אז איך מוצאים טיסות זולות באינטרנט?

זו שאלה ששואלים אותי המון. למעשה, הפוסט הזה הוא ספציפית לבקשתם של מספר אנשים שביקשו הסבר מפורט. שוב, חריגה קלה מנושא ארה"ב, אבל גם כאן, אני מבטיחה להסביר גם לגבי מציאת טיסות זולות (יחסית!) לארה"ב.

הפוסט היום ארוך וכולל לא מעט מידע. אתם יכולים להשתמש בקישורים הבאים כדי לדלג לכם קדימה לחלקים שרלבנטיים לכם –
למי מתאימות טיסות מוזלות?
מנועי חיפוש לטיסות
איך אני מוצאת טיסות מוזלות לאירופה
איך אני מוצאת טיסות זולות לארה"ב

אולי גם יעניין אתכם לקרוא איך אני מזמינה רכבים לטיולים שלנו כל כך בזול

A person holding a globe on wooden background.

לפני כמה שבועות חזרנו מטיול באלפים הצרפתיים. עלות הטיסות, לארבעה אנשים היתה: 379$ כולל מקומות מסומנים (היה לנו חשוב לודא שנשב ביחד). הוספנו מזוודה (שבדיעבד היתה מיותרת) והעלות הכוללת הגיעה לכ-$440 דולר. כרטיסים הלוך וחזור לג'נבה, לארבעה אנשים. לולא היינו מוסיפים את המזוודה ואת בחירת הכיסאות, מחיר הכרטיס לאדם היה פחות מתשעים דולר.

לפני שבוע הזמנתי את הטיסה הבאה שלנו. הפעם לפאריז, במרץ 2017. עלות כרטיס: 28 אירו לאדם, אבל רק בכיוון אחד. טרם הזמנתי את החזור, כך שהעלות הכוללת עדיין לא ידועה, אבל ברור לי שהכיוון הוא פחות ממאה דולר.

מבחינת טיסות לארה"ב, אני לא חושבת שאי פעם שילמנו יותר מאלף דולר לאדם, גם בטיסות לחוף המערבי וגם בקיץ. היום אפשר לטוס כבר הרבה יותר בזול. הנה, כדי לכתוב את הפוסט, בדקתי בשבילכם ובנובמבר יש שפע של טיסות ללוס אנג'לס, הלוך חזור בפחות משבע מאות דולר לאדם –

מחירים מוזלים לטיסות לחוף המערבי

באותו החודש, יש גם ב-$550 דולר לבוסטון, אגב. זה עוד לפני שהתעמקתי, רק בבירור של דקה וחצי.

אז איך מגיעים לטיסות מוזלות? לפני כן, בואו נברר אם זה בכלל משהו שמתאים לכם.

למי מתאימות טיסות מוזלות?

לא לכל אחד. יכול מאד להיות שטיסות מוזלות זה לא בשבילכם. טיסות מוזלות מתאימות לבעלי המאפיינים הבאים –

1. גמישים מבחינת תאריכים.

קודם כל, מבחינת תנאי החיים שלכם. עד כמה אתם גמישים בתאריכי החופשות שלכם? האם אתם כבולים לתאריכי החופשות של בתי הספר או האוניברסיטאות? האם בעבודה שלכם מוכנים שתקחו חופשה של שבוע, שבועיים או יותר בכל עונה בשנה ובכל עת? האם מבחינה כלכלית אתם יכולים להחליט בו ביום על חופשה, כולל העלויות שמעבר לטיסה עצמה?

שנית, מבחינה מנטלית. כשהזמנתי את הכרטיסים לג'נבה, לא היה לי מושג לאן נטייל שם. היו כרטיסים זולים לשבוע, התאים לנו מבחינת משך הזמן של הפסקה מהעבודה אז קניתי אותם. את הטיול בניתי הרבה אחרי כן. גם לגבי הנסיעה לפאריז, קודם כל קניתי את הכרטיסים. כאמור, עדיין לא ידוע מתי חוזרים או מאיפה. אולי יהיה לנו טיול עירוני של שבוע בפאריז ותו לא. אולי נשכור רכב ונצא לטיול מחוץ לעיר. אולי אפילו נצא מצרפת ונחזור בטיסה מארץ אחרת. אין לי מושג. בספטמבר יפתחו תאריכי הטיסות המוזלות למועדים הרלבנטיים לחזרה ואז נראה.

2. גמישים מבחינת שעות טיסה.

מי שחשוב לו לבחור דווקא טיסת יום או דווקא טיסת לילה, או טיסה שיוצאת אחרי עשר בבוקר, או טיסה שיוצאת לפני שמונה בערב… כל אלו יתכן שימצאו את מבוקשם בטיסות הזולות יותר אבל גם מאד יתכן שלא.

3. לא בררנים בתנאי הטיסה.

בטיסות טרנס-אטלנטיות הסעיף הזה פחות רלבנטי. בטיסות לאירופה קצת יותר (לקראת סיום הפוסט, אחבר בין שני סוגי הטיסות). טיסות לואו קוסט הן טיסות פחות "מפנקות". אין ארוחות בטיסה (אבל יש אוכל שאפשר לקנות וכמובן אפשר להביא מהבית). אין סרטים בטיסה. הדיילים לא יביאו לכם מטלית חמה להתרענן בה ואפילו לא יציעו לכם כוס מים. מניסיוני עד כה, הם כן יהיו אדיבים ונחמדים לא פחות מעמיתיהם בטיסות היקרות יותר, אבל כל דבר נוסף הוא בתוספת תשלום. גם מזוודות וגם הזכות לבחור מראש את המקומות שלכם בטיסה.

4. לא בררנים בבחירת חברות תעופה.

יש אנשים שלא יכולים לטוס עם חברות ממדינות ערביות מסיבות בטחוניות. יש אנשים שלא מוכנים לטוס עם חברות ממדינות שיש להם יחסים בעייתיים עם ישראל. יש אנשים שלא מוכנים לטוס עם חברות גרמניות ויש אנשים שלא מוכנים לטוס עם אל על. כל אחד וסיבותיו הוא. הכל בסדר, רק קחו בחשבון שלפעמים זה יעלה לכם בתוספת כספית נכבדה.

5. ספונטניים.

ספונטניות היא סעיף נפרד מגמישות והיא דורשת הסבר. מעבר ליכולת שלכם להיות זמינים לנסיעה בכל תאריך שהוא ולא כפופים לאישורים של מקום עבודה או לתאריכי חופשות, אתם צריכים להיות מוכנים מנטלית לסגור מהר את העסקה. לא תמיד זה רלבנטי, אבל לפעמים בהחלט כן. הטיסה לפאריז שהזמנתי ב-28 אירו לאדם? עדיין יש בה מקומות, אבל המחיר עלה לחמישים אירו. הזמנתי ביום בו נפתחו הטיסות וממש ראיתי את המחירים עולים תוך כדי ההזמנה. כדי לתפוס את הדילים המטורפים באמת, אתם צריכים להיות מוכנים מנטלית לקנייה מהירה ללא אפשרות חרטה. שוב, זה לא תמיד רלבנטי, אבל במקרה של הטיסות המאד זולות, לרוב זה כן.

עדיין איתי? רוצים בכל זאת לטוס בזול?

אחלוק כאן את השיטות והטיפים שלי. אם מתאים לכם, אתם מוזמנים לאמץ.

קודם כל, הכלים: מנועי חיפוש טיסות

יש הרבה אתרים ברשת שאפשר לחפש בהם טיסות ולהשוות מחירים. אזכיר רק את השלושה שאני אישית נוהגת להשתמש בהם מדי פעם –

קיאק – Kayak

מהאתרים הותיקים בתחום. יכול להציג לכם את הטיסות לפי תאריכים שתחפשו. בחיפוש יש אופציה לציין שאתם גמישים בתאריך, עד שלושה ימים קדימה או אחורה. אם תבחרו בה, תוכלו לראות את התוצאות שלכם בצורת מטריצה שמציגה את כל אפשרויות היציאה והחזרה, כולל המחירים.

מאטריקס

אתר שמאפשר לכם להזין את היעד, טווח תאריכים של חודש ואורך חופשה רצוי (אפשר להציע גם טווח). התוצאה היא מטריצה של חודש שלם, ובו בכל יום מוצג המחיר הזול ביותר לאותו היום מבין טווחי החופשה שבחרתם.

גוגל פלייטס – Google Flights

אתר שמציע תצוגה נוחה ומאד מהירה של הטיסות ליעד שבחרתם. אפשר לדפדף בין החודשים ולמצוא בקלות את התאריכים הזולים יותר.

כל השלושה הם רק מנועי חיפוש שמפנים אתכם לאתר של החברה אחרי שבחרתם טיסה ומשם ההזמנה נעשית אצלם. לחלופין, הם מפנים לאקספידיה או לאורביץ, שני אתרי הזמנות טיסות ידועים.

איך אני מוצאת טיסות מוזלות לאירופה

אירופה קרובה והטיסות אליה ממש, אבל ממש, זולות. המשמעות מבחינתנו היא, שמדובר ביעד לטיולים קצרים. אפשר בהחלט "לקפוץ" רק לשבוע. יש גם מי שמבלה סופ"ש ארוך בעיר אירופאית וחוזר. זה יוצא זול יותר מאשר לבלות סופ"ש במלון בישראל. היות וכך, אין לנו צורך לתכנן טיולים כאלו באופן "אסטרטגי" אלא לנצל הזדמנויות כשיש מחירים זולים.

זה הזמן להכיר את הדף של קייאק אקספלור. מדובר בדף שמציג באופן ויזואלי את מפת הטיסות הזולות ביותר לכל יעד. אפשר לסנן את התוצאות לפי חודש ועונה בשנה, אם רוצים להתמקד. לחלופין, אפשר לסנן לפי המחיר. את הדף הזה יש גם באפליקציה של קייאק ולפחות פעם בשבוע, אני פותחת אותו להנאתי כשיש לי כמה דקות פנויות עם הטלפון ומשתמשת בפילטר של המחיר. אני אוהבת לאתגר את קייאק ולהוריד את המחיר למאה דולר. למעשה, אני אומרת לו, תראה לי אילו טיסות הלוך ושוב אתה מכיר מת"א שאפשר להזמין במאה דולר או פחות. זו התוצאה שקיבלתי לפני כמה דקות –

kayakexplore

אני מקווה שמצליחים לקרוא. ארבע הצעות עלו:

  • טיסה במאה דולר בדיוק למילאנו
  • טיסה ב-$86 לג'נבה
  • טיסה ב-$83 לאתונה
  • קפריסין רק ב-$78 דולר

זו ההתחלה. עכשיו אפשר ללחוץ על הטיסות ולראות מה, מי ומתי. ניקח לדוגמה את מילאנו. לחיצה על המחיר של מאה דולר, מעלה את הנתונים הבאים –

milano

כלומר, הטיסה היא עם חברת איזי ג'ט, למשך שבוע. היציאה ב-7 בנובמבר והחזרה ב-13.

מצא חן בעיני? נראה לי שיש מצב לחופשה של שבוע בצפון איטליה בנובמבר? ממשיכים לבדוק. מניסיוני, קיאק אקספלור מצוין למציאת כיוונים ליעדים זולים. הוא לא מדייק בכלל ולרוב אפשר למצוא אפילו טיסות זולות יותר לאותם יעדים. לפעמים דווקא ההיפך. הוא מאפשר לראות כיוונים כללים – אילו חברות מציעות טיסות מוזלות ומתי – אבל לא יותר מזה.

אפשר עכשיו לעבור לאתר של חברת איזי ג'ט. שם אני כבר מזינה את מספר הנוסעים וגילם, כדי לראות שאכן יש מספיק כרטיסים במחיר הזה. לפעמים באותה טיסה, יש כרטיסים יקרים וכרטיסים זולים. היות ואנחנו זקוקים לארבעה כרטיסים, יתכן בהחלט שלא נמצא את המחיר הזול שקיאק העלה. אבל שווה לנסות. בבדיקה, אני מקפידה להזין שיש לי גמישות בתאריכים ומנסה. עכשיו אני בודקת בראייה של שלושה שבועות, סביב התאריכים שהציע לי קייאק.

easyjet

האח, יש בנובמבר טיסות בכ-76 אירו לאדם, או $86 דולר! אפילו זול יותר ממה שקייאק העלה בחכתו ועם שתי אופציות לחזרה במחיר הזה, כך שאפשר להאריך את הטיול לשבוע וחצי, אם רוצים.

אני מעיפה מבט גם בתמונת המצב השנתית הנוכחית ליעד שנמצאת טאב אחד ליד –

yeareasyjet

מבט חפוז מראה שיש טיסות הלוך זולות באוקטובר וחזור בנובמבר עד פברואר.

yearview

אני חוזרת לטאב שמציג את תמונת שלושת השבועות ומשחקת קצת. במקרה הזה, לא מצאתי אפשרויות של חופשה באורך שבוע או שבועיים שזולות יותר מאלו של נובמבר (לא סתם קיאק העלה את האופציה של נובמבר). אפשר כמובן גם לצאת באוקטובר בטיסה של 35.37 אירו ולחזור בינואר בטיסה של ה-22.87 אירו. אם שלושה חודשים באירופה מתאימים לכם, אכן הטיסה תעלה לכם 65$ בלבד.

טיפ: תאריכי פתיחת טיסות

רוצים להגיע למחירים הזולים באמת, מחירי ריצפה של טיסות הלוך ושוב בחמישים דולר ופחות? זו כבר אומנות של ממש ויש מי שמתמחים בה. הם מקדישים לנושא די הרבה זמן ותשומת לב.

הרעיון הוא להכיר את החברות של הטיסות המוזלות לארץ, ובהן, לחכות ליום בו "נפתחות טיסות". לרוב, החברות השונות מציגות את תאריכי הטיסות לשתיים עד שלוש עונות קדימה. למשל נכון להיום ביוני 2016, אפשר לראות באיזי ג'ט טיסות עד מרץ 2017. הטיסות של החודשים ינואר-מרץ "נפתחו" רק לפני מספר שבועות. עד אז, אי אפשר היה לראות אותן או להזמין אותן.

יום הפתיחה הוא יום של חג לשוחרי טיסות הלואו-קוסט. המכורים באמת חברים בקבוצות ווטסאפ ופייסבוק יעודיות לעניין. הטיסות נפתחות תמיד במחירים מוזלים מאד. האקסטרים של הטיסות המוזלות. אני מדברת על מחירים של פחות מעשרים אירו לכיוון. הזול ביותר שאני שמעתי עליו היה טיסה לבודפשט, כמדומני, במחיר של עשרים אירו לשני הכיוונים. זה כבר יותר זול מאשר לנסוע ברכבת מת"א לחיפה וחזרה.

אני חושבת שיש אלמנט של משחק בניסיון למצוא את המחיר הזול ביותר. אף אחד לא יודע מראש בדיוק באיזה יום "יפתחו את הטיסות" של העונה הבאה. יש הערכה כללית, שמבוססת על מידע גלוי באתר של החברה. סביב אותם שבועות, אנשים בודקים את האתר הרלבנטי מדי שעה ולפעמים אפילו יותר. העיקר להיות המזמין הראשון בטיסה. כמובן, הספונטניות כאן חייבת להיות טוטאלית. אם לא תקנה מיד את הטיסה הזולה ביותר, מישהו אחר יחטוף אותה והמחיר יטפס בכמה אירו. במשך יום הפתיחה, בפרט בשעות הראשונות, אפשר ממש לראות כיצד המחיר עולה כל הזמן.

טיסות מוזלות לארה"ב

סוף כל סוף, הגענו לארה"ב.

מבחינתי, טיסות לארה"ב זו אופרה אחרת לגמרי, מכמה סיבות –

1. נכון לרגע זה, אין חברות שמציעות טיסות לואו קוסט לארה"ב.

2. טיסות לארה"ב הן יקרות יותר. כשמדובר בטיסות לחוף המערבי, ההפרש במחירים באותה הטיסה יכול לנוע בין $800 ל-$1500 דולר, תלוי מתי קניתם את הכרטיס. כשמדובר בארבעה כרטיסים, אפשר לחסוך 2000 דולר ואפילו יותר. שווה להשקיע כאן הרבה יותר מאמץ מאשר בבחירת טיסה מוזלת לאירופה.

3. מעבר למחיר, טיסה לארה"ב – בפרט למערב היבשת – היא ארוכה ומעיקה יותר. לפיכך, אם כבר נוסעים, מתכננים טיול ארוך. טיול ארוך של כמה שבועות כבר דורש רמה אחרת של תכנון מבחינתנו והוא הרבה פחות ספונטני. כאן כבר יש משמעות לתאריכים ותקופות בשנה וגם ההוצאה הכספית משמעותית יותר ודורשת הערכות שונה.

אני בכל זאת מציצה בקייאק אקספלור גם על צפון אמריקה. אם בכל זאת יהיה איזה מבצע מטורף של טיסה לארה"ב ב-$400 שיפול לנו טוב מבחינת תאריכים, חבל לי לפספס את זה. אבל בגדול, הטיסות שלנו לארה"ב מתוכננות קצת יותר (בקרוב אכתוב על תכניות הנסיעה הבאה שלנו לארה"ב – יהיה מעניין!)

את התכנית הכללית ברמה של "נסיעה למערב ארה"ב לחודשיים בקיץ 2017" אני בדרך כלל יודעת שנתיים לפני. חוזרים מטיול ארוך אחד בארה"ב ובראש כבר מתחיל להתגבש הטיול הבא… אני יודעת שטיסות לארה"ב נפתחות בערך עשרה חודשים לפני מועד הטיסה. כלומר, עשרה חודשים לפני מועד החזרה שלנו לארץ, זה הזמן שבו אני מתחילה לחפש טיסות. את השנה שלפני, אנחנו מבלים בלדבר על הטיול ולתכנן אותו כך שמסגרת הזמנים, אורך הטיול ומידת הגמישות שלנו בתאריכים, ידועה מראש.

אז איך מוצאים את הטיסות הזולות ביותר לארצות הברית?

הנה הטיפים שלי למציאת טיסות זולות יותר לארה"ב.

1. מחפשים הרבה זמן מראש.

עשרה חודשים לפני מועד החזרה המשוער שלנו, אני מתחילה לבדוק טיסות. חברות תעופה נוהגות לחלק את המושבים באותה מחלקה בטיסה לפי קבוצות מחירים. המושבים הזולים יותר מוצעים ראשונים למכירה ואחריהם היקרים יותר. אין קשר לבחירת המקום במטוס, אלא רק לדירוג בתמחור. לכן בדרך כלל, המחירים הזולים יותר מופיעים כשהטיסות נפתחות, מוקדם ככל האפשר.

ומה עם מבצעים של הרגע האחרון? ובכן, הם קיימים וזה אכן סיכון שנלווה לרכישה המוקדמת. מצד שני, להמתין למבצע, פירושו שאתם עלולים להתקע עם כרטיסים יקרים יותר מאוחר יותר. היות ואני אוהבת לתכנן מסלולים לפרטי פרטים ונוח לי לדעת סופית את התאריכים כמה שיותר זמן מראש, אני מעדיפה לקנות את הכרטיסים המוזלים עשרה חודשים מראש ולא לחכות למבצעים של הרגע האחרון.

2. שומרים על גמישות בתאריכים.

את מועד הטיול אני מתכננת מראש לטווח חודשים מסוים, עם גמישות רבה בתאריכי היציאה והחזרה. לפעמים שינוי של כמה ימים בתאריך מוזיל את הטיסות במאה או מאתיים דולר. כשמדובר בארבעה כרטיסים, מדובר בהפרש רציני. למשל, בטיולים בהם חזרנו לארץ בסתיו, דחיתי הרבה פעמים את תאריך החזרה לכמה ימים אחרי תום חופשת סוכות. יש ביקוש גבוה לטיסות של תאריכי סוף החופשה והן יקרות יותר. כששיניתי את תאריכי החזרה לכמה מאוחר יותר, חסכתי יותר ממאה דולר לכרטיס (מה שהצטבר לכמעט חמש מאות דולר בסה"כ).

3. משווים בכמה מנועי חיפוש ואז באתר החברה, באקספידיה ובאורביץ.

שלושת מנועי החיפוש שציינתי קודם הם התחנה הראשונה בחיפוש טיסות. כשמדובר בטיסות לארה"ב, אני בוחרת במספר טיסות רלבנטיות ומעמיקה את החיפוש לאתרי החברות ובמקביל לשני אתרי הזמנת כרטיסים: expedia.com  ו- orbitz.com. מאתר קיאק, אפשר לעשות את הבדיקה הראשונית ישירות גם בשני אלו. לפעמים אפשר למצוא דילים והבדלים. זה היה משמעותי יותר כשאחד או יותר מהכרטיסים היה עבור ילד מתחת לגיל 12, שאז יש לפעמים הבדלים במחיר שאפשר לראות רק באתרי החברה.

4. משתדלים לא להתפנק, אבל…

בעיקרון, כל הטיסות הטרנס-אטלנטיות הן טיסות עם ארוחות ובידור. לא שזה משנה לנו מאד, היינו אולי מעדיפים בלי, אבל זה מה יש. ה"פינוק" בא לידי ביטוי בבחירה בין טיסה עם שתי עצירות ביניים, לטיסה עם עצירת ביניים אחת, בין טיסות בשעות פחות נוחות ולפעמים גם בשאלה של טיסה עם חברת תעופה שפחות מחבבים אותה.

ה"אבל" כאן מתייחס לכך שהיות ומדובר בטיסה ארוכה, לפעמים אני כן מעדיפה לשלם קצת יותר כדי לקבל משהו שחשוב לי. הדגש שלי הוא על "קצת" יותר. הפרש משמעותי במחיר הכרטיס, שמתרגם למאות דולרים ברכישה של ארבעה כרטיסים, בהחלט יגרום לי לוותר על עקרונות ולסבול קצת ביממות של הטיסה כדי להנות יותר בטיול עצמו. זה כמובן שיקול אישי לגמרי וכל אחד וסדרי העדיפויות שלו (אבל את זה כבר הבהרתי קודם).

5. טיפ למתקדמים – פרקו את החבילה

הבטחתי בתחילת הפוסט שאחבר את נושא הטיסות לאירופה גם עם הטיסות לארה"ב. כיוון שיש כיום טיסות במחירי רצפה לאירופה, שווה לפעמים לבדוק אופציה של טיסה עם חברת לואו קוסט עד אירופה ומשם טיסה לארה"ב. אפשר אפילו לשלב כמה ימים של טיול בבירה אירופית עם טיול ארוך יותר לארה"ב. כך לדוגמה, הצצה בקיאק אקספלור מעלה שבסתו 2016 יש טיסות הלוך ושוב בין לוס אנג'לס לפאריז או לאמסטרדם במחירים של $485 דולר. בין ישראל לאמסטרדם יש טיסות במחיר של $125. יתכן בהחלט ואפשר להרכיב טיול נחמד עם עצירת ביניים באמסטרדם, במחיר כרטיס כולל של $610 לאדם. כלומר, הצלחתי להוריד $65 ממחיר הטיסה הכולל מישראל ללוס אנג'לס באותה עונה. לארבעה כרטיסים, פירושו של דבר, חיסכון של $260. מתאים במיוחד, אם היינו רוצים לשלב ביקור של כמה ימים באמסטרדם. זה משחק נחמד שדורש קצת זמן וסבלנות, אבל עשינו את זה בעבר והרווחנו טיולים נחמדים בבירות אירופיות וטיסות במחירים אטרקטיביים במיוחד לארה"ב. שימו לב לנקודה חשובה: המחירים בטיסות הלואו קוסט כוללים רק תיק או מזוודה קטנה לכל נוסע. אם אתם רוצים לקחת מזוודה גדולה לכל נוסע, תשלמו עליהן תוספת שאולי כבר תתקזז עם ההפרש במחירי הטיסה.

זהו בעצם. אלו הטיפים שלי לנושא. אשמח תמיד ללמוד עוד, אז אם יש לכם טיפים, אנא הוסיפו אותם בתגובות! כרגיל, שאלות ותובנות תמיד מתקבלות בברכה.

טיסה נעימה!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אלי כהן

    דרך נוספת לחפש טיסות זולות לתאריכים מסוימים היא להשתמש באפליקציה הישראלית החדשה – חולימאמא. מנוע חיפוש לטיסות מכל העולם לכל מקום. מלונות וביטוחים.

  2. עזר

    היי ענת.
    אני משוטט כעת ב איזי ג'ט ורואה את המחירים. נהדרים לטעמי.
    השאלה שלי איך אנחנו יכולים לצאת לברלים 4 ולחזור רק לשלשה. לא מצליח למצא מקום בו ניתן לשנות את כמות האנשים.
    (ההסבר – הבן שלי רוצה להמשיך למקום אחר. אנחנו צריכים לחזור)

    תודה

    עזר

    1. ענת

      הי עזר, שאלה מעניינת. האמת שעשיתי את זה פעם. טסנו עם אמא שלי, אנחנו המשכנו למקום אחר והיא חזרה לארץ לבד. מה שעשיתי זה פשוט שתי הזמנות נפרדות. בסופו של דבר, זה לא משנה להם אם אתה קונה כרטיס הלוך ושוב בנפרד או ביחד, הם מתמחרים כל כיוון בנפרד.

  3. אירית

    היי ענת
    יש לך המלצה על אתר למציאת טיסות זולות בתוך ארה"ב?

    בתודה מראש
    אירית

    1. ענת

      הי אירית, אני משתמשת באחד ממנועי החיפוש, סקיי סקאנר, קייאק או גוגל פלייטס (כמו שמצויין בפוסט). הם מוצאים גם טיסות בתוך ארה"ב. כדי למצוא טיסות זולות, צריך פשוט לחפש הרבה זמן מראש ולהיות גמישים בתאריכים. לא תמיד זה אפשרי (ואז משלמים יותר…)

  4. תמנע

    שלום ענת,
    קיוויתי להתייעץ עמך. אנחנו זוג עם שתי בנות בגיל 4 ושנה וקצת ואמא שלי, טסים לארה"ב באוקטובר ב"ה. טרם הזמנו טיסות. מחיפוש באינטרנט אני רואה כי יש חבילה יחסית זולה שבחזור יש עצירה ארוכה בפריז או אמסטרדם (12-13 שעות). אנו מתלבטים האם כדאי לנו לקחת אותה, גם כדי לשבור רצף הטיסה הארוכה ושנוכל לטייל קצת. האם יצא לכם לנסות? האם אתם חושבים שזה יהיה נוח עם ילדים בגילאים אלו כמו שלנו.?
    האם המזוודות נשארות בשדה"ת בזמן שנצא לטייל?
    אשמח לשמוע ממך (אפשרי גם במייל)
    כל טוב!
    תמנע

    1. ענת

      הי תמנע, שאלה מצוינת. אנחנו עשינו את זה פעם אחת עם ילדים בגילאי 7 ו-9. המזוודות המשיכו בלעדינו ויש לוקרים בשדה התעופה בסכיפהול שאפשר להשאיר בהם תיקים מהטיסה בלי בעיה (פשוט שאלנו במודיעין בשדה והפנו אותנו לשם). מגיעים עפוצים לגמרי בגלל הג'ט לג אז חשוב להנמיך ציפיות מהיום הזה ולא לנסות לתפוס בו יותר מדי. נסענו ברכבת ופשוט הסתובבנו באמסטרדם, ספגנו קצת אווירה, אכלנו צ'יפס במיונז, האכלנו יונים בכיכר ובסוף מצאנו חנות עם חיילי צעצוע כאלו שהילדים התיישבו לצבוע. אחרי הצהריים קרסנו ממש מרוב עייפות של ג'ט לג ולקחנו את הרכבת בחזרה לשדה התעופה מוקדם יותר ממה שתיכננו ופשוט התיישבנו לנמנם ולחכות לטיסה.
      בסה"כ זה היה נחמד ולא הצטערנו שעשינו את זה. הרווחנו לנו טעימה מאמסטרדם בסוף טיול בארה"ב. את מוזמנת לקרוא עוד על היום הזה כאן.

  5. אילן

    היי ענת
    אנחנו זוג שמתכוון לנסוע לארצות הברית בפעם הראשונה עם הבן בן 15 .הכוונה לנסוע בין 29.3-20.4
    כמובן שרוצים להספיק כמה שיותר מה ההמלצה תוך כמובן התחשבות במזג אוויר ואטרקציות לבן
    תודה

    1. ענת

      יש לכם שלושה שבועות, אז לדעתי ההחלטה הראשונה היא האם לנסוע למזרח ארה"ב או למערב. באפריל עדיין קריר בהרבה מקומות, גם בצפון-מזרח וגם במקומות ההרריים במערב, אז כדאי לקחת את זה בחשבון. ממליצה לכם לקרוא את הפוסט הזה עם רעיונות למסלולים בארה"ב בפסח הבא. פירטתי שם לאילו מקומות כדאי לנסוע וגם לאילו פחות כדאי בעונה הזאת. כדאי גם לקרוא את הפוסט לגבי טעויות נפוצות בתכנון טיול ראשון לארה"ב. אחרי שתקראו את שני אלו, אני מאמינה שיהיו לכם כבר כיוונים. מוזמנים לחזור ולשאול עוד!

  6. רונה

    הי ענת, אולי את יודעת איפה אפשר למצוא טיסות פנים בארה"ב במחיר סביר?

    1. ענת

      לחפש באתרי השוואת טיסות. אפשר גם ב-Kayak וגם ב-Skyscanner.com או ב-Google Flights. הם רק מנועי חיפוש, כך שלרוב הם ימצאו בדיוק את אותן הטיסות. הם לפעמים מראים הפרש של כמה דולרים לכאן או לכאן, אבל זה רק חוסר סינכרון במחיר מעודכן. בסופו של דבר, את הכרטיסים מזמינים באתר החברה או במנוע הזמנות כמו Orbitz או Expedia.
      שימו לב לכך שטיסות פנים בארה"ב לא תמיד כוללות מזוודות במחיר הטיסה. תצטרכו להוסיף את המזוודות בעת רכישת הכרטיס.

התגובות נעולות.