דיסנילנד, קליפורניה

פארק דיסנילנד באנהיים שליד לוס אנג'לס הוא הפארק הראשון והמקורי ברשת דיסנילנד העולמית. הוא גם היחיד מבין הפארקים שנבנה תחת פיקוחו האישי של וולט דיסני, שיזם את הקמת הפארק.

בשנות ה-90 של המאה ה-20 עברה אימפריית דיסנילנד הקליפורנית שינוי. בתי מלון יחודיים לדיסני נבנו וכן הרחבה נוספת לפארק שנפתחה בתחילת שנות ה-2000 כקליפורניה אדוונצ'ר פארק. מאז נקרא המכלול כולו דיסנילנד ריזורט ואילו הפארק המקורי נקרא פארק דיסנילנד.

פארק דיסנילנד פופולרי מאד. הוא מחזיק בשיא המבקרים העולמי מבין כל פארקי השעשועים בעולם – למעלה מ-600 מיליון. בשנת 2009 לבדה ביקרו בו כ-16 מיליון מבקרים. בהתאם לכך, ההמלצה הכללית היא לבקר בימים שאינם חופשות בית ספר. יחד עם זאת, מניסיוני האישי, הפארק מתפקד היטב גם בימים עמוסים. שעות הפתיחה ארוכות יותר בימים אלו, הצוות "מתקתק" את התורים ואם יודעים להשתמש בפאסט פאס, ובאופן כללי להתרחק מהאטרקציות הפופולריות יותר בשעות אמצע היום, אפשר בהחלט לבלות בפארק מבלי להתקע בתורים.

רשימת המתקנים בפארק דיסנילנד.

מחירי הכניסה לדיסנילנד

אין ספק שמדובר באטרקציה יקרה יחסית, במיוחד כשמדובר במשפחה עם כמה ילדים. מחירי הכניסה משתנים מדי שנה, לכן יש לבדוק באתר הפארק. קיימות אפשרויות שונות לקומבינציות המקנות הנחה, עם כרטיסים התקפים לשני הפארקים (דיסנילנד עצמו וקליפורניה אדוונצ'ר פארק), ליום, יומיים, או אף יותר. בנוסף, חבילת Southern California CityPass, כוללת גם היא כניסה לדיסנילנד למשך 3 ימים. כדאיות הרכישה של כל אחת מהחבילות תלויה כמובן בתכנון הטיול. לרוב, אם לא מנצלים את כל מה שהכרטיס המשולב מציע, ההנחה איננה כדאית.

למחירי הכרטיסים והחבילות השונות:

http://disneyland.disney.go.com/tickets/

הדרך הטובה ביותר למקסם את התמורה היא בהכנה טובה. מי שמכיר את הפארק והמתקנים השונים, מה מתאים לאיזה גיל ולמי במשפחה, אילו הם המתקנים העמוסים יותר, איפה לקחת פאסט פאס, מתי ההופעות וכו', יכול לתכנן ביקור נעים, נינוח, עם פחות המתנה בתורים.

איך לקצר את זמן ההמתנה בתורים בדיסנילנד

ראשית, התורים בדיסנילנד מאיימים פחות מהתור הטיפוסי בישראל. האווירה בפארק נעימה, העובדים אדיבים ויעילים והקהל לרוב גם הוא אדיב ושומר סדר. יחד עם זאת, לעמוד בתור חצי שעה כדי לעלות למתקן זו וודאי לא הדרך בה תרצו להעביר את היום בפארק.

כדאי להכיר שלוש דרכים לגיטימיות ו"כשרות" לחסוך בזמן תורים:

פאסט פאס FastPass – במתקנים הפופולריים והעמוסים יותר בפארק יש שירות פאסטפאס. השימוש בו פשוט וקל – ניגשים לעמדה המשולטת בבירור ועליה כתוב המועד הקרוב לעלייה למתקן באמצעות כרטיס פאסטפאס. מכניסים למכונה את כרטיס הכניסה לפארק (צריך להגיע עם הכרטיסים של כל מי שמתכנן לעלות למתקן) ומקבלים כרטיס פאסטפאס לאותו מתקן לשעה הנקובה. כשמגיעה השעה, מגיעים למתקן, אבל במקום לעמוד בתור הרגיל לכרטיסים, עומדים בתור מיוחד וקצר יותר למחזירי הפאסטפאס לאותה השעה.

בייבי סוופ Baby Swap או Child Swap – אפשרות להורים "לשמור תור" בזמן שהורה אחד עולה על המתקן. האפשרות הזו קיימת במתקנים בהם יש הגבלת גובה מינימלית, כך שלא כל המשפחה יכולה לעלות על המתקן. ניגשים לאחד מעובדי דיסני באותו מתקן ומבקשים Baby Swap – שני ההורים והתינוק צריכים לגשת. העובד יתן לכם פתק מיוחד ויסביר היכן צריך ההורה עם התינוק להגיע כדי לעלות על המתקן. הרעיון כאן הוא ששני ההורים יוכלו להנות מהמתקן – אבל אם אין לכם כוונה לעלות כמבוגר למתקן (בלי הילד), הסידור הזה לא רלבנטי לכם.

נוסע יחיד – Single Rider – בחלק מהמתקנים יש תור נפרד למי שעולה לבדו למתקן ויכול להשלים קרוניות של קבוצות אחרות. למשל, אם יש קרוניות לחמישה, ורוב מי שעולים הם משפחות של שלוש או ארבע נפשות שלא רוצות להתפצל, נשאר מקום או שניים בכל קרון. את אלו ממלאים בדיסנילנד במי שעומד בתור נפרד (ומהיר יותר) בתור single rider.

רשימת המתקנים בפארק דיסנילנד.