טיולי כוכב מלאס וגאס – 8 מקומות שאפשר לבקר מסביב לעיר

יש לכם כמה ימים בוגאס? מיציתם את המלונות ואת האאוטלטים? מבלים בערב בהופעות ומחפשים משהו שונה לעשות במשך היום? הנה כמה רעיונות לטיולים חד-יומיים שתוכלו לגוון באמצעותם את השהות שלכם בוגאס. המקומות האלו הם כולם במרחק של עד שעתיים נסיעה מהעיר.

באיזו עונה אפשר לטייל במקומות האלו?

אל לאס וגאס מגיעים בכל עונות השנה. מאד חם בה בקיץ אבל בתוך בתי המלון שלאורך הסטריפ המיזוג עובד במרץ ואפשר להשאר רוב הזמן במרחבים המוגנים מפני השמש הלוהטת.

כשיוצאים מהעיר, חשוב להיות מודעים למזג האוויר. הטמפרטורות יכולות לעלות בקלות לארבעים מעלות בצל ולפעמים אפילו יותר. אם אתם בוחרים בטיולי כוכב מלאס וגאס שעיקרם בטבע, תצטרכו להשכים קום כך שתתחילו את המסלול עם הנץ החמה. לחלופין, הסתפקו בטיול ברכב וגיחות קצרות מאד לתצפיות. אל תשכחו להצטייד בכובעים, קרם הגנה והרבה מים!

אז לאן אפשר לנסוע? הנה כמה יעדים בטווח נסיעה של שעתיים מהעיר. בסוף הפוסט יש מפה שמראה לכם איפה כל אחד מהם נמצא ובעזרתה תוכלו לבנות לכם מסלול נחמד ליום טיול שיתחיל ויסתיים בלאס וגאס.

1. לייק מיד וסכר הובר – Lake Mead & Hoover Dam

לייק מיד הוא אגם מלאכותי ענק שנוצר כשבנו את סכר הובר על נהר הקולורדו ליד לאס וגאס. הוא מחזיק בשיא מאגר המים המלאכותי הגדול ביותר בארה"ב מבחינת נפח המים ומשמש את תושבי האיזור כאתר נופש. יש כמה נקודות גישה לאגם ואם אתם מעוניינים ביום כיף של שכירת סירה ושיט באגם, זה בהחלט אפשרי. אם אתם מגיעים מוגאס, המקום הקרוב ביותר לעשות זאת הוא בעיר הסמוכה Boulder City. שם יש שתי מרינות שאפשר לשכור בהן סירות מסוגים שונים ולצאת להפליג באגם.

הנקודה בה רוב התיירים רואים את האגם היא דווקא בסכר הובר עצמו. כיום ניתן שוב לבקר בתוך מפעל החשמל שבתוך הסכר וכמובן גם מחוצה לו. פרטים לגבי הסיורים במקום ניתן למצוא כאן. מול הסכר תוכלו לראות את הגשר המרהיב שנקרא Mike O'Callaghan–Pat Tillman Memorial Bridge שגם ממנו אפשר וכדאי לתצפת על הסכר.

סכר הובר, מבט מהגשר שממול
סכר הובר, מבט מהגשר שממול

2. עמק האש –   Valley of Fire State Park

עמק האש הוא שמו של פארק מדינה גדול ויפה, במרחק של פחות משעה נסיעה מלאס וגאס. תוכלו למצוא בו תצורות של סלע אדום, עצים מאובנים וכבשי ביגהורן. במקום כמה מסלולי הליכה מקסימים והוא מתאים מאד ליום של טיול בטבע בחודשי האביב והסתיו. אפשר גם בחורף, רק קחו בחשבון שבמדבר קריר בחורף. אפשר לטייל, אבל בידקו את התחזית כי הטמפרטורות יכולות לרדת גם אל מתחת לאפס.

אתר הפארק.

עמק האש, נבאדה
עמק האש, נבאדה

3. קניון הסלע האדום Red Rock Canyon

אם בעמק האש כבר ביקרתם, אז נסיעה בכיוון ההפוך מלאס וגאס תביא אתכם לאיזור קניון הסלע האדום – Red Rock Canyon, איזור שימור טבע לאומי שגם הוא במרחק של פחות משעה נסיעה מהעיר. במקום יש מרכז מבקרים ודרך נופית מרהיבה שלוקחת אתכם בין קירות הקניון. הדרך פתוחה רק בשעות הפתיחה של הפארק, ואלו משתנות קצת בהתאם לעונה, אז בידקו באתר הפארק. גם כאן יש מסלולי טיול רגליים מצוינים.

קניון הסלע האדום
קניון הסלע האדום

4. פסגת צ'רלסטון – Charleston Peak או Mount Charleston

אולי יפתיע אתכם לשמוע שבנבאדה יש הרים מושלגים. בחורף יש אפילו לא מעט כאלו. בקיץ, רק באחד מהם נותר שלג והוא דווקא לא קרוב במיוחד ללאס וגאס. ובכל זאת, במרחק של פחות משישים קילומטר מהעיר נמצאת אחת הפסגות המרשימות במדינה: פסגת צ'רלסטון. וכן, יורד בה שלג בחורף.

מדובר באיזור שנחמד לטייל בו (אבל כמו תמיד, בידקו קודם כל את התחזית. מזג האוויר בארה"ב זה לא צחוק!). באביב הוא ירוק ומיוער ויש בו עשרות מיילים של מסלולים מסודרים.

פסגת צ'רלסטון
פסגת צ'רלסטון, נבאדה

5. סיינט ג'ורג' – Saint George

סיינט ג'ורג' היא עיר בדרום יוטה שמתגוררים בה למעלה משמונים אלף איש (יותר, אם סופרים גם את הפריפריה שלה). היא נמצאת על הדרך לפארק לאומי זאיון, במרחק של פחות משעתיים נסיעה מלאס וגאס. היא יכולה להוות עצירה בדרך לזאיון (אם היום שלכם פנוי לפני ההגעה לפארק), או יעד לטיול כוכב שמתחיל ומסתיים בוגאס.

יש די הרבה מה לעשות בסיינט ג'ורג'.  כראוי לעיר מורמונית, האטרקציה הראשית בה היא הטמפל – המקדש או הכנסייה – שבמרכזה. מדובר במבנה הדור עם מרכז מבקרים נרחב שבו יסבירו לכם כל מה שרציתם לדעת על הדת המורמונית. אם אתם ממש מתעניינים בהיסטוריה של המורמונים, תוכלו לבקר גם בבית החורף של בריגהם יאנג, מייסד הדת.

הכנסיה המורמונית, סיינט ג'ורג'
הכנסיה המורמונית, סיינט ג'ורג'

חוץ ממורמונים, יש בסיינט ג'ורג' כמה פארקים נפלאים לטיול. מדובר ביוטה, ככלות הכל. אם אתם משלבים גם את הפארקים של זאיון וברייס בטיול שלכם, אז אפשר לוותר עליהם. אם לא – ויש לכם זמן כשאתם בוגאס, זו אופציה נחמדה לטעום קצת מהנופים של יוטה. שני פארקים המומלצים הם פאיוניר פארק ופארק סנואו קניון – Snow Canyon State Park.

6. חוות בוני ספרינגס Bonnie Springs Ranch

אם בא לכם לצאת למקום קרוב לוגאס ולאו דווקא לטייל בטבע, אז חוות בוני ספרינגס יכולה להתאים לכם. החווה פתוחה למבקרים  בימים רביעי עד ראשון ומציעה ביקור בעיירה משוחזרת של המערב הפרוע, כולל קרב יריות ברחובות, מופעים ומסעדה בה תוכלו לאכול המבורגר מבשר ביזונים. יש גם גן חיות קטן שמתאים לילדים ואפשרות לצאת לרכיבה על סוסים. שימו לב שסגור בימי שני ושלישי.

אתר החווה

חוות בוני ספרינגס, נבאדה
חוות בוני ספרינגס, נבאדה

7. סיור במכרה זהב Techatticup Mine

הנה עוד אפשרות לטיול קצר ומעניין ליד לאס וגאס: המכרה בעל השם שאי אפשר לבטא טצ'אטיקאפ (תודו שכרגע ניסיתם ותכתבו לי בתגובות אם הצלחתם!) מדובר במכרה זהב עתיק בקניון אלדורדו שהפך לאטרקצייה תיירותית. המקום משוחזר לפי אווירת התקופה ומציע סיורים מודרכים בתוך המכרה. הסיורים הם ברגל, אורכים קצת מעט יותר משעה ומומלצים מאד על ידי גולשי טריפ אדוויזר. חשוב להתקשר מראש כדי להזמין מקום כי הקבוצות קטנות.

אתר המכרה

8. שושוני: הבתים שבהר ומוזיאון בטעם של פעם – Shoshone

שושני היא יישוב זעיר בקליפורניה, בדרך לעמק המוות במרחק כשעה וחצי מלאס וגאס. אני לא מציעה אותה בתור יעד לטיול כוכב מוגאס, אבל אם אתם בכיוון, אז שווה לעצור לחצי שעה. בשושוני תמצאו את דאבלין גאלץ' – Dublin Gulch. מדובר באתר של בתים שנחפרו בסלע לפני כמאה וחמישים שנה והיוו בתים לקהילה קטנה של כורים. כיום הבתים בדרך כלל נעולים, אבל אפשר לראות אותם מבחוץ ואם יש חלון, אז גם להציץ פנימה. יש במקום שילוט שמסביר על המקום. מוזיאון שושוני הוא מוזיאון שבעיקר מראה איך נראו מוזיאונים של פעם… זה מוזיאונצ'יק של שני חדרים שמספר על ההיסטוריה של היישוב שגרים בו פחות מחמישים תושבים.

עד כאן, רעיונות למקומות מסביב לוגאס. מה עם פארק לאומי זאיון? הגרנד קניון? פארק לאומי עמק המוות? כולם מעולים, אבל כבר קצת יותר רחוקים ולטעמי השניים הראשונים מצדיקים לפחות לינה אחת מחוץ לוגאס. מצד שני, אם אין לכם אפשרות אחרת לראות אותם, זו אפשרות. למשל, יום בו תצאו בשבע בבוקר מוגאס, בעשר תתחילו טיול בפארק לאומי זאיון ותחזרו אחר הצהריים לוגאס. בהחלט אפשרות סבירה.

כדי שתקבלו מושג כללי לגבי המיקומים, הכנסתי גם את הפארקים הללו למפה והם מסומנים בצורה שונה. כדי לראות מה זה מה במפה, צריך ללחוץ על האייקון בפינה השמאלית העליונה.

אני מקווה שהפוסט הזה יעשה לכם חשק לצאת מהקזינו ומהמלון ולטייל קצת גם מסביב לוגאס. כמו תמיד, אשמח לשמוע בתגובות אם הייתם במקומות האלו, או אם אתם מתכוונים לטייל בהם (או כל שאלה ותגובה אחרת!)

 

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. יעקב רחמים

    הי ענת

    אנחנו זוג פנסיונרים שמתכוונים לנסוע לשבועיים מלוס אנגלס
    דרך לאס וגאס לדנוור וחזרה.

    היציאה ב 25 לאוקטובר.

    נשמח להצעה שלך למסלול.

    תודה וגמר חתימה טובה.

    רות ויעקב

    1. ענת

      הי יעקב,
      אין באפשרותי לתכנן מסלול ספציפי עבורכם. אני יכולה רק להציע לבדוק את כביש 12 ואת איזור הרי סן חואן San Juan Mountains בקולורדו ואת איזור אספן. הבעיה העיקרית שאני צופה היא מזג האוויר. אתם מכוונים לאיזורים גבוהים שבתחילת נובמבר עלולים להיות מושלגים, כולל כבישים סגורים רבים. מציעה לוודא לכל הפחות שאתם עם רכב 4X4 כבד ועם צמיגי שלג.
      אם אתם צריכים תכנון מסלול, יש יועצות ברשת שעושות את זה בתשלום. אני יכולה להמליץ על אושרה קמחי (תמסרו לה ד"ש מענת). בהצלחה!

  2. ורד כהן

    ענת ערב טוב,
    בתחילת יוני לקחנו 3 לילות סן פרנסיסקו , 2 לילות בכביש 1 ולאחר מכן לאס וגאס
    תוכלי לתת לי המלצות על לינה בכביש 1 הבנתי שחלק ממנו סגור,
    תודה ורד

    1. ענת

      הי ורד,
      כן, הנה הפוסט לגבי כביש 1.
      כביש 1 כמובן לא מסתיים בלאס וגאס אלא בלוס אנג'לס, תצטרכו לדעתי להוסיף לילה אם תרצו בכל זאת לנסוע את כולו, בפרט לאור החסימה. המקום הכי מעניין בכביש 1 זה איזור מונטריי. לו אני במקומכם, הייתי עושה שני לילות במונטריי (כולל צפון כביש 1) ומשם נוסעת לוגאס. קחו בחשבון שזו נסיעה מאד ארוכה בין מונטריי לוגאס – יום שלם, מהבוקר עד הערב.

התגובות נעולות.