פארק לאומי עמק המוות, קליפורניה

פארק לאומי דת' וואלי (Death Valley), הממוקם בדרום-מזרח קליפורניה, סמוך לגבול עם מדינת נבאדה, מחזיק בכמה שיאים, ביניהם המקום הנמוך ביותר בארה"ב והטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה באופן רשמי בחצי הכדור המערבי (כ-57 מעלות צלזיוס ונמוך רק בכמעלה מהשיא העולמי שהושג בלוב).

הטמפרטורות הגבוהות, בשילוב עם מישורי מלח עצומים, הם שהקנו לאיזור את שמו המאיים. בנוסף, שטח הפארק העצום מכיל תצורות גיאולוגיות שונות, החל בדיונות חול וכלה בהרים מושלגי פסגות. ניתן לבקר בפארק בכל השנה, אך בחודשי הקיץ הארוכים, הסיורים הרגליים בחלקים הנמוכים של הפארק מוגבלים.

נקודות עניין בפארק (רשימה חלקית):

איזור Furnace Creek

זהו האיזור המרכזי בפארק ובו נמצא גם מרכז המבקרים הראשי.

הקניון המוזהב – Golden Canyon – הליכה של כשלושה ק"מ בקניון ובתוכו גבעות זהובות.

כביש האמן Artist's Drive – כביש העובר בין גבעות מרובדות ולהן גוונים שונים הנראים במלוא הדרם בשעות אחר הצהריים. מדובר בנסיעה של כארבע עשרה וחצי ק"מ על דרך סלולה המתאימה לרכבים שאורכם פחות מ-25 פיט. הדרך אינה מעגלית ויש לחזור בה בחזרה.

מגרש הגולף של השטן – Devil’s Golf Course – שטח גדול ומרשים של תצורת קרקע ייחודית המורכבת משברים מחודדים של אבן מלח.

הגשר הטבעי – Natural Bridge – כשמו כן הוא, גשר טבעי מעל קניון, שניתן להגיע אליו בהליכה של כמה מאות מטרים מנקודת החניה.

ערוץ המלח – Salt Creek – מסלול הליכה קצר ונוח של כמה מאות מטרים לאורך נחל בו אפשר לראות דגים נדירים הנמצאים באיזור.

אגן בדווטר – Badwater Basin – הנקודה הנמוכה ביותר בארה"ב. במקום יש מישורי מלח גדולים, אך אין ללכת עליהם בימים חמים.

נקודת זברינסקי – Zabriskie Point – נקודת תצפית גבוהה יחסית אל נופי הטרשים של הפארק. פופלרית במיוחד לצפייה בזריחה או שקיעה.

הנוף של דנטה – Dante’s View – נקודת התצפית המרשימה ביותר בפארק, נמצאת בפסגת הר ויש להגיע אליה ברכב. הדרך פתוחה לרכבים שאורכם פחות מ-25 פיט.

איזור Scotty’s Castle Area

טירתו של סקוטי – סיורים מודרכים מטעם הריינג'רים נערכים ברחבי האחוזה, כולל בחלקיה התת-קרקעיים. יש כמה סוגי סיורים האורכים בין שעה לשעתיים וחצי. הסיורים כרוכים בתשלום נוסף.

מכתש אוהבה – Ubehebe Crater – מכתש שנוצר בהתפרצות וולקנית לפני כשלוש מאות מיליון שנה. ניתן לראותו בנסיעה מתוך רכב (יתרון בימי הקיץ החמים), וניתן גם להקיף את שפת המכתש ברגל.

דיונות יוריקה – Eureka Dunes – מובלעת של דיונות בגובה של למעלה ממאתיים מטר. אלו הן הדיונות הגדולות ומהרשימות ביותר בקליפורניה.

מסלול המירוץ – The Racetrack – אחד האתרים המפורסמים בפארק, בו סלעים גדולים מחליקים על קרקע מלוחה של אגם יבש. הסיבה לתזוזת הסלעים עדיין לא ידועה בוודאות. כדי להגיע למקום נדרש רכב שטח.

אתר הפארק הרשמי:

http://www.nps.gov/deva/