איך לבחור מלון בארה"ב

איך לבחור מלון בארצות הברית"איך לבחור מלון בארה"ב" זו שאלה שמטרידה רבים ממתכנני הטיולים. הרבה פעמים אנחנו עומדים מול הצע עצום, בפרט אם מדובר בעיר גדולה כמו לוס אנג'לס, ניו יורק וא סן פרנסיסקו. עלות הלינה היא אחד הרכיבים ה"כבדים" בתכנון הטיול, כנגזרת של משמעותו הכלכלית, היא בחירת מקום הלינה בכל לילה.

בכוונה לא השתמשתי במילה "מלון" במשפט האחרון. אפשרויות הלינה מגוונות למדי וכוללות, בין היתר דירות נופש, סוויטות במלון, מוטלים, אכסניות נוער, בקתות, מפוארות או פשוטות המכונות rustic ואין בהן לעיתים אפילו מים זורמים או חימום. בין האפשרויות הרבות שבחנתי לקראת הטיולים שלנו היו לינות ב"חושות", ביורטה (מעין אוהל נוודים אסייתי), בטיפי אינדיאני ואפילו בכרכרת מתיישבים שהוסבה לאיזור לינה. רוב אלו נמצאים בתוך קמפגראונדים מוסדרים שמספקים שירותים, מקלחות ועוד. לא אתייחס בעמודים אלו לנושא טיול קראוונים, אבל אם חשקה נפשכם לחוות ללילה את הלינה בקראוון, קמפגראונדים רבים משכירים קראוונים נייחים רק ללינה.

אז מה מתאים לטיול שלכם?

יש מספר משתנים שקובעים במידה רבה את סוג הלינה שתחפשו:

1. הרכב המשתתפים

האם מדובר ביחיד? בזוג? במשפחה עם ילדים? אם במשפחה עסקינן, כמה ילדים ובאילו גילאים? לכל אלו משמעות רבה בבחירת סוג הלינה. תרמילאי בודד יוכל לחסוך ולהסתפק במיטה זולה באכסניית נוער. זוג יוכל להיות גמיש ולהיות בטוח ש(כמעט) תמיד ימצא מקום לינה ביעד הבא ולא להזמין מראש לינות. משפחה תצטרך להתאמץ יותר למצוא לינה לארבעה או חמישה בחדר, או סוויטה או בקתה למספר נפשות גדול יותר.

2. אופי הטיול

טיול עירוני יכתיב מן הסתם בחירה במוטל רשת או מלון, בעוד שטיול דרכים פותח אופציות מעניינות יותר למוטלים ייחודיים, קמפגראונדים ושאר מיני ירקות. מי שמתכנן לנפוש במלון עצמו, אולי ירצה מלון מפואר ומרווח יותר, עם בריכה גדולה ואולי אפילו פעילויות, בעוד שמי שרק מחפש מיטה ללילה זקוק לחדר פשוט ונקי ותו לא.

3. העדפות אישיות

יש מי שמאד חשוב לו קשר אינטרנט איכותי וחינמי, יש מי שחייב אמבטיה ולא רק מקלחת, יש מי שחשובה לו ארוחת בוקר מושקעת, ויש מי שמעדיף מקרר ומיקרוגל או מטבחון. רשימת ההעדפות האישיות והדרישות הספציפיות האפשריות ארוכה מאד…

4. מיקום

כלל האצבע הוא שככל שמקום הלינה מרכזי יותר וקרוב לאטרקציות החשובות באיזור כך הוא יהיה יקר יותר. אם אתם קצרים בזמן ולא רוצים לבזבז אותו על נסיעות, יתכן ותעדיפו להשקיע כסף במקום לינה מרכזי. לעומת זאת, אם התקציב שלכם לחוץ וזמן דווקא יש לכם, אולי עדיף יהיה ללון אפילו במרחק של חצי שעה נסיעה ויותר. כמובן, קודם כל חשוב לדעת בכלל לאן אתם מכוונים. לפעמים מה שמעניין אתכם בעיר מסוימת הוא לא מה שמעניין אחרים. חשוב לזכור זאת בפרט כשמדובר בערים אמריקאיות גדולות ושטוחות שלחצות אותן מצד לצד יכול לקחת שעה ואפילו הרבה יותר.

5. תקציב

מבחינת מה שהיינו רוצים במלון, השמים הם הגבול ואפשר למצוא היום כמעט הכל. בסופו של דבר רובנו מוגבלים על ידי תקציב מסוים. מן הסתם, אילוצי תקציב מכתיבים לעיתים וויתורים, אבל גיליתי שעם עבודת מחקר מעמיקה אפשר להשיג יותר בפחות, או לפחות להתגמש רק באותם היבטים שפחות חשובים לנו.

בסופו של דבר, מדובר בבחירה אישית שצריכה לקחת בחשבון את כל ההיבטים האלו.

יש בבלוג כבר מספר כתבות שעוסקות בבחירת בתי מלון. חשוב לזכור (והשתדלתי לכתוב את זה גם באותם דפים) שמה שמתאים לנו, לא בהכרח יתאים לכם וההיפך. אנא בידקו לעומק ובצעו הזמנות על אחריותכם בלבד, אבל אני מקווה שהתובנות שלי יעזרו למתכנני טיול אחרים. כמו תמיד, השגות, הערות ושאלות מתקבלות בברכה – הרגישו חופשי להוסיף את התגובות בעמודים הרלבנטיים ואשתדל לענות במהירות האפשרית.

פוסטים רלבנטיים בבלוג:

מלונות בלוס אנג'לס

מלון בסן פרנסיסקו

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. שחר

    אשמח לקבל טיפים ללינה באתרי קמפינג. כמו כן אני ובן הזוג שוקלים לטיעל בקראוון אז כל הפניה/ המלמה בנושא (למשל איך בוחרים אחד מתאים) תעזור לנו מאוד
    תודה:-)

    1. ענת

      הי שחר, לא ניסינו אף פעם קראוון, מכל מיני סיבות. יש לזה יתרונות וחסרונות ומבחינתנו עד היום העדפנו בלי קראוון. קחו בחשבון שגם קראווניסטים יגידו לכם שקראוון זה לטיול של שלושה שבועות ומעלה. למידע נוסף, ממליצה על הבלוג של אושרה קמחי, קראווינסטית מנוסה בארה"ב.

התגובות נעולות.