פארק לאומי קניון ברייס

האיזור הייחודי של קניון ברייס, בדרום יוטה, הוכרז כפארק לאומי בשנת 1928. למעשה, אין מדובר בדיוק בקניון, אלא בתצורת נוף ייחודית בצורת אמפי-תיאטרון שנוצרה בעקבות תהליכי שחיקה ברמה הגבוהה. באיזור האמפיתיאטרון נוצרו מעין עמודים הנקראים הודוס – Hoodoos – המתאפיינים בצבעוניות מעניינת.

בפארק יש סדרה של אמפיתאטראות כאלו, לאורך הכביש הנכנס מצידו הצפוני של הפארק ויורד דרומה לאורך כשלושים ק"מ. הגדול והמרכזי הוא אמפיתיאטרון ברייס – Bryce Amphitheater וסביבו רשת של שבילי סיור, אולם מומלץ לנסוע גם בדרך הנופית עד חלקו הדרומי של הפארק לנקודות תצפית נוספות.

בפארק יש מערכת הסעות (שאטל) – אין חובה להשתמש בה וניתן להכנס עם רכב, אך רשות הפארקים מבקשת מהמבקרים להשתדל ולהמנע מכך, בעיקר כדי לצמצם את זיהום האוויר בפארק (הידוע בין היתר באוויר הצלול שלו). בנוסף, ממאי ועד אוקטובר יוצר סיור מודרך באוטובוס של הפארק שעובר בכל הנקודות החשובות עד לדרומית ביותר בפארק. הסיור מכונה Rainbow Point Shuttle Tour, הוא אורך כארבע שעות ואינו כרוך בתשלום נוסף, אך מומלץ להזמין מקומות מראש. אפשר להזמין עד 24 שעות מראש בטלפון 435-834-5290.

הסיור המינימלי בפארק כולל ביקור באמפיתאטרון ברייס עם עצירות במספר נקודות תצפית. מומלץ גם לשלב סיור רגלי באחד מן השבילים הרבים. יש שבילים שיורדים אל תחתית האמפיתיאטרון, שם ניתן לחוות את ההודוס מזווית אחרת (רק לקחת בחשבון שבסוף כל ירידה באה עלייה…)

שבילים שעשויים להתאים למשפחה המבקרת בברייס:

  • גן המלכות – Queens Garden – שלושה ק"מ הלוך חזור, עם הפרשי גובה של מאה מטר. נחשב מאד יפה ואחד השבילים הקלים יותר מבין אלו היורדים מטה אל ההודוס.
  • שביל השפה/הגדה – Rim Trail – את האמפיתיאטרון של ברייס מקיף שביל המחבר נקודות תצפית שונות. בין נקודות התצפית הבאות: sunset point ו-sunrise point, יש קטע שביל מומלץ למשפחות, ובו ההליכה קלה יחסית. אורך הקטע כקילומטר וחצי.

פארק ברייס הוא אחד המקומות הטובים ביותר בארה"ב לצפייה בכוכבים, בזכות הגובה, האוויר הצלול והעדר זיהום אור באיזור. בפארק מתקיים מדי שנה פסטיבל צפייה בכוכבים בסוף חודש יוני, המושך אליו מבקרים רבים וכן מתקיימות הדרכות וצפיות בטלסקופים גדולים מספר פעמים בשבוע בחודשי הקיץ.

אתר פארק קניון ברייס