המסלול האולטימטיבי לחוף המערבי בחמישים יום

חוף מערבי, כלומר, לא "המערב" כולו, אלא מדינות החוף, קליפורניה, אורגון ומדינת וושינגטון. עדיין, המסלול הזה בהחלט כולל יותר מחופים!

אני מחלקת את המסלול לשני חלקים, גם כי גוגל מפס לא מחזיק יותר נקודות מזה וגם כי יש הבדל מבחינת האקלים. החלק הראשון הוא חלק שעובר בהרים, הוא לא מתאים לחודשי החורף אלא לחודשים יוני-ספטמבר בלבד. החלק השני עובר בחוף עצמו ואין בעיה לטייל שם בכל חודשי השנה. אפשר לפצל את הטיול הזה לשני טיולים נפרדים, כל אחד מהם בין לוס אנג'לס לסיאטל. וכן, הכיוונים כאן הפיכים לחלוטין. אני משרטטת כאן מסלול שכולו יחד הוא מעגלי ואפשר לחלוטין לעשות אותו בכיוון ההפוך.

מבחינת הקצב כאן, הוא יחסית מהיר. הוא כנראה מהיר מדי למשפחה עם ילדים צעירים או מי שנוהג מאד לאט (קראוון למשל). במקרים כאלו, אפשר ומומלץ להאט קצת, להוסיף יום בפארק לאומי וכד'. לא ממליצה על פיצול הנהיגות יותר מדי, כי בין לבין, אין הרבה מה לעשות, פשוט את החלקים התיירותיים להעביר לימים מלאים בנקודות העצירה ואת הנהיגות לעשות בימים נפרדים, בצורה נינוחה יותר.

קישור למפת גוגל מפס של המסלול.

westcoasttrippart1חלק ראשון, מהרי הסיירה נבאדה להרי הקסקייד

יום 1 יציאה מלוס אנג'לס

המסלול מתחיל בלוס אנג'לס ומסתיים בה. אם אתם מגיעים בטיסה ללוס אנג'לס, בהחלט אפשר להוסיף כאן יום או שניים לבילוי בדיסנילנד, יוניברסל סטודיוס או כל אתר אחר שמתחשק לכם ולהתאקלמות. אפשר גם להוסיף אותם בסוף הטיול (אם אתם אכן עושים את המסלול המעגלי השלם).

ימים 2-3 פארק סקויה אנד קינגס

מלוס אנג'לס, אתם יוצאים אל עבר הפארק הלאומי הראשון בטיול (יהיו עוד כמה וכמה לאורך המסלול). פארק סקויה אנד קינגס הוא גדול והנסיעה בו איטית. ראוי להקדיש לו לפחות יום וחצי ובהחלט, כל המרבה הרי זה משובח, במיוחד אם אתם חובבים טיולים רגליים בטבע. ההמלצה שלי: צאו מוקדם מלוס אנג'לס, נצלו את הג'ט לג והשתדלו להגיע לפארק עד השעה 11 בבוקר (מדובר בכארבע שעות נהיגה). כנסו אל הפארק מהכניסה הדרומית שלו, ונצלו את חצי היום הראשון לביקור בשלל נקודות החן שבחלקו הדרומי של הפארק, כולל חורשות הסקויה הענקיות, הגנרל שרמן, מוזיאון העצים הגדולים ומערת הקריסטל. לסיום, התקדמו ללינה בתוך הפארק באיזור Grant Grove (כדאי להזמין מקומות מראש). שימו לב, הנהיגה בתוך הפארק איטית ויש לפחות שעה נסיעה בין האיזורים הללו בפארק. אל תסעו בחושך ואל תנהגו עייפים! למחרת, נצלו את היום לטיול באיזור קינגס קניון המקסים. לקראת אחר הצהריים, צאו מהפארק והתקדמו ללינה בעיירה Fresno.  אם רוצים, אפשר בהחלט גם ללון עוד לילה בתוך הפארק, אבל מדובר באתרי לינה יקרים יחסית. עוד על פארק סקויה אנד קינגס.

ימים 4-6 פארק יוסמיטי

שעתיים נסיעה מפרזנו יביאו אתכם ליוסמיטי. יש לכם כאן יומיים לחקור את איזור העמק, לעלות לגליישר פוינט ואולי לבקר בחורשת מריפוזה (אם פתוחה ואם לא שבעתם סקויות בפארק סקויה אנד קינגס). היום השלישי יוקדש ליציאה מיוסמיטי דרך טיוגה פאס, טיולים באיזור הטיוגה פאס ונסיעה עד איזור לייק טאהו. קחו בחשבון נסיעה של כשעתיים וחצי אחרי היציאה מהטיוגה פאס ועד ההגעה לעיירה סאות' לייק טאהו ללינה. אם רוצים, אפשר ללון בדרך ולהמשיך למחרת עד לייק טאהו.

עוד המון פוסטים ודפים על יוסמיטי בבלוג

ימים 7-8 לייק טאהו

לייק טאהו אגם יפהפה ועמוק. המים בו קרירים אבל בהחלט אפשר בקיץ לרחוץ בו. אני ממליצה על חוף Sand Harbor Beach

קריאה נוספת: סיכום הביקור שלנו בלייק טאהו

ימים 9-10 פארק לאומי לאסן

אפשר לטייל בלאסן גם רק ביום אחד (וכמובן, אפשר גם להקדיש שבוע). מקצה לקצה, הנסיעה בפארק לא לוקחת יותר משעתיים, אבל כמובן שכדאי לעצור וללכת ברגל במסלולים. המסלול המומלץ ביותר הוא Bumpass Hell ובנוסף לו יש נקודות חמד רבות לאורך הכביש וכמובן מרכזי מבקרים מעניינים. בכל מקרה, גם אם אתם בעד ביקור קצר כאן, הקציתי יומיים לפארק לאסן כיוון שיש לכם נהיגה של כמעט חמש שעות מלייק טאהו ללאסן ואחר כך עוד נסיעה של למעלה מחמש שעות עד ליעד הבא, פארק קרייטר לייק. קחו את זה בחשבון. בשלב הזה אני כבר לא מודדת לכם זמנים 😉 רק מקצה בגדול את מספר הימים המינימלי. להרחיב תמיד כדאי ומומלץ.

קריאה נוספת:

סיכום הביקור שלנו בפארק לאסן נמצא כאן

פארק לאומי לאסן

יום 11 פארק קרייטר לייק

אם אכן הגעתם ביום הקודם קרוב לקרייטר לייק, אז יום אחד מספיק כאן. כאמור, מלאסן ועד כאן יש יותר מחמש שעות נהיגה. אם רוצים להתעכב עוד קצת בדרך יש פארק נחמד שנקרא Lava Beds Park. אם לא, קרייטר לייק הוא אגם מהמם ביופיו, שלטעמי מספיקות שלוש שעות לבקר אותו בנחת, כולל נסיעה בכביש שסובב את האגם ותצפיות נינוחות מנקודות שונות. משם, המשיכו בנסיעה של כשעתיים וחצי לבנד, אורגון.

יום 12-13 בנד

בנד – Bend – שבמדינת אורגון היא עיר בינונית אמריקאית חביבה מאד. בקרבתה יש מספר אתרים מעניינים ששווים ביקור ולטעמי, היא יכולה ממש להוות יעד לטיולי כוכב ממנה, למי שרוצה להעמיק ותור את האיזור הזה של מרכז אורגון. אם שבעתם פארקים לאומיים לבינתיים, מומלץ בחום לבקר בבנד במוזיאון שנקרא High Desert Museum שיסביר לכם על האיזור, כולל תצוגות אינטראקטיביות מקסימות. ילדים ומבוגרים יהנו בו מאד.

סיכום הביקור שלנו בבנד והאיזור

ימים 13-15 פורטלנד

אני מכניסה בפרק זה גם את תיאור המסלול שבין בנד לבין פורטלנד. המסלול הזה צריך לקחת לכם לפחות יום, ואולי אפילו יומיים. יש המון מה לראות בדרך. צפונית לבנד יש נקודות עניין רבות שתוכלו לראות אותן בסיכום הביקור שלנו באיזור, כולל מספר פארקי מדינה וביקור במאונט הוד. באיזור מאונט הוד, אתם מצטרפים לנתיבו של נהר הקולומביה האדיר ומתחילים לנסוע מערבה בתוך הקולומביה גורג'. המלצתי היא ללון באחת העיירות באיזור מאונט הוד, בואכה העיירה The Dalles שליד הנהר. בעיירה זו יש גם מרכז מבקרים מומלץ שמסביר על האיזור. בכל מקרה, לנסיעה לאורך הגדה הדרומית של הקולומביה גורג' עד פורטלנד כדאי להקדיש לפחות 3-4 שעות נינוחות. הנה סיכום הביקור שלנו לקטע זה.

יום 16 מאונט סיינט הלנס

את היום הזה כדאי להקדיש למרכז המבקרים בהר סיינט הלנס שמתעד את ההתפרצות הר הגעש בשנת 1980. הביקור אורך כשעתיים, כך שמדובר ביום נינוח שבסיומו תוכלו כבר להגיע לפארק לאומי מאונט ריינייר. סה"כ זמן הנסיעה ביום הזה הוא כשלוש שעות, כך שאת החצי השני של היום כבר תוכלו לבלות בטיול רגלי באחד השבילים של מאונט ריינייר וללון בעיירה Ashford שבכניסה לפארק (או לחלופין, לשלם הון ולשהות בתוך הפארק). אם טיול ברגל בפארק לא מעניין אתכם, תוכלו לנצל את השעות הפנויות לעוד כמה שעות בפורטלנד בבוקר או לאחד ממרכזי הקניות בפאתי העיר (הקניות באורגון פטורות ממס קניה).

סיכום הביקור שלנו בסיינט הלנס נמצא כאן.

יום 17 מאונט ריינייר

הוא אמנם בעיקר הר אחד במרכז, אבל הוא חולש על פארק לא קטן בכלל. גם אם אתמול הספקתם לבקר בצידו הדרום-מערבי של הפארק, בכניסה מצד העיירה אשפורד, היום יהיה לכם די והותר מה לעשות בביקור שיכלול הקפה של ההר, תוך כדי עצירות במרכזי המבקרים השונים, תצפיות וטיולים קצרים ברגל. את היום תסיימו בסיאטל.

סיכום הביקור במאונט ריינייר כאן.

יום 19 סיאטל

סיאטל בהחלט עיר מעניינת, אבל אפשר גם למצות ביקור בה ביום אחד. ביקור כזה יכלול סיור רגלי במרכז העיר (מומלץ סיור מודרך גם בעיר הנטושה שמתחת לרחובות), ביקור בפייקס פלייס ובמחט המפורסמת של סיאטל. אפשר להרחיב לרובעים אחרים ולבקר בעוד מקומות, אבל מי שזמנו קצר יכול להסתפק גם בזה. סיכומי ביקור שלנו בסיאטל אפשר למצוא כאן וגם כאן.

מי שיש לו רק כשלושה שבועות, יכול להחזיר כאן את הרכב ולטוס הלאה לדרכו. בספירת הימים כאן יש 19, אבל אני מניחה שתרצו להוסיף יום או שניים בלוס אנג'לס ותמיד אפשר להרחיב בנקודות מסוימות בדרך.

westcoastrippart2חלק שני, לאורך חופי האוקיינוס השקט

לשם ההוגנות, גם כאן אני מתחילה הישר ביציאה מסיאטל. אם אתם מתחילים ועושים טיול קוי מסיאטל ללוס אנג'לס, הוסיפו לכם כאן יום כדי לטייל בעיר עצמה. אם אתם עושים את כל המעגל בבת אחת, זה הרי היום ה-20 שלכם לטיול 🙂 וזה הזמן לצאת מערבה, אל החוף!

יום 1 – פורט אנג'לס ופארק אולימפיק

ביום הראשון תסעו מסיאטל אל העיירה Port Angeles שנמצאת על פתחו של פארק לאומי אולימפיק, מהגדולים שבפארקים של המערב. היום הזה יוקדש לביקור במרכז המבקרים של Hurricane Ridge בפארק. סעו אל עבר מרכז המבקרים, שם כדאי מאד לטייל בשבילים (הנוחים מאד להליכה) מסביב. כשתסיימו, אפשר לרדת לבקר קצת בעיירה פורט אנג'לס. ליד קו החוף יש טיילת חביבה ולפחות שני "אקווריומים" קטנים וחביבים. מעבר לזה, הרבה אין מה לעשות בעיירה, אז יש לכם יום נינוח, אלא אם כן אתם מקדישים אותו לטיול רגלי קצת יותר אינטנסיבי בפארק (מומלץ בחום! יש שבילים נהדרים שם!) אופציה אחרת היא לעצור בדרך לפורט אנגל'ס ולבקר במקום מקסים שנקרא Dungeness Spit.

יום 2 – ניאה ביי ופורקס

– ביום זה תסעו עם הכביש מערבה עד ליישוב האינדיאני ניאה ביי Neah Bay. שם תשלמו לשבט המקומי מס של כמה דולרים ותצאו למסלול חביב מאד אל הנקודה הכי צפון-מערבית בארה"ב (לא כולל אלסקה). משם סעו הלאה ליישוב Forks שם צאו לטייל ביער הגשם Hoh שהוא חלק מפארק אולימפיק או באחד החופים של הפארק. באחד מהם טיילו ביום השני, לונו בפורקס ולמחרת בבוקר, בקרו בחוף או ביער, מה שלא ביקרתם ערב קודם. כאן הזמן להזכיר מושג שחשוב להפנים בשלב הזה של הביקור: בריכות שפל. כדאי מאד לתזמן ביקורים בחופים מנקודה זו ודרומה עד הרדוודס עם שעות של שפל נמוך במיוחד. קראו כאן עוד על בריכות שפל.

הנה סיכומי ביקורים שלנו בפארק אולימפיק: כאן כאן וכאן.

יום 3 מאולימפיק לאסטוריה

היום תעזבו את פורקס אחרי שסיימתם ביקור ביער הו ובחופי הפארק. סעו דרומה, עם עצירה אפשרית באיזור קווינולט בפארק. המשיכו הלאה בכביש הנופי עד לגבול עם אורגון, אותו תחצו בגשר מרשים במיוחד מול העיירה אסטוריה. מדובר בנהיגה של 4-5 שעות, אז חשבו זמנים וקחו בחשבון מבחינת עצירות וביקורים במקומות אחרים. יתכן בהחלט שתגיעו לאסטוריה רק בערב, בפרט אם תעצרו לבקר בקווינולט ואם תקדישו את הבוקר לסיום הביקור בפארק אולימפיק.

יום 4 אסטוריה 

אסטוריה עיירה קטנה אבל עשירה בהיסטוריה. יש הרבה מה לעשות בה, כולל ביקור בפארק לאומי היסטורי חדש ובו שיחזור מבצר שהקימו לואיס וקלארק, ראשי המשלחת שהגיעה לכאן מהמיסיסיפי הרבה לפני שהיו כבישים שחיברו את שני צידי היבשת. יש גם מוזיאון ימי מוצלח, שכולל ביקורים בספינת מגדלור מקומית ויש גם מגדל תצפית גבוה שמי שאין לו בעיה לעלות הרבה מדרגות יכול לעלות אל ראשו ומשם להעיף למטה מטוסי צעצוע שנמכרים למטרה זו בחנות המזכרות למטה. אם כל אלו מעניינים אתכם, כדאי שתתכננו יום מלא באסטוריה ותלונו בה בסוף היום. אם לא, תוכלו להמשיך בדרככם דרומה לאורך חופי אורגון.

ימים 5-8 חופי אורגון.

יש המון מה לעשות ולראות לאורך חופי אורגון. הקציתי כאן 4 ימים כי אני חושבת שכדאי לעשות את זה בצורה נינוחה ולספוג את האווירה המיוחדת. יש בבלוג הרבה דפים שעוסקים באיזור, כולל סיכומי ביקור שלנו (ביקרנו פעמיים עד היום). יש הרבה עיירות, חופים, שמורות טבע, מסלולי טיולים, בריכות שפל, הזדמנויות לשיט לוויתנים ועוד ועוד. בהחלט אל תמהרו כאן. ההמלצה שלי היא לעצור בעיירה ניופורט Newport לפחות לשני לילות אם לא שלושה.

סיכומי אורגון שלנו מ-2015 ומשנת 2011 (דפדפו דרך הקישור האחרון קדימה ואחורה בתאריכים).

ימים 9-13 חופי צפון קליפורניה ופארק לאומי רדוודס

מפתיע לראות עד כמה חופי צפון קליפורניה שונים קצת מאלו של אורגון. אחד ההבדלים המשמעותיים הוא נוכחותם של עצי סקויה רדוודס גבוהים בחורשות שנמצאות היום כולן בתחומי פארק לאומי Redwoods. הפארק מחולק לארבעה איזורים ואני מקצה כאן ארבעה ימים לביקור בכולם. גם כאן, מומלץ לבקר גם בחורשות וגם באיזורי החוף ובעיקר לספוג את האווירה הקסומה של האיזור הזה שמיושב בדלילות. מרחקי הנסיעה גם כאן וגם בחופי אורגון, אינם קצרים, בפרט שכביש ה-101 מתפתל ונוסעים באיטיות יחסית, אז תהנו מהדרך ותכינו לכם מראש נקודות עצירה.

סיכום ביקור ברדוודס (גם כאן, דפדפו אחורה וקדימה כדי לראות את כל הפוסטים הרלבנטיים).

ימים 14-18 הגעה לסן פרנסיסקו וביקור בעיר

אני בכוונה משאירה כאן גמישות. אם אתם חובבי חופים, שווה להגיע לסן פרנסיסקו בנסיעה לאורך כביש 1 בחלקו הצפוני. זה מוסיף לא מעט שעות נהיגה היות ומדובר בכביש איטי ומפותל, אבל לטעמי הוא יותר יפה מכביש 1 דרומית לסן פרנסיסקו. אם תבחרו להגיע דרכו, יקח לכם כמעט יומיים להגיע מאיזור הרדוודס לסן פרנסיסקו. לחלופין, אם תוותרו עליו, תוכלו להקדיש לכך רק יום אחד. מה שישאיר לכם, שלושה עד ארבעה ימים בעיר, בהתאם. יש המון מה לעשות בסן פרנסיסקו. בילינו בה כל כך הרבה ימים, שאני פשוט מקשרת לכם כאן לתוצאות חיפוש פוסטים על סן פרנסיסקו 😉

ימים 19-22 מונטריי וכביש 1

לטעמי, מונטריי שווה ביקור של יומיים, כדי להספיק בנחת גם ביקור באקווריום, גם את שמורת פוינט לובוס ואולי גם סיור בכרמל, טיול רגלי בטיילת, שיט לוויתנים ועוד מטעמים מהעיירה החמודה הזאת. משם, המשיכו לנסיעה בכביש 1, עם עצירות בנקודות העניין שמתאימות לכם.

ביקורינו במונטריי גם הם רבים והנה גם קישור לנקודות עניין בכביש 1 ולסיכום הביקור שלנו בו.

יום 23 – לוס אנג'לס!

הגענו בחזרה לנקודת היציאה! למי שחיכה והתאפק בהתחלת הטיול, זה הזמן לקנח בדיסנילנד או ביוניברסל סטודיוס (או בשניהם). המהדרין שירצו להשלים את כל קו החוף יכולים להקדיש עוד יומיים לביקור בסן דייגו.