סן פרנסיסקו, קליפורניה

סן פרנסיסקו היא למעשה מחוז וגם עיר – ובתור עיר היא ה-12 בגודלה בארה"ב עם למעלה מ-800,000 תושבים על שטח של כ-120 קמ"ר (צפוף במונחים אמריקניים). העיר עצמה ממוקמת בצפון חצי האי והיא המרכז של איזור עירוני בלמעלה מארבעה מיליון איש ושל איזור המפרץ כולו שמכיל למעלה משבעה מיליון תושבים.

תחילתה של העיר במבצר ומיסיון שהקימו הספרדים באיזור בו נמצא גשר שער הזהב בשנת 1776, אבל גידולה הדרמטי היה עם הבהלה לזהב באמצע המאה ה-19, אז הפכה תוך שנה אחת (1848) לעיר הגדולה במערב במנותה 25,000 תושבים.

אירוע מרכזי נוסף בחיי העיר היה רעידת האדמה הגדולה של 1906 במהלכה נהרסו מבנים רבים וחלקים רחבים מהעיר נבנו מחדש.

עמוד זה כולל אטרקציות בסן פרנסיסקו עצמה. דף אחר מוקדש ל[[אטרקציות באיזור מפרץ סן פרנסיסקו]] כולל סן חוזה, אלמיידה, אוקלנד, ברקלי, מאונטיין ויו וסוסליטו.

אפשר גם להקליק כאן למפה עם כל הפרטים

אטרקציות בסן פרנסיסקו

תצפיות ואתרים

גשר שער הזהב

הסמל המובהק של העיר. אפשר לראות אותו מנקודות רבות וכמובן, להגיע עד אליו. מומלץ לחצות ברכב או ברגל (אפשר גם באופניים). החציה מצפון אל תוך העיר כרוכה בתשלום דמי אגרה.

תצפית מגבעות טווין פיקס

נסיעה של כ-20 דקות לעמדת תצפית מעניינת – מומלץ בזריחה. Twin Peaks.

רחוב לומברד

רחוב ארוך מאד בסן פרנסיסקו. החלק המעניין מבחינה תיירותית הוא קטע קצר ומפותל מאד על איזור ה-Russian Hill. נחשב לרחוב המפותל ביותר בעולם ומומלץ לעבור גם בנהיגה וגם ברגל!

 איזור צ'יינה טאון והמרכז המסחרי

צ'יינה טאון

הרובע הסיני של סן פרנסיסקו נחשב לאחד הגדולים בעולם. כדאי להגיע אחרי עשר בבוקר, כשהחנויות נפתחות והרחובות סואנים. הזדמנות טובה לשמוע וגם לקרוא סינית וכמובן, לאכול במסעדות הסיניות.

מוזיאון וולס פרגו בסן פרנסיסקו – Wells Fargo History Museum

וולס פרגו הוא בנק אמריקאי ידוע. יש לו שרשרת מוזיאונים קטנים ברחבי ארה"ב שמנציחים את מורשת החברה וחלקה בפיתוח המערב. בסן פרנסיסקו יש גם מוזיאון כזה שמתמקד בחלקה של וולס פרגו בהיסטוריה המקומית. ניתן לראות שם מרכבות מקוריות, זהב ועופרה, מכתבים מימי הבהלה לזהב ועוד. יש סיור אודיו שאפשר לקחת. הכניסה חינם. פתוח בימים שני-שישי 09:00-17:00

420 Montgomery Street
San Francisco, CA 94163

http://www.wellsfargohistory.com/museums/museums_sf.htm

מוזיאון הקרוניות ונסיעה בקרונית

הקרוניות, הן ה-Cable Cars הידועות של סן פרנסיסקו הומצאו לקראת סוף המאה ה-19 במטרה להקל על סבל הסוסים בעליות של העיר. הן פועלות על שילוב של מנוע וכבלים עליהם נוסעות הקרוניות. כיום יש שני קווים של קרוניות כבלים וכמה תריסרי קרוניות. הם מהווות אטרקציה תיירותית והתורים לנסיעה יכולים להיות ארוכים. מוזיאון הקרוניות סוקר את דרך פעולתן של הקרוניות ואת ההיסטוריה שלהן. ניתן לראות בו את המנועים הענקיים שמפעילים את הכבלים. הכניסה חינם.

המוזיאון פתוח כל יום – 10:00-17:00 אוקטובר-מרץ וב-10:00-18:00 בשאר חודשי השנה.

Cable Car Museum
1201 Mason Street
San Francisco, CA 94108

http://www.cablecarmuseum.org

יוניון סקוור ומארקט סטריט

דרומית לצ'יינה טאון נמצא לב הדאונטאון של סן פרנסיסקו. ב-Market Street ובכיכר יוניון Union Squareאפשר למצוא שלל חנויות של מותגים ידועים, כולל חנות אפל ענקית.

מזח 39, פישרמנס וורף, האמברקדרו

Pier 39' Fisherman's Wharf & Embarcadero

איזור הרציפים הצפון מזרחיים של העיר, בין הפישרמנ'ס וורף ("מעגן הדייג") לפייר 39 (מזח 39) בו מרוכזות הרבה אטרקציות, עד כדי כך שיש המכנים את המקום מלכודת תיירים. מזח 39 – Pier 39 – פותח על ידי יזם כמרכז מסחרי בסוף שנות ה- ויש בו חנויות מיוחדות, מסעדות ואטרקציות תיירותיות.

אחת האטרקציות המרכזיות היא ריכוז של אריות ים על המזח עצמו, במקום בו עגנו עד לפני כעשרים שנה יאכטות. לא ברור לחלוטין מה הביא את אריות הים, אבל התיירים הגיעו בעקבותיהם ובעלי היאכטות נדחקו החוצה. ריכוז אריות הים בפייר 39 משתנה מעת לעת, כשהשיא הוא בדרך כלל באביב והוא מגיע לכמה מאות (נמנו כבר למעלה מאלף בבת אחת).

האטרקציות לביקור באיזור כוללות –

אלקטרז

ראו פוסט לגבי ביקור באלקטרז.

הפארק הימי ההיסטורי

פארק היסטורי לאומי. מרכז המבקרים ממוקם ברחוב ג'פרסון פינת רחוב הייד – כמאתיים מטר מערבית לפישרמנס וורף ושם ניתן לקבל הדרכה מהריינג'רים. במקום תערוכה על ספנות וספינות שעוגנות במעגן. יש סיורים מודרכים על חלק מהספינות והדגמות.

שעות פתיחה – 09:30 עד 17:30 (בחורף עד 17:00) – מחיר כניסה $5 לאדם והכרטיס תקף לשבוע. חינם לבעלי מנוי שנתי של הפארקים הלאומיים (ניתן לרכוש במקום).

אתר הפארק – http://www.nps.gov/safr

הצוללת פמפניטו

ברציף 45 עוגנת הפמפניטו – צוללת אמריקנית מימי מלחמת העולם השנייה המשמשת מוזיאון ומקום הנצחה. בתקופת המלחמה היא שייטה באוקיינוס השקט והטביעה שש ספינות יפניות. הצוללת משוחזרת בהתאמה לשנת 1945 ובה תצוגות על ההיסטוריה ועל טכנולוגית הצוללות של התקופה.

www.maritime.org/pamphome.htm

מוזיאון השעווה של מאדאם טוסו

מלכודת תיירים לחובבי הז'אנר. מוזיאון שעווה עם דמויות משלל תחומים. לא קשור ספציפית לסן פרנסיסקו – מלבד המיקום, כמובן. הביקורות בטריפ אדוויזר לא מהללות והמבקרים ממליצים לא לתת לילדים לבקר בחלק שמוקדש לזוועות והפחדות.

http://www.waxmuseum.com

מוזיאון מכאניק

אוסף פרטי שכולל מאות מכונות משחק מכאניות עתיקות וגם מכונות ארקיידים חדשות יותר. הכניסה חינם ואפשר להתרשם מהמוצגים וגם להפעיל אותם באמצעות מטבעות של קוורטר. מיקום: ברציף 45 בקצה רחוב טיילור.

שני עד שישי – 10:00-19:00 סופ"ש וחגים 10:00-20:00. הכניסה חינם.

http://www.museemechanique.org

אקווריום המפרץ – Aquarium of the Bay

האקווריום של סן פרנסיסקו מציג את הצד התת-מימי של איזור המפרץ. מדובר באקווריום קטן יחסית שלא מתקרב לאלו שבמונטריי או בסיאטל. התצוגות כוללות אקווריום מדוזות, מנהרת כרישים, ליטוף כוכבי ים.
שעות פתיחה: בקיץ 09:00-20:00 בחורף שני-חמישי 10:00-18:00 / שישי-ראשון 10:00-19:00

טיפ: מקבלים הנחה של $2 על כרטיס אם מציגים כרטיסים שמראים שהגעתם בתחבורה ציבורית.

האקווריום ממוקם ליד פייר 39 בפינת האמברקדרו.

אקספלורטוריום

מוזיאון המדע של סן פרנסיסקו. הדגש בו הוא על מוצגים אינטראקטיביים שמדגימים חוקים פיזיקליים.

http://www.exploratorium.edu/

מאפיית בודין המפורסמת

מאפייה ידועה בה אפשר לעמוד מול חלון הראווה ולצפות באופים מכינים את הלחמים. הם לרוב מפסלים כיכרות בצורת חיות. בפנים יש שלל מאפים למכירה. מנת הדגל היא דווקא מרק שמוגש, כמובן, בתוך כיכר לחם גדולה ועגולה.
http://www.boudinbakery.com/

 

פארק גשר שער הזהב – Golden Gate Bridge

פארק עירוני גדול בצידה המערבי של סן פרנסיסקו. למרות השם הדומה, הוא נפרד מהאיזור הקרוי איזור נופש לאומי שער הזהב.

איזור הפארק הוקדש לרווחת הציבור בשנת 1870. השטח, שהיה אז אוסף דיונות חול, עבר פיתוח נרחב, וכיום מכיל פינות חמד מטופחות ואטרקציות שונות. הוא משווה לעיתים לסנטרל פארק בניו יורק. בפארק מספר גנים ואוספים בוטניים, אגמים ואצטדיוני ספורט. יש שאטל בתוך הפארק שעובר לאורך צידו הצפוני, ולו נקודות עצירה רבות. עלות הנסיעה בשאטל: $2 לאדם.

אתר הפארק הרשמי: http://sfrecpark.org/ggp.aspx

בפארק תוכלו למצוא את האתרים הבאים –

גן התה היפני של סן פרנסיסקו

גן יפני מיוחד שאפשר להתרשם בו מהעיצוב ולשתות תה יפני המוגש על ידי מארחות בלבוש מסורתי. הגן נמצא בחלקו הדרומי של הפארק. הגן ובית התה פתוחים בין השעות 09:00-18:00 בתקופת הקיץ ודמי הכניסה הם $7 למבוגר,  ו-$3-5 לילדים.

האקדמיה למדעים של קליפורניה

מכון מחקר ומוזיאון מרשים וכיפי ביותר. האקדמיה מתמקדת בשני נושאים: כיצד התפתחו החיים על פני כדור הארץ ולאן ימשיכו הלאה. המוזיאון כולו ממוקם מתחת לגבעות מדושאות בפארק גשר שער הזהב. בפנים יש אוסף ענק של בעלי חיים, אקווריומים, פלנטריום, יער גשם בן ארבע קומות, ושלל תצוגות מתקדמות. מומלץ בחום.

שעות פתיחה: שני-חמישי 09:30-17:00 ראשון 11:00-17:30
דמי כניסה (כולל כל האטרקציות וההופעות) – $24.95 למבוגר, $19.95 לגילאי 12-17 ו-$14.95 לגילאי 4-12
טיפ: הכניסה לפלנטריום ולסרט התלת מימד מוגבלת. כשמגיעים צריך לגשת ולקחת כרטיסים לפני שיגמרו.

http://www.calacademy.org/visit/

55 Music Concourse Drive
Golden Gate Park
San Francisco, CA 94118

מוזיאון דה-יונג לאמנות

פתוח מדי יום מלבד ימי שני.
http://deyoung.famsf.org/

איזור נופש לאומי שער הזהב

איזור בניהול רשות הפארקים הלאומיים, המשתרע מצפון ומדרום לגשר, ובו שלל מקומות לביקור. אל תתבלבלו בשם, זה איננו גן גשר שער הזהב. אם יש לכם זמן, מומלץ לבקר. האתרים באיזור (הגדול) הזה כוללים את הפרסידיו, מויר וודס והמרכז להצלת יונקי ים. תוכלו לקרוא עוד בפוסט שעוסק באיזור נופש לאומי שער הזהב.

עוד אטרקציות לילדים בסן פרנסיסקו

גן החיות של סן פרנסיסקו

גן החיות של סן פרנסיסקו ממוקם בצד הדרום-מערבי של העיר. אפשר להגיע ברכב או בתחבורה ציבורית.

http://www.sfzoo.org/

זיאום מוזיאון הילדים של סן פרנסיסקו

מוזיאון ילדים שמוקדש ליצירתיות ותקשורת. תחנות פעילות אינטרקטיביות שמאפשרות לילדים להתנסות ביצירה דיגיטלית, הפקת סרטים ומוזיקה. יש גם קרוסלה עתיקה (בתוספת תשלום). ממוקם במרכז העיר, במרחק הליכה ברגל מאיזור צ'יינה טאון.

http://www.zeum.org/

 

למי שמחפש, אלו הן רק חלק מהאטרקציות באיזור המפרץ. התמקדתי במה שמעניין אותנו, אבל יש עוד תחומים. דף מעולה שמרכז את האטרקציות באיזור המפרץ:
http://www.planetware.com/tourist-attractions-/california-san-francisco-bay-area-us-ca-sfs.htm

אם יש לכם עוד זמן, אפשר למצוא עוד דברים לעשות באיזור המפרץ, לא רחוק מסן פרנסיסקו העיר. קראו את הפוסט: אטרקציות באיזור מפרץ סן פרנסיסקו. אם אתם צריכים עזרה בלארגן ימי טיול ומסלולים, בדקו את הפוסט של סן פרנסיסקו בשלושה ימים.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. ירדן

    שלום ענת ,
    מתכננים טיול בר מצווה (עם עוד ילד בן 6)17 יום בסוף ספטמבר 20.
    – נחיתה בסולט לייק סיטי
    ביום השני גרנד טיטון וביום השלישי הגעה לילוסטון.
    בילוסטון תיכננו 4 לילות כך שביום ה7 אנחנו יוצאים ממנו- ומכאן אשמח לעזרה בתוכנית:
    מעונינת לבקר באנטילופ קניון, ברייס ,ציון, לאס וגאס (הובר) , גרנד קניון, יוסמיטי, לוס אנג'לס (דיסני ),
    כביש מס 1 ולסיים בסן פרנסיסקו.
    לחילופין שוקלת אולי לוותר הפעם על סן פרנסיסקו ולסיים בלוס אנגלס
    יש לך המלצות לחלוקת הימים ולמסלול?

    1. ענת

      הי ירדן, איזורים נפלאים לטיול. קחו בחשבון שיהיה כבר מאד קר בילוסטון אז תצטיידו בביגוד מתאים. מבחינת חלוקת ימים, אני לא רואה איך אפשר להכניס את כביש 1 וסן פרנסיסקו, זה בטוח. גם לא יוסמיטי וכנראה שגם לא לאס וגאס. הנה הצעה לחלוקת ימים –
      יום 7 נסיעה לסולט לייק סיטי
      יום 8 נסיעה לאיזור ברייס
      יום 9 ביקור בברייס ונסיעה ללינה בספרינגדייל
      יום 10 זאיון
      ימים 11-12 פייג' (אנטילופ ושיט בלייק פאואל)
      יום הגרנד קניון והמשך נסיעה לכיוון לוס אנג'לס (נניח לינה בקינגמן)
      יום 14 הגעה ללוס אנג'לס
      ימים 15-17 לוס אנג'לס

      אפשר לנסות לבנות מסלול שיכלול את וגאס, יוסמיטי וסן פרנסיסקו אבל זה בתנאי שמוותרים על חלק מהפארקים באיזור וגאס.

      אני מציעה לך להושיב את הרעיונות על טבלה מסודרת, כולל מרחקי נסיעה וזמני נסיעה כל יום (לא לשכוח להוסיף 20% למה שגוגל מציין כזמן הנסיעה). לזכור שהמסלול של וגאס-לוס אנג'לס-סן פרנסיסקו הוא מסלול של 21 יום בפני עצמו (בלי הפארקים שליד הוגאס – יותר כמו 30 יום יחד עם הפארקים), כך שגם ככה 17 יום לא מספיקים בשבילו. ברגע שהוספתם את ילוסטון למשוואה, חייבים להוריד בדרמטיות מדברים אחרים (או להאריך את הטיול). בהצלחה!

  2. חגית

    ענת שלום,
    בלוג מצויין – נעזרתי בו רבות. אז תודה רבה על ההשקעה.
    אנחנו נוסעים עם 3 בני נוער. רציתי לשאול לגבי פארק שער הזהב – האם ניתן להגיע עם רכב? יש חניון או מקומות חנייה באיזור? (או בתוך הפארק?).

    1. ענת

      הי חגית,
      יש מקומות חניה סביב הפארק (עם מדחן) ואפשר גם למצוא חניונים. אפשר אפילו להכנס עם הרכב – תלוי לאן. אם תחפשו בגוגל מפס, הוא יראה לכם כמה קרוב אפשר להתקרב לנקודה שתרצו. ממליצה בחום על ה-Academy of Sciences בפארק. הייתי בודקת באתר שלהם איפה אפשר לחנות, מגיעה, חונה לכל היום ומשלבת ביקור אצלם יחד עם עוד נקודות בפארק. תהנו!

  3. עידן

    היי ענת,
    רציתי להודות לך על ההשקעה והפוסטים המפורטים שבהחלט עזרו לי למצוא כיוון לטיול!
    יצא כך והטיסה שסגרנו היא איפשהו באמצע בין טיול קצר לארוך במערב ארה"ב ולכן רצינו להתייעץ לגבי איפה "לבזבז" את הימים הנותרים.
    אנחנו זוג צעיר, נוסעים ללא ילדים. טסים הלוך לסן פרנסיקו ב20.9 וחזור מניו יורק ב20.10.
    השלד המקורי היה 3 ימים בסן פרנסיסקו, 3 ביוסמיטי, 3 בכביש אחד (מונטריי, כרמל..), 4 בלוס אנג'לס (כולל פארקים), 3 בסן דייגו (כולל sea world), לאס וגאס- יומיים בעיר ועוד 3 ימים בפארקים (ציון, גראנד קניון, ברייס), טיסה לניו יורק ובילוי יתרת הימים שם (שזה 9 ימים)… חשבנו שזה אולי יותר מדי בעבור ניו יורק ואולי כדאי לנצל עוד כיומיים במערב.
    אנחנו כבר שבועיים נקרעים בשאלה איפה להכניס את היומיים הנותרים- אם זה בנאפה או להוסיף בעיר מסויימת או לתגבר פארק מסויים.
    נשמח מאוד להמלצה שלך בנושא !

    1. ענת

      הי עידן,
      קודם כל, מציעה לכם לשים את התכנית על טבלה מסודרת כולל מרחקי וזמני נסיעות. יש לכם שם ימים שרשומים כימים במקום מסוים, אבל יקח לכם כמעט יום שלם במעבר בין הנקודות. אני חושבת שתגלו שאם אתם רוצים גם לבלות בכל מקום, אתם צריכים להקצות יותר ימים במערב גם ככה. בנוסף, סיבוב הפארקים סביב וגאס כולל לרוב גם את פייג' ואורך 5 ימים ולא שלושה. מציעה לכם לבדוק גם את תכנית הטיול לדרום-מערב שנמצאת כאן ולהשוות. בהצלחה!

  4. מתנה

    שלום ענת
    ראשית ענת,אני מוקסמת מכמות הידע שאת חולקת ברצון ובאדיבות למען המטיילים.
    אנו זוג פנסיונרים הרפתקנים במידה טסים בפעם הראשונה למערב ארה"ב.
    נוחתים בסן פרנסיסקו ב15 במאי
    ממריאים חזרה ארצה ב15 ביוני מלאס וגאס
    רוצים לכלול חוץ מהערים הנ"ל ולוס אנגלס וסאן דייגו גם את יוסמיטי, זאיון פארק ,ברייס וגראנד קניון. כמה זמן לדעתך צריך לכל אחד מהפארקים ?
    תודה

    1. ענת

      הי מתנה (שם מיוחד!) אני שמחה שאת נהנית מהבלוג. חודש בעונה הזו, זה מושלם למסלול שלכם. הנה המסלול השלם לדרום-מערב, כולל חלוקת הימים הפנימית. יש שם הסברים ופירוט לגבי כמה זמן כדאי בכל פארק. בהצלחה!

התגובות נעולות.