מדריך: דרכי הגישה לפארק לאומי יוסמיטי בקליפורניה

פארק יוסמיטי מורכב מכמה חלקים, שלא כולם נגישים במשך כל השנה. בנוסף, יש כביש הגעה ליוסמיטי שפתוח רק בקיץ. בדף הזה אנסה לעשות קצת סדר.

קודם כל, התמונה הגדולה, שאני מקווה שתעזור להסביר את סוגיית "טיוגה פאס". הנה מפה שכוללת בתוכה את שלושת העוגנים העירוניים של המסלול הסטנדרטי בדרום-מערב ארה"ב. את לוס אנג'לס סימנתי בכתם ירוק, את סן פרנסיסקו בכתם כחול ואת לאס וגאס בכתם ורוד. יוסמיטי מסומן כאן בלב אדום כשהכניסה לעמק היא מצד מערב של ההרים. בכוונה בחרתי בתצוגה טופוגרפית של המפה, שמבהירה מיד את הבעיה. בין ערי החוף, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו ליוסמיטי יש מישור שאפשר לחצות אותו בכל עת בשנה. לעומת זאת, בין לאס וגאס לבין הכניסה לעמק יוסמיטי יושבים הרי הסיירה נבאדה. הם לא הרוקיז, אבל הם בהחלט מספיק גבוהים כדי להיות מכוסים בשלג עמוק בחודשי החורף ובלתי עבירים לרכב.

yostemitemap1

ברור מהמפה שהדרך הכי קצרה בין וגאס ליוסמיטי תהיה דרך ההרים.

הרים הם לא פשוטים למעבר או לסלילת כבישים. תשאלו את לואיס וקלארק שנתקעו שנים בהרי הרוקיז עד שמצאו מעבר בקיץ, או את דונר, מחלוצי קליפורניה שכל שיירת הקראוונים שלו נתקעה בחורף בסיירה נבאדה עד שגוועו ברעב ואכלו זה את זה. גם היום, מעברי הרים ברוקיז וגם בסיירה נבאדה, אין הרבה מדי. כשיש, הם יפים מאד לחצייה ומכונים במערב "פאס". אם יש לכם אפשרות לשלב פאסים במסלול טיול, זה תמיד כדאי כי בהגדרה מדובר בכביש נופי במיוחד.

נחזור להרי הסיירה נבאדה, בין וגאס לקליפורניה. המעבר הדרומי ביותר בהרים אלו ממוקם צפונית לעמק יוסמיטי ומכונה טיוגה פאס Tioga Pass, מעבר טיוגה, או כביש 120.

באופן אידיאלי, בין וגאס ליוסמיטי, הייתם מעדיפים לנסוע בטיוגה פאס, הוא כביש 120 ואכן זו ההמלצה לחודשי הקיץ, בהם המעבר פתוח. הנתיב הוא בערך זה, ובווריאציות השונות שלו הוא לוקח 6-7 שעות נסיעה:

הדרך הקצרה בין וגאס ליוסמיטי
הדרך הקצרה בין וגאס ליוסמיטי

הבעיה מתעוררת בחודשי החורף, בערך בין נובמבר למאי-יוני, כשכביש 120 חסום לתנועה בגלל השלג, ואתם רוצים לנסוע בין וגאס לעמק של יוסמיטי. הדרך הקצרה שבתמונה למעלה חסומה באיזור ההרים ואין ברירה אלא לעקוף את כל הרי הסיירה נבאדה מדרום להם:

החץ הלבן מראה את הדרך הישרה דרך מעבר טיוגה. החיצים האפורים מראים את העקיפה דרומית להרים שצריך לעשות כשמעבר טיוגה סגור.
החץ הלבן מראה את הדרך הישרה דרך מעבר טיוגה. החיצים האפורים מראים את העקיפה דרומית להרים שצריך לעשות כשמעבר טיוגה סגור.

זה לא נורא, אבל מוסיף 2-3 שעות לזמני הנסיעה הארוכים ממילא. זה גם אומר שלא תוכלו לטייל במעבר טיוגה, שהוא איזור יפה בפני עצמו וחלק מפארק יוסמיטי. כל הסיפור הזה לא רלבנטי למי שמגיע מהחוף וחוזר אל החוף, אלא רק למי שמצמיד לביקור ביוסמיטי ביקור בוגאס, או באיזורים אחרים מזרחית ליוסמיטי.

מקווה שהצלחתי להבהיר את עניין טיוגה פאס. הוא נוגע בעיקר להגעה ליוסמיטי. בנוסף לו, צריך לקחת בחשבון איזורים סגורים לביקור בתוך הפארק עצמו.

איזורים וכבישים סגורים בתוך הפארק

כמו שקל לראות מהמפה, עמק יוסמיטי שוכן בתוך ההרים. כביש הגישה אל תוך העמק פתוח כל השנה, למעט מיד אחרי סופת שלגים (עד שמפנים את השלג מהכביש), אבל האיזורים הגבוהים שבפארק סגורים להגעה ברכב במשך החורף. מדובר בשלושה איזורים שלכל אחד מהם הקדשתי כבר עמוד, אז אתם מוזמנים לקרוא עליהם כאן:

[[מעבר טיוגה]], [[גליישר פוינט]] ו[[מריפוסה גרוב]] (איזור הסקויות).

אחדד שוב שלמעט טיוגה פאס, המקומות האחרים לא קשורים לגישה לעמק של יוסמיטי. הם איזורים נפרדים שהגישה אליהם, ורק אליהם, חסומה בחודשי החורף. מועדי סגירה ופתיחה של הכבישים משתנים משנה לשנה, בהתאם לכמויות השלגים. אפשר לבדוק את המועדים ההיסטוריים באמצעות הקישורים בדף הזה.

נסיים במפה בה סימנתי באדום את הכבישים שנסגרים בחורף. בירוק מסומן העמק, האיזור המרכזי לטיולים בפארק, שברמה העקרונית פתוח כל השנה –

yostemitemap5

המפה הזו היא להמחשה כללית. אנא בקרו באתר הפארק הרשמי והציצו שם במפה האינטראקטיבית של הפארק שאפשר להגדיל ולהקטין ולראות בה בדיוק את נקודות סגירת הכבישים.

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. סיגלית

    הי,
    מתכוונים להגיע מעמק המוות ליוסימטי אמצע ספטמבר לשני לילות
    היכן את ממליצה למצוא לינה
    האם שני הלילות באותו המקום?

    1. ענת

      הי סיגלית,
      היות ותרצו לטייל ביוסמיטי, יש לכם שתי אופציות –
      1. לצאת מוקדם מעמק המוות, כך שתוכלו להכנס במעבר טיוגה לפני החשיכה, להגיע לעמק וללון שם.
      2. לטייל בניחותא מעמק המוות עד לעיירה Lee Vining, לעצור שם ללילה הראשון ואולי אפילו לטייל קצת אחר הצהריים בחלק המזרחי של הטיוגה פאס. למחרת בבוקר, להכנס לעמק, לטייל שם וללון בעמק עצמו בלילה השני.
      בכל מקרה, לפחות לילה אחד כדאי שיהיה בעמק.

  2. ליאת

    אחר הצהרים טובים
    מבקשת לברר טיול לאמצע אפריל מלוס אנגלס ליוסמיטי פארק.
    סגרנו מלון בממוט לקס.
    האם בחודש אפריל אין שלגים?
    האם המלון בתוך העמק?
    כמה שעות מלוס אנגלס לפארק עצמו?

    1. ענת

      הי ליאת,
      בתחילת אפריל בפרט, עדיין סביר שיהיה שלג במקומות הגבוהים ויתכן אפילו שירד שלג.
      ממות' לייקס זה מחוץ לעמק ולמעשה מחוץ ליוסמיטי. זה בערך שעה נסיעה לכניסה המזרחית לפארק שתהיה בכלל סגורה בגלל השלגים. לא מקום טוב כדי לטייל ממנו ביוסמיטי בחודש אפריל. אני מציעה לכם לבטל את המלון ולמצוא אחד אחר מהצד המערבי של הפארק, או בעמק עצמו. תוכלו לקרוא עוד כאן: לינה ביוסמיטי. יוסמיטי זה סדר גודל של 4-6 שעות מלוס אנג'לס. תלוי בין היתר בפקקים בלוס אנג'לס ואיפה בלוס אנג'לס.

  3. בוריס

    שלום ענת,
    האתר משהו ותודה רבה על הסבלנות שיש לך לענות לכולם.
    אנחנו מתחילים לתכנן עכשיו טיול ויש לנו שני חלופות. אוגוסט או אמצע אוקטובר. ביחס ליוסמיטי האם כדאי להגיע באוקטובר או שהעדר המים במפלים מוריד בחוויה?
    תודה.

    1. ענת

      הי בוריס,
      אני שמחה שאתה נהנה מהאתר. אני גם שמחה לנסות לעזור לאחרים כמו שעזרו לנו כשנסענו בפעם הראשונה לארה"ב. יוסמיטי מהמם בכל עונה, לדעתי (היינו שלוש פעמים, באביב, בקיץ ובסתיו). האפקט של הצוקים הגבוהים מאד מיוחד. אין ספק שהמפלים באביב מוסיפים המון, אבל אם לא הייתם אף פעם ולא רואים מתי מגיעים באביב, הייתי לגמרי משלבת בטיול באוקטובר וגם באוגוסט. מבין שתי האופציות, דווקא אוקטובר נראית לי חביבה יותר. באוגוסט היה צפוף מאד וחם מאד בפארק ולא ממש יכולנו לצאת לטיולים רגליים מרוב חום. ותמיד צריך גם מזל בתקופות האלו, לא ליפול על עשן שריפות, אז לעקוב אחרי התחזית, כולל לעשן ותמיד לשמור על גמישות. בהצלחה!

  4. נתי

    היי ענת,
    אני מגיע בדצמבר לסקרמנטו, ורוצה להגיע ליוסמטי, מה המסלול המומלץ ?
    מסלול של 3 ימים
    לא מפחד מקור או הליכה בכדי לראות דברים יפים.

    1. ענת

      הי נתי,
      זו פחות שאלה של לפחד מהקור ויותר שאלה של נהיגה בשלג וחסימות כבישים בזמן שהשלג יורד ועד שמפנים. זה לא קורה כל יום, אבל צריך להיות מודעים לאפשרות ולבדוק תחזית ממש לפני הטיול. בכל מקרה, תחויב לשאת שרשראות שלג איתך ויבדקו בכניסה לפארק. הכניסה המזרחית ליוסמיטי סגורה בחורף, אז פשוט לשים בוויז Yosemite Valley Visitor Center, Village Drive, Yosemite Valley, CA ולנסוע. כשתגיע, תתיעץ עם הריינג'רים כדי לברר איפה כדאי לטייל ואיזה שבילים פתוחים.

  5. סיגל

    היי ענת עשיתי מסלול אשמח לשמוע ממך אם זה הגיוני
    מגיעים לווגאס בלילה נשארים 4 לילות יום אחד ,נסיעה הלוך חזור לסכר הוברם ,ביום החמישי נוסעים לפייג פרסת הסוס+קניון אנטילופ למחרת פארק ציון לינה באזור למחרת פארק ברייס וממשיכים לכיוון יוסמיטי לינה בדרך ,מגיעים למעבר טויגה לנים לילה באזור למחרת בבוקר נכנסים לפארק , ממשיכים לכיוון סן פרנסיסקו 4 ימים ,כביש מס 1 3 ימים ע לוס אנגלס 4 ימים לוס אנגלס כולל דיסני ויוניברסל ,האם כדאי לשלב ביום האחרון נסיעה לסן דייגו וחזרה לוקחת טיסה לניו יורק בלילה? ניו יורק 4 לילות וחזרה לת"א .
    אשמ לשמוע את דעתך .

    1. ענת

      הי סיגל,
      התוואי נראה לי בסדר גמור, אבל אתם חייבים להושיב את זה על טבלה מסודרת, כולל מרחקים וזמני נסיעה כל יום (לא לשכוח להוסיף 20% למה שגוגל מפס אומר לכם לגבי הזמנים). רק ככה תוכלו לראות אם באמת יש לכם מספיק זמן בכל מקום לעשות מה שתרצו ואם זה לא יותר מדי נהיגה בבת אחת. מהפסקה שכתבת, קצת קשה לי לראות מתי הנסיעות ומתי ימי הטיול. לדעתי, את סן דייגו שלבו באחד הימים בלוס אנג'לס אבל אולי לא ביום האחרון. יש פקקים רציניים מאד בלוס אנג'לס אחר הצהריים ואתם לא רוצים לפספס את הטיסה. בהצלחה!

  6. אבי אלגזי

    הי ענת,
    אשמח לדעתך ועזרה בהתלבטות, בין לינת לילה במריפוסה לבין לינה באוקהרסט, Bass Lake, Camp fish. אנחנו אמורים להגיע לשם (סוף ספטמבר) מסן פרנסיסקו, לטייל באותו יום במריפוסה גרוב + גליישר פויינט ולמחרת לטייל בעמק יוסמיטי, טיוגה ולינה בדרך ללאס וגאס. האם כביש 41 בתקופה זו ליוסמיטי סביר, או עדיף בכל זאת להגיע ממריפוסה ? באיזו עיירה נעים יותר לחוות את הערב / לילה ?
    האם למחרת, בדרך ממונו לייק ללאס וגאס (כבישים 266, 95 וכו'), יש לדעתך מקומות לינה על הדרך שלא דורשות הזמנה מראש ?
    תודה,

    1. ענת

      הי אבי, אוקהרסט ומריפוזה די שקולות. אוקהרסט יותר קרובה לאיזור חורשת מריפוזה ומריפוזה דווקא קצת יותר קרובה לכניסה הרגילה לעמק. מבחינת זמן נסיעה לעמק, אין הבדל גדול ביניהן. שני המקומות האחרים קטנים הרבה יותר, אין בהם מבחר מסעדות, מלונות או חנויות כמו באוקהרסט או מריפוזה. בהנחה שאין מקום בעמק עצמו, הייתי הולכת על מריפוזה/אוקהרסט, איפה שתמצאו מלון נחמד יותר. את גליישר פוינט הייתי משלבת עם העמק ולא עם חורשת מריפוזה.
      יש מקומות לינה על הדרך לוגאס. לא המון, אבל לדעתי אלא אם כן מדובר בסופ"ש או חג, לא צריכה להיות בעיה למצוא מקום. אם אתם שני נהגים שיכולים להתחלף, הכי פשוט לנהוג את כל הדרך על וגאס. זו חוויה נחמדה והנהיגה בדרך מאד קלה. בהצלחה ותהנו!

  7. הדר

    היי ענת, האם אפשרי להתייעץ איתך באופן אישי על מספר נושאים? חייבת הכוונה, אודה ליצירת קשר איתך .

    1. ענת

      הי הדר,
      אני לא עוסקת ביעוץ אישי. את יכולה לפנות ליועצי טיולים בתשלום, כמו אושרה קמחי כאן (תמסרי לה ד"ש ממני!)

  8. נינה

    היכן בדיוק הכניסה המערבית יוצאת? אשמח לקבל שמות של מקומות לינה בצד המערבי של היוסמיטי שאינם רחוקים מידי.
    האם עדיפה מריפוסה או סונורה(צפונית יותר)?
    תודה

  9. דניאל לוי

    שלום,
    אנחנו זוג שמתכנן להגיע מוגאס אל פארק יוסימיטי בין התאריכים 27-29.9.19
    התכנון הוא כנראה ללון בלי וינינג
    האם יש סיכון מבחינת סגירת הכבישים וזה יגרום לנו לעיקוף הגדול?

    תודה!

    1. ענת

      הי דניאל,
      מבחינת השלג, ממש ממש לא סביר שהכביש יסגר בספטמבר. תמיד כבישים יכולים להסגר בגלל עשן שריפה אבל לרוב מנסים להמנע מזה. במידה ויקרה, הרבה ברירה לא תהיו ותצטרכו לעקוף או אפילו לוותר על יוסמיטי (בפרט אם יש עשן בפארק כולו). בהצלחה!

  10. ברוך ניר

    שלום רב
    אנחנו זוג שיוצא מלאס ווגאס ביום 13.5.2019.
    בכוונתנו לבקר בפארק הסקויה ובפארק יוסמיטי וב-15.5.2019 להמשיך לסן פרנסיסקו.
    אבקש לקבל הצעה לדרך ומיקום לינה בעיירות שליד הפארק.
    תודה
    ברוך ניר

    1. ענת

      הי ברוך ניר,
      יומיים זה מעט מדי ולא תספיקו לבקר בשני הפארקים. בקושי באחד. אל תשכח שיש לכם 11-12 שעות נהיגה רק בין וגאס לסן פרנסיסקו, בלי להכנס לאף אחד מהפארקים האלו. תוסיף רק את ההגעה לפארקים (בלי לטייל כלום בפנים) ואתה מדבר על כמעט עשר שעות נהיגה ביום! בקושי תספיקו אפילו לצאת מהרכב להצטלם ליד הסקויות… מציעה לחשב מסלול מחדש, להוסיף יום ולהתמקד רק ביוסמיטי. תוכל לראות המלצה ללינה ליד יוסמיטי כאן. מעבר לזה, איפה שתעצרו בדרך ולפי הצורך. בהצלחה!

  11. עמרי

    שלום,

    אנחנו מגיעים (בתחילת אוגוסט) מסן פרנסיסקו, כביש 120, ליוסמיטי ומתכננים לישון בלי ויניניג ומשם לעשות טיולי כוכב ככל שיאפשר לנו הזמן ( אנחנו נהיה שם 2 לילות אולי עדיף 3 לילות?) משם אנחנו חוזרים למונטריי.
    האם היית ממליצה על מקום לינה אחר?
    כמה זמן בערך לוקח להגיע מסן פרנסיסקו ללי וינינג?
    תודה רבה

    1. ענת

      הי עמרי,
      תלוי איפה אתם מתכוונים לטייל בפארק. לי וינינג מתאימה לטיול באיזור של מעבר טיוגה עצמו. אפשר בהחלט להיות שם יום שלם ואפילו יותר אם מתכוונים לעשות טיולים רגליים. רוב המבקרים מתמקדים באיזור העמק. אם זו גם הכוונה שלכם, יש עדיפות ללינה בעמק עצמו, שתאפשר לכם לטייל בפארק באמצעות השאטל ואפילו ברגל, בלי לנסוע באמצע היום.
      זמן הנסיעה הוא סדר גודל של 6-7 שעות. בהצלחה!

  12. תאיר

    היי ענת
    אנחנו זוג שמגיע בקראוון מסוג motorhome '22-'24 באמצע אפריל מכיוון סן פרנסיסקו ליוסמיטי, ומיוסמיטי רוצים לנסוע דרך חלק מכביש 1 (הבנתי שמומלץ להשתלב במונטריי), ולאחר קטע של כביש 1 להמשיך לווגאס (איפה את ממליצה "לחתוך" מכביש 1?).
    היינו רוצים לשלב גם את פארק סקוויה, ובאזור ווגאס את הקניון האדום, ברייס קניון, וקניון אנטילופ.
    יש לנו כ8 ימים לכל התענוג, כי אנחנו רוצים להיות יומיים בסןפרנסיסקו ויומיים בווגאס וזה הזמן שיש לנו. איך היית ממליצה לנו לחלק את זה?

    1. ענת

      הי תאיר,
      לא מתכנס לשמונה ימים, מה שלא תעשו, סורי. בטח לא בקראוון (אבל גם ברכב לא). רק כביש 1 זה יומיים מלאים. סן פרנסיסקו ליוסמיטי ובחזרה, בקראוון, זה עוד 3-4 ימים. פארק סקויה זה 2-3 ימים. וגאס לבד זה יומיים, ועוד הפארקים זה עוד חמישה ימים. בקיצור, אתם צריכים שלושה שבועות לטיול הזה, כמו שמפורט במסלול הטיול לדרום-מערב. לא פירטת מאיפה הקראוון. אם אתם שוכרים, קחו בחשבון שמאבדים חצי יום בלקיחת הקראוון וחצי יום בהחזרה. זו הסיבה העיקרית בגללה לא מומלץ קראוון לתקופות של פחות משבועיים-שלושה. בנוסף, קראוון מאט אתכם מבחינת מהירות נסיעה, בפרט בכבישים ההרריים. אני לא יודעת עד כמה סגור נושא שכירת הקראוון, אבל לו אני במקומכם, הייתי שוקלת מחדש. קראוון זה מעולה לטיול איטי ונינוח של כמה שבועות. לא לטיסה בין אתרים כמו שאתם מתכננים. ובכל מקרה, גם בלי הקראוון, מה שאתם רוצים ממש ממש לא מתכנס לשמונה ימים. אלא אם כן הכוונה היא רק להיות על הכביש ולא לטייל בשום מקום.
      מציעה לכם לשים את התכנית שלכם על גיליון נתונים, כולל מרחקי נסיעה וזמני נסיעה. תוסיפו עשרים אחוז לזמני הנסיעה שגוגל נותן לכם אם אתם עם רכב, ושלושים אחוז אם אתם עם קראוון. ואז תראו שבשמונה ימים, תראו רק כבישים ותו לא… מציעה לחשב מסלול מחדש לטיול הזה.

      1. תאיר

        היי ענת
        הכוונה שלי הייתה שאנחנו נהיה 8 ימים מלאים עם הקראוון (ובנוסף יומיים בוגאס אחרי ויומיים בסן פרנסיסקו לפני).
        אם את חושבת ש8 ימים לא מספיקים ליוסמיטי, כביש 1 והאתרים שמסביב לווגאס? כלומר לוותר על סקויה פארק ברשימה שפירטתי?
        הקראוון עוד לא סגור, אנחנו בתהליכים מול חברת RoadBear. האם ממליצה לטיול כזה רכב ולינה במלונות? אנחנו רוצים את החוויה של הקראוון ואת האופציה לישון יותר בטבע מאשר במלונות אבל נשקול שנית לאור המלצתך

      2. ענת

        תאיר, לו אני במקומכם, בשביל שמונה ימים ממש לא הייתי לוקחת קראוון. זה יאכל לכם יום מאותם שמונה ימים ויאט אתכם מאד. ברכב רגיל תוכלו להספיק הרבה יותר ויש שפע של מקומות לינה שהם "בטבע". גם בקראוון, ברגע שאתם בקמפ, אתם לא לבד בטבע ולא ישנים בטבע. אתם בקמפגראונד – לרוב צפוף יחסית – עם הרבה קראוונים מסביב… אני מאד בעד קראוון, לטיול ארוך, איטי וכזה שאתם יכולים באמת לקחת בו את הזמן להתעמק במקומות שונים.
        גם ברכב, בשמונה ימים אי אפשר להספיק הכל. כאמור, תושיבו את זה על טבלה מסודרת עם מרחקים וזמני נסיעה אמיתיים (כולל תוספת של עשרים אחוז למה שגוגל אומר) ותראו בעצמכם שכל מה שתעשו יהיה לנסוע ממקום למקום. לא תספיקו לטייל במקומות עצמם, שחלקם דורשים בין חצי יום ליום או יומיים של טיול.

      3. תאיר

        שאלה נוספת, תוכלי להמליץ לי על מסלול טיול ולינה ביוסמיטי בהגעה מסן פרנסיסקו ולא מוגאס כמו שאתם עשיתם?
        כלומר איפה הכי מומלץ להכנס, לבקר במשך יומיים והיכן ללון

      4. ענת

        לגבי זה, זה לא ממש משנה. נכנסים מהצד של סן פרנסיסקו ויוצאים ממנו. הכי כדאי ללון בעמק כי שם רוב האתרים המעניינים. לא זוכרת מתי אתם מגיעים, אבל בכל מקרה, עד יוני אין בכלל גישה למעבר טיוגה, כך שעיקר הטיול הוא באיזור של ה-Valley. מזמינים לינה בוואלי, נכנסים ומתיעצים עם הריינג'רים מה הכי מתאים בהתאם למזג האוויר ולמצב השבילים בפארק. כדאי כן קצת להכיר מראש מה יש, ואת זה אפשר לעשות באתר הפארק או בדף הזה כאן.

  13. חגית

    הי ענת,
    ההסבר שלך על טיוגה פאס מעולה. סוף סוף עשה לי סדר בכל ההערות שקראתי.
    אנחנו מגיעים מלאס וגאס, ורוצים להיות 3 ימים ביוסמטי ובסקויה. חשבנו לישון בפרסנו כנקודת מוצא לפארקים – היה נראה לנו פחות או יותר באמצע. (אח"כ ממשיכים לסן פרנסיסקו). מה דעתך? האם זה מיקום נוח להגעה לפארקים?

    1. ענת

      הי חגית,
      אני שמחה שהפוסט עזר. פרזנו יכולה להתאים כלילה לפני או אחרי שמגיעים לסקויה אנד קינגס. פחות מתאימה לטיולים כוכב במובן שתהיו שם שלושה לילות וכל יום תטיילו באחד הפארקים. זה פשוט די הרבה נסיעה כל בוקר וערב. תבדקי בדיוק מה זמני הנסיעות ביחס למסלול הכולל שלכם ואז תוכלו להחליט.

    2. מנחם שיים

      היי ענת, מגיע למעבר טיוגה מכיוון ממות לייקס ביום12/6/19 וראיתי במספר מקומות שהמעבר יפתח רק בסוף יוני,??? תשובתך בבקשה

      1. ענת

        הי מנחם,
        אולי יהיה פתוח ואולי לא. מציעה לך להתקשר לפארק שבוע לפני ולשאול אם יש להם הערכה מדויקת יותר. אם יהיה סגור, לא תגיעו למעבר טיוגה מכיוון ממות' לייקס… תצטרכו לנסוע מוגאס ליוסמיטי בדרך הארוכה מהצד השני של הרכס.

  14. דרור

    שלום ענת
    אני מגיע ב 24/6 מסן פרנסיסקו ליוסמטי
    אני לן במריפוסה
    25/6 יום שלם לטיול
    וחוזר ללון במריפוסה

    אשמח לעצתך מהם הנקודות (שמות ) של אטרקציות שאת יכולה להמליץ
    ביום הראשון שאני מגיע מסן פרנסיסקו
    וביום השני שיש לי יום מלא (אפשרי גם טיול רגלי )
    תודה

    1. ענת

      הי דרור,
      אתה מוזמן לקרוא כאן על נקודות עניין ביוסמיטי. ביום הראשון הייתי מבקרת בחורשת מריפוזה, שזה החלק של יוסמיטי שקרוב לך יותר למקום הלינה. הרי תהיה אחרי נסיעה מאד ארוכה, ולא כדאי להוסיף לה כניסה לעמק ויציאה ממנו (מה שכבר עלול להיות בשעה של חשיכה). חורשת מריפוזה Mariposa Grove סגורה כרגע אבל אמורה להיות פתוחה בתאריכים שלכם, אבל תבדוק באתר הפארק לפני שאתם מגיעים. אתה יכול לגשת כבר שם למרכז המבקרים והריינג'רים יעזרו לך להכין תכנית מלאה ליום המחרת אותו תבלה בעמק.

  15. שאולי

    שלום ענת,
    אנחנו עם 3 ילדים בגילאי 6 עד 11 מתכננים להתחיל בוגאס ב 16/9 בבוקר והטיסה חזרה לארץ ב 30/9 בערב מלאס אנגלס. מתלבטים בין:
    1. הפארקים זאיון וברייס (3 ימים)->וגאס(4 ימים)-> גושוע טרי->סן דייגו (3 ימים)->לוס אנגלס(4)
    2. וגאס(4 ימים)->יוסמיטי(3 ימים)->סן פרנסיסקו(יומיים)->מונטריי(יומיים)->לוס אנגלס דרך כביש 1 (3 ימים)
    בעצם ההתלבטות היא האם עם ילדים יותר מתאימים הפארקים של יוטה או יוסמיטי וס"פ, וגם האם אופציה 2 (עדיפה מבחינתינו) לא עמוסה מדיי והאם אנו מחלקים את הימים בצורה נכונה. הימים שציינתי לוקחים בחשבון נסיעות… מה דעתך?

    1. ענת

      הי שאולי,
      שתי האפשרויות סבירות. באופציה השניה יש יותר זמן נסיעה אז השאלה אם מתאים לכם. קחו בחשבון שבספטמבר יכולים להיות ימים מאד מאד חמים בזאיון/ברייס, ג'ושוע טרי ובמידה מסוימת גם ביוסמיטי. מונטריי ואיזור כביש 1 סביר להניח שיהיו יותר קרירים. בשנים האחרונות זו גם עונה של שריפות במערב, אבל קשה לדעת מה יהיה איפה. לגבי אופציה 2, הייתי אישית עושה רק יומיים בוגאס ומרחיבה לעומת זאת בסן פרנסיסקו. וגאס לטעמי פחות מתאימה לילדים, אבל זה עניין גם של גישה אישית. אל תשכחו שיש חסימה בכביש 1 ואי אפשר לנסוע לאורכו.

      1. דוד משאלי

        היי ענת

        היכן יש חסימה בכביש 1? אני מתכנן לנסוע את כולו בעוד שבועיים?!

        האם המעבר בכביש 120 מיוסמיטי לוגאס יהיה פתוח סביב תחילת יוני?

        תודה רבה

        דוד

      2. ענת

        הי דוד,
        הנה לגבי החסימה בכביש 1. אי אפשר לדעת בודאות לגבי הטיוגה פאס אבל יש סיכוי גבוה שיהיה פתוח.

  16. יובל

    ענת שלום,

    אנחנו מגיעים ליוסמיטי באוגוסט מדרום לייק טאהו ל 2 לילות, ומשם ממשיכים לסן פרנסיסיקו. אני מתלבט בין 2 אופציות ביוסמיטי. אופציה 1: להגיע מטאהו דרך הצד המזרחי, לינה בלילה הראשון בלי וינינג ולמחרת לחצות את הפארק ולילה שני במערב הפארק (גרובלנד) אופציה 2: להגיע מטאהו ל 2 לילות בגרובלנד וכל יום להיכנס ולצאת מהפארק.
    מהי האופציה המועדפת לדעתך?
    תודה, יובל

    1. ענת

      הי יובל, הייתי מגיעה ממזרח ונכנסת דרך לי וינינג בשביל הגיוון. לא חייבים ללון בלי וינינג כמובן. אפשר להגיע בצהריים ללי וינינג, לטייל במשך היום באיזור הטיוגה פאס ולחזור ללינה בלי וינינג. למחרת פשוט להכנס לעמק, לטייל כל היום ולצאת ללינה מערבית לפארק.

  17. גל

    היי ענת,

    אשמח לקבל את עצתך בנוגע למסלול.
    אנחנו יוצאים מוגאס לכיוון הסקויה פארק, ומשם רוצים להגיע ליוסמטי
    מאיזה דרך עדיף לנו לנסוע?
    המרכז מבקרים ונקודות התצפית ביוסמטי הם בצד המערבי או המזרחי?
    מאיפה עדיף לנו להיכנס לפארק מטיוגה פס או מדרום?
    יש לנו יום וחצי להיות ביוסמטי ומשם אנחנו ממשיכים לסן פרניסיסקו, אז עדיף גם לצאת מהיציאה הדרום מזרחית?
    אשמח להכוונה כדי שננצל את הזמן בצורה הטובה ביותר 🙂
    תודה מראש

    1. ענת

      הי גל, אם אתם מגיעים מפארק סקויה אנד קינגס (לא חורשת הסקויות ביוסמיטי!) אז תכנסו ליוסמיטי מדרום-מערב וגם תצאו מאותו צד. רוב המטיילים נוסעים מוגאס ליוסמיטי בלי לבקר בפארק לאומי סקויה אנד קינגס ולכן נוסעים מהצד המזרחי של רכס הרי הסיירה נבאדה ומגיעים ליוסמיטי מהכניסה המזרחית, כלומר טיוגה פאס.
      שימו לב שלפארק לאומי סקויה אנד קינגס צריך במינימום של המינימום יום שלם לביקור (לא כולל את יום ההגעה מוגאס ואת יום הנסיעה ליוסמיטי. אם אין לכם מספיק זמן, מציעה לכם לוותר עליו הפעם ולנסוע מוגאס ליוסמיטי דרך טיוגה פאס ומשם להכנס לפארק. אחר כך תצאו לסן פרנסיסקו מהצד המערבי של הפארק.

      1. טלי

        הי. קודם כל המון תודה על ההסברים שלך! עד עכשיו לא ממש הצלחתי למצוא באינטרנט הסברים מספקים לנסיעה שלנו. גם אנחנו מתכננים לנסוע באוגוסט מווגאס לסן פרנסיסקו דרך היוסמיטי. האם אפשר לעשות ביום אחד את הנסיעה בטיוגה פאס וטיול ביוסמיטי עד היציאה מהצד המערבי? האם יש חיבור מטיוגה פאס לעמק יוסמיטי? האם רוב האטרקציות נמצאות בעמק? איפה אפשר לראות עצי סאקויה באזור?
        תודה רבה

      2. ענת

        הי טלי,
        בהחלט אפשר אבל זה יהיה יחסית צפוף ויהיה קשה לשלב מסלולי טיול ברגל. אם יש לכם אפשרות להוסיף יום בעמק, כדאי. הנסיעה בטיוגה פאס עצמו לא מאד ארוכה – סדר גודל של שעה וחצי. יש חיבור מטיוגה פאס (כביש 120) לעמק. מציעה להציץ בגוגל מפס כדי לראות איך זה נראה. רוב נקודות העניין הן בעמק, אבל יש גם את טיוגה פאס עצמו וגליישר פוינט. עצי הסקויה המרשימים ביותר הם בחורשת מריפוזה – שתהיה פתוחה אז – אבל בשבילם אתם צריכים עוד חצי יום. אם יש לכם אפשרות בסוף היום לעצור ללינה ב-Mariposa או Oakhurst תוכלו למחרת בבוקר לבקר גם שם.

  18. דנה בראל עטר

    היי ענת,

    אנחנו מגיעים מלאס ווגאס ליוסמיטי (לקראת סוף יולי). בעיקרון הזמנתי לילה במלון בבייקרסיפלד כדי להמנע מנסיעה ארוכה אבל אני רואה שלפי המסלול שלך זה ממש לא בכיוון. אנחנו הולכים להתאחסן בכל מקרה 2 לילות בגרובלנד.
    לדעתך הגיוני לנסוע ישר לגרובלנד? כמה זמן זה אמור לקחת? פארק הסוקויה פחות רלוונטי כי אנחנו מתכננים גם ביקר ברדווד. האם הגיוני (מלבד היום הגעה) להשקיע יומיים שלמים בפארק (כאשר ביום השלישי אנחנו ממשיכים לטאהו)

    המון תודה!

    1. ענת

      הי דנה, רוב המטיילים מעדיפים לנסוע מוגאס ליוסמיטי דרך המסלול המזרחי יותר. הוא לא קצר יותר, אלא פשוט לא עובר בריכוזי האוכלוסין של כביש 99 בקליפורניה (איזור בייקרספילד, למשל). הערים לאורך הכביש נחשבות פחות אטרקטיביות למטיילים. זה האיזור העני והמשעמם של קליפורניה, שילוב של שדות ובנייה. יש גם משהו קצת מעיק בכך שכל הזמן נכנסים ויוצאים מאיזורים עירוניים עם הגבלת מהירות. האלטרנטיבה המעניינת יותר היא לנסוע דרך כביש 395 או כביש 95 בנבאדה. זה לא שיש שם יותר מדי מה לעשות בדרך, אבל כן יש הרגשה של רוד טריפ במרחבי המדבר האמריקאי. זה גם משלב את Tioga Pass ביוסמיטי בצורה טבעית יותר בטיול בלי לנסוע לאורכו ובחזרה לפארק. מה שאני מציעה לכם זה לנסוע מוגאס לעיירה Mammoth Lakes ולעשות שם את הערב. זו עיירת סקי חביבה בהרי הסיירה נבאדה ונעימה יותר מבייקרספילד. כך למחרת תוכלו תוך שעה כבר להיות בפארק יוסמיטי ולהתחיל את הטיול בפארק במעבר טיוגה.
      אם אתם בכל זאת נוסעים מהצד המערבי, עדיין ממש לא כדאי להזמין מראש מלון בבייקרספילד. יש סיכוי טוב שתוכלו להמשיך לנהוג באותו היום ואין סיבה מיוחדת להזמין מראש לינה לאורך כביש 99. פשוט לסמן לעצמכם כמה מוטלים בהפרש של שעה-שעתיים נהיגה לאורך הציר ואז במקום להחליט מתי התעייפתם מספיק וללון שם.אגב, אין שום סיבה לא להגיע עד גרובלנד באותו יום ממש. זה משהו כמו עשר שעות נהיגה וזו נהיגה בארה"ב (קלה יותר מבישראל). אם אתם שני נהגים, ממש לא הייתי מפצלת יום כזה. יתכן מאד שגם נהג אחד, אחרי כמה ימים בארה"ב והתאוששות מהג'ט לג יעשה את זה בלי בעיה. אני אישית נוהגת גם 12-14 שעות ביום בלי להתחלף בארה"ב וזה הסטנדרט אצל האמריקאים.
      יומיים ביוסמיטי זה מעולה. קחו בחשבון שזה סוף יולי, המפלים לא שוצפים ואתם גם יכולים ליפול על גל חום מעיק. אם אין לכם כוונה לטייל הרבה ברגל ואתם רק רוצים לראות את יוסמיטי, אתם לא חייבים יומיים מלאים בפארק. יום מלא אחד מספיק. ערב קודם לונו קרוב לפארק, בממות' לייקס, למחרת על הבוקר, כנסו לטיוגה פאס, משם לעמק, סיבוב של כמה שעות עם עצירות בנקודות התצפית היפות, עלייה לגליישר פוינט ואחרי הצהריים אתם יכולים כבר לצאת ללינה בגרובלנד. למחרת יש לכם כמה אופציות להגיע ללייק טאהו. הייתי הולכת על כביש 4 ו-Ebbets Pass שהוא כביש נופי – http://scenic4.org/the-route/points-of-interest/. בכל מקרה, אין דרך מכוערת כשחוצים את הסיירה נבאדה 🙂 בהצלחה וטיול מעולה!

  19. אבי

    הי ענת,

    אנו מגיעים לפארק הלאומי סקויה וליוסמיטי בתחילת אוגוסט מכיוון סן פרנסיסקו. בתכנון לנסוע מוקדם בבוקר לסקויה לבלות יום שלם עד שעות הערב וללון בפרסנו. למחרת לנסוע ליוסמיטי להתחיל במריפוסה גוב להמשיך לתצפיות. לאחר מכן למרכז המבקרים, למפל יוסמיטי ומשם להתחיל לנסוע לכיוון טיוטה פס ובסוף היום ללון באיזור לי ונניג. מנסיונך, האם אפשרי והגיוני? האם העומס באוגוסט יוצר פקקים ועומס..

    1. ענת

      אבי, זה אפשרי אבל היום שלכם ביוסמיטי יהיה עמוס מאד ולא באמת יתאפשר לכם לטייל בשבילים בפארק. אם זה בסדר מבחינתכם, אז אפשרי. בקינגס קניון, משך ביקור כזה אומר שכנראה לא תיכנסו לקינגס קניון אבל תוכלו לבקר בשאר הפארק, שוב, בלי מסלולי טיול ברגל משמעותיים.
      תמיד עמוס ביוסמיטי – למעט בחורף – אבל אין פקקים, אלא אם כן חלילה תאונה גורמת לחסימת הכביש. עיקר העומס הוא דווקא במגרשי החניה. רוב האנשים מעמידים את הרכב בחניה ויוצאים לתור את הפארק בשאטל החינמי.

      1. אבי

        הי ענת,

        תודה רבה.

  20. אורית בן יחזקאל

    ראשית תודה על הידע המדהים שאת חולקת ומעשירה אותנו
    אנחנו מגיעים בתחילת אוקטובר 10.10 מווגאס לכיוון יוסמיטי
    הבנתי שככל הנראה מעבר טיוגה יהיה פתוח
    2 לילות לינה באיזור
    וחזרה ללוס אנגלס
    היכן כדאי לישון ומאיפה לצאת הכי טוב לאיזור לוס אנגלס
    תודה

    1. ענת

      הי אורית, אכן, מעבר טיוגה בדרך כלל פתוח באוקטובר. אם תצאו מוקדם בבוקר מוגאס, תוכלו להגיע עד העמק של יוסמיטי באותו היום. תמיד הכי טוב ללון בעמק, אבל אם לא תמצאו מקום לינה מתאים, אפשר גם ללון באחת העיירות שמסביב. יציאה ללוס אנג'לס, לפי ה-GPS מהיציאה המערבית של הפארק 🙂 מוזמנים לקרוא עוד על לינה ביוסמיטי כאן.

  21. אסף

    היי ענת,
    אנחנו שניים צפויים להגיע בסביבות 20 לאוקטובר לפארק. אנחנו רוצים להגיע מווגאס​ ישר לאזור שאפשר ללון בו מחוץ לפארק ולצאת בבוקר אל הפארק עצמו. אנחנו רוצים להיות בסקויה ובאל קפיטן. מה האזור המומלץ לישון בו מחוץ לפארק? ועל איזה כביש כדאי לעלות לפארק?
    בנוסף היכן כדי לישון ביציאה מהפארק לכיוון סאן פרנסיסקו?
    תודה רבה!

    1. ענת

      הי אסף. אם אתם מגיעים ממזרח אז אתם נכנסים מטיוגה פאס. המקום המתאים לעצור בו הוא Lee Vinings ששוכנת ממש על הכניסה המזרחית לפארק. אפשר גם לעצור ב-Mammoth Lakes שממנה יש עוד כשעה נסיעה עד הכניסה.

      את חורשת הסקויות במריפוסה לא תוכלו לבקר כי היא עדיין סגורה השנה. אל קפיטן הוא שמו של צוק ספציפי ואני מניחה שאתם לא מתכוונים לטפס עליו? אם כן, זה דורש אישורים מיוחדים והתארגנות מקצועית. בהנחה שלא, אז אתם בעצם רוצים לראות את העמק של יוסמיטי. הכי טוב ללון בתוך הפארק אבל אם לא תמצאו לינה בפארק אפשר גם מחוצה לו. בדף הזה תמצאו פירוט לגבי כל מקומות הלינה מסביב ליוסמיטי.

  22. רוני ק

    היי ענת , שאלה קצרה:

    אם אני מגיע מלאס ווגאס, לן בלי ווינינג, נכנס לעמק הפארק ורוצה בהמשך לנסוע לסן פרנסיסקו

    האם אני יכול לחצות את הפארק? או צריך לעקוף את האזור מצפון או מדרום?

    תודה על ההסברים, מעולה ומועיל

    רוני

    1. ענת

      הי רוני, אם אתה נכנס מלי וינינג, אתה בעצם חוצה את הרכס אל עבר העמק. אין בעיה משם להמשיך מערבה לסן פרנסיסקו. כמובן, לשים לב שהטיוגה פאס מלי וינינג פתוח רק בעונה לרוב בין יוני לנובמבר. כרגע למשל הוא סגור והצפי לפתיחה השנה הוא בסוף יוני ואולי אפילו תחילת יולי (ירד המון שלג).

  23. עודד נוי

    לענת שלום
    תודה,
    אנו נהיה 7-9 ביוני 2017 בפארק
    עם אני יוצא מטיוגה פאס אז אני צריך לקחת לילה אחד במריפוסה והשני לאחר מעבר בטיוגה פאס( הזמנתי יומיים)ואז נפסיד את עצי הסקויה.לפארק סקויה אנד קינגס-האם הכוונה לסקויה נשיונאל פארק?
    אשמח לקבל עצה מסלול אופטימלי ביומיים (באתרים שאין לוותר אליהם )
    ב7-6-17 הגעה לפארק מאוקלונד (המלצה מהיכן להכנס 140/120 ) בסביבות 11,טיול בפארק ולינה במריפוסה
    8-6-17 יציאה מוקדם לפארק למסלול ( 2 אופציות חזרה למריפוסה או מעבר בטיונה פאס)
    9-6-17 הגעה ללס וואגס,כולל ביקור באתרים בדרך
    לינה :אופציה ללינה בפארק אפילו באוהל שלהם במחיר 150 דולר(לחסוך את הכניסה-יציאה מהפארק)

    תודה על העזרה
    עודד

    1. ענת

      הי עודד, פארק סקויה אנד קינגס וסקויה נשיונל פארק הם אותו פארק. מבחינה טכנית, יש סקויה נשיונל פארק ויש קינגס קניון נשיונל פארק. הם צמודים זה לזה ולכן מאוחדים בתור סקויה אנד קינגס. מקווה שזה עושה קצת סדר 🙂
      אם אתם נוסעים ליוסמיטי ויוצאים מהצד המזרחי, אכן לא תגיעו לסקויה אנד קינגס. אי אפשר הכל בטיול אחד 🙂 אגלה לך בסוד שאתה מפספס גם את פינאקלס נשיונל פארק למשל (ליד מונטריי). ארה"ב ענקית וקליפורניה עצמה גדולה מאד ויש בה לא מעט פארקים לאומיים. פשוט אי אפשר הכל כשיש הגבלה של מספר ימי טיול. שים לב שיום ההגעה שלכם לפארק הוא יום קצר מאד, כי יש לכם נסיעה ארוכה מאוקלנד עד יוסמיטי. אם יש לכם יותר ימים בטיול לרווח, עדיף. בהנחה שלא, זה מה שהייתי עושה –
      7 יוני – צאו מוקדם מאוקלנד ונסו להגיע לכניסה ליוסמיטי עד אחת בצהריים. סעו דרך כביש 140 וכשאתם מגיעים לתוך הפארק, פנו ימינה לכיוון Wanona Road אל גליישר פוינט. זה מעלה אתכם לתצפית למעלה על הוואלי וגם מעביר אתכם בנקודה של טאנל ויו. אחרי כן, חיזרו לעמק ונצלו את שעות האור לביקור בעמק. נסו לשלב הליכה קצר ב-Bridal Veil falls ובגדול, צאו מהרכב ותסתובבו. העמק מרהיב בכל כיוון ולכל פינה. אם אתם יכולים, בהחלט עדיף ללון בעמק עצמו. אתם מוזמנים לקרוא על מקומות הלינה בעמק (ניסינו את שני סוגי האוהלים) או אם בכל זאת רוצים מוטל, אז בערב (עדיף לפני שמחשיך) צאו ללינה במריפוסה.
      8 יוני – טיילו בעמק עד 3-4. בקרו במרכז מבקרים ואולי תשלבו גם טיול בהדרכת ריינג'ר או פעילות אחרת. לחלופין, פשוט למצוא לכם מסלול שמתאים באורך ולטייל קצת ברגל. הנה קישור לרשימת מסלולים שהכנו לנו ליוסמיטי. בערך בארבע, צאו מהעמק לטיוגה פאס לכיוון מזרח. עיצרו בדרך לתצפיות ואם תרצו גם למסלול קצר ליד אחד האגמים. סיימו את הטיוגה פאס בעיירה Lee Vining. כדאי להזמין מקום מראש כי מספר המקומות מוגבל (זו עיירונת קטנטנה).
      9 ביוני, כמו שכתבת, סעו לוגאס ובדרך תוכלו לעצור בכל מיני מקומות, איך שיתחשק לכם, או להגיע מהר יותר לוגאס.

  24. עודד נוי

    לענת שלום
    אני ממש מבולבל מעודף האינפורמציה ואי-ודאות בקשר לפארק יוספמטי.
    אנו מגעים בסביבות 11 בתאריך 7 ועוזבים ב9 לכיוון ווגס.
    לקחנו מלון במריםוסה.
    שאלתי מהיכן לכנס לפארק.מסלול רכוב/וגם רגלי קצר ואיזה מקומות החשובים לראות.
    מה לגבי הTUNNEL VIEW כתוב מגעים בכביש 41 בפועל שולחים אותי לכביס 120?
    לגבי עצי הסקויה לראות הפארק זה או בפרק עצי הסקויה בדרך ללס ווגס?(חושב שבאתר שלהם כתוב שהוא בשיפוצים

    תודה
    עודד

    1. ענת

      הי עודד. לא הבנתי באיזה חודש בשנה אתם מגיעים?

      בעיקרון, אם אתם מגיעים מכיוון החוף, אתם מגיעים כמובן ממערב דרך כביש 120 או כביש 140 (תלוי אם מגיעים מסן פרנסיסקו או מאיזור מונטריי או דרומה לו). אם אתם רוצים להגיע לטאנל ויו, יש לכם שתי אפשרויות –
      1. להכנס לפארק דרך 120 או 140 (הם מתאחדים בכניסה לעמק) ואז לקחת ימינה לכיוון Wawona וכביש 41 ולהגיע לאיזור ה-Tunnel View, לפני המנהרה.
      2. לנסוע בכוונה דרך העיירה Oakhurst כביש 41 ולהכנס דרך המנהרות לפארק.
      שתי האופציות בסדר גמור וכדאי לשלב את זה עם הביקור ב-Glacier Point שממילא לוקח אתכם לכביש 41. היות ואתם לנים במריפוסה, אתם יכולים בבוקר לצאת מהמלון, לנסוע קצת דרומה לאוקהרסט ומשם לגליישר פוינט ולתוך העמק. כך בודאות תעברו במנהרות ובטאנל ויו.
      לגבי מסלול רכוב בפארק, בעיקרון האיזור של העמק הוא בצורת לופ חד-כיווני. נוסעים מזרחה בכביש הדרומי יותר ומערבה בכביש הצפוני יותר. בכניסה לפארק תקבלו מפה כמובן. יש בפארק גם שאטל חינמי, כך שאפשר להחנות את הרכב באחד מהחניונים ולעלות על האוטובוס לסיור. אפשר לרדת למסלולים רגליים בכל נקודה – יש שפע של כאלו. איזה בדיוק כדאי תלוי בעונה בה אתם מגיעים. כמו בכל פארק לאומי, כדאי עם ההגעה לפארק להכנס לאחד ממרכזי המבקרים ולקבל המלצות מהריינג'רים שמותאמות למזג האוויר ולתנאי השבילים בזמן ביקורכם.

      אם אתם מטיילים בחודשים יוני עד נובמבר, אז בסיום הביקור תצאו מכביש טיוגה פאס – כביש 120 בחלק שחוצה את הרכס מזרחה. כדאי להשאיר לפחות שעתיים לחלק הזה, כדי שתוכלו לטייל קצת באיזור. משם תצאו מרכס הרי הסיירה נבאדה ותסעו לוגאס.

      לגבי הסקויות, העידכון האחרון הוא שהחלק הזה של הפארק לא יפתח בקיץ הקרוב. זה לא אומר שבהכרח שכדאי לכם להכנס לפארק סקויה אנד קינגס. זה פארק מהמם ובהחלט שווה מאד לבקר בו, אבל צריך לראות שזה מסתדר עם שאר הטיול. ביקור בפארק סקויה אנד קינגס זה מינימום של יום אחד שלם, ורצוי אפילו יומיים.

  25. שולי

    שלום, האם יש נקודות מעניינות שנוסעים בעיקוף?
    אנחנו מתכננים טיול עם קראוון באפריל מיוסימטי ללאס וגאס (רק חלק קטן בטיול).
    כולל ילדים (1.3.5), האם יש אטרקציות שאפשר לעצור?
    תודה מראש

    1. ענת

      נהוג לעצור בבארסטו – Barstow – אבל בעיקר בשביל האאוטלט. אם קניות לא מעניינות אתכם, אז אין משהו ממש משמעותי ששווה עצירה "על הדרך". בכל העיירות הקטנות והגדולות שבדרך יש מן הסתם מוזיאונים ואטרקציות, אבל שום דבר שהוא בליגה של דברים אחרים שתראו בטיול. אם יש לכם הרבה זמן ורוצים בכל זאת לרווח, אפשר תמיד למצוא state park או אפילו פארק עירוני כדי לטייל בו עם הילדים.

  26. עמרי

    מידע מועיל ומעולה! תודה

התגובות נעולות.