פארק לאומי עצי הרדווד, קליפורניה

פארק לאומי זה מאגד בתוכו גם מספר State Parks ולפיכך שמו המלא הוא: Redwood National and State Parks. בהתאמה, לפארק ארבעה חלקים עיקריים:

  1. שטח הפארק הלאומי שהוגדר ב-1968.
  2. Del Norte Coast State Park
  3. Jedediah Smith State Park
  4. Prairie Creek Redwoods State Park

ביחד, הם מגנים על שטח של כ-540 קמ"ר שבו צומחים כמחצית מעצי הרדווד הענקיים. ההגנה על העצים הגיעה ברגע האחרון – העצים הצומחים כיום באיזור מהווים רק עשירית מהיער הקדום. השאר נכרת בעבר למטרות מסחריות. האיזור סובל גם ממיני צמחים פולשים ומהעובדה שבמשך עשרות שנים מנעו בני האדם מהשריפות החיוניות לבית גידול זה להתפשט באופן טבעי. כיום קיימת תכנית ניהול שריפות, במטרה לאפשר לשריפות להתקיים באופן מבוקר ולסייע לאוכלוסית הרדוודס להתפתח.

אין ספק שעצי הרדווד, סוג של סקויה, הם גולת הכותרת של הפארק, אך בפארק יש גם רצועת חוף מיוחדת, עם בתי גידול של מים רדודים המתגלים בשעות השפל (tidepools). שטחי הפארק מהווים בית למגוון של צמחים ובעלי חיים ייחודיים למקום.

פארק הרדווד ממוקם לאורך כארבעים מיילים בקו החוף של צפון קליפורניה, בערך בין העיירות Crescent City ו-Big Lagoon. לפארק חמישה מרכזי מבקרים שונים, בכל אחד מהם ניתן להצטייד במפות ופרוספקטים מתאימים, ולקבל הנחיות מהריינג'רים.

תרגום (ועיבוד) של הצעות לנקודות לביקור בפארק, מצפון לדרום (מתוך אתר הפארק הרשמי). את המקומות ניתן למצוא במפת הפארק (גרסה מקוונת נמצאת באתר הפארק הרשמי):

  • ביקור בדרך האולנד היל וחורשת סטאוט (Howland Hill Road and Stout Grove) – נסיעה לאורך כעשרה מייל בין יער רדוודס עתיק, לאורך ערוץ מיל (Mill Creek). סיור רגלי של כחצי מייל בחורשה של עצים גדולים בתחתית הערוץ. (לא מומלץ לקראוונים).
  • תצפית מעל חוף קרסנט וביקור בחוף אנדרטס (Enderts Beach) – מנקודת התצפית המכונה Crescent Beach Overlook נשקף האוקיינוס האטלנטי במלוא הדרו ולפעמים ניתן גם להבחין בלוויתנים אפורים. בחוף אנדרטס עצמו יש שביל גישה נוח לאיזור בריכות שפל (tidepools) – צריך לבדוק את שעות השפל לפני הביקור. (לא מומלץ לקראוונים).
  • תצפית מעל שפך נהר קלאמת' (Klamath River Overlook) – מומלץ לרדת בשביל למצפה התחתון למראות דרמטיים עוד יותר.
  • נסיעה בדרך חצץ ב-Prairie Creek Redwoods State Park לאורך שמונה מייל, עם תצפית אל נופי האוקיינוס. תנועת קראוונים אסורה בשביל החצץ.
  • נסיעה לאורך Newton B. Drury Scenic Parkway בין עצי רדווד עתיקים וענקיים. ליד השילוט ל-Big Tree Wayside עוצרים להליכה קצרה מאד (כמאתיים מטר) למראה מרהיב. באיזור משוטטים איילי רוזוולט גדולים.
  • נסיעה ב-Davison Road אל עבר מפלי טריליום. הליכה בשביל Trillium Falls Trail אל תוך היער העתיק למקום בו נמצא אחד המפלים של הפארק. משם ניתן להגיע גם אל החופים האפורים של Gold Bluffs Beach. באיזור נמצא גם קניון השרכים – Fern Canyon – בו כדאי ללכת ולחפש יצורים חלקלקים ייחודיים לסביבת גידול זו.

הפארק כולו משופע בשבילי הליכה, ביניהם שבילים קצרים רבים המובילים אל עצים גבוהים במיוחד או נקודות חן אחרות. איזור ג'דדיה סמית' הוא נקודת המוצא הצפונית המתאימה ביותר למבחר שבילים כאלו (במקום יש גם מרכז מבקרים גדול, קמפגראונד והדרכות ריינג'רים ביום ובערב). בחלקו הדרומי של הפארק, Prairie Creek Redwoods State Park הוא האיזור בו מתחילים שבילי הליכה קצרים או פחות קצרים רבים.

אתר הפארק הרשמי: http://www.nps.gov/redw/