פארק לאומי יוסמיטי, קליפורניה

יוסמיטי הוא מהפארקים המרשימים והפופולריים ביותר בארה"ב, המשתרע על קצת למעלה משלושת אלפים קמ"ר בקליפורניה. הפארק ידוע בצוקים המרשימים והמפלים הנופלים מהם, בעיקר אלו המרוכזים בעמק יוסמיטי, וכן במספר איזורים בהם מרוכזים עצי סקויה, שהגדול והידוע בהם הוא מריפוסה גרוב .

יש הרבה מידע הנוגע לדרכי ההגעה ליוסמיטי ובפרט על מועדי סגירה ופתיחה של חלק מהכבישים, לכן הקדשתי לנושא פוסט מיוחד: דרכי הגישה ליוסמיטי. הכנתי גם דף שמסכם את אפשרויות הלינה לביקור ביוסמיטי.

מתי לבקר ביוסמיטי? ניתן לבקר ביוסמיטי לכל אורך השנה, אך איזורים מסויימים – מעבר טיוגה וגליישר פוינט סגורים בעונת החורף ונפתחים באביב (תאריך הפתיחה משתנה משנה לשנה, בהתאם לפינוי השלגים). באביב המפלים נמצאים בשיא זרימתם, ואילו בסוף הקיץ מפלי יוסמיטי עצמם כבר יבשים, וגם חלק מהאגמים העונתיים מתייבשים.

לצורך תכנון טיול ביוסמיטי, הפארק מחולק למספר איזורי תיור, כשהראשי בהם הוא עמק יוסמיטי. רוב המבקרים בפארק מגיעים ליום או יומיים ומבקרים רק בעמק, אולם יש הרבה מה לראות ולעשות גם באיזורים האחרים. אנסה לסכם את הפעילויות והמסלולים הרלבנטיים לנו (משפחה מטיילת) בכל איזור.

עמק יוסמיטי Yosemite Valley

יוסמיטי וואלי – Yosemite Valley – הוא החלק המפורסם והמתוייר ביותר בפארק. סימני ההיכר שלו – מפלי יוסמיטי העצומים, סלע אל קפיטן והכיפה Half Dome, מככבים בתמונות המבקרים ביוסמיטי.

העמק הוא לב הפארק ויש בו שלל נקודות תצפית, מסלולי הליכה קצרים וארוכים, מרכזי מבקרים ופעילויות בהדרכת ריינג'רים.

האטרקציות הראשיות בעמק יוסמיטי הן –

מפלי יוסמיטי -המפלים העצומים מעוררים את העמק לחיים באביב. ניתן לסייר עד בסיס המפלים או להגיע, במסלול קשה, עד לראשם.

האף דום – Half Dome אולי הסלע המזוהה ביותר עם יוסמיטי, שניתן לראותו מנקודות רבות בעמק.

אל קפיטאן -גוש גרניט עצום בגובה של למעלה מקילומטר עליו ניתן לראות מטפסים רבים בחודשי הקיץ.

איזור האפי איילס – Happy Isles – איזור של איים קטנים בנהר המרסד, בחלקו המזרחי של העמק.

טאנל ויו – Tunnel View – התצפית הראשונה על העמק למרבית המבקרים, המגיעים דרך כביש 41 אל העמק. מנקודה זו ניתן לראות את העמק בצורה מרשימה.

מרכזי מבקרים ושירותים שונים בעמק יוסמיטי

בעמק יש מספר מקומות לינה מרכזיים (פירוט בעמוד לינה ביוסמיטי) ושלל שירותים למבקרים סביבם. יש מספר חנויות, שני סניפי דואר, חנויות שונות בהן ניתן גם לקנות ולשכור ציוד קמפינג ושלל מסעדות וקפיטריות.

במרכז המבקרים המרכזי, שמצוי במרכז העמק, ליד מגרש החניה הראשי, ניתן ללמוד עוד על יוסמיטי ואף לצפות בסרט  המוקרן מדי חצי שעה. בסמוך לשם ממוקם מוזיאון יוסמיטי המציג תערוכות הקשורות בהיסטוריה של העמק, בפרט זו האנושית וכן גלריית אמנות.

למי שמתכנן לצאת אל האיזורים הפראיים יותר בפארק, יש במקום גם wilderness center ובו ניתן להשיג מידע, אישורים רלבנטיים וכן לקנות או לשכור ציוד מתאים כמו מיכלי דובים.

באיזור האפי איילס יש מרכז מבקרים נוסף שמיועד בעיקר למשפחות וילדים, בו תצוגות בנושאי טבע.

מסעדות, קפיטריות וכד' ניתן למצוא ליד מרכז המבקרים ביוסמיטי ווילאג'. מסעדות יש גם בשני בתי המלון של העמק – האהוואני ויוסמיטי לודג'. ריכוז גדול של קפיטריות, פיצריה ובופה, ניתן למצוא באיזור קארי ווילג'.

הנסיעה בעמק יוסמיטי

ניתן להתנייד בעמק ברכב פרטי, אולם בקיץ התנועה רבה, הכבישים עמוסים לעייפה ומגרשי החנייה מלאים עד תום. בעמק פועל שירות שאטלים שמומלץ להשתמש בו. השאטלים מתחילים ומסיימים במגרש החנייה הגדול במרכז העמק ועוצרים בכעשרים נקודות שונות בין יוסמיטי לודג' במערב למרכז המבקרים של האפי איילס במזרח.

בעונה, יוצא מיוסמיטי לודג' סיור מודרך בן שעתיים באוטובוס פתוח, שעובר ב-26 המייל של העמק בלווית הסברים של אחד הריינג'רים של הפארק. הסיור יוצא מספר פעמים ביום (בכפוף למזג האוויר), וצריך להרשם אליו באחד ממרכזי המבקרים או בטלפון מס' 209/372-4386.

ניתן לשכור גם לשכור אופניים לסיור עצמאי בעמק וכן לצאת לסיור רכוב על גבי פרדות.

גליישר פוינט Glacier Point

גליישר פוינט Glacier Point הוא איזור המשקיף על העמק מצידו הדרומי. המקום מתייחד בנוף המדהים הנשקף ממנו, הכולל את האף דום, העמק, והאיזורים הגבוהים של יוסמיטי. באיזור יש מסלול הליכה סלול ונגיש לנקודת התצפית. במקום יש גם קיוסק וחנות מתנות קטנה.

בגליישר פוינט יש פעילויות יומיות בהנחיית ריינג'רים, כולל הרצאה בזמן השקיעה וסיור צפיה בכוכבים.

דרך גליישר פוינט סגורה בחורף ונפתחת לרוב במהלך מאי, בהתאם לקצב פינוי השלגים.

מריפוסה גרוב ואיזור וויוונה Mariposa Grove & Wawona

מריפוסה גרוב ואיזור וויווונה הסמוך אליו – Mariposa Grove & Wanona  – מושכים גם הם רבים מהמבקרים ביוסמיטי, בעיקר בזכות חורשת עצי הסקויה, הגרוב, שבמריפוסה. מריפוסה גרוב נמצאת ליד הכניסה הדרומית של הפארק (כביש 41) – כשעה ורבע נסיעה מעמק יוסמיטי.

מריפוסה גרוב

  • שימו לב – חורשת מריפוזה סגורה למבקרים עד לסתו 2017. אם בכל זאת אתם רוצים לראות את העצים הענקיים, הכנתי עבורכם פוסט: איפה אפשר לראות עצי סקויה.

ביוסמיטי מספר חורשות עצי סקויה, כשמריפוסה גרוב היא הגדולה שבהן ובה כ-500 עצים בוגרים כשהידוע בהם הוא העץ המכונה "הגריזלי הענק".

אי אפשר להכנס לאיזור עם רכב מעבר למגרש החניה (לרכבים ארוכים וקראוונים מאורך 25 פיט ויותר אסורה הכניסה לדרך מריפוסה עצמה).  הסיור במריפוסה גרוב הוא רגלי או באמצעות סיור קרוניות – Big Trees Tram Tour. הסיור הרכוב יוצא מחנות המזכרות במריפוסה, אורך כשעה ורבע וההשתתפות כרוכה בתשלום: $25.5 למבוגר ו-$18 לילד.

במריפוסה יש גם מוזיאון קטן לנושאי הסקויה, וכן סיורי ריינג'ר בחורשה.

וויוונה – Wawona

איזור וויוונה סמוך לאיזור מריפוסה גרוב. מדובר באיזור היסטורי מבחינת התפתחות הפארק ובו מספר מבנים משומרים ומרכז מבקרים. במרכז המבקרים יש גם גלרית אומנות.

במרכז ההיסטורי במקום  יש תצוגה ומרכז מבקרים העוסק בהיסטוריה של יוסמיטי, וכן שחזור היסטורי הנערך בימים מסויימים (פרטים בעלוני הפארק העונתיים). במקום ניתן לערוך סיורים בעגלה – הסיורים אורכים 10 דקות ועולים $3-4 לאדם. עוד באיזור ווינונה שלל פעילויות עונתיות בהדרכת ריינג'רים, כולל תצפית כוכבים בלילה.

מעבר טיוגה ואיזור טולום מדוז Tioga Road and Tuolumne Meadows

מעבר טיוגה – Tioga Pass  – הוא הכינוי למעבר בהרי הסיירה נבאדה החוצה את יוסמיטי ממזרח למערב. למעשה, מדובר בכניסה, או היציאה המזרחית של הפארק דרך כביש 120. ייחודה של הדרך בנופים הנשקפים ממנה, ויש לא מעט נקודות עצירה לתצפית.

מעבר טיוגה הוא אחד המקומות הגבוהים באיזור והכביש חסום לתנועה בחורף. הוא הנקודה האחרונה בפארק להפתח באביב והעיתוי משתנה בהתאם לקצב פינוי השלג. זמני הפתיחה והסגירה ההיסטוריים מתועדים כאן –

http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

דרך טיוגה עוברת דרך איזור טולום מדוז – Toulumne Meadows – בו ניתן לטייל באיזורים הגבוהים של יוסמיטי, באיזור בו עובר נהר טולום. במקום פועל בקיץ מרכז מבקרים המציע פעילויות בהדרכת ריינג'רים (לרוב לא לפני סוף יוני). במקום יש גם לודג'ים, מסעדות, חנויות ותחנות דלק.

איזור זה הוא נקודת ההתחלה לשבילי טיול רבים והוא מושך מבקרים שמבקשים להתרחק מהצפיפות של העמק בחודשי הקיץ. עוברים בו שני שבילים ארוכים ידועים – שביל הפסיפיק קרסט ושביל ג'ון מויר.

הכנתי דף שמסכם את אפשרויות הלינה לביקור ביוסמיטי וכן פוסט לגבי מסלולי הליכה ביוסמיטי.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. גפן

    הי ענת, תודה על בלוג מצויין!
    אנחנו משפחה עם 3 ילדים (4, 12, 14)' מגיעים לקליפורניה לטיול בת מצווה ב29.09 – 17.10
    נוחתים בסן פרנסיסקו וחוזרים מלוס אנג'לס – חומוס קלאסי נראה לי (:
    3 ימים ראשונים בסן פרנסיסקו ומשם ליוסמיטי ואלי ל2 לילות, נחזור דרך גילרוי לסנטה קרוז לאורך כביש 1 עד סן דייגו עם העצירות והפארקים שהמלצת עליהן וחזרה ללילה בלוס אנג'לס, התארגנות והביתה.
    נשמח לייעוצך בעונה הזו לגבי התחנות\המסלולים ביוסמיטי והלינה בתוך הפארק בהתאם, שכן אנחנו מבינים שהמפלים והאגמים יהיו ריקים ופחות מרשימים.
    מתלבטים לגבי ההגעה לסקויה&קינגס קניון – האם כדאי להסתפק בלהגיע למריפוסה גרוב, grizzly giant, glacier point, yosemite falls, mirror lake, half dome, ומשם להמשיך ביום השלישי לממות' לייק או שמאוחר מידי וכבר קר (לישראלים) וכדאי לבחור אגמים אחרים מרשימים יותר?

    תודה רבה!

    1. ענת

      הי גפן,
      ראשית, המלצה כללית – להושיב את התכנית על טבלה, כולל זמני נסיעה כל יום. לחשוב במונחים של ימים ולא של לילות. תבדקו טוב טוב שאתם לא מנסים לדחוס את המסלול איפה שלא כדאי – הוא מיועד ל-21 יום ולא ל-18 יום.
      לגבי יוסמיטי, חלק מהמקומות שציינת הם פשוט תצפית בעמק, על העמק. מירור לייק צפוי להיות יבש, אז אפשר לוותר. המפלים יהיו כנראה יבשים, אבל הצוקים עדיין מרשימים. מעבר לזה, זה עניין של הרצון שלכם לעשות טיולים ברגל. לא קר מדי, לדעתי. כן יהיה קריר בבוקר ובערב וכמובן, קצת מזל עם מזג האוויר זה תמיד דבר רצוי 😉 בקיצור, אם יש לכם אפשרות להגיע ליוסמיטי במאי, עדיף. אם לא, וזו ההזדמנות היחידה לראות את הפארק בשנים הקרובות, אל תפספסו. הוא מרהיב כל השנה.

  2. עידו

    היי ענת, תודה רבה על הידע הרב שחלקת איתנו בבלוג הנהדר הזה!
    בת זוגתי ואני נוחתים בסן פרנסיסקו ב-21 ומתכננים להישאר במערב ארה"ב עד ה-9 באוקטובר(יש לנו טיסה מפיניקס לניו יורק). התכנון בגדול הוא פארק יוסמיטי כ-3-4 ימים, לאחר מכן נרד לכיוון פארק ציון, אנטילופ וגראנד קניון כאשר באיזור הגרנד קניון אנחנו מתכננים להיות כ4 ימים. האם 18 יום יספיקו לדעתך? אם לא מה לדעתך להוריד? אם כן האם כדאי להוסיף עוד משהו?. כעת, לגבי פארק יוסמיטי, הבנתי שהמפלים יבשים ולכן אין מה כל כך לראות אותם.. אנחנו בעניין של ללון בקמפינג(נביא אוהל מהבית ונקנה את הציוד הדרוש ב- REI) האם מספיק למצוא מקום לינה אחד באיזור ה-valley? או שיש מקום אחר שעדיף? נשמח לעצתך בנושא. בנוסף, לגבי הטיול בכללי, נשמח לעצה שלך ואיך שאת היית מחלקת את הזמנים בין הפארקים. תודה רבה!

    1. ענת

      הי עידו,
      כן, זה נשמע לי סדר גודל אפשרי מבחינת הזמנים. צריך להושיב את זה על ימים כדי לוודא. בגרנד קניון אני מניחה שאתם מתכננים טרק לתחתית ובחזרה, או רפטינג? אחרת אין מה לעשות שם ארבעה ימים. יוסמיטי תמיד יפה, גם כשאין זרימה במפלים. עדיין מדובר בצוקים מדהימים בעמק. נקודת לינה אחת בעמק אמורה להספיק בהחלט. לגבי חלוקת הזמנים בין הפארקים, זה כאמור תלוי במה אתם רוצים לעשות בכל מקום. הגרנד קניון יכול להיות גם ביקור של שלוש שעות. בזאיון וברייס יש יותר מסלולים לעשות, למשל. אלא אם כן התכוונת "באיזור הגרנד קניון" לכל המקומות של זאיון ופייג'? כי אז זה משהו אחר לגמרי. בכל מקרה, אתם חייבים להושיב את זה על ימים, ולהכנס לפירוט כדי לראות מה מתאים לכם. בהצלחה!

  3. מיכל

    היי ענת,
    תודה על הבלוג הנהדר.
    אנחנו משפחה זוג + שני ילדים (11, 13), מגיעים לסן פרנסיסקו לאחר ששה ימים בניו יורק, ועשרה ימים טיול שלכת בצפון מזרח ארה"ב.
    נוחתים 10/10 בערב בסן פרנסיסקו.
    חושבת להיות יום אחד (11/10) (כן, מודעת להפסד..) בעיר.
    למחרת ב 12/10 חושבת לצאת לכיוון מונטריי ולישון שם לילה.
    ב 13/10 לבלות באזור מונטריי יום נוסף ולישון שם (במונטריי) או להתקדם לאזור ביג סור, לישון שם..
    ב 14/10 להמשיך למורו ביי, לטייל בדרך, לישון במורו ביי.
    ב 15/10 לנסוע ממורו ביי לכיוון סוקויה פארק (וקינגס) לראות את גנרל שרמן וידידיו. האם נכון יהיה לחפש לינה ב "three rivers"? או שיש לך המלצה על לינה בתוך הפארק?
    ב 16/10 לטייל בסוקוייה, לישון שוב באותו המקום.
    ב 17/10 לנסוע ליוסמיטי, כרגע לא מצליחה למצוא שום מקום לינה בעמק! הכל מלא. האם הגיוני? מחפשים מלון/מוטל/ ביקתה.. היכן כדאי להתמקם? מה לגבי אל פורטל? נראה כמו ממש הכניסה לפארק. או אוקהארסט? שהיא רחוקה הרבה יותר מהעמק.
    18/10 – יוסמיטי – המלצה למסלול? – לינה באותו המקום
    19/10 – יוסמיטי – לינה באותו המקום
    הסתבכתי עם יוסמיטי, אנחנו מאוד מצפים לפארק, אבל הקריאה קצת הוציאה לי א האויר, בפרט הדיבור על השריפות, העשן, העדר הזרימה במפלים, והקושי למצוא מקום לינה או מוקד נכון לצאת ממנו ל"כוכב"… אשמח לעצתך.
    20/10 – יציאה חזרה לסן פרנסיסקו, לילה נוסף בעיר
    21/10 – טיסה מסן פרנסיסקו לאורלנדו…

    תודה רבה!
    מיכל

    1. ענת

      הי מיכל,
      בסך הכל המסלול נראה לי בסדר אבל קצת עמוס, גם כביש 1, גם שני פארקים לאומיים וגם סן פרנסיסקו ומונטריי בתשעה ימים, זה די הרבה. בפרט עם ילדים, אחרי טיול ארוך במזרח, עם ג'ט לג ולפני פלורידה… אני מניחה שהטיסות כבר סגורות, כי אישית אני הייתי מעדיפה להמנע מהקפיצה למערב בשביל פרק זמן קצר כל כך שהופך לדחוס כל כך. אם הטיסות סגורות, במקומכם הייתי שוקלת להוריד את כביש 1 עד מורו ביי, להסתפק במונטריי + יוסמיטי או סקויה אנד קינגס ולהרחיב בסן פרנסיסקו במה שנשאר. אבל לשיקולכם, רק אתם מכירים את הקצב שלכם כמשפחה.
      גם סקויה אנד קינגס יהיה יחסית יבש בעונה הזאת. אבל הסקויות כמובן עומדות באיתנן. עם קצת מזל, באוקטובר כבר יהיו קצת גשמים ולא יהיה עשן, אבל קשה לדעת מראש וכדאי לשמור על גמישות. ביוסמיטי באמת עדיף להזמין לינה חצי שנה מראש. אפשר לישון מחוץ לפארק, אבל זה אומר תוספת זמן נהיגה של ארבעים דקות עד שעה פלוס, בכל כיוון. תמיד עדיף ללון בתוך הפארקים, אבל אם אין מקום, אוקהרסט ות'רי ריברז בהתאמה, הן בהחלט אפשרות.

  4. ערן אלקין

    הי ענת,
    שאפו ענק על הבלוג, עוזר בטירוף! תודה.

    אנחנו 5, זוג הורים ושלושה ילדים (12, 15, 17).
    אנחנו בעיצומו של בניית מסלול בדרום מערב ארה״ב של שלושה שבועות בתחילת אוקטובר (חגים).
    אשמח להמלצתך לתיכנון נכון יותר באיזור יוסמיטי פארק.
    1. כמה ימים מלאים (עם/בלי לינה) לדעתך צריך באיזור הפארק? אנחנו לא מחפשים טרקים ארוכים במיוחד (אקסטרים) אלא כנראה כמו כל משפחה ממוצעת: טיולים. תצפיות, הליכות שפויות, מפלים….
    2. לא כל כך הצלחתי להבין את עיניין הביקור בעצי הסקוייה. הבנתי שיש את איזור Mariposa Grove עם עצי הסקוייה ויש את Sequoia National Park שהוא איזור דרומי יותר. את יכולה לעשות לי סדר בבלאגן עם המלצה אם כדי להיות בשניהם? לינה באיזור אחד או שניהם? כמה ימים?
    3. מבחינת המסלול הכללי, האם כדי להסתובב עם כיוון השעון (סן פרנסיסקו נחיתה, פארקים, לאס וגאס, לוס אנג׳לס,מונטריי וחזרה לסן פרנסיסקו) או נגד כיוון השעון (להגיע לפארקים מלאס וגאס ואז חזרה לסן פרנסיסקו) ?

    תודה רבה מראש
    ומלוג משובח כבר אמרתי?!
    ערן

    1. ענת

      הי ערן,
      אני שמחה שהבלוג עוזר!
      1. יומיים מלאים באיזור העמק כנראה יספיקו לכם (כולל גליישר פוינט). לזה תוסיפו חצי יום לטיוגה פאס וחצי יום למריפוזה גרוב ואתם מסודרים.
      2. הבנת נכון 🙂 אם אתם רק ביוסמיטי, לכו לראות את הסקויות במריפוסה גרוב. אם אתם רוצים – ממש לא חובה – אפשר להוסיף ביקור בפארק סקויה אנד קינגס. תוכל לקרוא עוד לגביו כאן. צריך יומיים-שלושה בשביל זה ולרוב האנשים אין את הזמן הזה בטיול. הוא פארק לאומי מקסים בפני עצמו וגם בו יש במקרה סקויות.
      3. לדעתי, לא משנה. יש מי שטוענים שכדאי את כביש 1 לעשות מצפון לדרום, כך שהעצירות לתצפיות הן מצד ימין של הרכב. לעניות דעתי, זה חסר משמעות היות ואין בעיה לחצות את הכביש בנקודות האלו.
      תהנו!

      1. ערן

        תודה רבה על התגובה המהירה,
        עוד הבהרה אחת בבקשה:
        אנחנו מתוכננים להגיע ללאס וגאס אחרי איזור הפארקים. יש לנו יומיים לינה ביוסמיטי ב curry village.
        לגבי ההמשך אנחנו בהתלבטות בין שתי אופציות:
        * איזור tioga pass והמשך ללאס וגאס מהאיזור המזרחי.
        * סקוייה אנד קינגס קניון למשך יומיים ואז להמשיך ללאס וגאס מהכביש המערבי.

        1. אני מניח שנצטרך לוותר על אופציה אחת, אני צודק? או אפשר לשלב את הכל ביחד (tioga pass and kings canyon)?
        2. אם אכן צריך לוותר על אופציה אחת (כדי לא להיות במרתון), איזה אופציה מועדפת מבחינתך?

        תודה שוב
        ערן

      2. ענת

        הי ערן,
        אכן תצטרכו לבחור באחת מהדרכים. שתיהן נחמדות והבחירה היא שלכם. אנסה לעזור בתיאור קצר של כל אחת –
        1. הנתיב המזרחי לרכס הסיירה נבאדה (יציאה דרך טיוגה פאס) – דרך עם נוף מדברי מצד אחד והרכס מצד שני. עיירות קטנות לאורך הדרך. אפשר לשלב את דת' ואלי בקלות (לא זוכרת מתי הטיול שלכם – עדיף לא להכנס לדת' ואלי ביולי-אוגוסט). אם יוצאים מיוסמיטי בערב ולנים ב-Lee Vining או Mammoth Lakes אז הנסיעה משם לוגאס, כולל הביקור בדת' ואלי זה עניין של יום (ותגיעו לא מאוחר מדי בלילה).
        2. הנתיב המערבי, עובר ברובו דרך העמק של קליפורניה. איזורים מיושבים בצפיפות ביחס לנתיב השני ועם הרבה חקלאות בדרך. פחות נופי. הביקור בסקויה אנד קינגס יהיה כנראה מוגבל לביקור בחלק של סקויה (בלי קינגס קניון). בהנחה שתרצו לעצור ולראות את הסקויות ולטייל קצת . אכן, יחד עם הביקור הזה, מדובר בסדר גודל של יומיים.
        כאמור, אין כאן אופציה גרועה, שתיהן נחמדות. אל תשכחו להתחשב במזג האוויר ותנאי השריפות בזמן הטיול עצמו. בהצלחה!

  5. אלון

    היי ענת,
    אני וחבר מגיעים לקליפורניה (נוחתים בלוס אנג'לס) בתחילת אוקטובר ל-17 ימים (1.10.19-18.10.19) כשהתכנון הוא להגיע ליוסמיטי (בסביבות 11.10-13.10) אחרי לוס אנג'לס, כביש 1 וסן פרנסיסקו (כשאנחנו רוצים יומיים לבקר בלאס וגאס).
    האם זה יהיה כדאי להגיע לשם מבחינת מזג אוויר (אם לא מתחילים גשמים, כבישים סגורים וכדומה) או שכדאי אולי בעונה הזאת באוקטובר להעביר את הימים של יוסמיטי לטיולים מסביב ללאס וגאס (גרנד קניון וכדומה) ?
    בתודה מראש,
    אלון.

    1. ענת

      אלון,
      לא הבנתי לגמרי את התכנית. נשמע לי קצת צפוף ב-17 יום. תושיבו את זה על טבלה ותשוו למסלול הטיול הקלאסי לדרום-מערב שכולל את היעדים שלכם. מבחינת מזג האוויר, זו עונת מעבר, אז תעקבו אחרי התחזית, אבל בעיקרון זו עונה מצוינת לבקר ביוסמיטי. כבר לא חם כמו בקיץ. אמנם אין זרימה במפלים אבל הפארק נראה נהדר.

  6. אורית

    היי ענת,
    אנחנו זוג שמגיעים ליוסמיטי באמצע יוני. אחר כך טיסה לסולק לייק סיטי וילוסטון. חשבנו על יומיים וחצי ביוסמיטי עם רכב רגיל וחמישה ימים מלאים בילוסטון עם קראוון. יש לנו יום פנוי ומתלבטים איפה להוסיף. האם עוד יום ביוסימיטי או בילוסטון והסביבה? מה היית ממליצה לראות בכל שמורה?

    1. ענת

      הי אורית,
      לא חושבת שכדאי לקחת קראוון בשביל חמישה ימים. קראוון מסרבל מאד, מאט אתכם ובעיקר אוכל לכם חצי יום בלקיחה וחצי בהחזרה. היות ואתם גם ככה בלו"ז מצומצם, לדעתי לכו על רכב ומלון. הייתי מוסיפה יום באיזור ילוסטון, בעיקר כי יש לכם גם את הנסיעה הארוכה מסולט לייק סיטי (ובחזרה) ויש גם את פארק הגרנד טטונס שלגמרי שווה לפחות יום אחד מלא. כאן בדף יש לכם המלצות לגבי יוסמיטי. לגבי ילוסטון, הנה רשימת עשרת הגדולים של ילוסטון. בכל מקרה, לשמור על גמישות, כי מדובר בפארקים לאומיים ולטבע יש לפעמים תכניות משלו. שריפות, כבישים חסומים וכד'.

  7. נועה

    הי ענת,
    זוכרת שכתבת פה היכן שהוא על לינה על RV (קרוואן) אבל לא מוצאת את זה.
    השאלה שלי היא היכן ניתן למצוא חניון מסודר חניית הקרוואן? זה מראה שמקומות החניה כולם תפוסים…
    ודבר נוסף – מגיעים ל6 ימים. אשמח לקבל איזה שהוא מסלול כללי לימים (4 ילדים בגילאים 6-13)
    המון תודה!!

    1. ענת

      הי נועה, החניונים לקראוונים ביוסמיטי מאד מאד פופולריים. אנשים יושבים על אתרי ההזמנות ברגע שהמקומות נפתחים וצריך להזמין המון זמן מראש. יש חניונים מחוץ לפארק שאולי עדיין יהיה בהם מקום, אבל זה אומר להזיז את הקראוון כל יום פנימה והחוצה. אני מניחה שאתם שוכרים קראוון, כך שיהיה מדובר במוטורהום קלאס סי, שטיפה טירטור להזיז אותו. אם אתם בעלי קראוון (גרים במקרה בארה"ב) וגוררים פיפת' וויל או טריילר, זה פשוט יותר למקם את הנגרר בקמפ מחוץ לפארק ולנסוע כל יום רק עם הרכב הגורר.
      שישה ימים ביוסמיטי זה המון. זה נהדר למי שיכול באמת לתפוס קמפ בתוך הפארק ורוצה לטייל המון ברגל. אחרת, הייתי מקצרת מאד. אולי תצליחו למצוא מקום בתוך הפארק לחלק מאותם שישה ימים? ואז להתנייד בפנים עם אופניים שכורים או עם השאטל. תוכלי לקרוא כאן על מסלולי טיול רגליים ביוסמיטי ולהחליט מה מתאים לכם. בסופו של דבר, כדאי מאד גם להתייעץ עם הריינג'רים בזמן ההגעה, לבדוק שאין חסימות או שינויים ולזרום עם מה שקורה בפארק.

  8. גיא

    שלום ענת.
    תודות רבות על ההשקעה והתשובות הממצאות.
    גם אנו זקוקים לעצתך. (משפחה עם 3 בנים בוגרים – מסלולי הליכה של עד 4-5 שעות בדרגה עד בינונית)
    מגיעים ב-8.9.18 לס.פ. ל-3 לילות. יורדים למונטריי-כרמל ללילה נוסף ואז התוכנית (עם אפשרויות שינוי) היא:
    להגיע ללילה (12.9) לסקויה פארק (גנרל שרמן וכו') לטיול באזור של יום.
    להמשיך לשני לילות לסקויה וואלי (עדיין מחפשים מקום לינה) 13+14.9.
    ב-15.9 לשים פעמינו לכיוון MAMMOTH LAKES שם נלון.
    16.9 נסיעה ארוכה ל- ZION PARK. אח"כ ברייס, קניון אנטילופ' ואגם פאוול, גראנד קניון וסיום בלאס ווגאס.
    א. בתכנון מסלולים בגוגל אל עמק יוסמיטי – כרגע – יש סימון שהכביש חסום (סימון אדום אין כניסה) ללא פירוט במה מדובר. זה נכון גם לכביש 140 וגם לכביש WAWONA RD. שמגיע מדרום.
    יש לך מושג במה מדובר? כיצד מבררים? אם לנים נניח ב- WAWONA כיצד מגיעים לעמק?
    ב. בהנחה שאנו גמישים מתאריך 11.9 (בו עוזבים את ס.פ. ) האם היית משנה את התוכנית?

    רוב תודות.

    1. ענת

      הי גיא,

      ב"סקויה וואלי" התכוונת לעמק של יוסמיטי? אני אניח שזה המצב. היו חסימות כבישים בשבועות האחרונים בגלל השריפות. הם מאד משתדלים לא לחסום אם אפשר, אבל כשאין ברירה, חוסמים. יש הרבה שריפות ביוסמיטי השנה. לפני כמה שנים סקויה אנד קינגס עלה כולו באש ונראה שהשנה התור של איזורים נרחבים ביוסמיטי. זה לא בהכרח רלבנטי לכם לספטמבר. עם קצת מזל, עד שתגיעו השריפות יתרחקו קצת. עדיין יכול להיות עשן באוויר, אז אם יש אצלכם מי שרגיש לעשן, זה משהו ששווה לבדוק כמה ימים לפני שמגיעים. אפילו להתקשר לפארק ולהתיעץ עם ריינג'רים.
      הייתי שומרת על גמישות. זה תמיד טוב לשמור על גמישות בטיולים בארה"ב, כי איתני הטבע מזמנים הפתעות. במערב בספטמבר זה שריפות. יכול להיות בכל מקום בערך וצריך לעקוב כל שנה אחרי הדפוסים. חשוב להבין שבארה"ב לא מנסים אפילו לכבות את השריפות. הן גדולות מדי. המאמץ מושקע בשמירה על מבנים ודרכים אבל לפעמים השריפות כל כך ענקיות שזה קשה. תכינו לכם אופציות אבל יש סיכוי מצוין שתוכלו לדבוק בתכנית ולא תהיה בעיה. המון בהצלחה!

  9. oren

    היי ענת,
    האם חודש ספטמבר הוא תקופה תקופה לביקור ביוסמיטי פארק?
    הרבה אנשים אומרים כי כדאי לוותר כי האזור יבש בתקופה זו…

    ומה בנוגע לפארק ציון בחודש ספטמבר?
    האם עדיף לנו לבחור בו במקום?

    1. ענת

      אורן, אכן שאלה טובה.
      נגיד ככה, בין לבקר ביוסמיטי במאי לבין לבקר בספטמבר, ברור שעדיף מאי. בין לבקר ביוסמיטי בספטמבר לבין לא לבקר בכלל, לדעתי עדיף לבקר בספטמבר. הצוקים העצומים של העמק וגם הצבאים ואולי הדובים יהיו שם גם בספטמבר. מה שיחסר זו הזרימה במפלים ואגמים עונתיים. פארק זאיון נפלא גם הוא אבל שונה. לטעמי יוסמיטי הרבה יותר מרשים וגדול אבל גם זאיון לא קוטל קנים. אם אפשר לשלב את שניהם, הכי טוב!
      מבחינת לבחור במקום, תמיד טוב לשמור על גמישות. ספטמבר זו עונת השריפות ואם יש זיהום עשן משמעותי ביוסמיטי אז הייתי מוותרת על הביקור בו.

  10. דרור

    היי ענת
    תודה על המידע הרב
    אשמח לדעת אני מגיע מסן פרנסיסקו לפארק יוסמטי ולן Mariposa
    השאלה :
    מה כדאי לעשות ביום א מבחינה אטרקציות ?
    וביום יש לי יום מלא לטיול ואז חוזרים ללון Mariposa
    אשמח לעצות או רעיונות

    1. ענת

      הי דרור,
      לא ציינת מתי הטיול אז אני לא יודעת אם חורשת מריפוזה כבר תהיה פתוחה. כרגע היא מתוכננת להפתח ב-15 ביוני 2018. אם אתה מגיע אחרי, הייתי מנסה לצאת מוקדם מסן פרנסיסקו ולבקר קודם כל שם. אחר כך ללון במריפוזה. למחרת בבוקר לצאת אל העמק ופשוט לטייל בו. בכניסה לפארק תקבל מפה מהריינג'ר ואם צריך, תעצור שוב אצל הריינג'רים במרכז המבקרים. רשימת המקומות המעניינים נמצאת לך גם כאן בדף. תבנה לך את המסלול שלך. הרבה תלוי גם בעונה ובמצב המפלים. כשהם שופעים מים, יש יותר נקודות מעניינות לעצירה.

  11. אורלי חסון

    שלום ענת
    תודה על חוויה של בלוג!
    נשמח לקבל יעוץ.
    אנחנו יוצאים עם ביתנו לטיול לפני גיוס , לארה״ב.
    מתחילים סן פרנציסקו (כמה ימים כדאי?)
    יורדים בכביש 1
    יוצאים לכיוון יוסמיטי פארק (היכן רצוי לצאת) !!!
    כמה ימים ביוסמיטי?
    ממשיכים ללוס אנג׳לס ומשם לאס ווגאס.
    נשמח להמלצותייך הנהדרות.
    תודה
    אורלי רנטו וטל

  12. צביה

    היי .תודה רבה על הבלוג הנהדר, בהחלט נעזר בו. יש לנו התלבטות אחת- אנחנו מעוניינים להגיע מלוס אנג’לס לסן פרנסיסקו ובדרך 2 נקודות שרוצים לבקר בהן: 1. פארק סקויה. 2. יוסימיטי ולהגיע אליה מכוון מזרח (נתקלתי בהמון המלצות להיכנס ליוסימיטי דרך מעבר טיוגה ממזרח למערב אומרים שזו הדרך הכי יפה ומומלצת בפארק יוסימיטי.

    העניין הוא שיש לנו 2 לילות בדרך(יוצאים בראשון, מגיעים לסן פרנסיסקו בשלישי בלילה). האם זה בכלל אפשרי ? ובמידה ולא, על מה כדאי לוותר ? האם על פארק הסקויה ? או על הכניסה ליוסימיטי מצד מזרח (דרך ממות’) ואז להגיע ליוסימיטי ממערב בדרכנו מסקויה פארק ליוסימיטי וואלי?. תודה

    תודה

    1. ענת

      הי צביה,
      כדי לראות את הטיוגה פאס לא חייבים להגיע מצד מזרח. אפשר פשוט להגיע לפארק ממערב ולהקדיש חצי יום לנסיעה בטיוגה פאס ולטיולים לאורך הכביש. זו לא נסיעה ארוכה במיוחד ואין היגיון בלנסות לעקוף את כל רכס הרי הסיירה נבאדה כדי להגיע לקצה המזרחי. כדי להגיע מממות' לייקס, זה בכלל עיקוף מדרום שאורך משהו כמו 15 שעות נהיגה… מיותר. הבעיה שלי היא יותר עם זה שאתם רוצים לשלב גם יוסמיטי וגם סקויה אנד קינגס וגם את הנסיעה עצמה בשני ימים. בלי קשר לעניין הטיוגה פאס, זה ממש עמוס ולחוץ ותראו את הפארקים כמעט רק מהכביש וחבל.

      אני מציעה בחום לבדוק בגוגל מפס את אורך הנסיעה ולהוסיף עשרים אחוז למה שגוגל אומר כדי לקבל זמני נסיעה אמיתיים. לזה להוסיף את הזמן שצריך כדי לבקר בפארק עצמו. ביוסמיטי, צריך מינימום חצי יום לאיזור העמק + 2-3 שעות לגליישר פוינט + חצי יום לטיוגה פאס + חצי יום לחורשת מריפוזה (אם רוצים לבקר גם שם). בסקויה אנד קינגס, בהנחה שתוותרו על כל החלק של קינגס קניון, עדיין צריך משהו כמו 4-5 שעות רק לנסיעה לאורך כביש הפארק ורצוי עוד שעתיים-שלוש כדי לטייל במסלולים בנקודות שונות ולראות את הסקויות מקרוב. בקיצור, כדי לראות את יוסמיטי ואת סקויה אנד קינגס בדרך מסן פרנסיסקו ללוס אנג'לס, צריך ארבעה ימים. גם אם מוותרים על סקויה, עדיף להקדיש ליוסמיטי קצת יותר מיום מלא אחד.

      אם אין יותר מיומיים, רוב המטיילים נוהגים לוותר על סקויה אנד קינגס בטיול ראשון ולהתמקד ביוסמיטי הדרמטי יותר. לא בטוח שיהיה לכם זמן לטייל לאורך טיוגה פאס. מקסימום אולי לנסוע בה כדי להתרשם מהנופים.

  13. סיגל

    היי, אודה לך על עזרה בתכנון מסלול.
    אנחנו משפחה של 6 מבוגרים, מתוכננים להגיע ליוסמיטי בחודש ספטמבר. נהיה שם מיום שישי בצהרים ועד יום ראשון בבוקר/צהרים תלוי כמה נתלהב מהיוסימיטי. איך את מציעה לתכנן את המסלול כדי שיכלול גם את העמק, גליישר פוינט והנקודות תצפית שציינת, וגם את טיוגה פאס. ביום ראשון אנו נוסעים לכיוון לאס וגאס(עם לינה באמצע הדרך) והגעה לשם ביום שני. תודה מראש.

    1. ענת

      הי סיגל, כל הפרטים ממש כאן בעמוד 🙂 ברגע שאתם בפארק, המרחקים לא מאד גדולים, כך שיש מקום לספונטניות ולהחלטה במקום. מאד גם תלוי במזג האוויר באותם ימים (קשה לדעת – יכול להיות חם ויכול להיות קריר). מציעה לכם ללמוד את המקומות ואז כשמגיעים, להתיעץ עם הריינג'רים ולהחליט.

  14. ליאור שגיא

    היי ענת,
    מצאתי את העמוד הזה ממש במקרה, ואני ממש שמח! קראתי והתרשמתי. איזה יופי.
    אנחנו משפחה של ארבעה, בטיול בר מצווה, הילדים בני 10+13, אוהבים לטייל וללכת ברגל.
    בתוכנית, הגעה מכיוון סן פרנסיסקו ליוסמיטי בתאריך 11.7 ולינה עד 14.7. כלומר שלושה לילות שכבר הזמנתי בוויליג' לודג' שביוסמיטי. ב 14.7 נצטרך לנסוע חזרה לסן פרנסיסקו כדי לתפוס טיסת לילה לניו-יורק (בחצות…).
    אחרי שקראתי את הבלוג המקסים שלך, פתאום הבנתי שאולי הגזמנו עם מספר הימים. אם אנחנו מתכננים לטייל רגלית בתוך הפארק ולא רק בעמק, האם טעיתי וכדי לקצר?
    למעשה אנחנו נגיע לפארק ב-11 בצהריים נצא ממנו ב-14.
    תודה, ליאור
    (-:

    1. ענת

      הי ליאור, שאלה טובה. לטייל רגלית בפארק – תלוי כמה ואיפה. יש מספיק מסלולים גם לטייל שבוע ושבועיים ביוסמיטי. השאלה כמה באמת תרצו לעשות את זה. כדי לראות את כל מה ש"צריך" בניחותא צריך בין יום ליום וחצי. השאר זה טיולים ברגל, בין אם בואלי או באיזורים האחרים. עכשיו השאלה כמה כאלו מסלולים תעשו. אישית, אני מעדיפה לא לעשות נסיעות מאד ארוכות ביום שמסתיים בטיסה, אבל זו העדפה אישית. לו אני במקומכם, הייתי יוצאת יום קודם בצהריים ומקדישה את היום האחרון לטיולים באיזור המפרץ (לא חייבים להכנס לסן פרנסיסקו עצמה – אפשר דרומית לה בסנטה קרוז או מונטריי) או אפילו שופינג ומנוחה קרוב לשדה (תלוי מה אורך המסלול שלכם ועד כמה תהיו "עייפים").

  15. חגי

    הי ענת,

    אנו מתלבטים בין 2 אפשרויות מסלול. אופציה אחת היא מונטריי – יוסמיטי (יומיים) – סן פרנסיסקו (3 ימים) – חזרה ללוס אנגלס (יומיים כולל יום הטיסה הביתה בערב), כאשר באופציה זו נהיה ביוסמיט ב-29-30 במרץ ומשוריין לנו לילה בתוך הפארק.
    אופציה שניה היא מונטריי – סן פרנסיסקו (3 ימים) – יוסמיטי (יומיים) – חזרה ללוס אנגלס (כנ"ל, יומיים כולל יום הטיסה הביתה בערב), כאשר באופציה זו נהיה ביוסמיטי ב-1-2 באפריל ולצערי לא הצלחתי למצוא מקום בפארק עצמו אלא באיזור Oakhurst (הכל כבר תפוס…).
    כמה שאלות:
    האם העובדה שבאופציה הראשונה יש לינה בתוך הפארק "טורפת את הקלפים"?
    האם יש הבדל מהותי בין האופציות מבחינת ההגעה ליוסמיטי? משך המסלול ומה שיש לראות בדרך?
    האם יש משמעות למעבר ממרץ לאפריל בין שתי האופציות בשל פתיחת חלק מהאתרים באופן רשמי רק באפריל? או שזה תלוי מזג האויר בכל שנה?
    מה מומלץ לעשות בדרך חזרה ללוס אנגלס בכל אחת מהאופציות? האם יש הבדל מהותי גם כאן?

    תודה מראש!

    1. ענת

      הי חגי, אם אתם מגיעים מלוס אנג'לס, הייתי עושה ל"א – יוסמיטי – ס"פ – מונטריי – ל"א. אפשר גם להפוך את זה לל"א – מונטריי – סן פרנסיסקו – יוסמיטי – ל"א (שזו האופציה השנייה שציינת). האופציה הראשונה שלך סתם מעבירה אותך פעמיים בעמק של קליפורניה (לא נופי או מעניין במיוחד) ומוסיפה לכך יותר ממאה מייל.
      לינה בתוך הפארק זה בהחלט נחמד אז הייתי בודקת מה קורה מבחינת התאריכים אם אתם נוסעים מלוס אנג'לס ישירות ליוסמיטי. מספיק לילה אחד בפארק. תנסו להגיע כך שתלונו באוקהרסט לילה קודם, על הבוקר תכנסו לפארק, תטיילו ותלונו בפארק. למחרת עוד יום בטיול ואז תצאו ללינה אל מחוץ לפארק, לא רחוק מדי.
      לגבי מרץ-אפריל, לא משנה. הכבישים הגבוהים בפארק נפתחים לפי מזג האוויר ולא סביר שיפתחו בתחילת אפריל. מעבר לזה, יתכן ותתקלו באטרקציות סגורות אבל אצל האמריקאים בדרך כלל מועד הפתיחה של אטרקציות כאלו הוא ממוריאל דיי (במאי).
      כיוון שכביש 1 עדיין סגור, הדרך אל לוס אנג'לס וממנה היא פשוט נסיעה בכביש 101 וכביש 5. אוטוסטרדות קליפורניות טיפוסיות. מסביב בעיקר הרים יבשים ולקראת לוס אנג'לס, רצף אורבני ארוך. לא יותר מזה.

    2. אסף

      שלום ענת,
      ראשית תודה רבה על הפרסומים המרתקים והמאוד מסייעים.
      צריך סיוע בתכנון מיקומי הלינה ביוסימיטי (בתוך הפארק כבר אין) שיאפשרו מיצוי מיטבי תחת האילוצים הקיימים:
      אנחנו משפחה המטיילת זמן רב וההורים כבני שבעים (4) מצטרפים שבועיים למערבי (ההורים במרכז התכנון).
      3/6 – נחיתה הורים אנג’לס (ערב) – 4 לילות באנג'לס
      7/6 – כביש 1 בדרך לפרנסיסקו –לינה במונטריי
      8,9,10/6 – פרנסיסקו (שלושה לילות)
      11/6 – על הבוקר נסיעה ליוסימיטי ולינה ביוסימיטי– המלצה על חלוקת הזמן ומקום לינה בלילה הראשון?
      12/6 – יוסימיטי – המלצה על חלוקת הזמן ומקום לינה בלילה השני והאחרון, שיותיר מקסימום 5-6 נהיגה
      למחרת בבוקר לואגס.
      13,14,15/6 – וגאס (שלושה לילות)
      16/6 – הורים טסים לשבוע מאורגן במזרחי ואנחנו קצת טבע מדברי.

      1. ענת

        הי אסף,
        סליחה על האיחור בתשובה, היה כאן שבוע עמוס 🙂
        שימו לב שכביש 1 חסום. גם אם לא היה חסום, מלוס אנג'לס עד מונטריי בכביש 1 ביום אחד זה די עמוס. רצוי היה בכל מקרה לפצל אבל על אחת כמה וכמה בגלל החסימה בכביש. גם אין לכם זמן ככה לטייל במונטריי עצמה. מציעה להוריד לפחות יום אחד מלוס אנג'לס לטובת מונטריי ועוד אחד אם אתם רוצים לנסוע עד כמה שניתן בכביש 1. לחלופין, לוותר על הנסיעה בחלק הדרומי של כביש 1 ולנסוע מלוס אנג'לס למונטריי. שם לעשות שני לילות עם טיול כוכב לצפון כביש 1. גם לא בכביש 1 מלוס אנג'לס למונטריי זה לפחות שש שעות נהיגה. בכביש 1 בלי החסימה זה 8-9 שעות כביש. בכביש 1 עם החסימה, זה לפחות 10-11 שעות.

        לגבי יוסמיטי, לא הבנתי את השאלה לגבי 5-6 ימי נהיגה לוגאס? זמן הנסיעה מיוסמיטי לוגאס, בהנחה שמעבר טיוגה פתוח, זה יום שלם. נסיעה חביבה ורגועה. אתם יכולים לטייל בטיוגה פאס ביום האחרון ביוסמיטי ולצאת ללינה ב-mammoth springs. הבעיה היחידה כאן היא שתיאורטית, מעבר טיוגה יכול להיות סגור. הסיכוי מאד נמוך אבל לא אפס. אישית, הייתי בונה על זה שיהיה פתוח בשבוע השני של יוני אבל תעקבו אחרי הסטטוס (באתר של הפארק). בקיצור, שני לילות בעמק של יוסמיטי ולילה אחרון בממות' ספרינגס יאפשרו לכם לטייל כמו שצריך בעמק וגם בשאר נקודות העניין. לא הייתי עושה פחות מזה באמצע יוני, כשהמפלים בזרימה והפארק יפה כל כך.

      2. אסף

        היי ענת, ממש תודה על התשובה המושקעת.
        בעקבות המלצתך הורדנו לילה בלוס אנג'לס, ומתשובתך אני מבין שיהיה ממש הכרחי להשקיע אותו בדרך לפרנסיסקו (לא יהיה לילה נוסף לטובת היוסימיטי), ומתקבלת התוכנית הבאה:
        3,4,5/6 – נחיתה הורים אנג’לס –3 לילות באנג'לס (נוחתים אחה"צ)
        6/6 – לינה בדרך לפרנסיסקו.
        7/6 – לינה בדרך לפרנסיסקו – במונטריי (אגב כביש 1 אמור להיות חסום גם ביוני)?
        8,9,10/6 – פרנסיסקו (שלושה לילות)
        11/6 – על הבוקר (07:00) נסיעה ליוסימיטי חצי יום טיול בנקודות מעניינות ולינה בסמוך ליוסימיטי ממערב.
        12/6 – יוסימיטי תצפית הקרחון וחציית טיוגה פס – לינה ב – LEE VINING/ mammoth springs-בבוקר לואגס.
        מה דעתך? האם מיצוי הזמן נראה לך נכון? אין יכולת להוסיף יום.

      3. ענת

        הי אסף,
        כן, כביש 1 יהיה חסום לפחות עד החורף הבא. אין סיבה ללון בדרך לסן פרנסיסקו ב-6 בחודש. זה בסה"כ 6 שעות נהיגה ברגוע. צאו בבוקר מוקדם (לפני הפקקים של הבוקר) ואין סיבה שלא תטיילו כבר אחה"צ בנחת בטיילת מונטריי או תעשו סיבוב בכרמל.
        כיוון שמדובר בתחילת יוני ויוסמיטי בשיא יופיו, הייתי במקרה שלכם מורידה לילה נוסף מלוס אנג'לס, ואם אין ברירה אז מסן פרנסיסקו ומוסיפה לילה ביוסמיטי. העמק משגע בתקופה הזאת וחבל לעשות אותו לחוץ. אם אתם מצליחים למצוא בכל זאת לינה בתוך העמק, ממש כדאי. אגב, אל תצפו לקרחון בגליישר פוינט 🙂 אין קרחונים/גליישרים ביוסמיטי (לפי ההגדרה, קרחון או גליישר זה איזור עם שלג וקרח שלא מפשיר גם בקיץ). לדעתי קוראים לזה גליישר פוינט בגלל שאפשר לראות משם יפה שמדובר בעמק שנוצר מתזוזה של קרחון בעידן הקרח.
        חוץ מזה נראה לי אחלה. אני בטוחה שתהנו המון בכל קונפיגורציה.

  16. בן

    היי ענת, אנחנו זוג שמגיע לחופשה ב26/3 נהיה בסן פרנסיסקו, מתכננים להגיע ליוסימיטי פארק ב29/3 לקראת הצהרים.
    מתלבטים מאוד האם יש מסלולים ששווה להגיע לפארק לראות? ומה פתוח בתאריך זה?
    במידה ויש מקומות שסגורים בתאריך, מהאופציות האחרות למסלולים שמה שמומלצות?

    1. ענת

      הי בן. במרץ האיזורים הגבוהים בפארק יהיו עדיין סגורים. זה בדרך כלל מערב טיוגה, גליישר פוינט וחורשת מריפוזה. העמק פתוח ומאד מאד שווה להגיע אליו בעונה הזאת. כבר תהיה זרימה במפלים והכל יהיה טרי, רענן ואביבי. סביר להניח שיהיה מאד קר במיוחד בלילות אז תצטיידו בהתאם. לגבי מסלולי הליכה, הכי טוב להתיעץ עם הריינג'רים במקום שיוכלו להגיד לכם אם יש טריילים סגורים עדיין בגלל השלג וכד'. הם יכולים להמליץ בצורה המדויקת ביותר. מבטיחה לכם שיהיה יפהפה. מה שכן, תעקבו אחרי התחזית. תיאורטית, עדיין יכולה להיות סופת שלגים אביבית קצרה שתשפיע על תנאי ההגעה אל הפארק ותצטרכו לבטל בגללה. סיכוי נמוך אבל לא בלתי אפשרי. תהנו!

  17. דן

    היי
    הבלוג מצוין ועוזר מאוד!
    אנחנו מגיעים ליוסמיטי ליומיים מלאים באוגוסט. אוהבים טיולי הליכה.

    מהם המסלולים המומלצים לטייל בהם?
    האם יש לתכנן מראש או שפשוט להגיע למרכז המבקרים ולשאול את הריינג׳ר?

    מהי הדרך האופטימלית להתנייד בפארק? להחנות ליד מרכז המבקרים ולנסוע באמצעות שאטלים? האם התדירות מספקת?

    תודה!

    1. ענת

      הי דן, תמיד מומלץ לבדוק עם הריינג'רים לגבי מסלולי הליכה. לפעמים יש חסימות זמניות בגלל שטפונות, שריפות, פעילות דובים ומה לא (בחיי שיצא לנו להתקל בכל אלו ויותר). במסלולים הקצרים והפופולריים זה פחות קורה. במסלולים הארוכים יותר, הסיכוי גבוה יותר. מעבר לזה, כדאי לכם לשבת כבר עכשיו על האתר של הפארק ואתרים נוספים ולקרוא על שלל המסלולים. אתם יכולים לקרוא כאן מה שכתבתי על מסלולי הליכה ביוסמיטי, אבל אלו המסלולים שהתאימו לנו כמשפחה. יתכן ותרצו אחרים.

      מבחינת התניידות בפארק, אפשר עם רכב אבל עדיף עם השאטל כי הפארק עמוס בקיץ וצריך לפעמים לחכות כדי למצוא חניה. השאטל עובר כל 15-20 דקות ואף פעם לא היתה לנו בעיה איתו (דגמנו בכמה חודשים במהלך השנה). לא תמיד יש מקום ישיבה, אבל זה לא נורא כי מדובר בנסיעה קצרה.

  18. חגי

    שלום,

    אנחנו משפחה של 2 מבוגרים ו-3 ילדים. האם יש מה לעשות במרץ-אפריל בפארק? ממבט מהיר באתר שלהם נראה שדרכי הגישה לרוב האטרקציות סגורות.

    תודה

    1. ענת

      הי חגי. יש הבדל בין מרץ לבין אפריל ביוסמיטי. בכל מקרה, הכביש של העמק פתוח כל השנה, למעט מיד אחרי סופת שלגים (שאז צריך לחכות לפינוי). מה שסגור זה המקומות הגבוהים: טיוגה פאס, גליישר פוינט וחורשת מריפוזה. עדיין העמק עצמו הוא המקום בהא הידיעה ביוסמיטי ואפשר לבלות בו ימים (בניגוד לגליישר פוינט שזו רק תצפית או מריפוזה גרוב שזה מסלול של שעתיים-שלוש).
      מרץ ואפריל חודשים הפכפכים מבחינת מזג האוויר. בודאות יהיה מאד קר לנו כישראלים, וסביר להניח שבלילות במרץ ירד מתחת לאפס ויהיה המון שלג מסביב. באפריל עדיין יש הרבה שלוגיות, אבל בדרך כלל מתחילה הפשרת השלגים והמפלים מתחילים לזרום. יוסמיטי מיוחד בכל חודש בשנה ואישית הייתי מאד שמחה לראות אותו באפריל. לדעתי לא כדאי לוותר, אלא לנסוע ליומיים, ובתנאי שכולם מוכנים להתמודד עם הקור בלילות ובבקרים. כן שימו לב שצריך יהיה לשמור על גמישות. אם במקרה תיפלו על יומיים של שלג למשל, יתכן ותצטרכו לוותר על הביקור ברגע האחרון (או להגיע עם שרשראות שלג). כדאי גם לחכות עם הביקור כמה שאפשר במסגרת הביקור שלכם.

      1. חגי

        תודה רבה על הבלוג המצויין והתשובה המפורטת.
        אנחנו מתכננים להגיע בסוף מרץ ליוסמיטי ליום-יומיים, ככל הנראה מסן פרנסיסקו, ולאחר מכן להמשיך לוגאס ומשם לפארקים ביוטה ואריזונה.
        מה מומלץ לעשות בעמק ומה מומלץ מבחינת ההמשך לכיוון וגאס לאור העובדה שמעבר טיוגה סגור?

      2. ענת

        הי חגי, קחו בחשבון שבסוף מרץ עדיין יהיו מסלולים סגורים (אלו שבמקומות הגבוהים) כך שמומלץ להתיעץ עם הריינג'רים במקום לגבי מה פתוח ומה כדאי בלי ציוד מיוחד. מיוסמיטי לוגאס כשהטיוגה פאס סגור זה לרוב דרומית לרכס, דרך Bakersfield. תתכוננו לנסיעה ארוכה ולא הכי מעניינת בעולם מבחינה נופית. יש מי שמפצל אותה לשני חלקים, תלוי כמה נהגים אתם וכמה אתם יכולים לנהוג ברצף.

      3. חגי

        הי ענת,

        אנו מתלבטים בין 2 אפשרויות מסלול. אופציה אחת היא מונטריי – יוסמיטי (יומיים) – סן פרנסיסקו (3 ימים) – חזרה ללוס אנגלס (יומיים כולל יום הטיסה הביתה בערב), כאשר באופציה זו נהיה ביוסמיטי ב-29-30 במרץ ומשוריין לנו לילה בתוך הפארק.
        אופציה שניה היא מונטריי – סן פרנסיסקו (3 ימים) – יוסמיטי (יומיים) – חזרה ללוס אנגלס (כנ"ל, יומיים כולל יום הטיסה הביתה בערב), כאשר באופציה זו נהיה ביוסמיטי ב-1-2 באפריל ולצערי לא הצלחתי למצוא מקום בפארק עצמו אלא באיזור Oakhurst (הכל כבר תפוס…).
        כמה שאלות:
        האם העובדה שבאופציה הראשונה יש לינה בתוך הפארק "טורפת את הקלפים"?
        האם יש הבדל מהותי בין האופציות מבחינת ההגעה ליוסמיטי? משך המסלול ומה יש לראות בדרך?
        האם יש משמעות למעבר ממרץ לאפריל בין שתי האופציות בשל פתיחת חלק מהאתרים באופן רשמי רק באפריל? או שזה תלוי מזג האויר בכל שנה?
        מה מומלץ לעשות בדרך חזרה ללוס אנגלס בכל אחת מהאופציות? האם יש הבדל מהותי גם כאן?

        תודה מראש!

  19. רותם

    שלום,
    אנו מעוניינים לטייל באזור בסוף אוגוסט. האם יום אחד שלם בעמק יוסמיטי מספיק?
    דבר נוסף, האם ידוע מתי בקיץ 2017 מריפוסה גרוב נפתח למבקרים?

    1. ענת

      הי רותם, כרגע מדברים על פתיחה של מריפוסה רק בסתו 2017. יום שלם בעמק של יוסמיטי מספיק אם לא מחפשים לעשות מסלולים ברגל. את אחד המסלולים הקצרים אפשר להספיק באותו היום אבל מי שחובב טיולים רגליים בטבע יכול בהחלט להוסיף עוד יום.

  20. דביר

    היי ענת,

    אשמח אם תוכלי לעזור לי בייעוץ קטן שאני מחפש זמן רב.
    אני ובת הזוג מתכננים לטייל 3 לילות ביוסמיטי (25-28.7.17) ורציתי לדעת מספר דברים:
    25 הגעה בצהריים/ערב ליוסמיטי מסאן פראנסיסקו
    26-28 מטיילים ביוסמיטי ויוצאים בבוקר של ה28 לכיוון לאס וגאס

    1) האם יש טיול מוכר שמספיק 3 לילות אליו + היכן לישון בכל חלק של הטיול (עדיפות לטיול מצפון דרומה כדי שנוכל להמשיך בדרכנו ללאס וגאס בסוף הטיול ביוסמיטי
    2) מבחינת לינה עדיף לישון מחוץ לפארק או בתוכו? (אני לא יכול לבצע חיפוש של חדרים פנויים ב CAMPGROUND מאחר ואני לא יודע באיזה יום אני אהיה באיזה חלק של הפארק אני מאמין שלא אהיה כל ה3 ימים באותו איזור/מקום לינה
    3) מה הם האטרקציות שהם MUST בתקופת הזמן שיש לי בפארק ואני חייב לראותם?

    תודה רבה מראש,
    דביר.

    1. ענת

      הי דביר, יוסמיטי לא פארק ענקי בגודלו. יש בו בגדול ארבעה איזורים, כמפורט בפוסט, כשאחד מהם – חורשת מריפוזה – סגור למבקרים כרגע. עיקר הביקור הוא בעמק של יוסמיטי וצריך לשלב כשעתיים-שלוש לעלייה לתצפית בגליישר פוינט + כמה שעות בטיוגה פאס. הטיול בפארק במקרה שלכם יהיה ממערב למזרח (צפון-דרום פחות משמעותי כאן).

      1) יש לכם יומיים מלאים בפארק שזה אחלה. גשו לריינג'רים כשאתם מגיעים והם יעזרו לכם לבחור את המסלולים הרגליים הכי מתאימים לכם מבחינת דרגת הקושי ובהתאמה למזג האוויר ולמצב השבילים הספציפי. ממליצה גם לשלב פעילות עם ריינג'ר בהתאם להמלצות שלהם.

      2) אין לכם מה ללון בטיוגה פאס. מריפוזה גרוב סגור וגליישר פוינט זו רק נקודת תצפית. מה שאומר שכל הלינות שלכם בפארק תהיינה בעמק ואתם יכולים להזמין כבר מקום (אם יש… בכלל לא בטוח שתמצאו ביולי). מה שאני ממליצה לכם לעשות זה ביום של ה-27 להזמין לינה בעיירה Mammoth Lakes או בעיירה Lee Vining. את החצי השני של היום תקדישו לטיול בטיוגה פאס ואז תוכלו לצאת בעצם דרך הטיוגה פאס ללינה מזרחית לפארק, מה שיקצר לכם את הנסיעה הארוכה לוגאס למחרת.

      3. הדברים היחידים שהם מאסט זה לעלות לגלישר פוינט לתצפית באחד הימים שאתם שם. חוץ מזה, להיות בעמק, לספוג את הנופים, לטייל מסביב, להרגע ולנשום 🙂

  21. חנית עזר

    היי ענת

    אנחנו משפחה של 7 מבוגרים שעושים את הדרך מסן פרנסיסקו לאגם טאהו לשני לילות ,ומשם לפארק יוסימיטי הגעה לפארק ב-1/8/17 מן הסתם בצהרים, לינה באזור הפארק ואז יש לנו עוד 3 ימים עד להגעה לואגס ב-4/8/17 . אודה לך על המלצות כיצד לתכנן ימים אלו מבחינת זמנים ,עצירות ומקומות לינה בדרך לוגאס. רוצים לראות כמה שניתן באזור יוסימטי ושמורת הסקויה .
    מודה לך מאוד על עזרתך!
    בלוג מדהים.
    חנית

    1. ענת

      הי חנית,
      התכנון הסביר יהיה כך –
      יום 1 הגעה ליוסמיטי ללינה בתוך העמק. טיול בתוך העמק.
      יום 2 עלייה לתצפית לגליישר פוינט והמשך טיול בעמק.
      יום 3 נסיעה דרך טיוגה פאס לוגאס

      את חורשת הסקויה ביוסמיטי לא תוכלו לראות כיוון שהיא עדיין סגורה. אפשר לראות כמה עצי סקויה בחורשות אחרות בפארק. הכי טוב להתיעץ עם הריינג'רים שיראו לכם את המיקום המדויק על המפה במקום. יש פארק נפרד שנקרא סקויה אנד קינגס, אבל הוא לא על הדרך הקצרה יותר בין יוסמיטי לוגאס. אם תבחרו לנסוע בדרך הארוכה יותר כדי לבקר בו, לא יהיה לכם באמת זמן לא לבקר ביוסמיטי ולא בסקויה אנד קינגס. הדרך היחידה לשלב גם את פארק סקויה אנד קינגס תהיה בלהוריד יום ממקום אחר במסלול ולהוסיף שם.
      מקווה שעוזר! כדאי לקרוא גם את הפוסט על איפה לראות סקויות בארה"ב שמסביר לגבי האתרים השונים.

התגובות נעולות.