טיפים לשכירת רכב בארה"ב והמלצה אישית

מחפשים לשכור רכב לקראת הטיול שלכם לארה"ב? מה עושים? איך בוחרים רכב מתאים? איך מחליטים מאיזו חברה לשכור? הזולה ביותר? או שיש שיקולים נוספים? לא פשוט. אני שמחה לחלוק את התובנות והטיפים שלי מהטיולים שלנו.

הרכב מלווה אותנו לאורך כל הטיול ומהווה חלק משמעותי ממנו
הרכב מלווה אותנו לאורך כל הטיול ומהווה חלק משמעותי ממנו

אם אתם מהקוראים הקבועים של הבלוג, אתם יודעים הרי שנסענו בשנים האחרונות לשלושה טיולים ארוכים מאד בארצות הברית.  הרי על שנה של ניסיון מצטבר שלנו בטיולים בארה"ב מבוסס הבלוג שאתם קוראים! התנסינו בכמה סוגי רכבים ובשכירת רכבים בכמה מקומות בארה"ב. בנוסף, קראתי המון חוויות של מטיילים אחרים, ששותפו בתגובות בבלוג ובפורומים של טיולים בארה"ב. על בסיס כל אלו, אני שמחה לחלוק איתכם את הטיפים שלי שאני מקווה שיעזרו גם לכם להתגבר קצת על החשש והחרדה ולהזמין רכב בראש שקט. אסיים גם בהמלצה אישית לגבי החברה שאנחנו מזמינים ממנה: רנטאל קארס.

1. רכב מזמינים מראש ומהארץ

מדי פעם שואלים אותי אם כדאי להזמין רכב מסוכנות כאן בישראל או שמא לגשת לדלפקים בשדה התעופה בארה"ב ולהזמין במקום. או אולי בכלל להזמין מאתר אמריקאי? נראה שהמחירים שם הרבה יותר זולים, לא?

התשובה פשוטה: חייבים להזמין את הרכב מסוכן שמעניק שירות בישראל. זה יכול להיות אתר בינ"ל, כל עוד הוא שואל מהיכן אתם ומספק הצעת מחיר שכוללת ביטוח המתאים לישראלים. רוב האתרים הבינ"ל/האמריקאיים מציעים הצעה שמותאמת ללקוח האמריקאי. לאמריקאים יש סידורי ביטוח שונים מאלו שלנו והם לא צריכים ביטוח מחברת ההשכרה. אנחנו כן צריכים.

מצאתם הצעה באתר של סוכנות השכרת רכב שלא מתייחסת לכך שאתם ישראלים והיא נראית זולה להפתיע? היא פשוט לא כוללת ביטוח מתאים. זה אומר שכשתגיעו לדלפק שכירת הרכב ביעד שלכם, יראו שאין לכם ביטוח וכדי שתוכלו לצאת מהסוכנות עם רכב, יעשו לכם ביטוח לפי תעריף שלהם. ההבדלים בעלות כמעט בלתי נתפסים.

אני יודעת, כי נאלצתי לבדוק בטיולים שלנו… רק לידע כללי, אם שוכרים מיני ואן לטיול בקליפורניה ועושים את זה כמו שצריך, מהארץ ודרך סוכנות שנותנת תכנית עם ביטוח מותאם לישראלים, העלות הכוללת היא בסביבות $50 ליום. אותו רכב בדיוק, באותה סוכנות השכרת רכב בארה"ב, עם אותו כיסוי ביטוחי, אבל בהזמנה מקומית יעלה לכם לא פחות מ-$180 טבין ותקילין לכל יום. תוספת של $130 ליום! לא סביר בעליל, נכון? אם כך, הקפידו להזמין רכב מראש מסוכנות שמציעה חבילה מותאמת לישראלים.

אם משום מה אתם בחו"ל וצריכים פתאום לשכור רכב באופן בלתי מתוכנן, עדיף לכם להתקשר לסוכנות בישראל, או להזמין דרך אתר האינטרנט שלהם. העיקר לא להזמין ישירות מהסוכנות בארה"ב.

2. השוו מחירים בין כמה חברות

אני מזמינה רכב לארה"ב רק מסוכנות רנטאל קארס (אני כבר אפילו לא טורחת להשוות מחירים…) אבל תעשו לעצמכם טובה וכן תשוו מחירים לפני שאתם מזמינים. משתי סיבות. קודם כל, אל תסמכו רק על ההמלצה שלי. תבדקו בעצמכם ותראו. שנית, יתכן ויש לכם הנחות באחת מסוכנויות השכרת הרכב האחרות. מועדון "חבר", או מועדונים מקבילים מקנים לעיתים הנחות משמעותיות בשכירת רכבים. לקבל הצעות מחיר לא עולה לכם כסף, אז תבדקו. הרי אפילו לא חייבים להתקשר טלפונית בימינו, אפשר לבדוק לבד באינטרנט. הנה רשימת אתרי סוכנויות השכרת הרכב העיקריות הרלבנטיות לישראלים –

  • http://www.rentalcars.com
  • http://www.alamo.co.il
  • http://www.avis.co.il
  • http://www.hertz.co.il
  • http://www.Memsi.co.il
  • http://www.Ofran.co.il
  • http://www.shlomo.co.il

3. הזמינו רכב מספיק גדול

בטיול הראשון שלנו לארה"ב עוד התלבטנו בין רכב בינוני למשפחתי. בטיול השני, אחרי התלבטויות בחרנו במיני-ואן. מאז, פחות מתלבטים ובוחרים מיד במיני ואן. אם אתם נוסעים בהרכב של שלושה אנשים או יותר, אני ממליצה בחום על מיני ואן.

שכירת רכב בארה"ב היא זולה מאד ביחס לאירופה. מצד שני, הנסיעות כמעט תמיד ארוכות הרבה יותר. מיני ואן מאפשר לכם לנסוע ברווחה ובנוחות. הרכבים האלו בנויים לאמריקאים, מה שאומר שהם מפנקים מאד, עם המון מקום לכל הנוסעים, כולל תאורה אישית, וכמובן, מקום לשים בו את כוס המשקה! בתנאים כאלו אפשר לעבור נסיעות ארוכות בנוחות מירבית עבור כל הנוסעים. אם אתם נוסעים עם לא יותר משני נוסעים נוספים, אפשר לקפל את שורת המושבים האחרונה ואף לשטח אותה לגמרי. זה יוצר חלל ענק ברכב מאחורה, שאפשר לשים בו את כל המזוודות, התיקים, צידנית האוכל וכל הציוד שלכם בצורה נוחה ומרווחת. הנה כמה תמונות מהרכבים ששכרנו –

מיני ואן מסוג טאון אנד קאנטרי
מיני ואן מסוג טאון אנד קאנטרי – כאן ליד המוטל במונטנה
כשהשורה האחרונה של המושבים מקופלת, יש המון מקום מאחורה
כשהשורה האחרונה של המושבים מקופלת, יש המון מקום מאחורה
כשהיינו שישה ברכב, פתחנו רק מושב אחד נוסף, מה שהותיר שפע של מקום מאחור
כשהיינו שישה ברכב, פתחנו רק מושב אחד נוסף, מה שהותיר שפע של מקום מאחור
אל חשש, מילאנו את הכל די מהר
אל חשש, מילאנו את הכל די מהר

אם אתם נוסעים בזוג, שווה לשקול שכירה של רכב מסוג SUV. הוא אמנם גדול מאד, אבל זה בטיחותי יותר כשעל הכביש מסביבכם רכבים אמריקאיים ענקיים וגם מאפשר לכם לשבת "גבוה" יותר על הכביש ולהנות מהנוף. בכל מקרה, כאמור, מחירי שכירת הרכב נמוכים יחסית וגם מחירי הדלק, כך שזו הזדמנות להתפנק קצת בטיול.

4. הגיעו מוכנים עם הניירת, כולל רישיון נהיגה בינלאומי

לפעמים שואלים אותי אם צריך רישיון נהיגה בינלאומי בארה"ב או שהרישיון הישראלי שלנו מספיק, היות וכתוב עליו באנגלית. לדעתי, רישיון בינלאומי בהחלט נדרש. יתכן ובסוכנות הרכב יאפשרו לכם לשכור את הרכב עם הרישיון הישראלי בלבד. יתכן גם והשוטר שיעצור אתכם יקבל את הרישיון הזה. הנקודה הבעייתית היא מול חברות הביטוח.

בפוליסות ביטוחי הנסיעות השונות מצוין שצריך להיות לכם רישיון נהיגה בינ"ל. חברות ביטוח ידועות ביכולתן להתחמק מחובת התשלום על בסיס כל מיני סעיפים "באותיות קטנות". היות ורישיון בינ"ל הוא זול ולפעמים אפילו חינמי (עבור מחזיקי כרטיסי אשראי מסוימים בפעם הראשונה שמוציאים), שווה לדעתי להוציא רישיון כזה ולו למען השקט הנפשי שבמקרה של תאונה חס וחלילה, חברת הביטוח לא תתחמק מאחריות.

הכינו מראש בבית את כל המסמכים הנדרשים לשכירת הרכב. זה כולל את הואוצ'ר שקיבלתם מהסוכנות (הדפיסו בבית), רישיונות הנהיגה (הישראלים והבינ"ל) וכרטיס האשראי שאיתו ביצעתם את ההזמנה. ודאו שהכל זמין לכם בתיק שעולה איתכם לטיסה, כך שגם אם המזוודות משום מה מתעכבות, תוכלו לשכור רכב ולהתחיל את הטיול שלכם.

5. ביטוחים נוספים – כן או לא?

כשאתם מזמינים את הרכב, ודאו שכל הביטוחים הנדרשים כלולים. זה כולל ביטוח צד ג' (לרוב עד מיליון דולר) וביטול השתתפות עצמית במקרה של גניבה ותאונה. הביטוחים האלו סטנדרטיים ועד היום לא נתקלתי בהבדלים בין הסוכנויות השונות, כך שאני לא מתעמקת יותר מדי בביטוח בשלב הזה (אם אתם שוכרים בפעם הראשונה, בהחלט קיראו את הפוליסות).

השאלה היא לגבי ביטוחים "נוספים". אלו לרוב מוצעים לכם בדלפק חברת השכרת הרכב בשדה התעופה, כשאתם עייפים ומרוטים אחרי טיסה ארוכה ולא ממש מרוכזים. התכוננו מראש לשאלה והחליטו אם אתם מעוניינים בכיסוי ביטוחי נוסף. מדובר כמעט תמיד במה שנקרא road assistance. עיקר הביטוח הוא לגרירה ו/או חילוץ במקרה של תקלה שקרתה באשמתכם, כולל למשל אובדן מפתח. יש גם כיסוי נוסף לנושא נזק לשמשות ולצמיגים שלא כלול בביטוח המקורי.

אישית, אנחנו מוותרים על הביטוחים האלו תמיד. כן, זה כרוך בסיכון קטן מצידנו. אם חלילה תהיה פגיעה בשמשות או בגלגלים, נשלם על כך. כיוון שמדובר בנזק של מאות דולרים לכל היותר, אנחנו מעדיפים לשלם רק אם יקרה בפועל. הביטוח הנוסף הזה עולה סדר גודל של $5 ליום. צאו וחשבו כמה חסכנו עד היום על למעלה משלוש מאות ימי שכירת רכב… כנ"ל לגבי גרירה ולגבי מפתח נוסף. אם תהיה תקלה ברכב שאינה באשמתנו, ממילא חברת השכרת הרכב מטפלת בעלויות. אם באשמתנו, נספוג את העלות פעם אחת ולא מראש.

מצד שני, זו לחלוטין בחירה אישית. אם הביטוח הנוסף נותן לכם שקט נפשי ושווה לכם לשלם על זה כמה דולרים ליום, לכו על זה.  אין פה נכון או לא נכון. מה שחשוב הוא להיות מודעים לכך שיוצע לכם ביטוח נוסף כזה. אל תבחרו בו רק מתוך לחץ כשאתם עייפים ולא מרוכזים.

6. תוספות אחרות להשכרה

במעמד השכרת הרכב יתכן ויציעו לכם תוספות אחרות שכמובן, יעלו גם את המחיר. לרוב מציעים

  • מכשיר GPS
  • מכשיר שאפשר לשלם איתו בכבישי אגרה (המקבילה של המכשיר של כביש 6). את זה מציעים במזרח ארה"ב שם יש כבישי אגרה רבים.

מכשיר ה-GPS בודאי שאינו שווה את המחיר. במחיר שתשלמו עליו במשך שבוע או שבועיים, תוכלו כבר לקנות מכשיר GPS יעודי. אישית, אני מעדיפה פשוט להשתמש בטלפונים הסלולריים ולהוריד מראש מפות חינמיות. אם אתם מעדיפים מכשיר GPS יעודי (יש לו יתרונות), עדיף לקנות מראש ולא לשכור מחברת השכרת הרכב.

לגבי המכשיר לתשלום בכביש אגרה, גם הוא לטעמי לא שווה את המחיר. אפשר בקלות לשלם בכל כביש אגרה במזומן. אין סיבה לשלם $40 לשבוע לחברת השכרת הרכב, בפרט אם אתם עדיין לא יודעים כמה תיסעו בכבישי אגרה.

7. בחרו רכב שמתאים לכם

ברוב חברות השכרת הרכב בארה"ב אתם יכולים לבחור את הרכב שלכם מתוך שורה של רכבים בקטגוריה הרלבנטית. זה לא המצב בכל החברות ולפעמים לא בכל סניף באותה חברה. אם כן מאפשרים לכם לבחור רכב, שווה להציץ פנימה ולהשוות את המרחק שהרכב עבר. כך אפשר לבחור ברכב חדש יותר שנסע פחות על הכביש.

טיפ: אם אתם בסניף ובחברה שאי אפשר לבחור בהם רכב ואתם לא מרוצים מהרכב שקיבלתם, אפשר ורצוי לחזור אל נציג החברה ולשאול אם אפשר להחליף. מניסיון, הם שמחים לבדוק ואם יש רכבים נוספים מאותה הקטגוריה, לאפשר לכם לבחור בכל זאת. אפשר גם לבקש לגשת ולראות את כל הרכבים. לפעמים יאשרו בתנאי שיש ליווי של נציג החברה ולפעמים אי אפשר (מטעמי ביטוח שלהם). לבקש תמיד אפשר.

8. בידקו את הרכב בזמן ההשכרה

זה כלל שנכון בכל שכירת רכב או ציוד. כדאי להסתובב סביב הרכב ולתעד שריטות או פגמים. אם מצאתם משהו, גשו לדלפק השכרת הרכב והסבו את תשומת ליבם. הם מציינים זאת בשובר שאיתו אתם לוקחים את הרכב וכך ברור לכולם שלא אתם גרמתם לנזק. עד היום, לא היתה לנו בעיה בנושא, אבל שווה לתעד ולשים לב. לא כל שריטה או פגם הם סיבה לוותר על הרכב, אגב. ברכב האחרון ששכרנו היה "סנפיר" שבור כתום על גג הרכב והאמת שזה עזר לנו לאתר את הרכב בקלות במגרשי חניה גדולים.

9. הצטיידו בסבלנות… ובקצת מזל

שכירת הרכב עלולה לקחת קצת זמן. לפעמים יש תורים בדלפקים ולפעמים יש בעיה עם הניירת או עם הרכב. הכל יכול לקרות. מניסיונם של מטיילים רבים, זה קורה בכל חברה. צריך גם קצת מזל בהמשך הדרך. כמעט תמיד מדובר ברכבים חדשים והתקלות לא נפוצות, אבל יכולות לקרות לכל אחד ובכל חברה. העיקר שתסעו בזהירות ותמשיכו להנות מהטיול גם אם היתה תקלה. אל תשכחו לקרוא על חוקי הנהיגה בארצות הברית לפני שאתם יוצאים לדרך!

המלצה אישית לשכירת רכב

לקינוח, המלצה אישית שלי על סוכנות רנטאל קארס. האתר שלהם היה ידוע בשם טראבל ג'יגסו ויתכן שתראו הפניות שלי אליו במקומות אחרים בבלוג תחת השם הזה.

גילוי נאות: הקישורים כאן הם קישורי שותפים. זה אומר שאם תלחצו על הקישור ותזמינו רכב דרך רנטאל קארס, אני אקבל עמלה קטנה מבלי שהדבר ישפיע על המחיר שלכם. חשוב לי להבהיר שאני ממליצה עליהם על בסיס ניסיון אישי ארוך ואך ורק בגלל שאני לקוחה מרוצה.

בשנים האחרונות הזמנתי דרך רנטאל קארס את הרכבים שלנו לכל הטיולים הארוכים ותמיד בחברת דולר. השוויתי מחירים ואלו של רנטאל קארס היו תמיד נמוכים יותר. יש להם התחייבות למחיר הנמוך ביותר ומניסיוני, הם עומדים בה. היה מקרה שמצאתי ברשת מחיר נמוך יותר, באתר שטען שהוא כולל את הביטוחים המתאימים לישראלים. לא מדובר היה באתר מוכר וספק אם אכן הייתי מזמינה ממנו למרות ההפרש במחיר. למרות זאת, לאחר בדיקה רנטאל קארס הסכימו להשוות את המחיר לאותו אתר עלום שם.

בפעם אחרת, כשפניתי לגבי שינוי קטן בואוצ'ר, רנטאל קארס הודיעו לי שמחיר השכירות ירד בכמאתיים דולר (עבור השכרה לטווח ארוך) והחזירו לי את ההפרש במחיר ביוזמתם, מבלי שביקשתי ומבלי שאפילו ידעת שהיתה ירידה במחיר. מאז אני נוהגת תמיד לסגור את המחיר איתם בהקדם, ולשלם מראש את מה שאפשר כדי להוזיל עוד יותר. אני פשוט סומכת עליהם שיעדכנו את המחיר במקרה והוא ירד (וכמובן, הם לא מעלים אם הוא עולה). בהחלט מומלץ.

מעבר לכך, השירות שקיבלתי מהם היה תמיד מצוין. כולל הפעם בה התקשרתי מפארק ילוסטון אל נציגת השירות שלהם שסידרה לנו מול חברת דולר אישור הארכת חוזה למרות שלא הגענו כנדרש לסניף מתאים של החברה. אמנם בטיולים שאחר כך פשוט למדתי לעבוד ישירות מול חברת דולר (נוח מאד, גם באימיילים וגם בטלפונים), אבל נחמד לדעת שיש לך גיבוי של נציגי שירות דוברי עברית.

שכרנו ככה דרך רנטאל קארס רכבים של חברת דולר ועד היום לא נתקלנו בבעיות מהותיות. פעמיים קיבלנו רכבים מדהימים, חדשים ומשודרגים. פעם אחת קיבלנו רכב קצת פחות מרשים (עדיין בהתאם למה שהזמנו), אבל סחב כמו סוס עבודה טוב את כל ארה"ב, קוסט טו קוסט פעמיים, בלי קושי ובפעם האחרונה סתם קיבלנו רכב לא משודרג אבל חדש יחסית ונחמד מאד. תקלות ברכבים עוד לא חווינו, אם כי זה בהחלט משהו שכלול לקרות (בכל חברה). כן היו לנו שאלות ותהיות בדרך (שקשורות לעובדה שההשכרות שלנו מאד ארוכות) ודולר תמיד עבדו איתנו בצורה משביעת רצון ואדיבה.

אז למה אני שוכרת ברנטאל קארס

1. מגוון של חברות השכרת רכב.

2. התחייבות למחירים הנמוכים ביותר.

3. שירות אדיב ויעיל.

מבחינתי זה שילוב מנצח.

אם הפוסט הזה עזר לכם, אשמח מאד אם תלחצו על הקישור ותעשו את ההזמנה שלכם דרכו. אם אתם עדיין לא בשלב הזמנת הרכב, הוסיפו את העמוד הזה למועדפים שלכם וחיזרו לכאן כשתהיו מוכנים לערוך את ההזמנה. המון תודה מראש!

כמובן, תמיד שמחה לשיתופים, המלצות ותגובות לפוסט!

 

 

לפוסט הזה יש 116 תגובות

  1. טל

    היי ענת,

    תודה רבה לך על הבלוג וההשקעה בו – הוא מאוד מועיל!

    אני מתכנן לבקר חבר יקר (ומשפחתו) שמתגורר בפנסילבניה ב- northeast philadelphia (אזור Rhawnhurst) בחודשים הקרובים, מעריך שזו תהיה שהייה של שבוע-שבועיים, ועל הדרך אוכל להסתובב בעיר הזאת (לפי מה שהבנתי רוב האטרקציות בפילדלפיה הן במרכז העיר, מרחק של כ- 30 דקות נסיעה ברכב מצפון-מזרח העיר).
    דרך אגב, זו תהיה הפעם הראשונה שלי בארה"ב.

    אני מעוניין לשכור רכב למשך השהייה שלי שם, אבל ממה שהוסבר לי עדיין לא באמת ברור לי איך הנהיגה שם? האם היא מסובכת? האם עליי לקחת כמה שיעורי נהיגה שם לפני שאני מתחיל לנהוג באופן עצמאי? או שאם אני נהג מצוין כאן בישראל (ואני כזה) אז לא תהיה לי בכלל בעיה להסתדר שם מבחינת נהיגה (גם אם אני לא מתמצא בכללי הנהיגה/סדרי תנועה/תמרורים וכו' שלהם שם בפילדלפיה)?

    1. ענת

      הי טל, איזה כיף – טיול ראשון בארה"ב זו חוויה עוצמתית!
      רובנו נהגנו בפעם הראשונה בארה"ב בלי בעיה, גם מבלי לקחת שיעורי נהיגה. אני כן ממליצה בחום לקרוא את הפוסט הזה ולשנן היטב את הכתוב בו. אפשר גם להתחיל בנסיעה או שתיים בליוויו של החבר.

  2. תמר

    היי ענת, מתכננים טיול בספטמבר מוגאס לסאן פרנסיסקו, שבועיים.! נשכור רכב בוגאס ונחזיר בסן פרנסיסקו. האם לכל החברות יש סניפים פה ופה? האם יש עמלה במידה ומחזירים במקום אחר? אם כן, מה גובה העמלה?
    תודה, תמר

    1. ענת

      הי תמר,
      אלו שתי ערים גדולות כך שלכל החברות הרלבנטיות יש בהן סניפים. בדרך כלל אין עמלה בין וגאס לקליפורניה, אבל יש חריגים בעונת הקיץ ואני לא יודעת אם תהיה עמלה השנה או כמה היא תהיה. כשתבקשו הצעות מחיר, תוודאו שזה כולל את ההחזרה בלוקיישן אחר.

  3. אביה

    היי ענת,

    אני גרה בארגנטינה ומתכננת טיול למערב ארה"ב בפברואר. נכנסתי לאתר של רנטאל קארס (מהלינק שלך) ושיניתי את השפה לעברית כי ברירת המחדל מזהה שאני בארגנטינה וישר מחליפה לי את המטבע ואת השפה לספרדית. האם אני יכולה להניח שכשאקח רכב הוא יהיה עם הביטוח המתאים לי כישראלית? איך למעשה אני יכולה לדעת?
    דבר נוסף לגבי ביטוח הגרירה הנוסף- למעשה בדר"כ גרירה כבר מכוסה ע"י חברות ההשכרה ואם אני מוסיפה את הביטוח הזה אני משלמת פעמיים עבור אותו שירות? לא כ"כ הבנתי…

    חוצמזה תודה על מדריכים מפורטים מאוד! כל הכבוד על ההשקעה 🙂 זה אכן עוזר לעשות סדר בבלאגן

    אביה

    1. ענת

      הי אביה,
      במקרה שלך, עדיף להתקשר ולדבר עם נציג. החלפת השפה לא תשנה בהכרח את הזיהוי כי המערכת מזהה את המיקום הגיאוגרפי שלך באמצעות כתובת האייפי.
      שאלה טובה לגבי ביטוחי גרירה. להבנתי – ואני לא אשת מקצוע בתחום הביטוח – חברת ההשכרה מחוייבת לכסות עלות של תקלות ברכב שלא קשורות להתנהגות הנהג. כלומר, אם נהגת בסדר, לא שכחת למלא דלק או איכשהו הזקת לרכב, ובכל זאת הרכב נתקע, הם אחראים לתת לך רכב חלופי ולגרור משם את הרכב שלהם. אם לעומת זאת איבדת מפתח, שכחת לתדלק או איכשהו נתקעת עם הרכב באשמתך, אז עלויות החילוץ עלייך, אלא אם כן הוספת ביטוח רוד אסיסטנס מורחב. לנו זה סיכון ששווה לקחת, כי עד היום בשנה וחצי של טיולים לא הצלחנו לשכוח לתדלק או לאבד מפתח 😉 כך שחסכנו כמה אלפי דולרים בכך שלא לקחנו את הביטוח האקסטרה הזה. אם אי פעם יקרה ונצטרך לממן גרירה או מפתח חלופי, זה עדיין יצא לנו יותר זול מאשר לשלם את הביטוח לאורך כל התקופה.

  4. ערן כהן

    רנטל קארס עם הכי הרבה תלונות בעולם, לא להתקרב!
    חברה מסוכנת מאוד, חבל שאת ממליצה בשביל כמה גרושים על משהו גרוע מיסודו.

    1. ענת

      הי ערן,
      לא הייתי ממליצה אלמלא היו לי איתם חוויות מאד מוצלחות בשכירת רכב בארה"ב. תלונות יש לגבי כל חברה, עוד לא נתקלתי בכזאת שאין.

  5. דרור

    היי
    ענת
    אני מתכנן טיול בר מצווה רק אני והבן שלי.
    הטיול יהיה כחודש ימים מתאריך 30/06/2020 עד 29/07/2020.
    לדעתך צריך להתכנן כבר מעכשיו, להזמין טיסות ורכב, או להמתין לשנה הבאה ואז לבצע את כל ההזמנות.
    בגדול אני רוצה לכסות את מפלי הניגארה בצפון ואת מיאמי בדרום ומקומות מובחרים בדרך.
    אשמח לשמו מה דעתך, המלצות על מקומות.
    לגבי רכב אני רוצה לשכור רכב גדול שגם ישמש אותנו למנוחה בנסיעות ארוכות.
    תודה

    1. ענת

      הי דרור,
      אפתח ואומר שלדעתי האישית, אם יש לכם חודש שלם בעונה הזאת, סעו למערב ולא למזרח. הרבה יותר מרשים מבחינת נופים ומזג האוויר הרבה יותר נעים. במזרח יהיה מאד חם ולח. לעומת זאת במערב יהיה קל למצוא יעדים קרירים יותר.
      עכשיו זמן מצוין להזמין טיסות ורכבים. היות ואתם רק שניים, הייתי שוקלת Midsize SUV בתור רכב מרווח. בדרך כלל במערב זה יוצא Nissan Pathfinder. במזרח שמעתי שנותנים גם יונדאי סנטה פה. דרגה מעל זה כבר פול סייז SUV, רכבים שאין כל כך בארץ, כמו שברולט סברבן ופורד אקפדישן. יש מצב שזה אוברקיל לשני אנשים, במיוחד מבחינת המחיר. בהצלחה!

    2. יהושע אשכנזי

      שלום ענת, תודה על המידע המפורט והנוח לקריאה.
      שאלה ברשותך, אנו, זוג, מתכוונים לשכור רכב בניו יורק להמשך טיול בבוסטון, ההרים הלבנים ועוד.
      היכן כדאי לשכור את הרכב בכדי לא לנהוג בתוך מנהטן?
      בברונקס, קווינס עוד צפונה/מזרחה, אולי אפילו בניו הייבן (ולהגיע ברכבת)?
      תודה רבה
      יהושע

      1. ענת

        הי יהושע,
        שווה לבדוק עם חברת השכרת הרכב ממנה תשכרו. יכולים להיות הבדלים מאד משמעותיים במחיר. כדאי לבדוק את כל האופציות שציינתם וגם אופציות לשכור בניו ג'רסי, הסמוכה מאד לניו יורק אבל זולה יותר. בהצלחה!

  6. מרים

    הי ענת ,
    קודם כל הבלוג שלך מעולה ומהנה מאוד לקריאה! עוזר לי מאוד בתכנון הטיול..
    בספטמבר הקרוב אנחנו מתכננים טיול לשבועיים לחוף המערבי ושבוע נוסף בניו יורק,
    אני רוצה אני רוצה לפנות לחברת השכר רכב לשבועיים הראשונים (יציאה מסן פרנסיסקו והחזרה בלוס אנג'לס) יש לי כמה שאלות:
    1. כיצד אני רואה שיש ביטוח ישראלים בפוליסה, לא הצלחתי לראות רכיב ספציפי על ביטוח כזה, האם תוכלי להכווין אותי? (דרך אגב נכנסתי מהקישור שצירפת כאן)
    2. האם חברות ההשכרה בשדות התעופה פועלות 24 שעות? הכוונה אם אני נוחתת ב22 בלילה אוכל לגשת לדלפק החברה והן היו פתוחות והרכב יהיה מוכן בשעה כזו? או שזה לא מומלץ…
    כי אני רואה שרוב תחנות האיסוף וההחזרה הן מה-איירפורט, אז האם שווה לי לצאת ללון בעיר ולחזור בבוקר לאסוף את הרכב?

    תודה רבה מראש!!!
    תודה רבה,
    מרים

    1. ענת

      הי מרים,
      אני שמחה שהבלוג עוזר!
      1. אם את שוכרת מאתר ישראלי (כתוב בעברית), הביטוחים מותאמים לישראלים. לא כתוב באף פוליסה "ביטוח לישראלים" אלא פשוט יש ביטוח מקיף כולל עד מיליון דולר וכד'.
      2. כן, בשדות התעופה של לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, השכרות רכב פתוחות 24/7. הכי פשוט לקחת את הרכב מיד אחרי הנחיתה ולהחזיר בשדה לפני שעוזבים.

      בהצלחה!

  7. ירון

    שלום ענת

    אני בודק השכרת רכב באתר של ALAMO גם בקליפורניה (בין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס) וגם בניו יורק (מבאפלו למנהטן) ובכל מקרה המחירים זולים משמעותית rental. מאות שקלים הבדל…
    מה דעתך?

    תודה

    ירון

    1. ענת

      הי ירון,
      אם אתה בודק באתר הבינלאומי של אלאמו, יכול להיות שאתה מקבל מחירים ללא הביטוחים המתאימים לישראלים. תוודא שהזנת שאתה מישראל בטופס החיפוש. אם עדיין יוצא לך זול יותר, תזמין איתם. אתה תמיד גם יכול לקחת את הצעת המחיר ולפנות איתה לרנטאל והם ישוו לך את המחיר.

  8. ירון

    שלום ענת

    נהנים מהבלוג – מסייע לנו מאד בקבלת החלטות.
    אנחנו נטייל מבאפלו לניו יורק עם רכב ומתלבטים היכן להחזיר את הרכב – מחוץ לניו יורק (אם כן – איפה?) ומשם בתחבורה ציבורית/ מונית למרכז מנהטן או להיכנס למנהטן עם הרכב ולחפש שם מקום להחזיר את הרכב….

    נאמר לנו שנסיעה במנהטן מאוד "מאתגרת" ושכדאי להיפטר מהרכב ולהגיע בתחבורה ציבורית – גם אם זה יעלה עוד קצת..
    מה דעתך?
    אם מחוץ למנהטן – אז היכן כדאי להחזיר הכי קרוב?

    תודה רבה מראש 🙂
    ירון

    1. ענת

      הי ירון,
      זה תלוי בחברת ההשכרה ובמיקום הסניפים שלה. אתה חייב לבדוק ולראות ספציפית איפה יש סניפים שגם פתוחים ביום ובשעה שאתה מחזיר את הרכב. האתר שבו אתה בודק (או הסוכן) יוכלו להגיד לך. ואז פשוט לראות מה הכי קרוב לך ותבחר.

  9. חדוה ווליוביץ

    אל תתפתו לקחת רכב באוויס ארהב גם אם ההצעה זולה יותר. ההיה לנו תקר בגלגל קדמי . ברכב לא היה צמיג רזרבי. האירוע היה בניוגרזי בחניון של מרכז קניות גדול. התקשרנו לשרות שלהם ב8 וחצי בערב , ובמשך 4 וחצי שעות שמענו סיפורים משתנים על הגעת רכב חילופין ולוחות המנים ויחד עם זאת נאמר לנו שאנחנו חייבים להישאר על יד הרכב. .רכב חילופי הגיע ב1 בלילה.

    1. ענת

      הי חדוה,
      תודה ששיתפת. לצערי, סיפורים כאלו אני שומעת על כל החברות. הרושם שלי הוא שיש כאן גם עניין של הרמה של הסניף הספציפי. מצטערת לשמוע שהיתה לכם חוויה כזאת.

  10. מיכאל

    היי ענת, תודה על המידע המפורט.
    אני רואה באתר rentalscar את הפירוט הבא:
    ביטוחים, כיסויים והגנות נוספות
    ביטוח תאונות (CDW)
    השכרה זו כוללת ביטוח תאונות (CDW) ללא השתתפות עצמית: אם פח הרכב ניזוק, אתם לא תשלמו דבר בכל הקשור לתיקונים המכוסים בפוליסה הזו. כיסוי זה תקף רק אם אתם עומדים בתנאי הסכם ההשכרה. הוא לא מכסה חלקים אחרים של הרכב (למשל, זכוכית, גלגלים, חלק פנימי, גג או מרכב), או חיובים (למשל גרירה או זמן שהרכב מושבת), או כל דבר שברכב (למשל מושב לילד, מכשירי ניווט GPS או חפצים אישיים), או נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות של נהג מורשה.

    ביטוח צד שלישי (TPL)
    זה מכסה את אחריות הנהג לפציעות ונזק לרכוש אשר מכוסים על ידי הפוליסה. זה לא מכסה פציעות לנהג או נזק לרכב השכור. כיסוי זה תקף רק אם אתם עומדים בתנאי הסכם ההשכרה.
    ביטוח גניבה (TP)
    השכרה זו כוללת ביטוח מפני גניבה (TO) ללא השתתפות עצמית: אם הרכב נגנב, או ניזוק במהלך ניסיון הגניבה, אתם לא תשלמו דבר בכל הקשור להחלפת או תיקון הרכב. כיסוי זה תקף רק אם אתם עומדים בתנאי הסכם ההשכרה.

    ביטוח נזק הנגרם לצד שלישי (SLI)
    ביטוח משלים (SLI) מספק עד US$ 1,000,000.00 כיסוי לתביעות צד שלישי אשר מכוסות על ידי הביטוח, בין אם מדובר בנזקי גוף או בנזק לרכוש כתוצאה מתאונה. הגנה זו חלה על כל הנהגים המורשים של הרכב השכור.

    – אני לא רואה שכתוב "ביטול השתתפות עצמית", אך האם מה שכתוב למעלה זה למעשה זה? תודה רבה!

    1. ענת

      הי מיכאל,
      הכי טוב לכתוב לשירות הלקוחות שלהם באתר ולברר בצורה חד-משמעית מולם. כך יהיה לך גם תיעוד. למיטב ידיעתי, אכן הביטוח לא כולל שמשות, צמיגים ועוד כמה רכיבים שלרוב נפגעים מ"ירידה לשטח". אפשר להוסיף ביטוח מרחיב אבל כמובן שהוא לא באמת יכסה ירידה מהכביש. בכל מקרה, כאמור, הכי בטוח לברר מולם. אם יקרה חס וחלילה משהו, זה שאני אמרתי כך או אחרת לא באמת יעזור לכם. בברכת אי-הפעלת ביטוח לעולם!

  11. ירון

    היי ענת! תודה על הפוסט.
    נכנסתי לאתר Rentalcars דרך הלינק שפרסמת, אבל לא הצלחתי להביא מה הפוליסה כוללת.
    הבנתי שאני לא צריך את ה Extra Cover (אובדן מפתח וכו') ומה שבסוף כתוב לי בסוף זה :
    "ביטוח גניבה" ו- "ביטוח תאונה CDW"
    לא הצלחתי למצוא איפה כתוב על ביטול השתתפות עצמית וכו'.

    1. ענת

      הי ירון,
      כשמדובר בדיני ביטוחים, אני מעדיפה לא לקחת אחריות על פרשנות ברמה זו או אחרת. מציעה לך להשתמש בטופס יצירת הקשר שלהם כדי לשאול את זה. כך גם תהיה לך את התשובה בכתובים. בהצלחה!

  12. סער

    שלום ענת,
    אני מתכנן טיול מחוף אל חוף לתקופה של שלושה חודשים ושמעתי מכמה אנשים שעם חישוב דמי ההחזרה במקום אחר והתקופה הארוכה של הטיול יותר משתלם לקנות רכב ולמכור בסוף הטיול.
    מה היית ממליצה לעשות?

    1. ענת

      הי סער,
      הבעיה במקרה הזה איננה בשיקול הכספי פה סה, אלא בזמן שלוקח לקנות ולמכור רכב. בעיקר הבעיה היא במכירה. אם מוכרים בלחץ, יש איבוד ערך גבוה יותר לרכב. אם קונים מלכתחילה רכב טוב ויחסית חדש, אובדן ערך של עוד עשרה אחוז בגלל לחץ זמן יכול להיות מ. שמעותי מאד.
      בנוסף, תהליך הקניה והמכירה, ובעיקר נושא המיסוי והאגרות משתנה מאד ממדינה למדינה בתוך ארה"ב. זה יכול להיות הפרש של אלפי דולרים בין סטייט אחד לשני ומה שיותר בעייתי, יכול לקחת גם זמן לקבל את לוחיות הרישוי ותצטרך כתובת קבועה כדי שישלחו אותן לשם. בקיצור, זה עסק מורכב. לקנות רכב זה לא להכנס לסופרמרקט ולקנות חלב 🙂 שלושה חודשים זה לא כל כך הרבה זמן בארה"ב. אנחנו החלטנו בזמנו שלא כדאי לנו לקנות ולמכור בשביל טיול של פחות מחצי שנה. שוב, השיקול העיקרי הוא ביזבוז הזמן היקר. כל שבוע טיול עולה לך לא מעט כסף ואם ההתעסקות עם הקניה והמכירה "יעלו" גם שבועים מהטיול, השאלה אם זה שווה לך.

  13. עדו

    היי ענת,
    ראשית תודה על המידע, בהחלט מעשיר ועוזר מאוד.
    אנחנו מעוניינים לשכור רכב קברילוט לשבוע, איסוף בלאס וגאס והחזרה בלוס אנג'לס.
    אני רואה שברנטאל קארס המחיר הוא 3,192 שח לחבילת הבסיס, בעוד שבסוכנויות אחרות מצאתי מחירים שנעים סביב 476 דולר, כ-1750 שח.
    האם יש לך רעיון מה פשר פער המחירים הגדול? האם ברנטאל קארס כוללים כבר את המסים ובסוכנויות אחרות לא?
    תודה מראש.

    1. ענת

      הי עדו,
      בכל האתרים הישראליים (הרשימה בפוסט) המחירים אמורים לכלול את כל כל המיסים והביטוחים הנדרשים. אם אתה משווה אליהם, אז עדיף בהחלט ללכת איתם. אם מדובר באתר אמריקאי/אירופאי באנגלית, המחירים כנראה לא כוללים את הביטוח שמתאים לך כישראלי. לא בלתי אפשרי שבקטגוריה מיוחדת תמצא מבצע באחת הסוכנויות שלא עבר לרנטאל.

  14. ראול

    מצד אחד את ממליצה לשכור רק דרך סוכנות בארץ.
    ומצד שני את שולח לינק לסגירה דרך סוכנות בחו"ל..Rentalscars – שמאפשר לסגור רק דרך חו"ל.
    תוכלי להבהיר אם מומלץ לסגור דרך האתר וזהו (ללא קשר לסוכנות בארץ) ?

    1. ענת

      רנטאל קארס היא חברה בינלאומית שיש לה "סניף וירטואלי" ישראלי. האתר בעברית והתמיכה בעברית, כך שמבחינתי, מדובר בסוכנות ישראלית (הגם שפיזית נותני השירות יושבים בבריטניה). הם בנויים לעבוד מול ישראלים והמחירים שהם מציגים כוללים את הביטוחים שרלבנטיים לישראלים. זה מה שחשוב כאן.

  15. נתי

    היי ענת
    אנחנו מתכננים ירח דבש רוד טריפ מלוס אנג'לס עד ווגאס דרך כביש 1 לסאן פרנסיסקו משם ליוסמיטי ולוגאס. (15 יומי השכרה)
    דרך רנטל קארס כמו שהמלצת המחיר להשכרת הרכב הינו 527 דולר לסוכנות טריפיטי ודרך האתר של הסוכנות עצמה המחיר הוא כפול 1244 דולר.
    התקשרנו לסוכנות טריפיטי להבין למה המחיר יקר בצורה משמעותית ונאמר לנו כי המחיר כנראה לא כולל מיסים fee&tax.
    גם דרך הסוכנות של דולר המחיר הוא 850 דולר לעומת 527 דרך ראנטל קארס על אותו סוג רכב.

    האם זה הגיוני שדרך ראנטל קארס המחיר הוא לא כולל מיסים וברגע שנאסוף את הרכב נצטרך להוסיף תשלום עבור המיסים?

    ההבדל הוא גדול ואני מנסה למצוא היגיון.. ולא להיות מופתע ברגע שאוספים את הרכב.
    תודה.

    1. ענת

      הי נתי,
      אם נכנסים לאתר של רנטאל קארס כישראלים, זה כולל את כל המיסים. כן יש לפעמים פערים מאד גדולים לטובת רנטאל קארס, לעומת הסוכנות הראשית. הם מתקזזים אם אתם שוכרים עם כל מיני הנחות ועדים, כך שלא מדובר במיסים. ליתר ביטחון, אתה תמיד יכול להתקשר אליהם אחרי ההזמנה, או לשלוח מייל ולוודא. אפשר הרי תמיד לבטל ללא עלות עד כמה ימים לפני הנסיעה.
      ליתר

  16. יובל יעקובוביץ

    היי ענת,
    נוסעים ל3 שבועות בדרום-מערב ארה״ב.
    מתחילים ב3-4 ימים בסן פרנסיסקו ומסיימים ב3-4 ימים בלאס וגאס.
    האם ניתן להסתדר ו/או האם משתלם כלכלית לוותר על השכרת רכב ב2 הערים האלה ?
    כמובן בהתחשב בעלות של תחבורה ציבורית כחלופה לרכב ועלויות חנייה ודלק.
    בהנחה ומוותרים על רכב מדובר על חיסכון שיכול להגיע ל 500$ בשל תוספת ביטוח לנהג צעיר.
    תודה מראש

    1. ענת

      הי יובל,
      היות ועלות הרכב יקרה מאד מבחינתכם, אכן עדיף לוותר. בעלות רגילה ולמשפחה עם יותר משני נוסעים, האפשרויות שקולות למדי בעלות. במקרה שלכם, תחבורה ציבורית תהיה הגיונית יותר.

  17. אמנון

    ענת שלום,

    אני מודע לנוהל שלא ניתן להזמין דגם ספציפי של רכב השכרה אך האם את יודעת אם כן ניתן לעשות את זה אפילו בתוספת תשלום?
    אני מעוניין לשכור מהעיר פלגסטף באריזונה לארבעה ימים JEEP GRAND CHEROKEE.
    בתודה מראש,
    אמנון

    1. ענת

      הי אמנון,
      אני לא מכירה כזה סידור. אם תגלה שיש, אשמח לשמוע. בעיקרון, אפשר להתקשר לסניף יומיים קודם ולשאול, אבל לא מאמינה שמישהו שם יתחייב אפילו אז וממש לא בתקופת ההזמנה שהיא מן הסתם לפחות שבועות לפני. מניסיון אישי, במקום גרנד צ'רוקי קיבלנו Nissan Pathfinder.
      אתה כן יכול להתקשר לסניף ולברר אם בכלל יש להם גרנד צ'רוקי בצי. אולי יענו שבכלל אין להם ואולי יענו שיש להם רק את זה… שווה לשאול.

    2. מעין

      היי ענת,
      ראשית עשית לנו סדר! תודה רבה על הטירחה.
      אנחנו נוחתים בספטמבר בבאפלו, מפלי הניאגרה ומשם רוצים להשכיר רכב לקונטיקט.
      מדובר על 6 שעות נסיעה ומתכננים להחזיר את הרכב באותו היום.
      כמה שאלות:
      1.קודם כל באתר שהמלצת לא ראינו ששואלים לגבי מאיפה אנחנו מגיעים ולפי הטיפים שלך זה אומר שהולכים לגבות מאיתנו יותר? המחיר ההתחלתי להשכרה של יום לפי מה שביררנו הוא 220 דולר- המון כסף.
      2. היית ממליצה לשכור רכב למרחקים כאלה?
      3. בשביל להיעזר בפלאפון לניווט, עשיתם איזו חבילה בארץ?

      תודה מראש,
      מעין

      1. ענת

        הי מעיין,
        האתר אמור לזהות שאתם מישראל. אתם יכולים אפילו להחליף שפה לעברית – והמחיר כולל את כל הביטוחים שמתאימים לישראלים (הם מסבירים את זה לקראת סוף ההזמנה). 220 דולר ליום זה המון. זה מחיר שמעבר ל-full-size SUV בשיא העונה. אני מניחה שזה פשוט כולל את דמי ההחזר בלוקיישן אחר שבטח מגיעים לאיזה מאה וחמישים דולר. בכל מקרה, אני לא רואה שהם בכלל מציעים אופציה ללקיחה בבאפלו והחזרה בקונטיקט. הייתי מציעה לכם להתקשר לכמה סוכנויות רכב (יש רשימה בפוסט) ולראות מה הם מציעים.
        אין בעיה לנהוג את המרחק הזה. הבעיה היא באמת במחיר שכנראה יצא לכם יקר בגלל דמי ההחזר בלוקיישן אחר. יכול להיות שטיסת פנים תהיה לכם עדיפה במקרה שלכם. תשוו מחירים ותראו.
        כל חבילת דאטה לטלפון תספיק לכם לוויז ו/או גוגל מפס. אנחנו תמיד עושים חבילה מקומית אבל זה תלוי באורך הטיול הכולל. לכמה ימים, אולי באמת עדיף לכם לפתוח דאטה מישראל ולא לקנות סים מקומי.

  18. טל

    היי ענת. תודה על המידע.
    מגיעים באמצע מאי כחלק מירח הדבש ללוס אנג'לס ליומיים וממשיכים לוגאס.
    חשבנו לשכור רכב רק ליום אחד עבור הנסיעה לוגאס ולהחזירו שם.
    האתר רושם לי שאין רכבים פנויים בתאריך המבוקש. הגיוני?
    'אנו מתנצלים, אך לא קיימים רכבים זמינים אצל הספקים איתם אנו עובדים ב Los Angeles'

    בנוסף אם יש טיפים למקומות שאפשר וכדאי לעצור בהם במהלך הנסיעה נשמח 🙂

    תודה, טל

    1. ענת

      הי טל, נשמע מוזר אלא אם כן אתם מחפשים סוג רכב ספציפי ומנסים בסופ"ש האחרון במאי (שאז מדובר בחג ממוריאל דיי). כדאי להרים טלפונים לסוכנויות ולדבר עם מישהו כדי לקבל הסבר. זו נסיעה קצרה ולדעתי אין מה לעצור יותר מדי בדרך, פשוט לנסוע ולהגיע 🙂

  19. חגי

    שלום ענת,
    שכחתי לשאול על עניין נוסף: כמות הדלק.
    מה האפשרויות בחברות ההשכרה? האם יש תוכנית של החזרה עם טנק דלק לא מלא (למקרה שלא נמצא תחנה קרובה בדרך להחזרה, וכדי לחסוך כאב ראש של תכנונים, זמן ומדידות…)?
    שוב תודה על בלוג מעניין ושימושי,
    חגי

    1. ענת

      לעניין הדלק, זה תלוי בהשכרה הספציפית. אם תבדוק בקישור של רנטאל קארס כאן ותריץ חיפוש, תראה שעולות תוצאות של חבילות שכוללות דלק ו/או נהג נוסף וכאלו שלא.

  20. חגי

    שלום ענת
    תודה על בלוג מעניין, קולח ושימושי מאוד!
    לקראת טיול של זוג + 4 + שלוש מזוודות גדולות לפחות, שבועיים של נסיעות מניו יורק לאוהיו ובחזרה:
    א. רכב גדול זה בטוח… אבל איזו דרגה לקחת? SUV? יש משהו מעל זה שעדיין איננו משאית?…
    ב. אם נקפוץ לצד הקנדי של הניאגרה ונחזור לארה"ב – האם צריך לציין זאת בפירוש בעת ההשכרה? האם זה אמור לעלות יותר?
    תודה,
    חגי

    1. ענת

      הי חגי,
      לדעתי אם אתם רוצים להיות ברכב אחד אתם צריכים משהו בקלאס של שברולט סברבן או פורד אקספדישן (זה אותו הקלאס). טכנית, אלו full-size SUV שהם בעצם רכב על מרכב של Pickup truck. אפשר גם שברולט טאהו או ניסאן ארמדה, אבל גם הם full size suv ולא קטנים בהרבה.
      תבדוק בתנאי ההשכרה. כל ההשכרות שעושים מהארץ שאני מכירה כוללות את קנדה בלי בעיה. לא מקסיקו, כן קנדה. אתה לא צריך לציין את זה, אבל זה כן צריך להיות כתוב בתנאי ההשכרה (זה הסטנדרט).

  21. רעות

    היי תודה רבה על המאמר ועל התשובות המפורטות, לצערי עדיין לא הצלחתי להבין את נושא הביטוח
    הזמנו הרבה פעמים רכב דרך רנטל קארס באירופה ותמיד הם מציעים ביטוח נרחב נוסף , כשאני מנסה להזמין רכב ללוס אנג'לס הם מציעים רק את האקסטרה שנשמע מיותר .
    אז בעצם במחיר ההשכרה כלול רק גניבה וCDW – בלי ביטוח נרחב שאנחנו רגילים להוסיף
    האם הגיוני ?

    1. ענת

      הי רעות,
      זה שיקול אישי שלכם. אני חושבת שרוב האנשים כן מוסיפים את הביטוח הנוסף של roadside assistance. אם נוח לכם וזה מוסיף לכם שקט נפשי, בהחלט אפשר להוסיף. אני לא בטוחה לאיזה ביטוח נרחב את מתכוונת באירופה. כשהיינו לאחרונה באירופה (רומניה) ויתרנו גם שם על הביטוח המרחיב. שוב, לא מתאים לכולם. לנו אישית, נוח יותר לספוג את עלות התיקון אם חלילה יקרה משהו (היא הרי מוגבלת כי הביטוח הבסיסי מכסה מקרים של טוטאל לוס). יש מי שמעדיף מראש לשלם ולא לדאוג.

  22. ירון בנגר

    היי ענת,
    קודם כל תודה על הבאת הדברים בצורה מרתקת ברורה ועניינית, בטוח שעזרת להרבה אנשים כמו לי!
    ברשותך עצה, אנחנו נוסעים באפריל לשבועיים בקליפורניה, הרושם שברנטל באמת המחיר הכי זול אבל לא סגור על הקטע הביטוחי בעיקר כמו שכתבת צד ג ובטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה או גניבה.
    רנטל מציינים שמחיר ההשכרה כולל:
    שיוני הזמנה
    ביטול
    ביטוח גניבה
    וביטוח תאונות CDW
    ובנוסף מציעים לקנות Extra Cover ושזה מה שאני מבין שקראת לו: road assistance.

    האם זה מספיק או שיש צורך לרכוש משהו נוסף לביטול השתתפות עצמית\צד ג?

    תודה רבה
    ירון

    1. ענת

      הי ירון,
      הביטוחים הבסיסיים זהים למדי בכל החברות. האקסטה, תלוי בך. אפשר לקחת ואפשר לא. אם זה מוסיף לך שקט נפשי, לשבועיים אולי כדאי. להבנתי, כל הפוליסות הללו כולות ביטול השתתפות עצמית וצד ג', השאלה רק באילו החרגות. שוב, הן סטנדרטיות למדי, בין רנטאל לחברות האחרות שמשכירות מישראל.

  23. רואי

    שאלה.
    אנחנו מגיעים לחמישה חודשים לארהב, מתוכם שלושה שבועות טיול בהתחלה ושבועיים בסוף. השאר מגורים בסן פרנסיסקו עם טיולים בסופשים.
    אנחנו מתלבטים בין השכרת רכב רק לתקופת הנסיעות לבין ליסינג לכל התקופה לבין קניית רכב ומכירתו לפני החזרה.
    מה היית ממליצה?

    1. ענת

      הי רואי, שאלה מצוינת. כדאי לבדוק את מחירי השכרת הרכב בתקופה בה תהיו ואז להשוות למחירי קניה ואיבוד ערך (שמן הסתם יהיה תלוי גם בשימוש שתעשו בו). אף פעם לא בדקתי אופציה של ליסינג, אז שווה לבדוק, אולי מול מקום העבודה העתידי? בכלל, שווה לשאול בקבוצות של רילוקיישן למיניהם, בפרט באיזור המפרץ. בסופו של דבר, הרבה גם תלוי בפרוצדורות של קליפורניה במקרה שלכם, לגבי קניה ורכישה של רכב (צריך רישיון של קליפורניה? רישיון אמריקאי? מה חוקי הביטוח וכד').

  24. מיכאל בומרד

    שלום ענת
    חזרנו, ורציתי להודות לך על כל הטיפים שעזרו לי להתמצא בנושא.
    כמה טיפים נוספים שאספתי בדרך:
    א. שידרוג לאוטו גדול יותר: בנוסף לנושא הביטוח, יש לזכור ש SUV גדול נותן הרגשה של "חצי מסעית" – לוקח זמן להתרגל להיגוי השונה מעט. מצד שני – זה יותר מקום באוטו… 🙂
    ב. מי שיש לו זמן בצפון מונטנה: כביש "Road to the Sun" בפרק Glacier מומלץ ביותר – חוויה בלתי נשכחת!
    ג. המרחקים ב USA מאפשרים לשמוע דיסקים שלמים של מוזיקה, אבל עדיף לבא עם USB מלא…
    תודה
    מיכאל

  25. oren

    היי ענת,
    נכנסנו לאתר של avis להסתכל על האופציות השונות להשכרת רכב לתקופה של 12 יום: השכרה בסן פרנסיסקו והחזרה בלאס וגאס. מצורף פרטי התוכנית ה"כיסוי המורחב" כפי שהופיעה באופציה שראינו

    ק"מ ללא הגבלה
    ביטול השתתפות בעלות אבדן ונזק לרכב מתאונה.
    כיסוי צד ג' וכיסוי אבדן ונזק לרכב מתאונה, סכום הכיסוי עד מיליון דולר.
    מס נמל
    מיסים מקומיים
    הכיסוי כולל נזק לשמשות, מראות וצמיגים.
    מע"מ מקומי

    מספר שאלות:
    1) האם ביטוח בסיסי שכזה הוא מספיק?
    2) כתוב בהמשך כי "המחירון תקף למדינת קליפורניה בלבד". וכי "אין דמי החזר בתוך קליפורניה". אנחנו מעוניינים להחזיר בלאס וגאס- האם נצטרך לשלם "קנס" (זה לא כתוב בתשלום הסופי, אפילו כשהכנסו לאס וגאס, האם יפתיעו אותנו ושם ידרשו כסף לדעתך?)
    3) עוד מצוין כי "התוכנית אינה כוללת כיסוי תאונות אישיות (PAI) ו/או כיסוי אובדן/נזק לחפצים אישיים (PEP)." מה הכוונה בכך? והאם יש צורך להוסיף?
    4) בסעיף של "תוספות בחו"ל כתוב "שירותי דרך:$4.99 ליום,$34.93 לשבוע,עבור שירותי דרך מיוחדים (תיקון תקר/החלפת צמיג,מפתח חלופי וכו')" מה הכוונה בשירותי דרך?

    תודה רבה!

    1. ענת

      הי אורן,
      1. זה נראה לי כמו הביטוח הסטנדרטי שכולם עושים. לא רואה בעיה עם זה.
      2. בדרך כלל בין וגאס לקליפורניה אין דמי החזר אבל בשנים האחרונות יש חברות שכן הוסיפו דמי החזר בוגאס בחודשי הקיץ. כדי להיות שקטים, תרימו טלפון לאויס לפני סגירת ההזמנה ותוודאו. הייתי אפילו מבקשת שזה ירשם בוואוצ'ר.
      3. כמו שכתוב – זה רק ביטוח לרכב, לא מעבר לכך. לא כולל גניבת חפצים מהרכב, למשל. הביטוחים האלו בדרך כלל אופציונליים בתכנית ביטוח הבריאות שרוכשים.
      4. זה מה שנקרא באנגלית ביטוח road assistance. כשתגיעו לקחת את הרכב ינסו לשכנע אתם להוסיף אותו. הכוונה בשירותי דרך היא בדיוק מה שמפורט שם, גרירה, החלפת צמיג, מפתח אבוד וכד'.

      ולשאלה – האם צריך הרחבת ביטוחים או לא. זו שאלה מאד אישית של ניהול סיכונים. אנחנו לא עושים בדרך כלל הרחבות ביטוחיות כי בטיול ארוך, הסכום שנשלם על הביטוח יהיה יותר גבוה מאשר אם נצטרך בסוף מפתח חלופי, או טיפול בתקלה בדרך. כנ"ל לגבי ביטוחי נזק אישי. אנחנו עושים את הביטוח הסטנדרטי לרכב וביטוח בריאות. זה הכל. אבל יש הרבה מאד אנשים שכן עושים את הביטוחים האלו כי מבחינתם יש כאן "שקט נפשי" שהם קונים. בעיני, זה שקט מזויף, כי אם יקרה משהו, הם יצטרכו גם להתעסק עם חברת ביטוח. אנחנו פשוט נשלם כסף ולא סכום עצום. בעיני זה הרבה יותר פשוט. אבל, לשיקולך, כאמור.

  26. מיכאל בומרד

    תודה על ההמלצה – לבטח נעבור שם 🙂

  27. מיכאל בומרד

    בלוג מצויין – תודה על הטיפים.
    הזמנתי השכרת רכב חד כיוונית מאריזונה למונטנה, וצוין באישור: "Drop fee 250$"
    האם זה המונח לתשלום על החזרה ביעד שונה? אם לא – איך ניתן לדעת כמה יהיה עלי לשלם?
    תודה
    מיכאל ותמי בומרד

    1. ענת

      אוי, בדיוק עניתי לך על התגובה הקודמת (אני עונה לפי סדר הגעת התגובות ומגיעה לזה פעם בשבוע בערך). עם איזו חברה מצאת? לאן במונטנה? וכן, זה המונח לתשלום די החזר בלוקיישן אחר. כל עוד זה רשום בוואצ'ר זה בסדר ואתה מכוסה.

    2. מיכאל בומרד

      תודה, מצאתי בחברת ALAMO, בגלל ששמתי לב שחברות ההשכרה הגדולות מפנות את תוצאות החיפוש לחברה זו (כנראה שרק להם יש סניף ראשי ב MISSULA-MT) – אז פניתי אליהם בצורה ישירה, כשקיבלתי את האישור הראשוני עשיתי Check in כי חשבתי שזה יקצר לי תור ללקיחת הרכב (?) אבל מצד שני זה סגר את הפינה של דמי החזרה ל 250$ 🙂 הסניף בארץ ניסה לספר לי שההחזרה תעלה 500$, אבל כששלחתי להם את אישור ה Check-In הם הודו שטעו ותקנו ל 250 גם בוואצר.

      1. ענת

        תודה על העידכון!

      2. ענת

        מיכאל, רק עוד המלצה קטנה. אם יש לך זמן כשאתה במיסולה, שווה לקחת שעתיים שלוש ולנהוג את ה-lolo pass. תסתכל בגוגל מפות, זה פאס יפה ממש קרוב למיסולה.

  28. מיכאל בומרד

    שלום ענת
    קראתי את הבלוג ובדקתי בכמה סוכנויות על אפשרויות השכרה בספטמבר מאריזונה למונטנה.
    אני לא מצליח למצוא מידע מפורש\רישמי שיפרט כמה יעלה לי להחזיר הרכב במקום אחר?!?
    יש חברות שרק רומזות על כך, ויש כאלו שכלל "לא מזכירות" את הנושא – וזה קצת מעצבן שמסתירים מידע חשוב כזה….
    האם יש לך\או לאחד הקוראים קישור עם פרוט תעריפי החזרה רחוקים? האם זה תלוי בסוג הרכב\זמו ההשכרה? האם ניתן לשלם את ה"קנס" הזה מראש בעת ההזמנה מהארץ?
    תודה מראש על מידע בנושא.
    תמי ומיכאל

    1. ענת

      הי מיכאל,
      להחזיר למונטנה יהיה בעייתי. מה שקורה זה שלחברות השכרת הרכב יש סניפים ראשיים – מה שנקרא corporate branch – ויש סניפים משניים. הם נראים לך אותו הדבר, אבל הם לא. הסניפים המשניים הם בדרך כלל בזיכיון, כלומר הניהול הוא מקומי. בסניפים האלו ממש לא אוהבים שלוקחים את הרכב "שלהם" ולא מחזירים אליהם או לפחות למקום אחר בסטייט שלהם. אני לא בטוחה לאיזו חברה יש סניף קורפורייט במונטנה אם בכלל. זה לא אומר שבלתי אפשרי להחזיר למונטנה, אלא שזה עלול להיות קשה, בפרט אם אתה רוצה להחזיר במקום שאיננו בילינגס, מונטנה.
      אין לי קישור כמו שביקשת. הדרך היחידה שאני מכירה זה פשוט להרים טלפונים. ממה שאני יודעת, בעיקרון התעריף נקבע על פי מרחק בקילומטרים, אבל הוא משתנה מחברה לחברה וכאמור, לא בכל חברה אפשר בכלל לקחת באריזונה ולהחזיר במונטנה. שתי אופציות מבחינתך –
      1. להרים הרבה מאד טלפונים לכל הסוכנויות בארץ ולבקש הצעה מסודרת באימייל כולל דמי החזר בלוקיישן אחר.
      2. לשנות את מבנה הטיול כך שתתחיל ותסיים במקומות מרכזיים יותר. בפיניקס אריזונה אמורים להיות סניפי קורפורייט של כמה וכמה חברות השכרת רכב (לא כולן – אני כבר יכולה להגיד לך שבחברת דולר זה לא סניף קורפורייט). בטוח שיש כאלו בוגאס, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סולט לייק סיטי, סיאטל ודנבר. אני פשוט תמיד מתכננת את המסלול לפי העוגנים האלו. ממילא גם קל יותר למצוא שם טיסות.

      בהצלחה ואשמח אם תחזור לספר אם מצאת מידע נוסף בעניין.

  29. מני חלבי

    שלום, אני נוסע ל 16 ימים טיול בקליפורניה, שכרתי רכב בחברת דולר, אני אקח את הרכב בנמל תעופה בלוס אנגלס, רציתי לדעת אם אני יכול ללכת למגרש ולבחור רכב ספציפי מהקטגוריה שהזמנתי?

    1. ענת

      הי מני,
      כן, כששכרנו בקיץ שעבר בדולר בלוס אנג'לס, זה בדיוק מה שהיה. שלחו אותנו לבחור מהשורה במגרש. שים לב כי היתה לנו חוויה מאד לא סימפטית שם. כתבתי על זה בפירוט כאן.

      1. מני חלבי

        וואי טוב שהזהרת אותי, אנחנו נשים לב שלא מחייבים אותנו סתם על ביטוחים שכבר עשינו מהארץ.

  30. מוטי לוי

    היי ענת!

    תודה על הבלוג המושקע והערוך במקצועיות ובשפה קולחת.

    אודה לעזרתך: נוסעים בסוף יולי לפלורידה. הזמנו רכב גדול דרך חברת אופרן. (המלצות?)

    1. מתלבטים לגבי כסאות תינוק- יש לנו שני ילדים בגילאי 2.5 ו-4.5.
    האם כדאי להביא את הכסאות מהארץ, או לשכור דרכם? (ALAMO)

    2. האם אפשרי לנסוע משדה התעופה כשהילד על אחד ההורים, לחנות קרובה ולקנות שם, אם משתלם?

    3.הרכב חוזר לתחנה אחרת, לא נאמר לנו שיש בעיה עם זה כרגע, אך מהבלוג נשמע שכדאי לברר את זה יותר לעומק. נכון?

    תודה רבה,

    מוטי

    1. ענת

      הי מוטי ותודה על המחמאות,
      לא שכרתי אף פעם דרך אופרן אבל אני מניחה שכל רכב גדול יהיה בסדר. לא הייתי לוקחת ילד על הידיים או חגור ללא כיסא. זה פשוט מאד לא בטיחותי במיוחד כשעייפים אחרי טיסה והסיכוי לתאונה – אפילו קלה – גדול יותר. מה שעשינו כשהילדים היו קטנים היה לקחת את הבוסטרים שלהם איתנו במזוודות. מיד כשאספנו את המזוודות אחרי הנחיתה היו לנו את הבוסטרים. עם כיסא תינוק זה אולי קצת יותר מסורבל. הייתי שואלת בקבוצות הורים או קבוצות נסיעות לחו"ל בפייסבוק מה מקובל נכון להיום. לדעתי לשכור מחברת ההשכרה לא שווה כי זה ממש יקר ועדיף כבר להביא איתכם.
      לגבי הסעיף האחרון, שווה לברר. אם זו תחנה אחרת בפלורידה סביר להניח שזה בסדר אבל לא מזיק לשאול. נסיעה טובה!

  31. שי חלפון

    היי שלום לכם אנחנו נמצאים בבעיה ענקית!!
    אנחנו 7 נפשות במשפחה ואנחנו לא מוצאים רכב באמריקה שיכול להכניס את כולנו, כולל מזוודות.!!
    אין לאף אחד רישיון לרכב מסחרי ואנחנו צריכים רכב שיוכל לספק לנו את צרכינו.
    יש בכלל רכב 9 מקומות ואם כן תוכלו לעזור לי?

    1. ענת

      הי שי,
      יש רכבי ואן גדולים כמו פורד טרנזיט ל-12 איש. אני די בטוחה שלא צריך בשבילו שום רישיון מיוחד בארה"ב. תחפש באתר של רנטאל קארס ותסנן לפי מיני ואן. אז תגלול למטה ואתה אמור לראות כמה הצעות לפורד טראנזיט.

  32. ליאור

    איך אפשר להשיג את רנטל קאר בטלפון?? לפי מה שכתוב לי הם דורשים עוד כ-500 דולר על החזרה במקום אחר…

    1. ענת

      הי ליאור, אפשר להשתמש בטופס יצירת קשר באתר והם חוזרים בעיקרון. יש להם גם מס' טלפון לשירות לקוחות בעברית – 02-3750190

      אגב, הם לא דורשים על החזרה במקום אחר, אלא חברת ההשכרה אולי דורשת. זו דרישה סטנדרטית בין איזורים כשהחריג הוא לקיחה והחזרה בין קליפורניה לוגאס.

  33. לאה

    היי
    אנחנו משפחה בת 5 נפשות, רוצים לקחת רכב בטורונטו ולהחזיר בניו-יורק. אשמח לקבל מידע בנושא
    תודה רבה
    לאה

    1. ענת

      הי לאה,
      לא פשוט בכלל לשכור רכב בקנדה ולהחזיר בארה"ב. אני מניחה שאתם ישראלים? אם כן, תצטרכו להרים טלפונים לסוכנויות השכרת הרכב השונות ולשאול בכל אחת האם אפשרי בתאריכים שלכם וכמה יעלה. תצטרכו בודאי לשלם גם דמי החזר בלוקיישן אחר, אבל קודם כל צריך לראות אם זה אפשרי בכלל. אני יודעת שיש יעדים ספציפיים ביניהם אפשר ויש כאלו שלא. בהצלחה!

  34. עמיר ויונית

    שלום ענת
    שמחנו לקרוא את המלצותייך והתשובות המעמיקות לשאלות הגולשים

    אנו מתכננים טיול משפחה למערב ארהב , נהיה זוג הורים ו2 בנים (22,15)
    הטיול יהיה למשך 3 שבועות מתחילת אוגוסט עם רכב שכור
    המסלול העיקרי : נוחתים בלוס אנגלס לאחר 3 לילות – סן דייאגו – לס ווגאס – סנטה ברברה – מונטרי – פארק יוסימיטי – סן פרנסיסקו

    אנו מתלבטים אם להחזיר רכב לחברת השכרה בערים הגדולות ולהשכיר מחדש בסיום הביקור
    קראנו שבסן דיאגו יש אטרקציות מרוחקות שרכב מאוד יעזור אך מצד שני כותבים שהתחבורה הציבורית נותנת שרות מלא.
    האם מומלץ להשאיר את הרכב אצלנו בחניון המלון ובחניות באטרקציות וברכבי העיר ולהמשיך בתחבורה ציבורית .

    האם מחירי החניונים במלונות והחניות באתרים הם כאלה יקרים שעדיף להחזיר את הרכב ?

    האם עניין איבוד זמן בהחזרה וקבלת רכב ומי יודע איזה דגם יהיה פנוי משמעותי לעומת העלויות ואיבוד זמן מהטיול ?

    אם יש דברים נוספים נשמח לדעת

    בברכה

    יונית ועמיר

    1. ענת

      הי עמיר ויונית,
      אישית, אני ממש לא אוהבת להתעסק עם החזרת ולקיחה של רכב תוך כדי טיול. עשינו את זה יותר מפעם אחת ורק כי ממש היינו חייבים (הטיולים שלנו ארוכים ואנחנו מגיעים למקסימום ימי ההשכרה ואז צריך להגיע כדי להחזיר רכב לטיפולים ולקחת רכב אחר). החלפת רכב אוכלת לפחות חצי יום טיול ואצלכם זה בכלל יהיה פעמיים, אז בעיני ממש מיותר. בסן דייגו ובסן פרנסיסקו הייתי נשארת עם הרכב כל הזמן. היות ואתם ארבעה, עלות החניה לרכב במרכז הערים לא תהיה שונה מהותית מעלות של תחבורה ציבורית. יש משהו הרבה יותר נוח בזה שהרכב איתך ואתה גמיש לגמרי. לא קשה לנהוג בערים האלו ולא קשה במיוחד למצוא חניה. בוגאס בכלל קל למצוא חניה (כל המלונות נותנים חניה בחינם).
      המינוס היחיד להשאר עם רכב הוא שאכן צריך למצוא מלון שנותן חניה. במרכז סן פרנסיסקו זה יעלה משהו כמו $20 ליום (בנוסף לעלויות חניה במשך היום באיזורים שונים בעיר). אבל, היות ואתם עם רכב, זו בדיוק ההזדמנות להנות מכך ולמצוא מלון באיזור כמו רחוב לומברד, במחיר קצת יותר נמוך ועם חניה חינם. עוד בנושא רכב בסן פרנסיסקו כן או לא.

      1. עמיר ויונית

        שלום ענת
        תודה על תשובתך , אנו נהיה 4 לילות בלוס אנגלס לביקור בכל האתרים האם את ממליצה להשכיר רכב ?

      2. ענת

        הי עמיר ויונית,
        כן, בלוס אנג'לס חייבים רכב. זו עיר ענקית ושטוחה. השתדלו להמנע משעות הפקקים ותבדקו בוויז או גוגל מפס זמני נסיעות בהתאם לשעות שלכם. אפשר בקלות להתקע בפקק של שעתיים-שלוש בתוך העיר.

  35. שרון גרבר

    היי ענת,
    אנחנו זוג,אנו צפויים לטייל 20 יום בארה"ב עם 2 ילדות בנות 10,11. נטייל בנבאדה ויוטה.
    1. האם תוכלי להמליץ על רכב נוח עם מושבים אחוריים שניפתחים וניתן ממש לישון עליהם? צפויות נסיעות
    ארוכות :-).
    2.בנוסף לבת שלי יש לו צליאק, יש המלצות להתנהלות תקינה וכיצד להערך? ( התחלתי לבדוק ושמתי לב שבתפריטים לא ברור מה נטול גלוטן)
    3.נשמח לצרף משפחה לטיול, האם את מכירה אתר שניתן לפרסם זאת? (בלמטייל זה רק לחבר'ה אחרי צבא)
    תודה מראש,
    שרון

    1. ענת

      הי שרון,
      1. רכב שאפשר ממש לישון בו זה קראוון 😉 אבל הרכבים האמריקאיים בעיקרון מאד גדולים ומרווחים. הילדים שלנו ישנו בכיף בכיסאות של המיני ואנים. הם לא נפתחים למיטה אבל אפשר להשעין אחורה את המושבים. כמובן שבכל מקרה, אפילו בקראוון, צריך תמיד להשאר חגורים כך ששכיבה מלאה תוך כדי נסיעה זו לא באמת אופציה. בקיצור, קחו מיני ואן. הם מרווחים מאד ויהיה לכם המון מקום לציוד. אם יתאים לכם, תוכלו לפתוח את השורה השלישית לגמרי או חלקית ואז לכל בת תהיה שורה משלה והמון ספייס.
      2. לגבי צליאק, אני מאד מבינה את החשיבות ודווקא בגלל זה חייבת לאמר שקטונתי מלענות. הייתי ממליצה לשאול בקבוצות של צליאקים בפייסבוק וכד'. אני בטוחה שהרבה נסעו לארה"ב ויש להם טיפים להתמודדות. שיהיה מון בהצלחה!
      3. בכנות, אני ממש לא בטוחה שזה כדאי, אבל זו כמובן רק דעה אישית. אני מאד אוהבת את תחושת החופש בטיולים בארה"ב וברגע שמתחילים לצוות רכבים (מניסיון) זה קצת מגביל. משפחה אחרת עם העדפות לא בדיוק כמו שלכם, יכול לסרבל את הטיול. כאמור, זו רק אני. אם אתם בכל זאת רוצים, יש קבוצות פייסבוק לטיולים ושווה לשאול שם.

      1. שרון

        תודה רבה על התשובה, הבלוג וסגנון הכתיבה שלך נעים ועם זאת עניני ועוזר. שאפו.

  36. מאור

    שלום
    מבקש המלצה ועזרה בהתלבטות באשר לשכירת רכב בקליפורניה ל 20 יום בחודש ספטמבר.
    מדובר במשפחה של 6 נפשות בגירים וכמובן מזוודות.
    השאלה היא באיזה רכב לבחור מהרשימה ו/או המלצה לרכב אחר
    הרכבים הם: DODGE CARAVAN או CHEVROLET SUBURBAN או TOYOTA SIENNA
    המלצות לרכבים נוספים יתקבלו בברכה

    1. ענת

      הי מאור,
      קח בחשבון שבסניף שתגיע אליו יכול להיות שיהיו בפועל דגמים אחרים. טויוטה סיינה ודודג' גרנד קראוון הם חלופיים ואין לך דרך לדעת איזה מהם יהיה בפועל. מה שנהוג בכל החברות בקליפורניה זה לתת לך לגשת למגרש החניה ולבחור רכב מתוך טור של הקלאס ששילמת עליו. טויוטה סיינה ודודג' גרנד קרוואן וגם קרייזלר טאון אנד קאנטרי יהיו כולם באותה שורה, בתור מיני ואן. לא יצא לי עוד לראות שברולט סאברבן בהשכרת רכב אבל אני מאמינה שזה יהיה כמו שברולט טאהו – שתיהן נחשבות full-size SUV למיטב הבנתי. מבחינת המקום לנוסעים, זה מאד דומה וזה לא מרווח מספיק לשישה אנשים עם מזוודות. בלי מזוודות תצליחו להסתדר, אבל עם מזוודות זו תהיה בעיה. לדעתי תצטרכו לשקול לשכור רכב אפילו יותר גדול, כמו ואן של ממש.
      הנה קישור לאתר שאפשר לעשות בו השוואת דגמים כדי להתרשם מגדלים. הכנסתי שם את שלושת הדגמים ששאלת לגביהם. ב-customize תבחרו specifications וזה יראה לכם את כל המידות, מבפנים ומבחוץ.
      https://www.cars.com/research/compare/?acodes=USC80CHS271A0,USC80TOV111A0,USC80DOV171A0

  37. אורי

    היי לך.
    חיפשתי דרך גוגל המלצות להשכרת רכב בניו יורק והגעתי אליך. מה שכתבת ברור. נתקלתי בהצעה זולה בשלושים אחוז דרך חברת אלבר. האם שמעת עליהם או יודעת משהו שיכול להסביר איך הם נותנים כאלה מחירים.

    1. ענת

      הי אורי,
      הנציגים בישראל יכולים לתת לפעמים הנחות משמעותיות. בדרך כלל זה עניין של חברות במועדוני צרכנים מסוימים אז שווה לבדוק היטב. בנוסף, כדאי להרים טלפון ולברר לגבי עניין הביטוח. צריך שהוא יכלול CDW שזה בעצם ביטול השתתפות עצמית. למיטב ידיעתי, אלבר חברה מוכרת ורצינית אבל צריך לברר באמת לגבי ההצעה.

  38. הדס

    היי!
    יש דרך מועדפת להשכרת רכב לבעלי אזרחות אמריקאית (וישראלית)?
    אני רוצה לצאת לטייל עם שותפים ולהקל על עצמי בעניינים הבירוקרטיים. תודה מראש.

    1. ענת

      הי הדס,
      אני לא חושבת שזה קשור לאזרחות אמריקאית כמו לנושא התושבות. מי שגר בארה"ב יש לו setup שונה מבחינת הביטוחים. אם יש כאלו בין השותפים לטיול, אני מציעה שיבררו בארה"ב בסוכנות רכב מקומית מה זה אומר. אני לא מומחית לנושא ולא רוצה להטעות אותך. טיול נעים!

  39. יוסי

    היי, תודה רבה על הכתיבה והמידע החשוב.
    שכרתי מספר פעמים רכב בניו יורק ותמיד שילמתי את סכום הביטוח המותאם לישראלים.
    אני רוצה בטיסה הקרובה לחסוך זאת, ואני מתכנן להוציא בשביל כך קרדיט אמריקאי. את יודעת אולי האם הכיסוי הביטוחי בקרדיטים האמריקאים הוא גם לרישיון ישראלי?
    אם אינך יודעת, אולי נציגים באתר שהמלצת עליו יודעים ויוכלו להציע לי מחיר ללא חיובים של ביטוחים נוספים?
    תודה רבה!

    1. ענת

      שאלה מעניינת, יוסי. אני חושבת שקודם כל צריך לשאול את הבנק שתוציא בו את האשראי. זה לא כל כך פשוט לקבל בכלל כרטיס אשראי ולנו לפחות נתנו כרטיס דביט ולא כרטיס קרדיט בחשבון הבנק האמריקאי. הייתי מתחילה מלברר אם בכלל אתה יכול לקבל כרטיס אשראי ומה בדיוק הביטוח שמוצע דרכו (רק לאזרחי ארה"ב? לתושבים? לכל בעל חשבון?). בשלב הבא, הייתי פונה בכלל לחברת השכרת הרכב בלוקיישן בו תרצה לשכור ומפנה אליהם את השאלה – האם כישראלי עם כרטיס X אתה מחוייב בביטוח הנוסף או לא. להבנתי, הם הגורם שיצטרך בסוף להחליט אם יש לך ביטוח ואיזה – ואם הוא מספק אותם מבחינת ביטוחי חובה. עקרונית, אתה תמיד יכול פשוט לעשות ביטוח בחברת ביטוח אמריקאית – אני לא בטוחה שזה יוצא זול יותר מאשר דרך סוכנות השכרת הרכב.
      לדעתי, כל הגורמים האלו יצטרכו לתת לך תשובות בלי קשר לרנטאל קארס או סוכנות אחרת בארץ. אם אכן תצליח להשיג כרטיס אשראי (ולא דביט) עם ביטוח מספיק רחב (האם הם נותנים כבר בשנה הראשונה?) ואם סוכנות השכרת הרכב בחו"ל תסכים שהביטוח הזה מספק אותה, אז אתה לא צריך יותר א הסוכנות בארץ, כולל לא את רנטאל. אתה יכול להזמין ישירות מהאתרים האמריקאים במחיר מוזל. רק שיש פה הרבה "אם"… אשמח אם תעדכן מה עולה בבירורים.

  40. ציפי

    שלום. מאמר נהדר. אנחנו מקרה קצת אחר כי אנחנו כבר גרים באוסטרליה מזה כ 10 שנים ולא מחזיקים ברשיון ישראלי. אנחנו חוברים עם שצי משפחות ישראליות ומתכוונים לשכור רכב (כנראה יונדאי סנטה-פה) לכל משפחה. אנחנו צריכים להתחיל מ Billings Montana ומורידים ב Los a Angeles. האם למי שלא מחזיק רשיון ישראלי ולא גר בישראל עדיין ניתן לשכור דרך אתר ישראלי? כי זה נראה נוח מאוד מאשר כל מיני אתרים בין לאומיים שלא ברורים עם העלויות שמוצגים וככה כולנו נשכור מאותה החברה.
    תודה.

    1. ענת

      הי ציפי, שאלה מעולה והאמת שאני לא יודעת. זה לגמרי מקרה שבו הייתי פונה לחברות השכרת הרכב באימייל (לא רק בטלפון) ומקבלת תשובה מסודרת בכתב. אשמח אם תעדכני כאן מה התשובה לטובת גולשים עתידיים!

      1. ציפי

        נאמר לי שזה אפשרי – עדיין בודקת עם אחת הסוכנויות שהומלצו פה. תודה.

  41. יוסף

    שלום,

    אנחנו רוצים להשכיר רכב בסן פרנסיסקו ולהחזיר את הרכב בלאס ווגס.

    דיברתי עם מס' חברות שדורשות דמי החזר בסך 250$. האם את מכירה חברה שבה לא אצטרך לשלם דמי החזר?
    אודה לך על העזרה

  42. משה

    שלום,
    ברצוני להזמין דרך האתר המומלץ בכתבה.
    1)האם מומלץ להזמין את הביטוח הנוסף שמוצע באתר רנטל-קארס (כ30 ש״ח נוספים ליום- עם כיסוי של עד כ 10 אלפים ש״ח סה״כ – נראה לי נמוך מאוד ?)
    2)האם הביטוח שהסברתם עליו נכללים בזמנה באתר או שיש צורך בתשלום נוסף במעמד איסוף הרכב (לא ראיתי באתר כי יש ביטוח עד מליון ש״ח כמו שמוזכר בכתבה)

    תודה

    1. ענת

      הי משה וסליחה על העיכוב בתגובה.
      ההזמנה שלך אמורה לכלול את הביטוחים הנחוצים. הביטוח הנוסף הוא מה שנקרא road side assistance. כלומר, מעין ביטוח גרירה שמכסה דברים כמו מנעולן למקרה שאתה ננעל מחוץ לרכב. נדמה לי שזה גם מרחיב את הביטוח לנזק לשמשות (תבדוק בפירוט – אני לא בטוחה). בכל מקרה, זה עניין של שיקול אישי. אנחנו לא עושים את הביטוח הנוסף אף פעם. מסתפקים בביטוח צד ג' וביטול השתתפות עצמית (שכאמור אמורים להיות כלולים במחיר הבסיסי שקיבלת).
      אם טרם הזמנת, אתה תמיד יכול לפנות אליהם (יש טופס יצירת קשר באתר) ולבקש תשובות מוסמכות. בסופו של דבר, אם חלילה וחס תצטרך להפעיל ביטוח, זה יהיה דרכם ולא דרכי 😉 בהצלחה ותודה רבה על הנכונות להזמין דרך הקישור בבלוג!

  43. אבי

    הי ענת, אחלה בלוג ?
    רציתי לדעת אם בחנתם בעבר טיול בקראוון (לעומת רכב), ומה היו המסקנות/שיקולים שלכם לבחירת רכב רגיל

    1. ענת

      אכן בחנו לעומק. על קצה המזלג – כי אנחנו כרגע בטיול בעצמנו והזמן מוגבל – מדובר בבחירה של אורח חיים. כלומר, מבחינה כספית, בסה"כ האופציות שקולות.
      בעיקרון, קראוון זו אופציה לטיולים של שלושה שבועות ויותר, כי יש זמן התארגנות בלקיחה ובחזרה שלוקח זמן מהטיול. בנוסף, זה לחיות בצורה מסוימת שמתאימה למשפחות מסוימות ולאחרות פחות. בהחלט משהו שנרצה לנסות פעם אבל לא ממהרים. אנחנו מרגישים שרכב נותן לנו יותר גמישות מבחינת הנסיעה המהירה יותר, נוחות בתוך העיר ונגישות (קראוון מוגבל בדרכים מסוימות בפארקים לאומיים וכד').

  44. אהוד

    באמת סקירה מעניינת והרבה אפשרויות גם להשכרת רכב באמת אפשר לבצע השוואה אמתית! ממליץ על חברה נוספת להשכרת רכב בארצות הברית.
    http://www.dollar-thrifty.co.il/he/GoodToKnow/US/.aspx

    1. רועי

      היי ענת, קיבלתי את ההמלצה שלך והזמנתי רכב דרך רנטל קארס. את לא מבינה כמה בעיות זה יצר לי: 1. עוד לפני ששכרתי את הרכב – האתר ציין את כתובת האיסוף ללא מספר בבית אז נאלצתי להסתובב שעה שלמה ברחוב מאוד ארוך בניו יורק כדי למצוא את חברת ההשכרה. 2. כשהגעתי לחברת ההשכרה נמסר לי כי חלף 300 דולר אשר שילמתי באשראי דרך רנטלקארס (שם צוין שזה תשלום סופי) אני צריך לשלם עמלה נוספת של 400 דולר כי אני מחזיר את הרכב במקום אחר (וכמובן שציינתי את זה באתר בטרם קיבלתי הצעת מחיר). באתר אמנם רשום שייתכן ויהיה חיוב כאשר מחזירים את הרכב במקום אחר אך הם מבטיחים לשלוח במקרה כזה אי מייל שיודיע שיהיה חיוב נוסף וכן לציין מתחת לכל רכב (וחברה ממנו מושכר) את העמלה הצפויה. לא קיבלתי מייל כזה וגם לא צוין באתר מחיר העמלה. 3. לא רק עמלה של 400 דולר בחברת ההשכרה נמסר לי שאצטרך לשלם 518 דולר – גם להם לא ברור על מה החיוב הנוסף של 118 דולר ואמרו שכנראה שזאת טעות של רנטלקארס 4. ניסינו להשיג את רנטלקארס בטלפון האמריקאי שלהם במשך למעלה משעה ולא היה מענה אנושי (המתנו כפי שציין המענה הקולי) עד שהתייאשנו וניתקנו. 5. ניסיתי לבטל את ההזמנה דרך האתר אך לא היה ניתן וגם לא ניתן לאמת חשבון באפליקציה (שהורדתי) – יש באג באפליקציה בעברית.
      6. עד עכשיו לא הצלחתי לתפוס אותם והם גם לא חזרו אליי. 7 . בחברת ההשכרה (budget) מסרו לי שאני לא הראשון שיש לו בעיה עם רנטלקארס ומסרו לי שזאת חברה לא מומלצת ושתמיד יש להם בעיות עם לקוחות שמגיעים דרכה.
      8. בחוסר ברירה וכשלא הצלחתי לבטל את ההזמנה ובזבזתי יום שלם של התעסקות עם זה (חיפוש חברת ההשכרה, ויכוחים עם חברת ההשכרה, המתנה למעלה משעה לרנטלקארס, ניסיון למצוא פתרון באתר או באפליקציה) נאלצתי לקחת את הרכב, מחוסר ברירה כאמור.

      אז…חברה מומלצת?

      1. ענת

        ואו, רועי, ממש מצטערת לשמוע ותודה שחלקת כאן.
        לא הייתי מתיחסת יותר מדי לאמירות של באדג'ט כי גם עליהם שמעתי גם ביקורות פחות טובות (ודווקא לגבי רנטאל זו הפעם הראשונה שאני נתקלת בסיפור כזה). זה גם יכול לגמרי להיות עניין של הסניף הספציפי ששכרת ממנו. כבר פעמיים קרה לי אירוע של גביית יתר. פעם אחת בסניף בניו ג'רסי, שנאלצנו לחכות שם 4 שעות עד שישרו את ההדורים עם רנטאל קארס וויתרו על התשלום. פעם שניה בטיול האחרון, שאז הסניף עשה גביית יתר במקום בלי להתריע בכלל (בלי קשר לרנטאל) והיה מאבק לא פשוט לקבל החזר (אבל הצלחתי ואכתוב על זה פוסט בהזדמנות). העניין הוא שיש סיפורים כאלו על לא מעט חברות וסניפים. צריך גם קצת מזל עם הדברים האלו. עשיתי ממש תחקיר קטן על הנושא לאחרונה ומסתבר שהתחום הזה של השכרות הרכב נחשב לבעייתי ביותר מבחינת תלונות צרכנים. יש סוג של תרבות של רמאות וצריך להזהר מכל מיני מלכודות.

        קונקרטית, כלקח לאחרים שנמצאים בתהליך השכרת רכב –
        1. אם אתם מחזירים את הרכב בלוקיישן אחר, תניחו שיש דמי החזרה ותבררו מראש כמה. אם צריך, תרימו טלפון בצורה אקטיבית. אימיילים יכולים גם ללכת לאיבוד.
        2. השכרות מניו יורק יקרות בהרבה מובנים. אם אפשר, עדיף לצאת מהעיר בתחבורה ציבורית לניוארק ולשכור משם (עשינו את זה פעם).
        3. אם אתם שוכרים לא משדה התעופה, תבדקו היטב מראש היכן הסוכנות, כולל ירידה בגוגל סטריט ויו כדי "לראות" אותה בעין. אני עושה את זה גם כששוכרים משדה התעופה וגם אם אני צריכה להגיע למלון, בפרט בתוך העיר.

        לגביך, האם ניסיתי לפנות באימייל? יכול להיות שהם שלחו לך אימייל שלא הגיע (אולי נכנס לספאם פולדר) אז לגבי דמי החזר בלוקיישן אחר, לא יודעת אם יהיה הרבה מה לעשות, אבל ה-$118 אקסטרה הזה בהחלט מוזר.

  45. צליל

    היי ענת,
    אני מעוניינת לשכור רכב מלוס אנגלס לתקופה של 15 ימים ומעוניינת להחזיר את הרכב בלאס וגאס. בחלק מהאתרים קראתי שיש קנס על החזרה בעיר אחרת.
    קיבלתי הצעת מחיר באינטרנט דרך אתר rental cars. בעת החיפוש מופיעה לי ההודעה כי ייתכנו חיובים בגין השכרה בכיוון אחד וכי החיובים ישלחו במייל לאחר ההזמנה .לעומת זאת כאשר אני בוחרת את הרכב הרצוי מופיעה לי הערה "free one way fees". מניסיון שלך אשמח לדעת האם יש קנס או תוספת בגין החזרת הרכב בלאס וגאס כאשר מזמינים בrental cars?
    תודה מראש:)

    1. ענת

      בין לאס וגאס וקליפורניה כמעט תמיד אין קנסות החזרה. בשנה שעברה היו חברות (אני כבר לא זוכרת איזה) שהשיתו דמי החזרה בעונת הקיץ, אז יכולים להיות חריגים. מה שכדאי לעשות זה לפנות אליהם בטלפון או במייל ולשאול ספציפית לגבי החברה והתאריכים שלך.

  46. אבי

    הי,
    בדקתי ב-RENTALCARS ההצעה סבירה אבל עבור נהג נוסף (שני נהגים ) הם גובים 13$ ליום כך שלעומת אחרים במקרה זה הם הרבה יותר יקרים.

    1. ענת

      מי שגובה זו חברת השכרת הרכב. הגבייה הזו תלויה בדרך כלל במיקום. בקליפורניה לא משלמים על נהג נוסף, בשאר המדינות בדרך כלל כן. תבדוק בהצעות המתחרות את העניין כדי שלא תגלה רק במעמד לקיחת הרכב שצריך להוסיף עבור נהג נוסף.

  47. דני

    ענת,תודה על התשובה המהירה, לקח ל TIPWHEELS קצת זמן לענות, כמובן התנצלו על בעיכוב בתשובה והתשובה היא שאין שום בעיה להשכיר רכב לתושבי ישראל. הביטוח שלהם מותאם מראש לאנגלים (לא אמריקאים) בארה"ב . אבל בסוף סגרתי את ההשכרה בחוף המערבי עם אוטו שי ,פה ארץ, מחיר יותר טוב וכמובן הכל כלול (ביטוח,ביטול השתתפות עצמית,אין דמי החזר ,שני נהגים ועוד).
    מה שמדהים שהמחיר בחוף המזרחי יותר מכפול באשר במערבי , אני לוקח רכב בשדה בבופאלו (מפלי ניאגרה) ואחרי 4 ימים מחזיר בשדה ב JFK , הכי זול שמצאתי בינתים זה 350 דולר + 100 דולר דמי החזר וכל זאת לטויוטה קורולה ואפילו בלי נהג שני. אגב רנטלקאר היה ממש הזוי עם 600+100 דולר .
    טיפ לכולם , בין וגאס ללוס אנגלס אין דמי החזר בשום חברה , בין סאן פרנסיקו ללוס אנגלס או וגאס גם אין דמי החזר (זולת יולי אוג ) . בקלפורניה בכל החברות, נהג שני שהוא בין הזוג לא יהיה בתשלום, אלמו אימץ תקנה זו גם לנבדה ועוד 2 מדינות נוספות.
    מה שאני למד עד אתה שבארה"ב , נושא המחיר , שוק פרוץ והזוי הפרשי מחיר של 200% לפעמים בין חברות, מניסיון רב שנים , באירופה המצב הרבה יותר מתון והפרשי המחיר בין בחברות די קטן.

    1. ענת

      דני, אכן חשוב מאד להשוות מחירים בין סוכנויות. גם אם לטריפ וילס היתה הצעה זולה יותר, הייתי מציעה לבדוק ברחל ביתך הקטנה את הביטוחים. בכלל לא ברור שביטוח שמותאם לתושבי בריטניה מתאים גם לישראלים. וכן, המחירים במזרח גבוהים יותר. מניסיוני המוגבל, לפחות בחברת דולר גם צי הרכבים מיושן יותר במזרח. יתרה מכך, יש הבדלים גדולים במחיר בין מיקומים קרובים יחסית. בניו יורק ההשכרות יקרות ואילו בניו ג'רסי הסמוכה, בניוארק, אותה השכרה יכולה להיות זולה בעשרה ועשרים אחוז (משמעותי מאד בשכירת רכב לטווח ארוך). בפאלו בהחלט נשמעת יעד יקר לשכירת רכב היות ואין שם מבחר של חברות או רכבים.

      בקליפורניה כולה תמיד נהג שני בחינם. זה חוק של המדינה, לא של חברות השכרת הרכב. יש מדינות אחרות שמגבילות את עלות נהג נוסף. בנוסף, דמי נהג נוסף משתנים מחברה לחברה ולפעמים גם בין המדינות. לזה תוסיף את העובדה שבדרך כלל יש "סכום גג" לעלות נהג נוסף פר השכרה. זה בהחלט מורכב. בקליפורניה גם אין קנס על החזרת רכב בין לוקיישנים וגם בין קליפורניה בוגאס. כדאי להוסיף שזה בדרך כלל, אבל לא תמיד. יש חברות שגובות דמי החזר בין קליפורניה ווגאס ולפעמים זה רק בעונת הקיץ ולא בכל השנה. השוק בהחלט שונה מהשוק האמריקאי, אבל אל תשכח שאתה מדבר כאן על ארץ ענקית שמורכבת מחמישים מדינות. אני מניחה שגם אם תכלול את כל אירופה בהשוואת שכירות רכב לצורך טיול בין מדינות, נניח נסיעה מיוון לאנגליה, תגלה גם שם הרבה דברים מעניינים 😉

  48. דני

    בקיץ הקרוב אני שוכר רכב בארהב 3 שבועות בחוף המערבי ו 5 ימים בחוף המזרחי , לא יודע מדוע באתרים בארץ כולם ממליצים על RENTALCARS הם לא זולים , באתרים דוברי אנגלית מאוד ממליצים על חברה אנגלית אחרת בשם TRIPWHEELS בדקתי הם יותר זולים והאתר שלהם מאוד נוח וברור וכולל המון עצות חכמות להשכרה בארהב.

    1. ענת

      הי דני, אני ממש שמחה שאתה מברר לפני שאתה מתקדם עם טריפ וילס. יש המון אתרים באנגלית שיתנו לך מחירים זולים יותר. הבעיה היא לא במחיר ההשכרה עצמה אלא במחיר הביטוח שאתה צריך כישראלי. כשאמריקאי שוכר רכב, יש לו ביטוח מובנה מכל מיני מקורות אחרים (נדמה לי כרטיס אשראי, אבל אני לא בטוחה). כישראלי, אתה חייב ביטוח מסוג אחר וזה מה שמייקר בעצם את ההשכרה. הצצתי באתר של טריפ וילס והם כותבים שם בפירוש שהם יכולים להשכיר לאמריקאים, אירופאים + כמה ארצות נוספות. ישראל לא כלולה בהן. מה שאני מציעה לך לעשות זה לפנות אליהם ולשאול ספציפית האם המחירים שלהם כוללים ביטוחים מתאימים לישראלי והאם בכלל אתה יכול לשכור מהם. אשמח מאד אם תעדכן כאן באם התשובה חיובית.
      ככלל אצבע, האתר שאתה שוכר ממנו צריך לשאול אותך מאיפה אתה ולתת לך הצעה כישראלי. למיטב ידיעתי, האתר הבינ"ל היחיד שעושה את זה הוא של חברת נשיונל. לגבי כל חברות השכרת הרכב האחרות, אתה צריך לפנות לסוכנות בישראל כדי שיתנו לך הצעת מחיר מתאימה הכוללת את הביטוחים הנדרשים.

  49. ענת

    הי שמוליק. קודם כל, גם מניסיוני, שווה תמיד להתמקח. כשמקבלים הצעת מחיר, גם באימייל, להשיב ולשאול אם אפשר לקבל עוד הנחה. להזיק בטח לא מזיק 😉
    אין לי בשלוף את הטלפון בארץ, אבל פניתי אליהם בשאלה ואשלח לך ברגע שאמצא את המספר.
    לגבי חברת דולר, אני יכולה רק להגיד שלנו היו חוויות חיוביות איתה. אכן, פריסת הסניפים שלה מצומצמת, בפרט מה שנקרא corporate branches. מה שזה אומר זה שאם יש תקלה, צריך להגיע עצמאית למוסך, לטפל והם מחזירים את העלות. הטיולים שלנו היו ארוכים מאד, אז מראש ידענו שנצטרך דברים כמו החלפת שמן. יש להם מדיניות של מחיר מקסימום לטיפול, כך שצריך לקבל מהם אישור לפני שמסכימים לטיפול. בקיצור, יש נהלים. מבחינתי, היות ורוב הטיול (בעיקר הטיול הבא) ממילא לא עובר ליד סניפים של אף חברה, פחות קריטי לי הפריסה. אין לנו בעיה לטפל עצמאית ברכב – אפילו מעדיפים את זה על פני להגיע לסניף ולהחליף רכב – והסיכוי לתקלה גם ככה מאד נמוך.
    החיסרון העיקרי הוא מגבלה על איפה בכלל אפשר לקחת רכב ולהחזיר. למשל, אם טסים ליוסטון, טקסס או לסיאטל, אי אפשר לשכור משם רכב של דולר.

  50. שמוליק אדר

    – ביקשתי הצעת מחיר לרכב בסוכנות "רנטל קארס" (דרך אתר האינטרנט). קיבלתי הצעה שהיתה נמוכה בכמה עשרות דולרים מהצעה הנמוכה ביותר שקיבלתי בארץ
    – לחצתי על כפתור "בקש הצעת מחיר", ושכחתי מהעניין. לא רציתי בשביל עשרות דולרים בודדים להזמין שלא-בארץ.
    – חלפו כשלושה ימים, קיבלתי היום טלפון מאנגליה- הסוכנת וידאה שביקשתי הצעה, ושאלה מדוע לא הזמנתי. גמגמתי מחיר וביטוחים – ומייד קיבלתי מייל עם כל הביטוחים הנדרשים לי כישראלי (כלול במחיר, נראה בסדר) והמחיר ירד ב 50$ נוספים.
    1. מסקנה: שווה לחכות יום-יומיים ולהתמקח.
    @ענת, הסוכנת דיברה אנגלית-של-אנגלים, היה קצת קשה להבין. מה הטלפון של הסוכן בארץ / בעברית?
    @ ענת: חברת דולר נחשבת "לואו קוסט" – האם רכב לחודש, בצפון מערב, לא עדיף עם חברה אחרת (על הפרק מבחינת המחיר – אלמו) מחשש להתקעות ופריסת סניפים דלה?

  51. ערן

    אני מבין, ומסכים עם כל מה שאמרת, ואני רק מציין מקרה שקרה לי לפני כמה ימים שחסך לי למעלה מ-400 דולר (כמחצית המחיר) על אותו דיל בדיוק, ועוד בפריסה לתשלומים ללא ריבית (שזה יתרון של סוכנות ישראלית על פני כל אתר "זר", מה שאומר שגם במחיר זהה, עדיף להזמין מכאן).
    אני יודע שכתבת את רשימת הסוכנויות (ובגדול קראתי כבר כמה וכמה פוסטים שלך ומאוד נהנה מהבלוג), הסיבה שטרחתי בכל זאת לכתוב תגובה בנושא היא שכתבת שאין צורך להתקשר טלפונית, ואפשר להשוות אונליין באתרים.

    שווה להרים טלפון לסוכנויות בישראל ולקבל מהם הצעת מחיר לשם השוואה (כזו שייתכן שרנטלקרס לא יוכלו להשוות כיוון שהיא לא תופיע באתר הרשמי), אנחנו הרי חיים במדינת ישראל, בה שיטת ה"מצליח" משגשגת, ונציג טלפוני יכול לעיתים לתת הנחות/הטבות שאתר אינטרנטי לא יכול – והעיקר שתזמיני דרכו (כי הוא מקבל עמלה).

    (ולצערי אין לי אך אף אחד מכרטיסי המועדון שנותנים הנחות, בדקתי).

  52. ענת

    ערן, אני לגמרי מסכימה ששווה להתקשר לכולם ולברר מחירים.

    רנטל קארס מתחייבים להשוואת מחירים ולפחות פעם אחת יצא לי להגיע אליהם עם הצעה מתחרה והם הורידו את המחיר למחיר של המתחרים. בנוסף, כדאי להמשיך ולבדוק כשמתקרב מועד הנסיעה, כי לפעמים מתגלים מבצעים נוספים ושוב, רנטאל קארס מתחייבים להשוואת המחיר. לי נוח לעבוד מולם כי אני סומכת עליהם שיורידו וישוו מחיר בכל נקודה בזמן, גם אחרי שכבר סגרנו ושילמנו (פשוט כי זה כבר קרה לי). לא בדקתי אם זה הנוהל גם בסוכנויות אחרות ואני מציעה לברר גם את הנקודה הזו.

    אבל שוב, אני מסכימה שחשוב לברר מחירים אצל כמה שיותר סוכנויות (גם ציינתי את זה בפוסט וצירפתי רשימה של כל הסוכנויות שיש בארץ 🙂 ). לפעמים זה גם עניין של מועדון חברים, כרטיס "חבר" וכד' שיכול להוזיל מאד בסוכנות מסוימת ולא באחרת. נסיעה טובה!

  53. ערן

    חייב לציין, גם אני חשבתי כמוך לגבי נושא ההשוואה ברשת בכלל והשימוש ברנטל-קרס בפרט.
    אבל אחרי שהמחירים שם היו גבוהים יחסית, ובאתרי האינטרנט של סוכניות ההשכרה שהיו מוכנות לתת הצעות חצי שנה מראש, המצב לא היה יותר טוב… הרמתי טלפון לסוכנות ישראלית (הרץ במקרה הזה), וקיבלתי הצעת מחיר שלא רק שנמוכה ב-150 דולר מההצעה של רנטל קרס, אלא גם אינה כוללת את דמי ההחזר בכיוון אחד (תוספת של עוד 250-300 דולר בכל אתר אינטרנט, כולל רנטל-קרס), או במילים אחרות, קיבלתי (והזמנתי) הצעה שנמוכה בכ-400 דולר (כמעט חצי מחיר במקרה הזה) מההצעה של רנטל-קרס

    מה שהייתי ממליץ זה בכל זאת כן לנסות ולהתקשר טלפונית לסוכנויות השכרה בישראל, כי לפעמים הם יציעו דילים שאי אפשר למצוא ברשת (שלא לדבר על האפשרות לשלם בשקלים ובתשלומים באשראי).

  54. אבי

    שלום ענת.
    תענוג לקרוא את העצות שלך. כמורה דרך בארץ ודי מתחיל בחו"ל, אני מוצא אותן ענייניות ובהחלט "ידידותיות למשתמש". יישר כוח.
    זה לא יהיה הטיול הראשון שלנו בארה"ב אבל, הוא הראשון לחלק המזרחי שלה.
    כדי לבנות את הטיול, אשמח להמלצות שלך על הערים בהן כדאי לנו (רעייתי ואני) להתמקם הן בשל האתרים הכדאיים שבהן והן בשל קירבתן לאטרקציות שמחוצה להן.
    תודה.

    1. ענת

      הי אבי, אני שמחה לשמוע שאתה נהנה מהבלוג ותודה על הפידבק!
      במזרח ארה"ב נהוג להתמקד בצפון-מזרח או בפלורידה (והמרחיבים מוסיפים גם את המדינות שגובלות בה). אתה מוזמן להציץ במסלול טיול לצפון-מזרח ארה"ב, שכולל לא מעט ערים. באיזור הזה יש ריכוז של "אתרי מורשת" של ההיסטוריה והתרבות האמריקאית, כך שבהחלט אפשר לתכנן מסלול עירוני באופיו, ולשלב בו את הערים הגדולות וההיסטוריות: ניו יורק, וושינגטון די.סי., פילדלפיה ובוסטון. כשמשלבים גם טבע, לרוב מדובר במפלי הניאגרה ולפעמים גם איזורי טבע אחרים בצפון-מזרח ארה"ב (הם חלק מהמסלול שקישרתי אליו), אבל אז מדובר גם בנסיעות ארוכות מנקודה לנקודה, ולא בטיולי כוכב.

  55. אלף

    הי,

    אני מאוד נהנית לקרוא את הבלוג שלך – תודה!

    האם יש לך אולי המלצות וטיפים לגבי שכירת רכב לכיוון אחד?
    אנחנו רוצים לנהוג מניו יורק לסן פרנסיסקו (עם עצירות בדרך לבקר משפחה וחברים בניו יורק עצמה, אילינוי, אוהיו וקליפורניה). יש לנו 6 שבועות לטיול מה שלא משאיר מספיק זמן לנהוג חזרה (למרות שהיינו שמחים לנהוג חזרה מלמטה דרך ניו אורלינס וטנסי).

    ממבט חטוף ראשוני יש תוספת של 500$ על השכרה לגיוון אחד וזה המון.

    תודה!

    1. ענת

      שאלה נהדרת! דמי ההחזר בלוקיישן אחר כמעט תמיד מחושבים לפי המרחק. אם מצאתם חברה שלוקחת רק $500 דולר על השכרה בניו יורק והחזרה בסן פרנסיסקו, הייתי לוקחת את זה. רוב החברות יקחו בסביבות $1500 על מרחק כזה. תבררו שוב אם אכן מדובר ב-$500 או שזה צוין רק בתור דמי החזר מינימליים.

      אכן, בטיולי קוסט טו קוסט, צריך לבלוע את הצפרדע של דמי ההחזרה (ושוב, זה לרוב הרבה יותר יקר מחמש מאות דולר) או לחלופין לעשות מעגלי, הלוך וחזור. בעיקרון, יש מה לראות גם בהלוך וגם בחזור וכמובן שלא צריך לנסוע באותו הנתיב. אם הנסיעה היא למטרת טיול, זה מעולה (עשינו את זה פעמיים). אם נוסעים "דוך" אפשר גם בשבוע, אבל כדאי לפחות לחשב שבועיים. מניסיון, אם נוהגים את זה "ישר", אחרי כמה ימים של 10-12 שעות נהיגה ביום, חולמים בלילה על הכביש 😉

      לדעתי, שישה שבועות זה אפשרי לקוסט טו קוסט וחזרה. אם העצירות שלכם לביקורים לא ארוכות מדי, אפשר להקצות שבועיים וחצי לכל כיוון + שבוע בסן פרנסיסקו. זה כן דורש נכונות לקטעי נהיגה ארוכים מאד ורצוי מאד שיהיו לפחות שני נהגים. לחלופין, להאריך את הטיול בעוד שבועיים-שלושה, או לעבור לטיול בדילוגים של טיסות…

      עוד הערה – אם אתם בוחרים לשכור רכב לחודש וחצי וצפונה ולטייל כל כך רחוק איתו, תבדקו היטב את נושא חידוש החוזה. יש חברות שדורשות חידוש חוזה באמצע התקופה שפירושו להכנס פיזית לסניף שלהם, ובפועל, להחזיר רכב ולקחת רכב אחר (למעשה, סוגרים חוזה ופותחים אחד חדש). אם עושים את זה, גם משלמים על ההחזרה בלוקיישן השונה. אפשר להמנע מזה (עשינו את זה פעמיים בהשכרות ארוכות) אבל זה משהו שאתם חייבים לתאם מול חברת השכרת הרכב ישירות. הסוכנים בארץ לא יכולים להבטיח לכם כלום בעניין ומי שכן יכול אלו מנהלי הסניף בו אתם לוקחים את הרכב.

התגובות נעולות.