסוים "רצנו" קדימה, שיבשנו את כל התכנית המקורית וצריך ממילא יהיה לבטל את כל הלינות שאחרי אותו יום.

צריך לעסוק בביטולים במהלך הטיול

לבטל מלון לוקח קשב וזמן. צריך לזכור לעשות את זה בזמן וצריך קשר אינטרנט או קשר טלפוני כדי שאפשר יהיה לעשות את זה בזמן. לא בכל איזור בארה"ב יש כיסוי טלפוני בכל נקודה בדרך וזה משהו שצריך לקחת בחשבון. כמובן, תמיד גם יכולים להתעורר קשיים בלתי צפויים. יש לכם מספר טלפון להתקשר אליו כדי לבטל, אבל אף אחד לא עונה. מה עושים?

אני משתדלת היום לרכז את כל הזמנות המלונות שלי דרך booking ולנהל אותן דרך האפליקציה שלהם. זה מאפשר ביטול בלחיצת כפתור, כולל קבלת אישור ביטול. זה בהחלט הופך את ניהול ההזמנות לנוח יותר. גם אם אין כיסוי טלפוני או דאטה, תמיד אפשר לעצור במקדולנדס הקרוב, להתחבר שם לוויפיי, להפעיל את האפליקציה ולבטל הזמנה בשניות. ועדיין, זה דורש קשב ומודעות לשעות ותאריכים בהם יש לנו הזמנות.

אין אפשרות לראות מראש את החדר במלון

כשקוראים ביקורות על בתי מלון, הרבה פעמים הביקורות מעורבות. חדרים מסוימים במלון קטנים יותר מאחרים ויש גם הבדלים אחרים באיכות החדר (מתי שופץ לאחרונה, למשל?) כשאתם מגיעים עם הזמנה מראש, אתם די מחוייבים לממש אותה. אם יהיו בעיות בחדר, אתם יכולים לגשת לקבלה ולבקש חדר אחר וסביר להניח שיענו לבקשתם אם הדבר אפשרי. אבל לפעמים תגלו שכל החדרים במוטל אפופים ריח של מטהר אוויר שעושה לכם בחילה קלה, או גרוע מזה, ריח של סיגריות. או אולי משהו אחר לא יעשה לכם את זה ותרגישו שאתם לא רוצים להשאר במלון.

אתם יכולים לבקש בנימוס מפקיד הקבלה לבטל את ההזמנה שלכם במקום כי אתם לא מרוצים מהחדר. קחו בחשבון שהתחייבתם כבר ולכן אתם תלויים ברצון הטוב של בעל המלון. אם הזמנתם דרך בוקינג, אתם בהחלט יכולים לפנות לשירות הלקוחות שלהם ולהתלונן. בשעות העבודה בישראל יש גם שירות בעברית. רק שימו לב שלא על כל דבר יסכימו בהכרח לבטל את ההזמנה. אם הריח של מטהר האוויר לא מוצא חן בעיניכם, או אם יש כתם בשטיח, זו לא סיבה להמנע מלינה באותו החדר.

שימו לב, מניסיון של אחרים, אם היתה הפרה מהותית של מה שהובטח לכם (למשל, חדר לשניים במקום לארבעה) ואם אתם פונים אליהם במעמד ההגעה למלון, בוקינג יכולים לבטל עבורכם את ההזמנה ולהחליף אותה בהזמנה במלון אחר (לפעמים תצטרכו להוסיף את הפרש המחיר). הם לא יכולים לעשות את זה אם נשארתם במלון, או אם החלטתם על דעת עצמכם לעזוב וללכת למלון אחר. אם יש בעיה ואתם לא מצליחים לפתור אותה מול המלון ישירות, התקשרו אליהם לפני שאתם ממשיכים הלאה. אם תחכו למחרת, הם כנראה כבר לא יוכלו לעזור לכם, אם כי תמיד תוכלו להשאיר ביקורת שלילית באתר שלהם כדי לעזור לאחרים להמנע מחוויה דומה.

בכל מקרה, אם אתם לא מזמינים מראש אלא מגיעים למוטל באותו הערב, אתם יכולים לבקש לראות את החדר לפני שאתם נותנים את כרטיס האשראי. אם לא מצא חן בעיניכם, אתם לא חייבים להשאר ואין לכם שום מחוייבות למלון.

חיוב במקרה של אי הגעה ללא ביטול במועד

קרה לי לפחות פעמיים ששכחתי לבטל מלון שהוזמן מראש. פשוט שכחתי. את ההזמנות עשיתי חודשים לפני הטיול. היה לי גיליון אקסל מסודר והיו לי רשימות ובכל זאת, שכחתי. פחות סביר שיקרה לכם בטיול של שלושה שבועות, אבל הטיולים שלנו היו של כמה חודשים ברצף, אז יש לי תירוץ. במקרה כזה, נהוג שמחייבים אתכם על הלילה הראשון בו לא הגעתם ומבטלים את שאר ההזמנה. החריג הוא אם שילמתם מראש ללא אפשרות ביטול, אז יכולים לחייב אתכם בכל עלות ההזמנה.

אז מתי כן כדאי להזמין מלון מראש ומתי לא?

הנה כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם כדי להחליט מה מתאים לכם ולטיול שלכם.

1. מה מצב ההיצע מול הביקוש?

בידקו את היעדים בהם אתם מתכוונים לבקר ואת המקומות בהם אתם רוצים ללון (הם יכולים גם להיות "על הדרך" בין יעדים). האם יש בהם שפע של מקומות לינה? האם יש בהם ביקוש רב? דרך פשוטה לעשות זאת היא להריץ חיפוש מהיר דרך בוקינג. כמה תוצאות רלבנטיות עלו לתאריכים שלכם ובטווח המחירים שלכם? אם עשרות רבות, אז אין צורך להזמין מראש. אם רק אחת או שתיים ומדובר בכמה חודשים קדימה, יש לכם בעיה וכדאי להזמין מראש.

למשל, לטיול שלנו בקיץ הקרוב לאלסקה, הזמנתי לנו לינות לכל אורך התקופה באלסקה. מניסיון, באלסקה הביקוש עולה על ההיצע בחודשי הקיץ, בפרט במקומות מסוימים. אם לא נזמין מראש (אני מדברת על שנה מראש!) נשלם $300-$400 לחדר ללילה, כי זה מה שישאר למי שיגיע ללא הזמנה מראש. באמצעות הזמנה מראש, הורדתי את העלות לפחות מ-$150 ללילה. הטיול יכלול גם רוד טריפ מניו יורק ועד אלסקה ובחזרה. לקטעים שבהם אנחנו חוצים את ארה"ב אני לא מזמינה מלון מראש. אין סיבה מיוחדת להניח שבמיניאפוליס או באוהיו תהיה לנו בעיה למצוא לינה במחירים סבירים.

2. האם המסלול שלכם כולל פארקים לאומיים וערים גדולות?

ערים גדולות מסוימות, בעיקר ניו יורק וסן פרנסיסקו הן כמעט בהגדרה מקומות בהם הביקוש במקומות המרכזיים עולה על ההיצע והמחירים בהתאם. כאן כדאי לעשות עבודת מחקר רצינית לפני שבוחרים מלון. זה יכול להוזיל עלויות ולשפר את החוויה. המקומות הטובים במחירים הטובים נתפסים מהר, אז אם אתם רוצים ללון בתוך העיר, עדיף בהחלט להזמין מראש את המלון. אם מדובר בסן פרנסיסקו, אתם מוזמנים להעזר במדריך שכתבתי להזמנת מלון בסן פרנסיסקו.

פארקים לאומיים גדולים הם כמעט תמיד מקום בו כדאי להזמין לינות מראש ואפילו הרבה מאד זמן מראש. יכול להיות שאם תגיעו לפארק ללא הזמנות תוכלו למצוא לינה על בסיס מקום פנוי, אבל גם בהחלט יכול להיות שלא (בפרט אם אתם צריכים שני לילות ו/או ליותר משני אנשים). בפארקים הפופולריים ביותר: ילוסטון ויוסמיטי, כדאי להזמין מוקדם ככל האפשר, יותר מחצי שנה מראש. כן, זה מגביל אתכם לתאריכים מסוימים ותאלצו לכוון את המסלול לפי זה. מצד שני, זה יאפשר לכם ללון בתוך הפארק, מה שלא תוכלו לעשות בלי הזמנה כל כך הרבה חודשים מראש. עוד על לינה בילוסטון ולינה ביוסמיטי.

3. עד כמה אתם רגישים למחיר?

אם אין לכם רגישות למחיר (איזה כיף לכם! תתחתנו איתי?) אתם לא חייבים להזמין מקום מראש, למעט אולי בפארקים לאומיים מסויימים וגם שם, הסוויטות היקרות ביותר לרוב לא מוזמנות כל כך מהר. בערים הגדולות וגם בקטנות, אם כרטיס האשראי שלכם עומד במחירים של סוויטות במלונות יוקרה, אתם מסודרים. באופן כללי אתם מסודרים כנראה, אבל גם מבחינת פטור מהזמנת לינות מראש 😉

לעומת זאת, אם אתם נוסעים בתקציב מוגבל, הזמנה מראש לפחות בחלק מהמקומות יכולה להוזיל לכם עלויות בצורה משמעותית. אני ממליצה לכם לקרוא את המדריך שלי לגבי הזמנת מלונות בארה"ב, שם שיתפתי טיפים שעוזרים לי להזמין במחירים זולים במיוחד.

4. האם יש לכם צורך בסוג מיוחד של חדר?

אם אתם זוג ללא צרכים מיוחדים, אשריכם. כל חדר מוטל יכול להתאים לכם והמבחר גדול. גם משפחות שצריכות לנסוע עם ילד אחד או שניים, לרוב ימצאו מבחר גדול של אפשרויות, בפרט בארה"ב (לפעמים קצת פחות בקנדה), שם חדר מוטל סטנדרטי כולל שתי מיטות זוגיות.

אם אתם נוסעים עם יותר משני ילדים, אתם כבר צריכים חדר לחמישה או אולי זוג חדרים צמודים. זו דרישה ספציפית יותר שלא בכל מקום יוכלו להענות לה, אז כדאי לכם לפחות לעשות את עבודת המחקר לפני הנסיעה ואולי גם להזמין מראש את החדרים. גם אם אתם צריכים נגישות לנכים, שירותי משרד במלון, חדר כושר מאובזר, או כל דרישה אחרת, כדאי לכם לבדוק את המלונות עוד מהבית ולשקול להזמין את החדרים שלכם מראש.

5. מה יקרה אם לא תמצאו מלון בתקציב שלכם באותה עיר?

נניח שהתכנית שלכם מניחה לינה בעיר מסוימת בלילה מסוים. ונניח שתגיעו לשם ולא תמצאו חדר פנוי, או לא במחיר שאתם מוכנים לשלם. מה יקרה? האם מדובר באיזור בו אפשר להמשיך לנסוע עוד שעה ולהגיע לעיר הבאה? האם יש לכם גמישות להמשיך לנהוג בלילה? או שאולי התכנון שלכם היה לטייל בעיר או באיזור הזה למחרת ואתם לא מוכנים לוותר עליה? השיקולים הללו ישפיעו על ההחלטה אם להזמין מלון מראש או לא. אספר לכם כמה סיפורים שקרו לנו בהקשר זה, שאולי יוכלו לעזור לכם להעריך את המצב מבחינתם.

ביוני 2011, רצינו לעצור ללינה בעיירה סליידה, בקולורדו, כדי להמשיך ממנה למחרת לקולורדו ספרינגס. כשהגענו, הסתבר שמתקיים בעיר אירוע של רוכבי אופניים וכל החדרים תפוסים. במקרה הזה, הפתרון היה קל, המשכנו בנסיעה וכעבור שעה וחצי הגענו לעיירה הבאה עם ריכוז גדול של מוטלים. מקרה דומה קרה לנו בקיץ שעבר, כשתכננו במקור ללון בוגאס לקראת הגעה לאיזור פארק לאומי זאיון למחרת. הסתבר שהגענו ביום של כנס גדול וחדרי המלון יקרים מהרגיל. אין בעיה, המשכנו בדרכנו ומצאנו מלון זול בעיירונת מסקיט, במרחק של כשעה נסיעה.

לעומת זאת, בטיול אחר הגענו לעיירה ספרינגדייל, כדי לטייל בזאיון ולא מצאנו חדרים פנויים בשני המוטלים שסימנתי לי מראש כזולים ומתאימים לצרכינו. הפעם החלטנו להתפשר במחיר ולקחנו חדר במוטל יקר יותר (כ-$180 ללילה). אופציה אחרת היתה לצאת ללינה בעיירה הוריקאן הסמוכה אבל רצינו להכנס לפארק מוקדם מאד בבוקר המחרת, אז העדפנו לשלם יותר ולהשאר בספרינגדייל.

ב-2013 הגענו לצד המערבי של פארק גליישר באופן כמעט בלתי מתוכנן. רציתי ללון בעיירה Columbia Falls בפאתי הפארק אבל כשהגענו לא הצלחנו למצוא חדר פנוי. באינטרנט לא מצאנו שום דבר וגם במוטל שעצרנו בו לא ידעו על חדר פנוי בעיירה. האלטרנטיבה היתה לקחת חדר בעיירה וויטפיש או אפילו קאליספל, שתיהן רחוקות יותר מהפארק אבל החלטנו לא לוותר על הקרבה לפארק כל כך מהר ונכנסנו לעיירונת הקרובה יותר Hungry Horse, שם התחלנו לשאול לגבי חדרים פנויים. מצאנו מוטל שבכלל לא רשום באינטרנט. יש מספיק מבקרים באיזור בחודשי הקיץ כדי שהם יתפרנסו מפליטי מוטלים אחרים כמונו. כך מצאנו חדר במחיר סביר מאד, קרוב עוד יותר לפארק ובאווירה, ובכן, אותנטית ומיוחדת למדי. זה משהו שיכולנו לעשות בין היתר בזכות הניסיון הרב והזמן שהיה לנו בשפע באותם ימים. בהחלט לא מתאים לכל אחד.

הסיפור המעניין ביותר קרה לנו דווקא באיזור שכוח אל במינסוטה. נסענו לבקר בפארק הלאומי הצפוני ביותר בארה"ב (למעט אלסקה כמובן), פארק לאומי Voyageurs בצפון מינסוטה. התכוונו לעזוב את הפארק בשש-שבע בערב ולהתחיל לחפש מוטל באיזור, אבל הריינג'ר סיפר לנו על אגם עם בונים שאפשר לצפות בהם כשהם יוצאים מהמבנים שלהם בשעות בין הערביים. ישבנו שם במרפסת התצפית וחיכינו. ובכן, מסתבר שבצפון מינסוטה בתחילת חודש יולי, שעות בין הערביים זה בעצם 9-10 בלילה. בעשר הבנו שבונים כבר לא נראה ושצריך לצאת לדרך. התחלנו בנסיעה איטית בהמשך הדרך. איטית, כי כבר חשוך ולא רק הבונים יוצאים בשעות הללו, אלא גם איילי המוס הענקיים שקשה לראות על הכביש עד שכבר מאוחר מדי. גם חרקים אוהבים את השעות הללו, מסתבר ו"גשם" של עשים ויתושים ניתך על השמשות. לא היו הרבה מוטלים בדרך, אבל עצרנו בכל אחד מהם. בכולם קיבל את פנינו שלט שאומר שסגרו כבר את המשרד ושנבוא מחר… אחרי חצות הבנו שמלון פשוט לא נמצא באיזור ושהנסיעה הזאת מסוכנת מדי ועצרנו בצד הדרך. מצאנו לנו פינה מוארת על יד שלט חוצות ענק ופשוט ישנו ברכב עד הבוקר. אני יכולה להעיד שלי זה לא היה נוח אבל בכל פעם שהתעוררתי, היה משהו מעניין לראות בחוץ. איילים הסתובבו והגיעו קרוב מאד אל הרכב החונה שלנו וגם שועלים באו לבקר את השלט ולצוד חרקים שנמשכו אל האור. בקיצור, חוויה, אבל לא משהו שאני ממליצה למי שמתכנן טיול בארה"ב. קחו בחשבון שברוב הסטייטס זה גם לא ממש חוקי.

דברים שרואים כשישנים ברכב במינסוטה....
דברים שרואים כשישנים ברכב במינסוטה….

6. מהו סגנון ואורך הטיול?

כפי שכבר ציינתי, בטיול קצר וממוקד, הזמנת חדרים כדאית. לא יהיה לכם הרבה זמן להתעסק עם זה "מהדרך" והגמישות שלכם במסלול כנראה ממילא מוגבלת בגלל הטיסות. לעומת זאת, בטיול שאורך כמה חודשים, למעט בנקודות מסוימות, אין צורך להזמין מראש מלונות.

7. מה מתאים לאופי שלכם?

יש מי שנהנה לעשות עבודת הכנה יסודית מראש, כולל בדיקת מלונות והזמנתם. גם אני כזאת. קחו בחשבון שזה דורש גם לעקוב אחרי ההזמנות בזמן הטיול ולעסוק בביטולים לפי הצורך. לעומת זאת, יש פרפרים חופשיים שמעדיפים לקחת סיכון שלא ימצאו את המלון האידיאלי, אבל אוהבים את תחושת החופש והספונטניות. מי אתם? רק אתם יודעים.

אז תכל'ס, מה לעשות? להזמין או לא?

אני מציעה לכם להזמין את כל הלינות שתהיינה בערים גדולות או בפארקים לאומיים ואת כל הלינות באיזורים מבוקשים במיוחד או במועדים מבוקשים במיוחד.

אם אתם מגיעים לטיול קצר של פחות משלושה שבועות (כן, זה קצר, במונחים של ארה"ב) יתכן וכדאי יהיה לכם להזמין מראש כמעט את כל הלינות, למעט אלו שמהוות נקודת עצירה בלבד בנסיעה ארוכה במיוחד. במקרה הזה, כדאי להשאיר גמישות ולנהוג כל עוד אתם מרגישים עירניים ואז לעצור ללינה.

אם הטיול ארוך, בחנו את המסלול והחליטו עבור החלקים השונים בנפרד. מבקרים בילוסטון? הזמינו את הלילות שם מראש. חוצים את אוהיו ואילינוי? סעו עד שימאס לכם ועצרו בדרך באופן ספונטני. בערים גדולות, לוס אנג'לס, בוסטון, סן פרנסיסקו, סיאטל או ניו יורק, תמיד שווה לבחון הזמנה מראש. בין היתר כי זה דורש עבודת הכנה ארוכה יותר כדי להחליט איפה בדיוק ללון, בעיר או לידה.

השתדלו להקפיד להזמין לינות עם אפשרות ביטול 24 שעות מראש לפחות. אם מציעים לכם דיל ללא אפשרות ביטול, תבדקו. הפרש של $10-$20 ללילה, לטעמי לא שווה את זה. מצד שני, אם אפשר לחסוך מאות דולרים על שני לילות, למשל בזכות הזמנת יחידת נופש במקום חדר במלון, אז זו הצעה אטרקטיבית בהחלט.

מזמינים לינות מראש? תשמרו על סדר ותגיעו לטיול עם רשימות מסודרות, כולל טווח האפשרות לביטול ומספרי טלפון או אתרים בהם אפשר לעשות את הביטול. אני משתדלת מאד לרכז את הלינות ומשתמשת באתר בוקינג בשביל שהכל יהיה לי מסודר ונגיש. אם גם אתם מזמינים דרך בוקינג, אשמח אם תוכלו להשתמש בקישורים בפוסט או בקישור שנמצא בכל דף בצד ימין. לכם זה לא יעלה יותר ואני אקבל עמלה קטנה מבוקינג, אז תודה מראש.

וכרגיל… אם יש לכם שאלות או תובנות, הוסיפו אותם כתגובה ואני מבטיחה לענות!

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. ענת

    אני נוטה להסכים, רחל. למעט באותם מקרים ספציפיים שציינתי, למשל משפחה שצריכה חדר לחמישה או שני חדרים צמודים, או טיול קצר ולכן פחות גמיש בלוחות הזמנים. אחרת, אני איתך, ומעדיפה לשמור על ספונטניות, ולא רק בגלל המחיר. לגבי הפרשי המחירים, אם מגלים שבמקום המחיר זול יותר בהשוואה להזמנה בבוקינג או בהוטלס, הם מזכים על ההפרש.

  2. רחל

    מהנסיון שלנו בקיץ 2016 (טיילנו ביולי-אוגוסט חודשיים ברחבי המערב), המסקנה היתה שלמעט יעדים מאוד פופולאריים (פארקים לאומיים וכאלה), לא להזמין מראש אלא להיות ספונטאניים זה יותא יותר זול. יש הרבה מוטלים קטנים שבכלל לא מופיעים בשום פורטל כמו hotels.com אן booking.com או אקספדיה – והם זולים יותר. מגלים אותם פשוט במקום. אפילו מוטלים שכן הזנו מהם ב booking ודומיו: הרבה פעמים גילינו שאילו היינו מגיעים באופן עצמאי ובלי ההזמנה מראש, היינו משלמים מחיר נמוך יותר. כמובן שאז היה את הסיכון שלא היה נשאר חדר, אז לדעתי: אם הטיול לא לחוץ מבחינת לוחות זמנים, ובכל המקומות שאינם יעדים תיירותיים מאוד מפורסמים, לא נתקלנו בבעיה למצוא מטול מהיום להיום, ומשתלם להיות ספונטניים.

  3. אביהוא

    בלוג פשוט נפלא1

התגובות נעולות.