למה כדאי לכם ללון ביחידת נופש בארה"ב ואיך עושים את זה

מחפשים מקומות לינה לטיול שלכם בארה"ב? חשבתם להרחיב את החיפוש מעבר לבתי מלון לאופציות נוספות? יחידות נופש – מה שנקרא באנגלית Vacation rentals – הן אפשרות מצוינת שיכולה לשדרג את השהייה שלכם ולחסוך לכם כסף בו זמנית. לא פלא שמדובר בתחום שהולך ותופס תאוצה ברחבי העולם, כולל בארצות הברית.

בטיולים שלנו שהינו בעשרות יחידות נופש כאלו ברחבי ארצות הברית (ולא רק שם) ובפוסט הזה אחלוק תובנות וטיפים לבחירת יחידת הנופש המתאימה ביותר עבורכם. לא רק זה, אלא אני מחלקת גם קופון היום! בסוף הפוסט תמצאו הנחה בסך $37 להזמנת יחידת הנופש הראשונה שלכם דרך AirBNB. בעצם, למה לחכות לסוף הפוסט? הנה הקישור שיתן לכם הנחה על ההזמנה הראשונה שלכם באתר.

אז מה זה בכלל יחידת נופש להשכרה?

יחידת נופש להשכרה, או Vacation rental היא דירה או בית שמיועדים להשכרה לתיירים שמגיעים לאיזור. לרוב, הבעלים הם אנשים פרטיים, כמוני וכמוכם. לפעמים מדובר באדם או משפחה שחיים בדירה ומפנים אותה לכמה ימים אם יש שוכר מעוניין, אבל בדרך כלל מדובר בנכס שמשמש להשקעה ודמי ההשכרה הם התשואה שלו.

מי שמנהל את יחידת הנופש יכול להיות בעלי הנכס או חברת ניהול. מבחינתכם כשוכרים, יתכן ותפגשו אותם בכניסה ליחידת הנופש, אבל גם יכול להיות שלא. ביחידות נופש רבות, תקבלו פשוט קוד לכניסה ותעשו את מה שנקרא – צ'ק אין עצמאי.

שימו לב שלא מדובר בחדרי מלון שאנשים קונים בשיטת timeshare, כמו שאנחנו מכירים מבתי מלון באילת. אין שום קשר בין שני הדברים. כאן מדובר בדירה או בית בבעלות פרטית.

מה מקבלים ביחידת נופש להשכרה

בארצות הברית, אתם מקבלים די את הכל. דירה נקיה ומסודרת, מצעים, מגבות, מטבח מאובזר כולל כלי בישול וכלי אוכל, מכונת כביסה ומייבש, טלוויזיה (לרוב יותר מאחת), ובדרך כלל גם קשר אינטרנט. הרבה פעמים יש תוספות. דברים שאנחנו נהננו מהם עד היום בדירות נופש: ג'קוזי בחדר השינה, ג'קוזי בחצר, גישה לבריכה בקומפלקס, מתקני ברביקיו, פלייסטיישן/ווי, אופניים, משחקים, ספרים ועוד. בכל מקרה, חשוב לקרוא היטב את תיאור המקום כדי לודא שכל מה שאתם צריכים אכן כלול.

דוגמאות ליחידות נופש ששהינו בהן בטיולינו בארצות הברית וכמה הן עלו לנו

1. בית היסטורי ביוטה

בית מדהים עם חמישה חדרי שינה, סלון מרווח, חדר אוכל, מטבח גדול, שני חדרי אמבטיה. חצר גדולה ואופניים. 40 דקות מפארק זאיון, בתוך העיירה הוריקאן, קרוב לחנויות וסופרמרקטים. היינו בו  יחד עם משפחה, וכמעט כל אחד התרווח בחדר שינה משלו. המחיר? $160 ללילה.

20150920_184646 20150921_174208

2. בית מרווח בפארק לאומי אולימפיק

יחידת הנופש הזו היתה למעשה יחידת ההורים שבנתה משפחה שגרה ליד הפארק. הסבתא שעבורה נבנתה היחידה לא עברה לגור בה והם עברו להשכיר אותה כיחידת נופש. שני חדרי שינה ענקיים, סלון מרווח, מטבח ואפילו חדר משחקים. הכל במרחק עשר דקות נסיעה מהכניסה איזור הוריקאן רידג' בפארק, ליד העיירה פורט אנג'לס. המחיר היה $125 ללילה, עבור שישה אנשים שאחרת היו צריכים לקחת שני חדרי מלון.

20150903_122025

3. קוטג' ליד לייק טאהו

שתי קומות, שלושה חדרי שינה ועוד עליית גג (שלא השתמשנו בה לשינה). טלוויזיה בסלון, עוד אחת בחדר השינה הראשי ועוד מסך ענקי בעליית הגג עם פלייסטיישן. הילדים לא רצו לעזוב את המקום… זה עלה כמאתיים דולר ללילה, אבל גם כאן היינו שישה אנשים ובהשוואה למחיר של שני חדרי מלון באיזור לייק טאהו, זו היתה מציאה. אה, והיה לנו בונוס בדמות סנאי קטן שמצאנו בתוך הבית ביום הראשון ונעזרנו בבעלי המקום כדי להוציא אותו (לסנאי שלום!)

4. קונדו בביג סקיי, מונטנה

בביג סקיי, מונטנה, חנינו במשך שלושה שבועות תמימים. למעשה, החלפנו באמצע דירת נופש, כי התכניות שלנו השתנו במהלך השהות והדירה הראשונה כבר לא היתה פנויה לכל משך הזמן שרצינו. בכל מקרה, קונדו, למקרה שתהיתם זו בעצם דירה בבית משותף.

בחורף, הדירות האלו מושכרות במחירים גבוהים למדי לחובבי סקי, אבל בקיץ התפנקנו בדירה עם שני חדרי שינה גדולים, כל אחד עם חדר אמבטיה ואחד מהם עם חדר ארונות, סלון מרווח, מטבח מאובזר וכל מה שצריך, במחיר של $130 ללילה.

IMG_4462

5. קונדו בהרים הלבנים בניו המפשייר

כמה אתם חושבים שתעלה דירת נופש מעוצבת עם שני חדרי שינה, סלון, מטבח ושני חדרי אמבטיה באיזור ההרים הלבנים בסתיו? מה דעתכם על $100 ללילה? זה מה ששילמנו, כיוון שהיה מדובר בדירה שהיתה חדשה במאגר של AirBNB והבעלים רצתה למלא מהר את ההזמנות ולקבל ביקורות חיוביות.

IMG_7247

נשמע לכם מעניין? מצוין. כמו לכל דבר, גם ליחידת נופש להשכרה יש יתרונות ויש חסרונות. הן לא מתאימות לכל מקום, כל הרכב או כל סוג טיול, אז בואו נכנס קצת לפרטים.

היתרונות בלינה ביחידת נופש להשכרה

1. מרחב מחיה

דירות נופש הן מרווחות יותר מכל חדר מלון. כמעט תמיד יש לכם שם מטבח וסלון, שהם לבדם כבר מוסיפים שטח מחיה. למשפחות זה מעולה. למי שנוסע בקבוצה שהיא מעבר להורים וילדיהם, זה בכלל נפלא. זה מאפשר להנות מערבים משותפים בסלון בלי להצטופף במרחב השינה של אף אחד.

2. מטבח משלכם

אולי לא תמיד מתחשק לכם לבשל בטיול, אבל מדי פעם, זה בהחלט נחמד לקנות מוצרים בסופרמרקט המקומי ולהכין לילדים את האוכל שהם רגילים אליו ואוהבים. יחידות הנופש בארה"ב כמעט תמיד כוללות מטבח מאובזר בסטנדרט אמריקאי. זה אומר תנור, כיריים, מיקרוגל, טוחן אשפה וכל הכלים שאתם עשויים להצטרך להם כדי להכין ארוחה. גם כלי אוכל יש בשפע, וכמובן, מדיח כלים כדי שלא תעבדו קשה מדי אחרי הארוחה.

3. יחס עלות תועלת מצוין

כמעט תמיד, דירת נופש תתן לכם תמורה טובה יותר לכספככם. בהשוואה לחדר מלון באותו המחיר, תקבלו שטח נרחב יותר ויותר פיצ'רים.

4. הביקורות

כשאתם קוראים ביקורות על מלון (ותמיד כדאי לעשות את זה כשמזמינים חדר במלון), אתם קוראים חוויה של מישהו ששהה בחדר מסוים. החדר שלכם עשוי להיות שונה. אולי הוא יהיה ליד הכביש או ליד המעלית ורועש יותר, אולי בקומה אחרת ואולי סתם תיפלו על פקיד קבלה אחר. לטוב ולרע, הביקורות לא בהכרח רלבנטיות לחוויה שתהיה לכם. לעומת זאת, ביחידת נופש, הביקורות הן בדיוק על המקום בו אתם תשהו והתמונות מייצגות את המקום בצורה מדויקת יותר.

5. המגע האישי

חדרי מלון הם מטבעם מקומות מנוכרים למדי. העיצוב שלהם סטנדרטי ונדיר למצוא חדר מלון שיגרום לכם להגיד "וואו". ביחידות נופש להשכרה, המצב שונה. לא שכולן יפהפיות במיוחד, אבל הן כן משקפות את טעמו של בעל בית ויש בהן תחושה מובהקת של מגע אישי. זה מתבטא לא רק בעיצוב החדרים, אלא גם בדברים כמו מבחר ספרים, סרטים ומשחקים, או אפילו בבחירת הכלים במטבח.

החסרונות בלינה ביחידת נופש להשכרה

1. צריך להזמין זמן רב מראש

זה נכון גם למלונות מסוימים בעונות ובמיקומים מבוקשים. ובכל זאת, במלון יש מספר רב של חדרים ויש לכם קצת יותר זמן "לשחק" עם ההחלטה. ביחידות נופש, אם מצאתן אחת שהתאהבתם בה ותתמהמהו עם ההזמנה, היא עלולה להתפס ולא תהיה לכם אחת זהה לה.

זה לא אומר שצריך תמיד להזמין חודשים מראש. הזמנתי יחידות נופש גם בהתראה של שבוע. פשוט, כמו בכל תחום, המקומות הזולים והטובים יותר נחטפים מהר.

2. תנאי ביטול קשיחים

מרבית המלונות בארה"ב מאפשרים ביטול עד יממה לפני ההגעה ללא קנסות. בחלקם אפשר אפילו לבטל ביום ההגעה עצמו. לעומת זאת, ביחידות נופש, אם אתם מבטלים, הבעלים "נתקעים" עם הפסד כספי ישיר. לכן, ביחידות נופש רבות יש תנאי ביטול הרבה פחות גמישים מאשר במלונות. הם משתנים ממקום למקום, אז בידקו היטב לפני שאתם מזמינים ותראו אם זה מתאים לכם.

עריכה – נכון לשנת 2018, יש שינוי בסטנדרטים. הרבה יחידות דיור ב-AirBNB מוצעות עם תנאי ביטול גמישים מאד, כולל עד יומיים לפני ללא תשלום. שווה לבדוק.

3. התשלומים הנוספים

ביחידות נופש מקובל לגבות עבור כל לילה + תוספות. התוספות כמעט תמיד כוללות דמי ניקיון ליחידה, כשהמשמעות היא תשלום על ניקיון יסודי אחרי שתעזבו. לפעמים יש תוספות נוספות כמו מיסים מקומיים, או עלויות שנגבות על אורחים נוספים מעבר לכמות בסיסית. כשהתוספות הן "פיקס" לכל תקופת האירוח (זה המצב עם דמי ניקיון), המשמעות היא שהתוספת מתחלקת על ימי ההשכרה. בהשכרה קצרה, המחיר הסופי ללילה עלול להיות יקר מדי.

4. אתם מציעים את המיטות

דיברנו על דמי ניקיון. חשוב להבין שביחידות נופש אין שירות חדרים. אף אחד לא יגיע לסדר לכם את המיטות או לנקות את הבית. אם מדובר בשהיה ארוכה, אתם יכולים כמובן לתאם שירות ניקיון, אבל בעיקרון, אתם אחראים על ניקיון שוטף בדירה.

5. אין משרד קבלה

בדרך כלל, אתם on your own. תקבלו קוד לקופסת המפתחות בכניסה ומדריך לדירה וזהו. אין פקיד קבלה שיטפל בכם. כן יש מספרי טלפון כדי לדווח על תקלות ולרוב גם אימיילים. בעלי הדירות מאד משתדלים לתת שירות טוב (הביקורות חשובות להם) ועד היום טיפלו תמיד בכל תקלה באופן מיידי. לפעמים בעל הדירה בעצמו יגיע ולפעמים ישלח איש מקצוע או את מנהל הנכס.

אז מתי כדאי להזמין דירת נופש ולא מלון?

יש לי כמה כללי אצבע לעניין –

1. ככל שהשהייה שלכם במקום ארוכה יותר, כדאי יותר לבחור בדירת נופש. התשלומים הנוספים מתקזזים על מספר ארוך יותר של ימים וזה הופך את העניין למשתלם מאד מבחינה כלכלית. ללילה אחד, כמעט אף פעם לא כדאי לבחור בדירת נופש. בשני לילות, בהחלט שווה לבדוק חלופות. יותר משני לילות? כמעט תמיד דירת נופש תהיה עדיפה על פני מלון מקביל.

2. ככל שהקבוצה שלכם גדולה יותר, עדיף לבחור בדירת נופש. זה יאפשר לכם להיות ביחד בכיף ובלי להצטופף ולהנות מהשטחים המשותפים לפעילויות חברתיות.

אז איך מוצאים יחידת נופש שמתאימה לטיול שלכם?

אחרי שאתם מבינים מהם היתרונות והחסרונות של דירת נופש, אתם יכולים להתחיל לבדוק אפשרויות. יש כמה אתרים בהם אפשר לחפש דירות נופש להשכרה. התחום כולו נמצא במגמת פריחה כך שהאפשרויות הולכות ומתרחבות.

האתר הידוע ביותר הוא אתר AirBNB שבהחלט הקפיץ את התחום כולו. קל לעבוד איתו והוא מספק לאורחים ולבעלי הדירות סוג מסוים של "הגנות" בפני מעשי נוכלות. אתם יכולים לחפש בו לפי מיקום, תאריכים ומספר המתארחים ותקבלו מיד רשימה של מקומות אירוח פוטנציאליים.

ויש לי קופון בשבילכם! אם תרשמו דרך הקישור הזה, תקבלו $37 במתנה שתוכלו לנצל אותם להזמנה שלכם. גם אני אקבל מהאתר סכום דומה אם תרשמו, אז תודה מראש!

אתרים נוספים שאפשר לחפש בהם דירות להשכרה הם VRBO.com ו-FlipKey.com. בנוסף, אתם יכולים לגגל את שם היעד שלכם והמלים vacation rental ויתכן שתמצאו אנשים שמשווקים את יחידות הנופש שלהם באתרים עצמאיים.

אני ממליצה לחפש בכל המקומות, לקרוא היטב את התיאורים של יחידות הנופש, כולל הביקורות. אם יש לכם שאלות, אל תהססו לשלוח פניה לבעל היחידה. אל תשכחו לבדוק את תנאי הביטול ולבדוק שהם מתאימים לכם.

וזהו, אל תחששו לנסות את זה. מניסיון עם עשרות יחידות נופש כאלו, זה כיף, נוח ומשתלם מאד. וכרגיל אם יש לכם שאלות או חוויות לשתף, תשאירו לי בתגובות!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תמנע

    איזה יופי- תודה!

    אנחנו בהחלט נשתמש בהם בטיולנו לניו אינגלנד באוקטובר בעז"ה.
    איזה כייף שאפשר להחזיר תודה על כל הטיפים שאת נותנת באתר (כבר כמה שנים שאני עוקבת ומצפה לכל פוסט בזמן שאתם מטיילים… 🙂 )

    שאלה לי, האם את חושבת תהיה בעיה אם לאחר שאבצע את ההזמנה, ואקבל את אותו הקופון שעליו דיברת, אשלח לבעלי להשתמש גם? (יש ברשותנו שני כרטיסים עם שם לכ"א מאיתנו).

    שוב תודה- תמנע

    1. ענת

      תודה, תמנע! אני לא חושבת שתהיה לכם בעיה להזמין כך רק שזה אומר שכל הזמנה תהיה על שם מישהו אחר (שני חשבונות נפרדים ב-AirBnB).

  2. אביהוא

    אתר מעולה. ויפה שאחרי שנתת לנו כל כך הרבה אנחנו סוף סוף יכולים להחזיר לך…

    1. ענת

      תודה! ואם מזמינים מלון בבוקינג, תמיד אפשר ללחוץ על המודעה בצד ימין ואז אני מקבלת עמלה קטנה על ההזמנה (בלי שזה עולה למזמין שום דבר נוסף). 😉

  3. שמוליק אדר

    איזה יופי של פוסט. לא חשבתי על זה בכלל. יעשה שימוש במידע. תודה!

    1. ענת

      מעולה! תפור עליכם בול – לטיולים מתקדמים ומעמיקים יותר בארה"ב.

התגובות נעולות.