פארק לאומי זאיון/ציון – יוטה

הפארק הלאומי הראשון של מדינת יוטה מתאפיין בקניונים עמוקים ומרשימים, המשלבים אבן חול בגוונים שונים, עצים ירוקים ושמיים כחולים. שמו באנגלית Zion ותבחרו אם להשתמש בתעתיק זאיון או לחזור למקורות ולקרוא לו פארק ציון.

לפארק שני חלקים ובכל אחד מהם מסלול נפרד ומרכז מבקרים נפרד. החלק הפחות ידוע הוא קולוב קניון Colob Canyon, בצפון-מערב הפארק. החלק המפורסם, מצולם ומתוייר ביותר הוא קניון זאיון עצמו בחלק הדרומי של הפארק והמשך הסיכום בעמוד זה יתייחס אליו בלבד.

מרכז המבקרים העיקרי בפארק פתוח בקיץ בין השעות 08:00-20:00. המוזיאונים בפארק (פירוט בהמשך) נסגרים שעה קודם לכן (במרכז המבקרים בקולוב שעות פתיחה מצומצמות יותר).

מפת השאטל

התנועה ברכב פרטי אסורה בפארק בחודשי הקיץ. לאורך הקניון פועלת מערכת שאטלים שמסיעים את המבקרים. הקניון משתרע מדרום לצפון, כשהשאטל עוצר בתשע נקודות שונות.

בנקודות השונות יש מסלולי טיול רגליים ולעיתים גם פעילויות ריינג'רים (משתנה מיום ליום ומפורט בעלון הפארק).

רשימת נקודות עצירה ומסלולים רגליים הרלבנטיים לנו בטיול משפחתי, על פי נקודות השאטל, מדרום לצפון:

1. מרכז המבקרים – תצוגה והתייעצות עם הריינג'רים. מדי יום יוצאים שני סיורי אוטובוס רכובים בהדרכת ריינג'ר שמאפשרים היכרות מעמיקה עם הפארק. הנסיעה מדרום לצפון אורכת שעתיים עם ההדרכה. ההשתתפות חינם, אבל רצוי להרשם מראש יום קודם במקום (אין הרשמה טלפונית) – יש סיור בוקר וערב (קיץ 10' 09:00 ו-18:30).

מנקודה זו יוצאים:

שביל פארוס Pa'rus Trail – שביל נוח ומרוצף (מותאם לכסאות גלגלים) המוביל אל הנהר ומתחבר אל צומת הקניון. סה"כ 5.5 ק"מ הליכה. כשעתיים.

השביל הארכיאולוגי – Archeology Trail – טיפוס קצר לאורך שביל לשרידים ארכיאולוגיים. כחצי קילומטר וחצי שעה.

שביל ווטשמן – Watchman Trail – שביל בדרגת קושי בינונית המוביל אל נקודת תצפית יפה. סה"כ 4.3 ק"מ – כשעתיים.

2. מוזיאון ההיסטוריה האנושים של זאיון – סרט, תצוגה וגלרית אמנות. בתחנה זו נערכות מרבית הרצאות הריינג'רים היומיות.

3. צומת הקניון – Canyon Junction – בנקודה זו חוצה כביש 9 את הפארק.

4. חצר האבות – Court of the Patriarchs – נקודת תצפית על כמה מהצוקים המרשימים של הפארק, כולל אלו הקרויים על שם אברהם, יצחק ויעקב.

5. הלודג' – Zion Lodge – סביב מבנה הלודג' ההיסטורי יש מסעדות, חנויות, ונקודות תצפית שונות. זו גם נקודת ההתחלה של פעילויות ריינג'ר שונות.

מנקודה זו יוצאים:

שביל בריכות האזמרגד – Emerald Pool Trail – מוביל אל הבריכה התחתונה והמפלים. שביל קל שאורכו כשני ק"מ (הלוך-חזור). לוקח כשעה. השביל ממשיך הלאה אל הבריכות האמצעיות והעליונות והופך קשה יותר. במקום לחזור באותו המסלול, אפשר לחזור דרך שביל קיינטה Kayenta אל הגרוטו ולהפוך אותו לשביל מעגלי אם מצרפים את שביל הגרוטו (או פשוט לקחת את השאטל מהגרוטו).

שביל הגרוטו – שביל קצר באורך קילומטר וחצי שמחבר את הלודג' עם איזור הגרוטו.

6. הגרוטו – The Grotto – איזור מוצל המתאים לעריכת פיקניק בנוף המדהים, המשקיף על אנג'לס לנדינג ונהר הוירג'ין.

שבילים היוצאים מהגרוטו:

שביל הגרוטו – שביל קצר באורך קילומטר וחצי שמחבר את הלודג' עם איזור הגרוטו.

Angel's Landing – השביל נחשב לאחד ההיילייטס של הפארק. העלייה התלולה עד נקודת Scout's Lookout מאתגרת דיה, אבל חלקו האחרון של השביל הוא שהקנה לו את המוניטין שלו. חלק זה צר מאד וצריך להעזר בו בשרשראות המעוגנות בסלע. העלייה הקשה והמסוכנת היא לאחר מאמץ רב, לרוב בחום ודורשת ריכוז גבוה. לא מומלץ לילדים, למי שאינו בכושר מצויין ולמי שסובל מפחד גבהים. למי שבכל זאת רוצה, מומלץ להתייעץ עם ריינג'רים לגבי השעה ומזג האוויר. בהחלט מדובר בשביל מסוכן שגבה כבר קרבנות רבים בהיסטוריה של הפארק.

7. הסלע הבוכה – Weeping Rock – מעיינות טפטוף על הסלע וריכוז צמחיה.

שביל הסלע הבוכה – Weeping Rock Trail – שביל תלול אבל קצר שמוביל אל הסלע הבוכה. לאורך השביל נקודות הסבר ותצוגות. כשש מאות מטר שביל.

8. העיקול הגדול – Big Bend – העיקול המרשים בנהר הוירג'ין והצוקים הנישאים.

9. מקדש סינוואבה – Temple of Sinawava – הנקודה האחרונה במסלול וסוף הכביש. השער אל הנרווס – The Narrows – החלק הצר של הקניון בו ניתן להמשיך בהליכה ברגל בתוך הנחל.

מנקודה זו יוצא שביל Riverside Walk – שביל סלול וקל יחסית, כולל מוצגים לצד השביל. יורד אל הנהר בקצה הקניון. מותאם לכסאות גלגלים. סה"כ 3.5 ק"מ.

אתר הפארק הרשמי:

http://www.nps.gov/zion/

סרטון ערוך מעולה שמראה את הפארק מזוויות שונות –

סרט וידאו שמראה נסיעה בפארק. לא מראים הליכות וטריילים אלא טיול תיירותי של נופים מהכביש,  אבל הנופים עדיין מרשימים.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. איציק

    היי ענת
    אנחנו ארבעה גברים שרוצים לצאת מווגאס בבוקר לעשות את ברייס לסיים בערב וללכת למלון בוירגין . למחרת בבוקר לעשות את ציון פארק ולחזור לווגאס בערב אולי דרך סכר העובר דאם
    האם זה סביר מבחינת זמנים וקילומטראז?
    האם יכולה לתת לי המלצות איך להסתובב בפארקים
    האם אפשרי הכול ברכב ולעצור במקומות המעניינים
    מהן נקודות התצפית שצריך לעצור
    איפה חובה לעצור
    תודה מראש

    1. ענת

      הי איציק,
      יכול להיות סביר מאד, אבל תצטרכו להיות ממוקדים ולצאת מוקדם בבוקר. בכל מקרה בזאיון מאד כדאי לצאת מוקדם כדי להספיק לחנות ליד מרכז המבקרים ולקחת את השאטל משם. אחרת זה שני שאטלים, אחד מהעיר ואחד בתוך הפארק. הייתי מנסה לצאת ללינה בספרינגדייל כדי להיות לפני תשע בבוקר בזאיון.
      בברייס, נכנסים לפארק, נוסעים לנקודות תצפית ואם רוצים עושים מסלול. זה פארק קטן וקל לטיול. אפשר רק מהרכב, אבל לדעתי ממש כדאי לעשות את אחד המסלולים בתוך הקניון. הם לא קשים מדי. מציעה לכם לקרוא כאן על ברייס קניון.
      בזאיון הפארק עובד על שאטלים. יש שאטל ממרכז המבקרים שלוקח אתכם דרך נקודות הציון החשובות בפארק. אפשר רק לשבת באוטובוס ולהסתכל, אבל כדאי מאד גם לעשות מסלול אחד או שניים. הייתי ממליצה על מסלול ה-Emerald Pools וגם על לרדת מהשאטל בתחנה האחרונה כדי קצת לחוות את האיזור של ה-Narrows.
      תהנו!

  2. עידן אדלר

    הי אשמח להתייעצות קטנה (הבלוג מקסים!!!)
    אנחנו זוג ואוהבים לאייל. נוחתים בלאס וגאס ב-24.7 ב-9:00 ויש לנו עד ה-4.8. (11 ימים) אוהבים מסלולים ברגל ורוצים לשלב קייקים, רפטינג וכו
    האם לא חם מידי באזור לטיולים רגליים? לפחות בזאיון ובגרנד?
    חשבתי על המסלול הבא-
    24.7- נסיעה לזאיון משדה התעופה של וגאס ומנוחה אחרי טיסה ארוכה
    25.7 זאיון
    26.7 זאיון
    27.7 נסעה לברייס וטיול
    28.7 ברייס
    29.7- נסיעה לפייג וטיול יום או בוקר ברייס ולינה בפייג
    30.7 לינה בפייג טיול בקניון אנטילופ (רגלי או קייקים)
    31.7 לינה בפייג טיול בזברה קניון או שוב אנטילופ (רגלי אם יום קודם קייקים) או רפטינג
    1.8- יום טיול באזור/רפטינג באזור – יציאה מפייג (לא מצאתי עדיין אחפש) לינה בגראנד
    2.8- בוקר בגרנד ונסיעה לוגאס לינה וגאס
    3.8 יום וגאס. לינה וגאס
    4.8- בבוקר טיסה

    שקלתי לוותר על וגאס (היינו כבר)
    ולקצר את הזמנים ואולי לעשות שני לילות בזאיון לילה ברייס ולנסוע למואב כדי לעשות גם את ארצס וקניונלנד אבל זה נראה לי טיול באוטו בעיקר ופחות בא לי.
    או להשאיר כמו שזה ולהוסיף לילה בגרנד קניון
    מה דעתך?
    בעיקר לשוב לי עניין החום הכבד

    1. ענת

      הי עידן,
      יהיה מאד חם באיזורים האלו ביולי. ברמה של אילת בקיץ. בזאיון יש מסלולים עם קצת מים וצל, בפרט המסלול של ה-narrows. בפייג' אפשר באמת לשלב קייאקים או סירה בלייק פאואל. כביש 12 למואב והפארקים של מואב זה מקסים. זה רוד טריפ מעולה, על כביש נופי לא עמוס בכלל. אבל אכן מוסיף נהיגה, בפרט הלוך וחזור. דווקא בגלל החום, הייתי מכוונת קצת יותר לנסיעות כדי להיות ברכב ממוזג, אבל זו אני.
      אם החום הכבד בעייתי, אולי שווה לחשוב על שינוי יעד? אני מבינה שהטיסות כבר סגורות לוגאס? אם לא, הייתי שוקלת להעביר את הטיול לצפון-מערב לאיזור מדינת וושינגטון. או אולי אפילו לשלב טיסת המשך? אפשר לצפון-מערב או לילוסטון/גליישר.

  3. ניצן

    היי ענת, קודם כל תודה רבה על התגובות והטיפים המעולים !!!
    התייעצות על מסלול בדגש על מזג אוויר והאם יש המלצות בדרך, מתכננים טיול לפברואר החל מ-16.2 (יודע שזו קצת שאלה חוזרת, ובכל זאת) – (הגילאים שלנו 29, אבי 54 ואחי 21, ואבא שלי פחות אחד שאוהב טיולים רגליים ארוכים)
    התוכנית שלנו היא לנחות בווגאס לעשות שם 2 לילות, משם לנסוע להובר דאם וממנו לזאיון פארק. שם ללון 2 לילות בהנחה שאחרי הלילה הראשון זה יהיה היום בו בעיקר נטייל בפארק. האם יש צורך בשאטל בתקופה הזו, הבנתי שהם לא מאפשרים תנועת רכבים רק בתקופה העמוסה בקיץ ובתקופה הזו ניתן לטייל גם בלי השאטלים, לגבי מקומות לטייל שם לקחתי מכאן נשמע מעולה.
    משם נעבור לאיזור פייג' – שם נלון על לייק פאוול, ראיתי גם את העיירה וואוויפ וגם יש את פייג' עצמה שבהן ניתן ללון עם אחלה view, ונטייל שם בסכר גלן, גם בהורסשו בנד, וגם בקניון אנטילופ – גם שם נקצה 2 לילות במקום.
    משם לגרנד קניון שם נעביר לילה אחד – האם יש המלצות ספציפיות במקום, אספתי כמה נק' תצפית שנראות מעולה.
    משם נסע לפיניקס גם שם נלון לילה או שתיים ונחזור אחכ מערבה לדודים בל.א לכמה לילות וחזרה לווגאס.

    אשמח להמלצות במקומות בהם נשהה, שוב בהנחה של מסלולים קצרים ועדיפות למסלולים שאפשר לעשות ברכב עם עצירות והליכה בקטנה. גם ככה להבנתי יהיה קריר שהמזג אוויר לא יאפשר מסלולים ארוכים מדי. ואפרופו מזא האם אפשרי בכלל ויש להיערך באופן מיוחד מעבר לביגוד חם..?

    1. ענת

      הי ניצן,
      לפי אתר הפארק, בדצמבר כן מפעילים את השאטלים. יתכן ובפברואר לא יפעילו – אבל הם עדיין לא פרסמו את לוחות הזמנים ל-2020 ממה שאני רואה כאן. כשהשאטלים פועלים, רכבים פרטיים לא נכנסים לפארק. אז סיכוי טוב שתוכלו להכנס עם הרכב, אבל קיימת גם אפשרות שלא, ואז תשתמשו בשאטל, הוא די נוח. רק חשוב להגיע מוקדם לחניה ממנה יוצא השאטל.
      לגבי המלצות ספציפיות, תמיד עדיף להתיעץ עם הריינג'רים או לפחות לבדוק באתר הפארק. במיוחד בחורף. יש שבילים סגורים, לפעמים בלי התראה (לנו יצא להגיע לזאיון ביום שנפלו סלעים בכניסה וכל הפארק היה סגור, באפס התראה). הריינג'רים גם יוכלו להתאים לכם מסלולים בהתאמה אישית יותר (מרחק, עלייה, אופי השביל וכד').
      מבחינת מזג האוויר, הכי חשוב לעקוב אחרי התחזיות בזמן אמת. יכול גם לרדת שלג במקמות הגבוהים (למשל בגרנד קניון) ואז צריך שרשראות שלג, או פשוט לוותר על הביקור במקום. מעבר לזה, ביגוד חם ואם מתאים לכם, לקנות תרמוס בעשרה דולר בוולמארט וככה תהיה איתכם גם שתייה חמה. אבל שוב, בעיקר להקפיד להתעדכן בתחזית. אם יורד מתחת לאפס, לשקול אם משלבים במסלול ואם כן, לנסוע מאד בזהירות ולהיות ערניים לקרח על הכביש. בהצלחה!

  4. אבי

    היי
    אנחנו משפחה עם 3 ילדים 14 10 ו 4.
    עברנו לגור ליד לוס אנגלס ורוצים להתחיל לטייל באזור.
    יש לנו 5 ימי חופשה בחג ההודיה, חשבנו על מסלול כזה
    יום שלישי בצהריים נצא לכיוון ספרינגדייל נגיע בערב
    יש לנו כשש שעות נסיעה.
    יום רביעי פארק ציון נסע ללון באזור ברייס
    יום חמישי ברייס בבוקר ונסיעה לפייג
    יום שישי שבת אגם פאוול וקניון אנטילופ
    נסיעה חזרה בשבת בערב.
    מה דעתך על המסלול האם זה דחוס מידי, או שזה מספיק לכל איזור.
    האם ויתור על הגרנד קניון שבאזור הוא משמעותי…
    תודה רבה

    1. ענת

      הי אבי,
      נעצרתי ביום הראשון שלכם 🙂 מלוס אנג'לס לספרינגדייל זה יותר כמו 9-10 שעות נסיעה. וזה בהנחה שאין פקקים ביציאה מלוס אנג'לס. לא יודעת איפה אתם בתוך לוס אנג'לס, אבל בהתחלת חופשה, אתם יכולים להתקע ביציאה מהעיר גם 3-4 שעות. מניסיון של יותר מפעם אחת שזה קרה לנו… לא ריאלי בכלל לצאת בצהריים מלוס אנג'לס ולהגיע בערב לספרינגדייל. לא קרוב ולא ליד. אם אתם באמת רוצים ביום אחד לעשות את כל המרחק – תכוונו לצאת באיזור 6-7 בבוקר לכל היאוחר.
      כנ"ל לגבי שבת בערב. אי אפשר לצאת בשבת בערב מפייג' ולהגיע ללוס אנג'לס באותו היום, אלא אם כן אתם מתכננים נסיעת לילה ולהגיע לפנות בוקר (נשמע לי פחות בטיחותי אבל זה כבר שיקול שלכם). מעבר לזה, המסלול אחלה. בין הפארקים יש לכם זמן ונראה לי מאורגן יפה. הבעיה היא רק בהלוך ושוב. תסתכלו שוב על המרחק בגוגל מפס, תוסיפו עשרים אחוז להערכת הזמנים שלו. ואז עוד קצת כי אתם עם ילדודס, כולל בן ארבע. צריך יותר הפסקות בדרך, שירותים, מסעדות, וחילוץ עצמות. ותבדקו הערכות פקקים בחגים לאיזור שלכם בלוס אנג'לס. בהצלחה!

  5. אביה

    היי ענת,

    אנחנו זוג שמתכנן לנסוע בערך ב-10 לפברואר והתכנון היה לעשות כמה פארקים- גרנד קניון, זאיון, אנטילופ ואולי גם ברייס. הדאגה שלי היא מזג האוויר… באתר של זאיון כתוב שאין סיבה לא להגיע ושהכל ממש אחלה (כמובן שהכל יכול לקרות אבל שבגדול זו תקופה בסדר) אבל מתחקיר שעשיתי הבנתי שהגרנד קניון יכול להיות מושלג ושברייס קניון כמעט בטוח שיהיה מכוסה בשלג. מה דעתך? האם היית בתקופה הזאת בפארקים?
    כמו כן, גם אם הפארקים בסדר מבחינת מזג האוויר (לפחות זאיון ואנטילופ) האם הכבישים מסוכנים לנהיגה? שלג? קרח?

    האם היית ממליצה להחליף דווקא לרדווד ולחרוש על סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס והסביבה (כביש 1, מונטריי וכו')?

    תודה ענקית מראש! (קראתי בשקיקה את כל הפוסטים שלך על כל פארק!)

    אביה

    1. ענת

      שאלות מצוינות, אביה.
      היינו בברייס פעמיים, ובביקור שלנו בתחילת אוקטובר אכן היה מושלג. בגרנד קניון גם קר מאד ויכול להיות מושלג.
      אחת הבעיות בשלג היא שהכבישים חסומים וצריך לחכות שיפנו אותם. בנוסף, צריך לדעתי לנהוג על כבישים עם קרח ושלג וצריך ציוד מיוחד – שרשראות שלג. רצוי מאד לשכור רכב עם אפשרות לארבע על ארבע, מאותה סיבה. בעיקרון, אתם יכולים ליפול על ימי שמש נעימים גם בפברואר. מצד שני, עלולים גם להתקל בסופות שלגים שיחסמו לכם כבישים ובאופן כללי יהיו בעייתיות לטיול.
      זאיון ופייג' נמוכות יותר אז לרוב בסדר. הבעיה היא במקומות הגבוהים.
      איזור החוף אמור להיות בלי שלג/קרח אבל עדיין יכולות להיות סופות חורפיות.
      מה שהייתי מנסה לעשות – תראו אם רלבנטי לכם – זה לתכנן שני מסלולים חלופיים. אחד מזרחי לאיזורי המדבר ואחד לאיזור החוף. כשתתקרבו לשבוע הטיול, תוכלו להחליט סופית לפי התחזית. בהצלחה!

      1. אביה

        תודה!

        האמת שחשבתי בהתחלה לנחות בפניקס כדי להתחיל בגרנד קניון אבל אולי עדיף לנחות בל.א ולעשות את הסיבוב הפוך ממה שתכננתי- כלומר לקחת רכב בל.א–> וגאס–> זאיון–> אנטילופ–> גרנד קניון (תלוי בתחזית) וחזרה לל.א? משם כמובן סן פרנסיסקו וכו'. ככה שאם מזג האוויר לא משהו אז לפחות אנחנו בל.א (וניקח את האוטו לג'ושוע טרי ואז כביש 1 עד סן פרנסיסקו והסביבה (המסלול החלופי לחוף). נשמע לך הגיוני?

      2. ענת

        הי אביה,
        תבדקו את עניין הרכב. לשכור בפיניקס ולהחזיר בסן פרנסיסקו יכול להיות יותר יקר מאשר לשכור בל"א ולהחזיר בס"פ. גם הטיסות לפיניקס עלולות להיות קצת יותר יקרות. מעבר לזה, לא נראה לי קריטי כך או כך.

  6. תאיר

    היי ענת
    אנחנו יוצאים מוגאס לפארק ציון ורוצים לטייל פה כל היום וללון בספרינגדיל.
    מה את ממליצה לנו לעשות בפארק בפרק זמן הזה?
    זוג, מטיילים בסוף אפריל

    1. ענת

      הי תאיר,
      התשובות ממש כאן בדף. לעלות לשאטל, להכנס עד סוף הפארק ולהתרשם, לעצור בדרך חזרה בכמה נקודות שאתם רוצים לעשות בהם מסלול הליכה ברגל. האמרלד פולז הוא אחד המסלולים הפופולריים ביותר.
      אני מציעה לכם להפוך את סדר הלינה. לצאת מוגאס אחר הצהריים, ללון בספרינגדייל, למחרת לטייל בפארק ואז לחזור לוגאס בערב. הסיבה לכך היא שכדאי להגיע מוקדם ככל האפשר לפארק, כדי לחנות בפארק עצמו בנקודה ממנה מתחיל השאטל. אחרת תצטרכו לחנות בעיר ולקחת שאטל נוסף עד לשם, מה שמבזבז זמן.

  7. מתן

    היי ענת,
    מתכנן טיול של 6 ימים בפברואר הקרוב (2019) מוגאס דרך זאיון- ברייס -קפיטול ריף- קניולנדס- ארצ'ס וסיום בסולט לייק סיטי. מטייל לבד, עם רכב. רציתי לשאול האם התכנון נשמע לך סביר בהקשר של העונה והמרחקים. והאם יש משהו בתוואי שהיית מוסיפה. תודה מראש, מתן

    1. ענת

      הי מתן,
      המסלול של כביש 12 נפלא. אתה יכול לקרוא עליו עוד כאן. מה שכן, בפברואר הוא בעייתי מאד. תהיה חייב שרשראות שלג, לדעתי. ולהיות קשור למזג האוויר ואם יש סופת שלגים, אז לבטל.

      1. מתן

        היי ענת,
        תודה על התגובה המפורטת. במידה וכביש 12 יהיה בעייתי לנסיעה, האם את מציעה לוותר על ברייס או לשלב נסיעה ד3ך מוניומנט ואלי למואב (מבין זה יוסיף 3-4 שעות וכנראה אוותר את קפיטול ריף). לגבי שאר הנקודות במסלול, ובהנחה ויש לי שרשראות שלג (לקחת מחברת ההשכרה או לרכוש בווגאס באיזה וולמארט?) האם התכנון נשמע לך סביר לפברואר? עיקר הטיול יהיה מעבר דרך נקודות עניין סמוכות לצירים והליכות קצרות בהתאם למזג האוויר. האם היית מוסיפה משהו?

  8. טל

    תודה רבה רבה!!
    האם בעיירה ספרינגילד כדאי להזמין מקום מראש או עם ההגעה לשם?
    ניתן להזמין דרך האתר שלכם במקרה?
    * האם תוכלי לכתוב לי בערך באיזה סכום מדובר למסלול טיול כזה (כביש 1+יומיים וגאס+3 ימים פארק ציון)? כמובן שאנו זוג צעיר שלא מהמר או מחפש מלונות יוקרה 🙂

    מעריכים מאוד את העזרה שלך

    1. ענת

      במהלך רוב השנה כדאי מאד להזמין בספרינגפילד מראש. אם תגיעו ללא הזמנה סביר להניח שתמצאו לינה אבל במחיר גבוה יותר. המקומות הזולים יותר מוזמנים מראש (מניסיון שלנו…) אין לי מערך הזמנות באתר 🙂 אבל אם אתם מזמינים בבוקינג ותוכלו להזמין דרך הקישור הזה, אני אקבל עמלה קטנה מסכום ההזמנה (זה יורד מהרווח של בוקינג ולכם לא עולה יותר). הקישור זמין גם מכל דף באתר, בעמודה הימנית ותודה מראש!
      לגבי המחירים, זה מאד קשה להגיד. כדי למצוא מחירים זולים יש כל מיני "פטנטים" אבל זה לוקח זמן ליישם אותם. בעיני זה חלק מהכיף, לנסות להוזיל את מחירי הלינה. ריכזתי כאן את השיטות בהן אני משתמשת.

  9. טל

    מוסיפה לשאלה אם כן מתאים כיצד מזמינים שם מקום לישון? לא מבינה באתר שלהם אם אפשר מראש, והאם ,סופות" זה משהו שמהווה סיכון וכדאי לוותר?

    1. ענת

      הי טל,
      רוב המטיילים בזאיון לוקחים חדר במוטל בעיירה ספרינגפילד. אם רוצים לחסוך, אפשר גם ללון בעיירה Hurricane שהיא במרחק כארבעים דקות נסיעה משם. באיזורים האלו בכל מקרה מטיילים רק עם רכב. אם קראוון או לא זו סוגיה נפרדת לגמרי שלא קשורה לביקור בזאיון אלא לאופי הטיול שלכם ולאורכו. בטיול של מעל שלושה שבועות מחוץ לערים, קראוון זו אופציה. לא מוזיל עלויות אבל אפשרות שונה מרכב ומוטלים עם שיקולים נפרדים.
      שבוע בזאיון זה יותר מדי עבור רוב המטיילים. זה מתאים רק אם יש לכם ממש מסלול מעמיק מאד לטרק באיזור (יש כאלו ביוטה, לדעתי לא בתוך הפארק עצמו). זה סיפור נפרד שדורש מכם עבודת מחקר רצינית לגבי טרקים ארוכים ביוטה, איך נערכים אליהם, מאיפה מתחילים וכד'. רוב המטיילים מבקרים בפארק למשך יום או יומיים ועושים חלק מהמסלולים שמתוארים בפוסט. כאמור, לנים לרוב מחוץ לפארק. יש בתוך הפארק מלון אחד אבל הוא מאד יקר ואני לא יודעת אם יש בכלל מקום ליולי הקרוב (מזמינים בדרך כלל המון זמן מראש).
      אם יש לכם שבוע, הגיוני יותר לעשות את הסיבוב של זאיון-ברייס-פייג'-הגרנד קניון. צריך בשבילו 5-7 ימים אם מתחילים ומסיימים בוגאס, מה שנשמע לי מתאים מאד. אתם יכולים לראות את כל הפרטים בפוסט על מסלול הטיול בדרום-מערב ארה"ב.
      לגבי סופות, לא ברור לי למה הכוונה. ביולי מזג האוויר בעיקר חם. בארה"ב יכולות להיות כל מיני תופעות מזג אוויר מוזרות אבל בקיץ ביוטה מה שבעיקר מטריד זה החום ולא סופות. בהחלט יהיה חם בתקופה הזו, אז הקפידו לעשות מסלולים מוקדם בבוקר או אחרי הצהריים, לשתות הרבה ולהתמגן מפני השמש. טיול נעים!

  10. טל

    היי!
    כמה ימים כדאי ללון בפארק והאם יש עדיפות לרכב קראוון/ אכסניה במקום? כדאי להזמין מראש מקום?
    האם חודש יולי מתאים לטיול בפארק?
    אנו שני צעירים שרוצים לטייל בפארק ויש לנו כשבוע (אולי עדיף לשלש יחד עם הגרנד קניון כמה ימים שם וכמה כאן?)

התגובות נעולות.