10 דברים מרתקים לעשות בלוס אנג'לס

לוס אנג'לס מהווה נקודת פתיחה נוחה לטיול ה"קלאסי" בדרום-מערב ארה"ב, זה הכולל את השילוש העירוני הבלתי-קדוש של סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס ולאס וגאס. רבים מהמטיילים במסלול זה, או במסלולים אחרים במערב ארה"ב, ובפרט בחוף, מתחילים ומסיימים את הטיול בלוס אנג'לס, מן הטעם הפשוט שיש טיסות נוחות וזולות ליעד זה.

לוס אנג'לס

פעמים רבות אני רואה אנשים מציינים ש"אין הרבה מה לעשות בלוס אנג'לס וכדאי לצאת משם לדרך כמה שיותר מהר". ההמלצה הרווחת מפי ותיקי המטיילים היא לא להקדיש ללוס אנג'לס יותר מיומיים, וגם זה, כולל לרוב את דיסנילנד, יוניברסל סטודיוס, או שניהם. אני מודה שזה תמיד היה לי קצת מוזר. כרך ענק בלב קליפורניה, היתכן שאומנם אין מה לעשות בו יותר מיומיים שלושה? יתרה מזאת, ביקורינו הקצרים בלוס אנג'לס עד היום היו מהנים מאד. ביקרנו כבר כמובן בדיסנילנד וקליפורניה אדוונצ'ר פארק (אחיו התאום של דיסנילנד), ביוניברסל סטודיוס, באיזור הוליווד מרוצף הכוכבים וגם במוזיאון ההיסטוריה של הטבע של לוס אנג'לס. בסה"כ היינו בעיר כחמישה-שישה ימים, ובהחלט לא שעמם לנו עד כה.

כיוון שבטיול הבא עלינו לטובה בקיץ 2015, התכנית כוללת מסלול שמתחיל ומסתיים בלוס אנג'לס, וכיוון שאני אוהבת לא לצאת מהעיר בה נוחתים לפחות במשך יומיים, וכן להגיע יומיים לפני הטיסה בחזרה, יוצא שיהיו לנו ארבעה ימים נוספים בלוס אנג'לס. דווקא לדיסני למיניהם פחות בוער לנו לחזור. דיסני מדהים, אבל המחיר בהתאם ובשלב הנוכחי אין שום התאמה בין המחיר לרמת ההתלהבות המשפחתית מהאופציה. החלטתי לסקור שוב אופציות בלוס אנג'לס ובינתיים אני מתרשמת שבהחלט יש מה לעשות בעיר ארבעה ימים, ואפילו הרבה יותר. חלק מהמקומות ברשימה מופיעים גם בדף לוס אנג'לס שלנו ואני בטוחה שהם מוכרים לטיילים ותיקים במערב, אבל אני מקווה שאצליח לחדש ולהעלות רעיונות גם להם.

שתי הערות לפני הרשימה. הראשונה היא שלוס אנג'לס אכן "מוקפת" ביעדים אטרקטיביים, כנראה אפילו יותר ממנה, כך שאם המסלול שלכם מוגבל לשלושה שבועות בדרום-מערב, אל תראו בפוסט הזה המלצה לשהות בלוס אנג'לס יותר ימים על חשבון מקומות כמו סן פרנסיסקו, יוסמיטי או סו דייגו. ההערה השנייה היא שאני מתייחסת כאן ללוס אנג'לס רבתי. זו שכוללת גם את אנאהיים וגם את סן פדרו ולונג ביץ' מדרום, וגם את סנטה מוניקה וקאלבר סיטי מצפון. מדובר בשטח רחב ידיים, לכן ניסיתי לארגן את המקומות לפי הגיון גיאוגרפי מסוים.

צפון לוס אנג'לס –

1. ממש בצפון מערב האיזור האורבני של לוס אנג'לס שוכן פארק מדינה טופנגה – Topanga State Park – הרים מכוסים בחורש ים-תיכוני עם שלל מסלולי הליכה, שחלקם מגיעים אל נקודות תצפית יפהפיות על העיר כולה. לישראלים הנוף הזה עשוי להראות קצת מוכר מדי, אבל בכל זאת, למי שמחפש לצאת קצת על הטבע בלי לעזוב את לוס אנג'לס ולקבל נקודת מבט חדשה על המטרופולין, הפארק יכול להתאים. מומלץ במיוחד בסוף החורף ובאביב. בקיץ ובסתיו הפארק יבש, כראוי לחורש ים-תיכוני.

2. מרכז גטי וגטי וילה – Getty Villa & Getty Center  פול גטי היה ביליונר אמריקאי חובב אמנות, הידוע יותר בזכות מרכז גטי לאמנות שהקים. המרכז שווה יום ביקור ואולי אפילו יותר לחובבי האמנות. למשפחות, גם סיור בגני המרכז והפסלים שבהם יכול להיות נחמד. בנוסף למרכז גטי, אפשר גם לבקר בוילה של גטי, שנמצאת בצפון-מערב לוס אנג'לס.
http://www.getty.edu/visit/

3. מאלהולנד דרייב. אם מצפינים ממרכז גטי, מגיעים אל ההרים מצפון ללוס אנג'לס. פנייה מזרחה מכביש 405 תביא אתכם לדרך נופית מפורסמת בשם Mulholland Drive. הכביש המתפתל יוביל אתכם בנסיעה יפה בהרים המיוערים, כשבכמה מקומות יש נקודות תצפית מצוינות שווה לעצור בהן. סיום הכביש הוא בהוליווד פרייווי, דרומית ליוניברסל סטודיוס.

4. פארק גריפית' – זהו אחד מהפארקים האורבניים הגדולים ביותר בארה"ב וחלקים גדולים ממנו הם שטח טבעי שמתאים מאד לטיולים רגליים ארוכים. אחד המסלולים הידועים והקצרים בפארק מוביל למערות ברונסון – לא רק שנהנים מטיול נחמד בטבע, אלא גם זוכים למבט מקרוב בשלט הידוע של הוליווד שנח על הגבעות הסמוכות.  בנוסף, בפארק יש גם מצפה כוכבים ופלנטריום מרשים, וכן את גן החיות של לוס אנג'לס. אפשר לבלות פה יום שלם ואפילו יומיים.
http://www.laparks.org/dos/parks/griffithpk/

מרכז לוס אנגל'ס

אני מדלגת כאן בכוונה על איזור הוליווד וה-Walk of Fame וגם על בברלי הילס, מן הטעם שהם מקומות ידועים ומתוירים למדי.
5. מפרץ סנטה מוניקה – חוף רחצה ידוע ופופולרי בלוס אנג'לס, שמסביבו אווירת חוף, דוכנים וטיילת חביבה, שיש בה גם מתחם של פארק שעשועים קטן וגם אקווריוםקטן ולימודי שאפשר ללטף בו יצורי ים וללמוד עליהם במחיר הצנוע של $5 למבוגר (ילדים עד גיל 12 בחינם). במרחק הליכה, צפונית למזח עצמו יש פארק חביב בשם Palisades Park עם גינון בסגנון דרום-קליפורניה, עתיק דקלים ועצים מעניינים.

6. וניס קנאלס – דרומית לסנטה מוניקה, נמצא איזור חוף וניס, הקרוי על שם מערכת התעלות הקטנה שמציפה מספר רחובות באיזור. אפשר לשוטט ברגל ברחובות עם התעלות וגם לטייל בחוף וניס עצמו. גם פה יש מזח, דוכנים והרבה אנשים, והאווירה נחשבת "מוזרה" ואקלקטית יותר מזו שבסנטה מוניקה.

7. שדרות וילשייר והמירקל מייל – איזור אורבני זה פותח באמצע המאה ה-20 ע"י יזם פרטי כמענה לאיזור הדאונטאון של לוס אנגל'ס. מעבר לעניין בארכיטקטורה והתכנון האורבני, ניתן לבקר במקום בבורות הזפת של לה בריאה – אתר חפירות פלאונטולוגיות ומסביבו מוזיאון (Page Museum) המפרש את הממצאים בקונטקסט של עידן הקרח באיזור לוס אנג'לס. בסמוך למוזיאון פייג' יש גם את מוזיאון מחוז לוס אנג'לס לאמנות.

במוזיאון בורות הזפת בלה בריאה
במוזיאון בורות הזפת בלה בריאה

8. דאונטאון לוס אנג'לס – בלב העיר, דרומית לאצטדיון הדודג'רס, שוכן רובע העסקים ומרכז הפעילות של העיר. לחובבי ז'אנר העיר הפעילה, יש בהחלט מה להתרשם כאן ויש כמה וכמה אתרים ששווים ביקור באיזור קטן מבחינת השטח שאפשר לטייל בו ברגל בנוחות. בין האתרים: מוזיאון פרסי הגראמי, מוזיאון לאמנות מודרנית, מוזיאון היסטורי של בנק וולס פארגו, וכן שלל תיאטראות וגלריות.

דרום לוס אנג'לס

9. איזור פאלוס ורדס – Palos Verdes – כחצי שעה דרומית לשדה התעופה נמצא ריכוז של שכונות יוקרה על גבעות פאלוס ורדס שעל קו החוף שלהן כמה נקודות עניין שאפשר לטייל ביניהן. אפשר להתחיל את הסיור במגדלור פוינט וינסנט ומרכז המבקרים החינמי הסמוך אליו, שם יש תצוגה וסרטים המסבירים על האיזור. אפשר גם לנסוע עוד קצת מזרחה, לביקור בפארק האקולוגי Abalone Cove שם יש בריכות שפל מקסימות. בריכות שפל הן בריכות שנוצרות בסלעים שעל חוף הים בזמן השפל, ואפשר לראות בהן כוכבי ים ושאר יצורי ים צבעוניים. זהו אחד המקומות הבודדים בו אפשר למצוא בריכות שפל באיזור זה, אבל הגישה אליהן כרוכה בירידה בשבילי החוף (ועלייה בסיום הביקור). מי שרוצה, יכול להמשיך לביקור בכנסייה סמוכה שיחודה הוא בכך שהיא עשויה מזכוכית (Glass Church / Wayfarers Chapel).

10. איזור סן פדרו – איזור החוף דרומית לפאלוס ורדס. האטרקציות המקומיות כוללות את אקווריום קבארילו (קטן ומרשים), המוזיאון הימי של לוס אנג'לס וספינת הקרב S.S. Lane Victory. שלושתם אטרקציות שזוכות לדירוג גולשים גבוה בטריפ אדוויזר.

יש עוד המון המון מקומות, ואני מקווה להרחיב בהמשך ולהתייחס גם ללונג ביץ', אוראנג' קאונטי, אנאהיים (לא רק דיסנילנד!) ועוד. בינתיים, אני מקווה שקיבלתם קצת תיאבון ללוס אנג'לס. אני יודעת שאני לא אתקשה למלא ארבעה ימים של ביקור בעיר, בנוסף לחמישה שכבר בילינו בה!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. שירלי

    היי ענת 🙂
    רציתי לשאול – הפארקים של דיסני הם כמו הפארקים בפריז?
    הבנתי שהפארקים הגדולים הם באורלנדו אך לא בטוח שנספיק להגיע לשם, ובפארקים בפריז היינו בשנה שעברה ולכן רציתי לדעת אם יש טעם להגיע אליהם גם בלוס אנגלס.
    תודה!

    1. ענת

      הי שירלי,
      לא הייתי בדיסני בפאריז אבל אני מעריכה שיש דימיון רב מאד. דיסני זה שטאנץ. שטאנץ מעולה וברמה גבוהה, אבל אני מאמינה שהם מוודאים שכל פארק שלהם יעמוד באותם סטנדרטים. גם הפארקים בלוס אנג'לס באותה רמה מאד גבוהה, ולא שונים מהותית. מה שכן, יש מגוון גדול יותר של פארקים (לפי נושאים) באורלנדו. השאלה באילו פארקים הייתם ואם בכלל מעניין אתכם לשלב עוד פארק בטיול הקרוב. זה בילוי יקר יחסית ולא חייבים לשלב אותו, אלא אם מאד אוהבים.

  2. חן

    הי ענת, הטיפים שלך כאלו מוצלחים ומרגיעים שרציתי לבדוק האם יש לך גם המלצות על ניו יורק עם ילדים?
    תודה!

  3. מירית

    הי ענת,
    ראשית, תודה רבה על כל המידע המפורט והמדויק!!
    זו הפעם הראשונה שאנחנו מגיעים ללוס אנג'לס. הקצבנו ל-אל איי שלושה ימים במסגרת טיול של כשלושה שבועות. משפחה עם שלושה ילדים גילאי 8, 13, 15.
    אנחנו מתכננים לבקר באטרקציות המרכזיות שיש לעיר והסביבה להציע. בין האטרקציות: יוניברסל סטודיו, סנטה מוניקה,
    פארק גריפית + שלט הוליווד, מצפה OUE Skyspace ואולי אם נספיק גם את Venice Beach ובאקווריום בלונג ביץ'.
    השאלה שלי היא כזו.. מה יותר מומלץ? להתנייד עם התחבורה הציבורית לכל המקומות שציינתי או להשכיר מכונית? במלון ששירינו ישנה חנייה והוא נמצא 5-10 דק' הליכה משדירת הכוכבים. השאלה נובעת בעיקר מלו"ז זמנים צפוף ומאי היכרות עם העיר.. תודה מראש!!

    1. ענת

      הי מירית,
      לוס אנג'לס היא לגמרי עיר שצריכים בה רכב. היא בנויה לרכבים והאלטרנטיבה לרכב שכור היא בעצם אובר. היות ואתם חמישה, לדעתי אובר יהיה לכם פחות נוח ועדיף לכם להשאר עם הרכב שלכם.
      לוח הזמנים שלכם אכן צפוף והחששות שלך במקומם. לוס אנג'לס פקוקה בשעות העומס לא פחות מגוש דן ולפעמים יותר. אני מציעה לך להושיב את התכנית על לוח זמנים עם שעות ביום, כולל באיזה ימים בשבוע זה יהיה. אז לגשת לגוגל מפס ולקבל הערכות זמנים לנסיעה, כשאת מזינה את היום בשבוע והשעה. עם זה תוכלי לראות אם התכנית שלכם ריאלית, או אולי צריך לרווח. טיול נעים!

  4. רויטל

    היי ענת רק רציתי לומר לך שאת מקסימה ומדהימה !!!
    איזה יחס נהדר יש לך לאנשים !!! עונה לכולם באופן אישי
    את ממש ראויה להערצה !!!

    1. ענת

      רויטל, תודה. אני יודעת כמה מלחיץ לתכנן טיול בפרט לארה"ב בפעם הראשונה. משתדלת לעזור כמו שעזרו לי בזמנו. תודה על המילים החמות 🙂

  5. רינה רודרמן

    היי ענת,

    אני מתכננת להיות ב LA לטיול בת מצווה והתכנון הוא כזה:
    יום 1 הגעה ל LA בערב
    יום 2 של הוליווד, בוורלי, שדרת הכוכבים וכד'
    יום 3 יוניברסל
    יום 4 סיור בוורנר ברוס, נסיעה לסנטה מוניקה וונוס ביץ
    יום 5 דיסני
    יום 6 דיסני

    אני מתלבטת:
    האם לישון 4 ימים בהוליווד ואז להחליף למלון ליד בדיסני?
    מלונות באיזור דיסני יותר זולים מהוליווד – האים שווה לגור שם ולעשות נסיעות או שזה קשה ורחוק מדי?
    אם אנחנו נתחיל מדיסני, ז"א ביום השני והשלישי נעשה את דיסני ואז נעלה להוליווד (כי מבחינתינו היוניברסל והוורנר ברוס זה השיא), האים זה לא יהיה קשה מדי להיות בדיסני יום אחרי שנותחים?
    האים את ממליצה על עוד ביקורים בסטודיוס או כל דבר שקשור בסרטים אחר? (אנחנו יכולות לוותר על דיסנילנד בשביל משהו שווה יותר)

    תודה רבה
    רינה

    1. ענת

      הי רינה, האם זה בעצם כל הטיול? אני תוהה אם כדאי לטוס עד למערב בשביל ביקור קצר כל כך שמתמקד רק בלוס אנג'לס. היחוד של מערב ארה"ב הוא בנופים הדרמטיים שאותם מן הסתם לא רואים בלוס אנג'לס. קחו בחשבון שזו טיסה ארוכה והג'ט לג משמעותי יותר במערב.
      אני מבינה שיש עניין רב בסרטים, אבל אני מניחה שגם בניו יורק למשל אפשר למצוא אטרקציות וסיורים שקשורים בתחום.
      אם בכל זאת לוס אנג'לס היא הפנטזיה (לגיטימי לגמרי ואני מאד בעד הגשמת חלומות!) אז לשאלותיך –
      כן, אם אתם מתחילים או מסיימים ביומיים בדיסני, הייתי עוברת ללינה באנאהיים. העומס בכבישים בלוס אנג'לס רב בשעות העומס והנסיעה הלוך ושוב תהיה ארוכה ומתישה. הייתי עושה את זה גם אם דיסני באמצע, כיוון שמדובר בשלושה לילות. וכן, לדעתי עדיף לסיים בדיסני כשתהיו מאוששים יותר. אם ההיסטוריה המקומית של אולפני הקולנוע מעניינת אתכם, אפשר לשלב גם סיור רגלי מודרך בנושא. חפשו בגוגל hollywood guided walks ותבדקו ביקורות בטריפ אדוויזור. אני בטוחה שיש סיורים מאד מעניינים בתחום. בהצלחה!

  6. הראל

    ענת שלום, אנחנו מתחילים לתכנן טיול בקיץ הבא של 10 ימים לחוף המערבי, בצד המזרחי כבר היינו 3 פעמים ומאוד נהנינו. אנחנו זוג דתיים בני 44 שמבחינת התכנון שבת תהיה מחוץ לתחום. אין לנו הגבלה של כסף. נשמח לשמוע את חוות דעתך על מסלול שיכלול בתוכו חצי טיול טבע וחצי טיול אורבני.

    1. ענת

      הראל, עשרה ימים זה מעט מאד לחוף המערבי. הטיסות ארוכות ויקרות ויש ג'ט לג משמעותי. מציעה לכם בחום לנסות למצוא אפשרות לטייל במשך שלושה שבועות. הצעה למסלול תוכלו למצוא כאן. אפשר לקצר ולהגיע לשבועיים וחצי, אבל אם רוצים באמת להנות מהטבע של האיזור, וגם קצת מהעירוני, עשרה ימים זה מעט מאד, לא כל שכן אם בתוך זה יש לכם שתי שבתות שלא תוכלו בעצם לנסוע בהן.
      אם אין ברירה, זה בעצם טיול שיכלול משהו כמו סן פרנסיסקו, יוסמיטי וחזרה לסן פרנסיסקו. אולי טעימה ממונטריי וצפון כביש 1. פירוט לגבי המקומות האלו תוכל לקרוא במסלול שקישרתי אליו.

  7. rinat

    היי ענת,

    אני ובעלי מתכננים ירח דבש לחוף המערבי בערך 17 יום עם רכב
    עוד 6 ימים בניו יורק ו6 ימים במקסיקו.
    הייתי מעוניינת לשלוח לך מייל פרטי או אם ניתן לשוחח איתך טלפונית?

    תודה מראש,
    רינת.

    1. ענת

      הי רינת. קודם כל מזל טוב 🙂
      אני לא עוסקת בתכנון טיולים. את יכולה לשאול שאלות ספציפיות כאן בתגובות, או להעזר בפורום צפון אמריקה באתר "למטייל" שם אני גם משתתפת. לחלופין, אם את מעוניינת בסיוע בתכנון טיול מן היסוד, אני ממליצה על אושרה קמחי: http://www.oshrak.co.il/

  8. ענת

    אסתי, לדעתי בעלי חיים זה עדיין להיט ותמיד יהיה להיט (אצלי זה עדיין לא עבר). לא בהכרח ליטוף, אבל צפייה, תמיד! האמת שלא מרגישה שסוג הטיול משתנה, הם עדיין מאד מתפעלים מנוף מרשים ונהנים ממוזיאונים מותאמים לגילם.

  9. אסתי

    התחלתם לתכנן את הטיול הבא? איזה כיף!
    לכמה זמן אתם מתכננים לנסוע?

    הילדים שלנו כבר פחות מתעניינים בדברים שאהבו פעם (למשל ליטוף בעלי-חיים). אתם מרגישים שגם אצלכם סוג הטיול משתנה ככל שהם מתבגרים?

  10. ע נ נ ת

    יש המון מה לעשות בLA, כולל טבע… אני ממליצה לכם על בלוג של חבר טוב שלי שמתגורר ומטייל באיזור. הנה רשומה לדוגמא על פארק גריפית, אבל יש בבלוג שלו עוד המון מידע על טיולים באיזור –

    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2222925

התגובות נעולות.