איך להשמר מפני מזג אוויר קיצוני בארה"ב

כישראלים, אנחנו רגילים לאקלים נוח. במקרה הגרוע, תשמעו אותנו מקטרים על הלחות בתל אביב בימות הקיץ. פעם בכמה שנים, יש גל קור שמביא איתו שלג במקומות הגבוהים. וזהו בערך. אין לנו סופות טורנדו או הוריקאן מרשימות ורוב הסיכויים שאתם לא נתקלים ביותר מדי ימים בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס.

בארצות הברית המצב שונה לחלוטין. תושבי ארה"ב מורגלים בסופות עזות, שלגים כבדים, שינויי טמפרטורה חדים ובמקביל גם גלי חום, לפעמים הרבה יותר משמעותיים מאלו שלנו, ושריפות קיץ ענקיות. בתור ישראלים שמטיילים בצפון אמריקה, חשוב מאד לעשות את ה"סוויץ'" ולבדוק מה מזג האוויר שמצפה לכם במקומות בהם תטיילו. בפוסט הזה אנסה לפרט לגבי סיכוני מזג האוויר בארה"ב ומה אפשר לעשות כדי לא לתת להם להפריע לכם בטיול.

אירועי מזג אוויר קיצוני בארה"ב

ארצות הברית מככבת ברשימת "שיאי מזג האוויר" העולמי. לפי הרשימות בויקיפדיה, היא מחזיקה בשיאים הבאים –

  • הטמפרטורה הגבוהה ביותר על פני הקרקע – השיא העולמי שמור לקליפורניה. בשנת 1972 נמדדה בעמק המוות טמפרטורה של 93.9 מעלות צלזיוס על פני הקרקע.
  • הטמפרטורה הנמוכה ביותר בעולם – באופן לא מפתיע, כאן השיא העולמי שייך לאנטארקטיקה (מינוס 93 מעלות צלזיוס, במקרה שתהיתם), אבל ארצות הברית מחזיקה בשיאים מקומיים מרשימים עם מינוס 62 מעלות שנמדדו באלסקה בשנת 1971 ומינוס 58 מעלות שנמדדו במונטנה בשנת 1954.
  • צניחת הטמפרטורה המהירה ביותר שתועדה אי פעם בעולם – התופעה תועדה בדרום דקוטה, שם ירדה הטמפרטורה ביותר מ-27 מעלות צלזסיוס בתוך חמש דקות!
  • כמות השלג הרבה ביותר – גם כאן ארה"ב היא שיאנית עולם! כמות השלג המקסימלית בשנה אחת, בעונה אחת וגם בחודש אחד, כולם שיאים אמריקאים. השניים הראשונים נמדדו בהרי הקסקייד במדינת וושינגטון והשלישי במדינת קליפורניה.
  • מהירות הרוח העזה ביותר – מהירות של מעל 480 קמ"ש נמדדה בטורנדו באוקלהומה בשנת 1999.
  • מהירות הרוח העזה ביותר בסופה טרופית – מהירות שיא נמדדה בקי ווסט, בפלורידה, בשנת 1935.
  • צבר סופות הטורנדו הגדול ביותר – בשנת 2011 צבר של לא פחות מ-207 סופות טורנדו היכה תוך ימים ספורים בשש מדינות במרכז ארה"ב. 11 מתוכן היו ברמת F4 וארבע היו ברמה המקסימלית של F5.
  • הברד בעל הקוטר הגדול ביותר – בנברסקה בשנת 2003 ובדרום דקוטה בשנת 2010 נמדדו באופן רשמי גושי ברד בהיקף של 47 סנטימטר!

סיימנו בזאת את משחק הטריוויה, אבל אני מקווה שהבנתם שמזג האוויר בארה"ב בהחלט יכול להיות קיצוני ואפילו מסוכן.

אילו אירועי מזג אוויר צריכים להטריד אתכם כמטיילים ולמה

בואו נדבר קצת על מה יכול באמת לקרות לכם בטיול שלכם, למה זה מסוכן ואיך תוכלו להתגונן מפני פגעי מזג האוויר.

סופות טרופיות וסופות הוריקן

סופת ציקלון טרופית, ככה קוראים באמת להוריקאנים. מדובר בסוג מסוים מאד של מערכת מזג אוויר שמתפתחת מעל האוקיינוס ולפעמים מגיעה גם עד ליבשת צפון אמריקה. כשהוריקאן פוגע ביבשת במלוא עוזו, הנזק יכול להיות קטסטרופלי, כמו שקרה בהוריקאן קתרינה בשנת 2005.

הוריקאנים מסוכנים בעיקר בדרום ארצות הברית, ובפרט בדרום-מזרח היבשת. פלורידה היא המדינה שנמצאת בסיכון הרב ביותר, אבל גם לואיזיאנה, טקסס ודרום-קרולינה נפגעות. הוריקאן חזק וצפוני במיוחד יכול להגיע גם עד ניו יורק. הוריקאן סנדי היה סופה חזקה במיוחד, בעוצמה שלוש, שפגעה בעיר ניו יורק בשנת 2012. העיר הגדולה והצפופה לא רגילה לאירועים כאלו, מה שהפך את ההוריקאן הזה לקטלני והרסני במיוחד.

איך להתגונן מפני הוריקאנים?

הוריקאנים וסופות טרופיות מתרחשים רק בין יוני לנובמבר. אם אתם מתכננים נסיעה לפלורידה או לואיזיאנה בעונת ההוריקאנים, קחו בחשבון שסופה כזאת עלולה לשבש את התכניות שלכם. אורלנדו – יעד פופולרי בקרב מטיילים – נחשבת מוגנת יחסית מפני הסופות האלו, אבל אם תכננתם לטייל במיאמי, קי ווסט או ניו אורלינס, הקפידו לעקוב אחרי התחזיות. לרוב יש אזהרה של שבוע לפחות לפני בואו של הוריקאן. אם אתם נמצאים באיזור ויש אזהרת הוריקאן, שנו תכניות והתרחקו מהחופים.

טורנדו

טורנדו היא סופה ממוקדת ועזה מאד. יש לה צורת משפך אופיינית והיא נעה לאורך שטח מסוים עד שהיא מתפוגגת מאליה. כל מה שנכנס לתוך המשפך של טורנדו, צפוי לעוף גבוה באוויר וכנראה גם להתרסק אל הקרקע בצורה אלימה במיוחד. יש דירוגים לסופות טורנדו, בין F0 ל-F5 (סולם פוג'יטה). אם טורנדו בדרגת F5 פוגע חלילה בעיר מיושבת, התוצאה קטלנית.

מדי שנה מתחוללות בארצות הברית כ-1,200 סופות טורנדו. רובן סופות חלשות (יחסית!) אבל כעשרים אחוז מהן נחשבות חזקות ומסוכנות מאד. טורנדו יכול לקרות כמעט בכל מקום בעולם אבל בארה"ב יש את ריכוז סופות הטורנדו החזקות הגבוה בעולם והן מתמקדות באיזור שנקרא סמטת הטורנדו: Tornado Alley. זהו האיזור שבין רכס הרי האפלאצ'ים להרי הרוקיז, ובו נמצאים המישורים הגדולים של אוקלהומה, נברסקה, איווה וכמובן, קנזס, ביתה של דורותי שהגיעה על כנפי טורנדו עד ארץ עוץ.

טורנדו
טורנדו – תמונה מתוך אתר המעבדה הלאומית לחקר סערות nssl.noaa.gov

איך להתגונן מפני טורנדו?

סופות טורנדו לרוב לא מטרידות את המטייל הישראלי מן הטעם הפשוט שסמטת הטורנדו איננה משופעת ביעדים תיירותיים. אם בכל זאת בא לכם לטייל בקנזס או אוקלהומה, קחו בחשבון שמרץ עד יוני היא עונת הטורנדו באיזורים האלו. היו ערניים לחדשות המקומיות ופשוט תדליקו טלביזיה או רדיו בחדר המלון. ברוב במקומות יש מערכת התראה מקומית יעילה שמשתלטת על תחנות הטלביזיה המקומיות ומשדרת התראת טורנדו איזורית בהתאם לצורך. בערים יש גם מערך אזעקות מתאים. אם נתקלתם בהתראה כזו, תבררו בקבלה של המלון אם יש צורך לעשות משהו ואם כן, לאיזה מקלט מפנים אתכם האורחים.

מטחי גשם או ברד

לנהוג בגשם יצא לכם בודאי גם בישראל. קחו בחשבון שבארצות הברית, בפרט במרכז המדינה, יש מטחי גשם בעוצמות שלא מוכרות לנו בישראל. גשם כזה יכול להגביל את הראייה לטווח אפס, הרבה יותר מכל ערפל. ברד גם הוא יכול להיות עוצמתי במיוחד, בפרט באיזורים המרכזיים יותר של ארצות הברית. יצא לנו כבר לחוות גושי ברד בקוטר של כחמישה ס"מ בדרום-דקוטה. באירועים כאלו השמיים מחשיכים והאווירה הופכת אפוקליפטית משהו.

איך להתגונן מפני גשם חזק או מטח ברד

במקרה ומתחיל גשם כזה, שימו לב לנהגים האחרים מסביבכם. עם התגברות הגשם, נהוג לעצור בשולי הכביש ולהמתין לסיום המטח. נתקלנו פעם במטח אימתני כזה במדינת מישיגן ואם בהתחלה עוד ניסינו להמשיך לנסוע במהירות איטית, מהר מאד אפילו את זה אי אפשר היה לעשות ופשוט חנינו בצד כמו כל הרכבים האחרים. תוך כמה דקות המטח הסתיים וכולנו המשכנו בדרכנו.

אם יצא לכם להקלע לסופת ברד מרשימה בארה"ב, אנא השארו במקום מחסה עד יעבור זעם. אם אתם ברכב, אל תצאו מהרכב. אם יש באפשרותכם לנהוג בביטחה למקום קרוב מקורה, כדאי. אחרת, נסו לעצור במקום בטוח בשולי הדרך. אם הברד חזק במיוחד, ההנחיה היא לנסות להפנות את השמשה הקדמית – הממוגנת יותר – אל כיוון הברד ולנסות להתמגן בתוך הרכב באמצעות הפנית הגב אל החלונות ושימוש בשמיכות לכיסוי. ואם אתם חושבים שהאמריקאים (או אני) נסחפו קצת, אז ככה זה נראה במציאות –

ברקים

מי שמטייל בארה"ב בחודשי האביב עשוי להתקל בסגירת חופים או איזורי נופש בשל התראות סופות ברקים. בעונת האביב, הסופות שעלולות ליצור גם טורנדו או ברד חזק, מתאפיינות גם בברקים רבים ומסוכנים – פגיעות ברק הורגות בארצות הברית למעלה מחמישים אנשים בשנה. הנה סרטון אקראי מיוטיוב (יש המון כאלו) שמדגים את התכיפות של ברקים בסופת ברקים בארה"ב.

איך להתגונן מפני ברקים

קודם כל, קחו אותם ברצינות. בישראל מוות מפגיעת ברק הוא אירוע נדיר כל כך שנדמה לנו שהוא לא יכול לקרות לנו. בארצות הברית, הסטטיסטיקות שונות, כראוי לארץ עם מזג אוויר אקסטרימי כל כך. אם אומרים לכם שפארק או חוף סגורים בגלל סכנת ברקים, קבלו בהבנה ופעלו לפי ההנחיות המקומיות. גם סופת ברקים במרחק כמה קילומטרים מכם עלולה לשלח ברק קטלני למקום בו אתם עומדים, אז נהגו כמו המקומיים ומצאו לכם מקום מסתור מתאים (במבנה ולא תחת עץ) והמתינו עד שוך הסערה.

קור קיצוני – שלג וקרח

איזורים רבים מאד בארצות הברית סובלים מקור קיצוני בעונת החורף. ככלל, ככל שמצפינים וככל שנכנסים פנימה אל תוך היבשת, הקור גובר. לשם המחשה, אלו הטמפרטורות הקרות הממוצעות (בלילה) בחודש ינואר ביעדים הפופולריים הבאים:

  • מפלי הניאגרה: מינוס עשר מעלות
  • בוסטון: מינוס שש מעלות
  • פארק ילוסטון: מינוס 17 מעלות (!)
  • פארק לאומי יוסמיטי: מינוס שתי מעלות
ביזון קפוא בפארק לאומי ילוסטון
ביזון קפוא בפארק לאומי ילוסטון

האם זה אומר שאי אפשר לטייל בארצות הברית בחורף? אפשר גם אפשר. ניו יורק ובוסטון מושלגות במרבית החורפים, אבל זה רק מוסיף לאווירה. כן חשוב להערך בהתאם, מבחינת ביגוד ותכנון המסלול.

אם אתם מתכננים לנהוג בין סוף הסתו לתחילת האביב, יהיה עליכם להערך בהתאם. בידקו את התחזית ואל תניחו שמקום מסוים לא יהיה קר. גם בפלורידה יכול לרדת שלג (נדיר, אבל קורה) ובודאי שטקסס ואריזונה עלולות לחוות גל קור עז בחורף. אל תתנו למזג האוויר להפתיע אתכם ותכננו את הנהיגה שלכם בהתאם. יהיה עליכם להתרגל לנהיגת חורף במזג אוויר קר (נסיעה איטית, בלי בלימות פתע וסיבובים חדים), וגם להצטייד בשרשראות שלג, בהתאם לצורך. טיפ: יש תופעה שנקראת "קרח שחור" black ice. מדובר במים שקופאים על הכביש בלילה ויוצרים שכבה דקה וחלקלקה של קרח שאי אפשר לראות אותו. נהגים שלא מודעים לקרח השחור מסתכנים בכל בלימה וסיבוב.

קור קיצוני במקומות גבוהים

אם אתם מטיילים באיזורים הרריים, קחו בחשבון שבהרים מזג האוויר הפכפך ומסוכן. טיפוס רגלי על הר ריינייר או על פסגה כמו פייקס פיק, יכול להתחיל במזג אוויר חמים ושמשי ולהתהפך בבת אחת לכדי ערפל, גשם וטמפטורה שיורדת אל מתחת לאפס. גם בשיא הקיץ.

התיעצו עם הריינג'רים בפארקים הלאומיים והצטיידו בצורה מתאימה בכל טיול. יצא לנו – בעיקר לצחי המטייל האמיץ – לחוות את שינויי הטמפרטורה האלו מקרוב. זה משהו שאנחנו לא מכירים בתור ישראלים ואסור לזלזל בו. מי שנרטב מגשם כשמסביב הטמפרטורה צונחת לסביבות אפס מעלות, מסתכן בהיפותרמיה מהירה, אז קחו בחשבון והערכו בהתאם.

חום קיצוני

באיזורים רבים בארצות הברית הטמפרטורות יכולות לטפס גבוה מאד בחודשי הקיץ. אם אתם רגישים לחום, בידקו מראש את המקומות בהם אתם מתכוונים לבקר. הבדיקה צריכה להיות ספציפית לאתר בו תבקרו, היות ולפעמים באיזור חם באופן כללי, מזג האוויר עשוי להיות נעים דווקא על פסגת הר מקומי. החום הגבוה לא מוגבל למדבריות. גל חום של 40 מעלות יכול להיות גם בחוף המזרחי, אפילו באיזורים הצפוניים ביותר, שם הוא מלווה בלחות לא נעימה.

גם איזורים אחרים ברחבי היבשת עלולים להיות חמים מאד. אם אתם רוצים לבחור איזור שסביר להניח שיהיה קריר יותר, כדאי לכם למקד את המסלול שלכם בהרי הרוקיז האמריקאיים או הרוקיז הקנדיים, או לחלופין באיזורי החוף מסן פרנסיסקו וצפונה.

איך להתגונן מפני החום?

החום הגבוה לא צריך להפריע לכם מעבר לאי הנוחות. אם אתם מטיילים באיזורים חמים, שתו הרבה והשתדלו להמנע מפעילות גופנית בחוץ בשעות החמות.

המקום היחיד שדורש התיחסות מעבר לכך הוא פארק לאומי עמק המוות בקליפורניה. זהו בפירוש פארק שלא כדאי לבקר בו בחודשי הקיץ. הטמפרטורות עלולות לטפס אל מעל חמישים מעלות צלזיוס ולהקשות על הרכבים לתפקד (לכן גם אסור להכנס לכבישים האלו עם קראוונים בחודשי הקיץ). אם יש מקום שאתם לא רוצים להתקע בו עם הרכב ולהמתין כמה שעות לחילוץ, זהו עמק המוות בקליפורניה.

שלט בפארק עמק המוות שמשוויץ בטמפרטורה של כמעט 57 מעלות
שלט בפארק עמק המוות שמשוויץ בטמפרטורה של כמעט 57 מעלות

שריפות ענק

מבחינת האמריקאים, השריפות הללו לחלוטין נחשבות כחלק מאיתני הטבע העונתיים והן רלבנטיות לכם מאד אם אתם מטיילים במערב ארה"ב בחודשי הקיץ.  תקופה זו מתאפיינת בשריפות שמשתרעות על שטחים עצומים בגדלם. השריפות נחוצות במידה מסוימת לטבע המקומי, כיוון שהן מאפשרות התחדשות של סוגים מסוימים של צמחים. בכל מקרה, כמעט בלתי אפשרי לכבות שריפה כזאת ולכן כוחות הכיבוי המקומיים מתרכזים במה שנקרא: containment. "הכלה" של השריפה והגנה על רכוש שנמצא קרוב למוקדי האש.

איך להתגונן מפני השריפות?

כשאתם מתכננים את הטיול שלכם, קחו בחשבון שיתכן ותצטרכו לשנות את תואי הטיול בגלל אירועים כאלו. בזמן הטיול העצמו, עקבו בחדשות אחרי השריפות ובדקו אם וכיצד הן משפיעות על המסלול שלכם. אם יש שריפה בתוך פארק לאומי, בררו מה התנאים והחליטו אם אתם מגיעים בכל זאת, או מוותרים הפעם ונוסעים למקום אחר. בכל מקרה, הקפידו להשמע להנחיות. גם אם לא תסתכנו בעצמכם, אתם עלולים להפריע לכוחות הכיבוי המקומיים. בנוסף, השריפות פוגעות מאד באיכות האוויר ברדיוס נרחב סביבן, אז אם יש ביניכם מי שרגיש, התרחקו מהאיזור.

זהו! מקווה שלא יצא מפחיד מדי. אל תתנו לכל אלו להרתיע אתכם מלטייל בארצות הברית. כמו כל מי שטייל הרבה בארצות הברית, יצא לנו גם לטעום מה שהאמריקאים קוראים לו a bit of a weather וכל עוד אתם מודעים למשמעות ולא מזלזלים בהוראות הבטיחות, אין שום סיבה שזה יפגע בטיול שלכם. אולי אפילו להיפך. אין כמו סיפור טוב של "איך נתקענו בשלג באמצע אוגוסט".

אם טיילתם בארה"ב ויש לכם סיפור כזה לחלוק, אשמח לשמוע בתגובות! וכמובן, שאלות והגיגים מתקבלים גם הם בברכה!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. עדי דון

    היי ענת,
    לגמרי במקרה נתקלתי בבלוג שלך, והוא מדהים! (:
    אנחנו זוג בני 26, מתכננים ירח דבש כחודש בארה"ב ספטמבר 2020.
    אציין שאנחנו ממש בגישושים הראשונים, מתחילים לחשוב על כיוונים ומסלולים.
    מבדיקה ראשונית קראתי שבחודש ספטמבר יש את עיקר את ההוריקנים, האם כך באמת?
    מתכנון ראשוני אנחנו חושבים על משהו כמו שבועיים מזרח (ניו יורק, ואורלנדו) ושבועיים מערב (סן פרנסיקו, לס ווגאס בקראוון).
    בעקבות עניין ההוריקן שוקלים לשנות לאוקטובר, האם זה משנה? או חודש לכאן או לכאן לא עושים את ההבדל?
    בנוסף, האם היעדים שציינתי נשמעים אפשריים בתקופת זמן כזו?

    1. עדי דון

      לא יודעת איך ניתן לערוך לכן מוסיפה תגובה..
      לאחר מחשבה נוספת ככל הנראה ונרצה להתחיל בניו יורק כשישה , שבעה ימים ומשם לטוס למערב לשבועיים (פחות או יותר) בקראוון, ולסיים את הטיול במיאמי למספר ימים נוספים.
      בכך אני מאמינה שגם הטיסות הלוך חזור יהיו זולות יותר (שתיהן מהמזרח).
      בעיקרון חושבים על טיול בסדר גודל של חודש, נוכל להוסיף כמה ימים נוספים.
      אשמח לשמוע את חוות דעתך 🙂

      1. ענת

        הי עדי,
        בדיוק עניתי לכם. שבועיים במערב בקראוון זה קצר מדי. מעט מדי זמן טיול ביחס לזמן לקיחת הקראוון, ההתרגלות אליו והנסיעות (האיטיות יותר בקראוון). לשיקולכם.

    2. ענת

      הי עדי,
      אכן, ספטמבר הוא שיא עונת ההוריקנים, גם יולי-אוגוסט מתאפיינים בסופות בדרום-מזרח ארה"ב. לאיזור המערב, בפרט בקראוון, כדאי להגיע בשביל מינימום שלושה שבועות. הנה מסלול הטיול הקלאסי לדרום-מערב, כמו שתראו בגרסה המצומצמת שלו הוא לוקח שלושה שבועות. בקראוון, הוסיפו לפחות עוד יום בלקיחת הקראוון ויום בהחזרה. לדעתי, אל תנסו לדחוס אותו – המרחקים גדולים ואם תנסו לדחוס, תבלו את רוב הטיול בנהיגה במקום בביקור במקומות חדשים. אוקטובר קצת עדיף מבחינת הוריקנים, אבל עדיין עלולים להתקל באחרונים שבהם. אם יש לכם אפשרות לעשות טיול של 6-7 שבועות, הייתי מתחילה במערב לארבעה שבועות (או שלושה וחצי לפחות, בגלל הקראוון), משם לשבועיים בניו יורק וצפון-מזרח (אוקטובר מושלם לטיול שלכת שם) ואז מקנחת בשבוע באורלנדו. אם אתם מוגבלים לארבעה שבועות, הייתי מתמקדת בדרום-מערב לשלושה שבועות (אולי בלי קראוון בכלל. אם עם קראוון, אז תוסיפו יומיים כאן) + כמה ימים בניו יורק וזהו. את אורלנדו לשמור לטיול אחר שבו תוכלו להעמיק בפלורידה ואולי ניו אורלינס.

  2. טל

    הי ענת קודם כל כיף לקרוא את כל המידע השימושי באתר!!
    אנחנו זוג עם 3 ילדים שיהיו בני 4,9,13 מתכננים טיול בר מצווה ושחרור שלי מהצבא… התכנון הוא לטיול של חודשיים בחודשים אוגוסט ספטמבר 2020
    אנחנו רוצים לשלב אטרקציות לילדים (פארקי שעשועים, פארקי מים…) פארקים ונופים וההתלבטות היא בין מערב קנדה ומערב ארה"ב לבין מזרח ארה"ב עם אפשרות למזרח קנדה – גם מבחינת מזג אויר וגם מבחינת היצע והאם טיול כזה עדיף בקראוון או רכב ומלונות…
    תודה!!

    1. ענת

      הי טל,
      באופן אישי ליבי במערב 🙂 הנופים המרשימים באמת הם במערב ומזג האוויר שם מתאים יותר באוגוסט. הייית הולכת על מערב קנדה וארה"ב, כולל הרוקיז הקנדיים, ילוסטון ולוס אנג'לס בשביל הפארקים. מציעה לכם להציץ במסלולי הטיול כאן בבלוג, גם אלו של החוף המערבי וגם אלו שכוללים את ילוסטון. בהצלחה!

  3. הדס

    היי ענת יקרה. כפי שכתבו רבים לפני- יש לך אתר מדהים.
    אנחנו זוג בגילאי 27 ו30 מעוניינים לעשות טיול של שבועיים במערב ארה"ב ומשם 8 ימים בערך במקסיקו.
    אציין כבר מראש: עוד לא תכננו כלום. לא סגרנו דבר מראש, רצינו להספיק לNEW YEARS בטיסה בדקה התשעים…
    ניסיתי למצוא המלצות באתר ויש המון והמסלול חוזר על עצמו [ כתבת ה21 ימים שלך מLA לסן פרנסיסקו]. אנחנו מודעים לכך שאיננו מגיעים בעונה ה"טובה", לא תכננו מספיק זמן מראש- עם זאת חשבנו על מקומות אחרים בעולם וראינו שארצות הברית זה משהו שאנחנו רוצים לעשות הרבה זמן ואולי הכי מדבר אלינו.
    להבנתי לאור כתבה זו במסלול ה"קלאסי" אין טעם להכנס ליוסמיטי בעונה זו ואין לנו מספיק זמן.
    חשבנו על 3 ימים בסן פרנסיסקו, יומיים-שלושה בלוס אנג'לס ובין לבין וגאס, ומתלבטים מה עוד לפי המסלול שלך. אולי את סן דייגו… יש לנו בערך 15 ימים בארה"ב.
    שנינו היינו בוגאס ובניו יורק בעבר ובשל הטמפ' היותר קיצוניות בניו יורק ויתרנו עליה לדאבוני. את וגאס לא מיציתי ואני מעוניינת לחזור ליומיים בערך.
    האם הגרנד קניון והפייג' רלוונטיים בינואר?
    האם היית ממליצה על טיול כזה בעונה הזו, בהתחשב בכך שזה הזמן היחיד שלנו לעשות זאת?
    \רצינו לתפוס את כריסמס וניו יורק אבל זה כבר לא יקרה, נזכרנו מאוחר מידי.
    לא סגרנו טיסות ומלון. האם טיסה ישירה לסן פרנסיסקו ולנסות למצוא מעכשיו לעכשיו מלון בערב הניו יירס זה משהו ריאלי?
    לא ראינו הבדל משמעותי בין טיסה לLA לבין טיסה לסן פרנסיסקו.
    האם את יוניברסל וכו' מומלץ לסגור מהאתרים הרשמיים?
    ושאלה אחרונה… כביש 1 אמור להפתח לפי הלינק שצירפת באחת הכתבות, או לפחות לא להיות מוגבל בתאריכים אלו בצורה רצינית. האם ידוע לך אם WAZE מעודכן בשינויים? האם אמורה להיות לנו איזושהי בעיה?
    לסיום אם יש לדעתך חלק בארה"ב שיותר מתאים בעונה זו גם נשמח לשמוע. בהתחלה חשבנו לעשות קרוז ממיאמי ופארקים באורלנדו וכו' אבל בסוף החלטנו שנסע למקסיקו ואנחנו נחליט כמה זמן נהייה בכל מקום…
    בכל אופן – לא סגרנו עוד כלום!
    תודה מראש על הכל 🙂 סליחה על החפירה
    ערב נעים
    הדס

    1. ענת

      הי הדס,
      אנסה לעשות קצת סדר. אכן, הבעיה העיקרית שלכם היא העונה. בכל מקום בו תהיו עלול להיות קר עד קר מאד. תצטרכו לבדוק ספציפית תחזיות כשתתקרבו ליעד ולהיות מוכנים לגמישות. כביש 1 פתוח לתנועה אבל בחורף יש לפעמים סערות ואז ממש לא כדאי לנסוע בו (גם ככה זו נסיעה מאתגרת, לא כדאי להוסיף לה גשם, מה עוד שלא תראו ככה את הנוף). הגרנד קניון גבוה ולכן קר מאד בחורף ולרוב מושלג. פייג' בדרך כלל בסדר, אבל שוב, לבדוק תחזית מקומית.
      בגדול, סן פרנסיסקו, מונטריי, לוס אנג'לס וסן דייגו אמורים להיות בסדר. גם וגאס וגם פייג'. וזה ממלא לכם לגמרי שבועיים.
      פלורידה אכן מתאימה יותר, אבל גם שם יכולים להיות ימים קרים בחורף (אם כי נדיר יותר). לשיקולכם.
      לגבי טיסות ומלונות, זה ממש משתנה אז אין לי תשובה. תצטרכו לחפש ולראות. לא אמורים להיות עומסים בינואר. בהצלחה!

  4. טל

    שלום, מתכננת טיול ראשון לארהב באוקטובר 2019 לכ 22 יום . מעוניינת בטיול עירוני עם קצת טבע לגילאי 45 בלי ילדים.
    רוצה לשלב סן פרנסיסקו, לוס אנגלס, כביש מס 1 או חלק ממנו, לאס וגאס
    וגם קרוז קצר וניו יורק.
    האם תוכלי לעזור לי בתכנון?

    1. ענת

      הי טל,
      יש שני פוסטים שיעזרו לך. זה המסלול הקלאסי לדרום-מערב ארה"ב ואורכו בין שלושה לארבעה שבועות. יש לו גרסה מקוצרת למי שרוצה רק עירוני. לדעתי, אם כבר מגיעים למערב, שווה להקדיש זמן לטבע. קחי בחשבון שהזמנים במסלולים הללו לא ניתנים באמת לקיצור משמעותי ללא ויתור על יעדים. כלומר, ניו יורק משמעה תוספת זמן, שלא לדבר על קרוז. בדרך כלל לא משלבים קרוז בטיול כזה, כי קרוזים הם לרוב מפלורידה (ואוקטובר פחות מתאים מבחינת העונה). גם קרוז קצר משמעו יהיה להוסיף לפחות שבוע לטיול שלכם כדי להגיע לפלורידה.
      בקיצור, הייתי במקומכם הולכת על מסלול דרום-מערב ל-21 יום ומוסיפה לו 4 ימים בניו יורק (כן, המשמעות היא הארכה של הטיול). לחלופין, שוקלת טיול שלכת בתור הטיול הראשון בארה"ב.

התגובות נעולות.