פייג' – ימים 39 ו-40 לטיול

יום 39 לטיול, 24 ספטמבר 2015

הבוקר נפרדים מהבית הנחמד שלנו בעיירה הוריקאן ויוצאים לעבר היעד הבא: פייג' שבאריזונה.

פייג' נחשבת לתחנת "חובה" במסלול דרום-מערב ארה"ב ובכל זאת לא ביקרנו בה עד הטיול הזה. פעמיים היינו "באיזור" ובכל פעם נמנענו, שלא לאמר התקמצנו. פייג' היא עיירה שנמצאת בשמורת שבט הנבאחו והרושם שלי (שלא השתנה בעקבות הביקור, אגב) היה שמדובר במקום שמנסה לסחוט את המקסימום מהתייר, בלי לתת תמורה הולמת. אווירה שונה מאד בהשוואה למקומות אחרים בארה"ב. הלינות יקרות מאד וכך גם האטרקציות.

אבל, בסופו של דבר, הרגשתי מחוייבות לקוראי הבלוג 😉 והחלטתי להשקיע ולבדוק מה יש בפייג' שמושך אליה תיירים ישראליים רבים כל כך. מבחינת עלות הלינה לפחות, הצלחתי להגיע למחיר סביר מאד. מצאתי באתר VRBO דירה עם שני חדרי שינה + מיטה זוגית בסלון במחיר השפוי במונחי פייג' של $185 ללילה. זה מחיר מאד יקר לדירת נופש, במונחים שלנו, ואחת הדירות הקטנות שהיינו בהן, אבל בהתחשב בכך שמחיר חדר ללילה במלון בפייג' הוא באותם טווחים ואנחנו היינו צריכים להזמין שני חדרים בשביל כולנו, יצאנו בזול יחסית.

הדרך לפייג' היתה טיפה משעממת, היות ונסענו בחלקה יום קודם הלוך ושוב, בדרך לברייס. הגענו לפייג' בשעות הצהריים המוקדמות. עצרנו במרכז המבקרים של סכר גלן והזמנו מקומות לסיור של אחה"צ, לנו ולסבא עמוס. אורי החליט שהוא מעדיף לצאת לשוט בקייאק על האגם ולכן נסענו כולנו איתו למרינה, מתוך כוונה לחזור לסכר בזמן.

IMG_5116

הגענו למרינת אנטילופ פוינט, ירדנו למטה אל המים וניצלנו את ההזדמנות לבחון את הסירות השונות ולהזמין לכולנו סירה ליום המחרת. המחיר בסביבות $300 לחצי יום, אבל לשישה אנשים, פר אדם, פר שעה, המחיר סביר. בחרנו סירה וערכנו הזמנה ואורי לקח קייאק ויצא לשוט לבדו על פני המים.

20150924_134729

יצאנו מהמרינה וראינו שאנחנו ממש עוברים על הכניסה לקניון אנטילופ התחתון. המחיר לסיור בקניון גם הוא יקר מאד, לטעמי, $28 לאדם לסיור שאורך כשעה והתלבטתי עד הרגע האחרון אם לעשות אותו או לא. בסופו של דבר, הסקרנות הכריעה אותנו ובמקום לחזור לסכר גלן, ירדנו לסיור בקניון.

אני אתחיל מהסוף, הקניון מקסים. בהחלט מקום מאד מאד מיוחד. בה בעת, הניהול המקומי מחפיר, לטעמי. מחיר הכניסה גבוה מאד מאד. בתמורה, מקבלים מקום עם תשתיות עולם שלישי. דרך עפר משובשת עד המקום, עם חיבור מסוכן מאד לכביש שגורם לרכבים ממש לקפוץ באוויר. שירותים כימיים מסריחים. ברזי מים ליד שאפילו לא עובדים. צריף למכירת כרטיסים מאוייש במוכרים אנטיפתיים למדי. מדריך שבעיקר משגיח שאף אחד לא יפול. לא הרבה יותר מזה. שמעתי על המדריכים האינדיאניים הרומנטיים שמחללים בחליל וכן, המדריך גם ניסה לעזור בצילומים, אבל עם כל הכבוד, במחיר של יותר ממאה דולר למשפחה לשעה של סיור, אני חושבת שאפשר לצפות לקצת יותר. לו המקום לא היה בחזקת האינדיאנים, הוא היה הופך מזמן לנשיונל מוניומנט והיה מנוהל בסטנדרטים מתאימים.

אז אחרי שגמרתי לקטר, אחזור לסוף וכן, הקניון משגע. והנה תמונות –

20150924_154326 20150924_153316 20150924_152757 20150924_150619 20150924_150411 20150924_150315

בסיום הסיור, אספנו את אורי מהמרינה ונסענו לדירונת הקטנטונת שלנו, שם התארגנו בהתרגשות לקראת השיט ביום המחרת. בין היתר, תפרנו כיסויים לעורף והוספנו אותם לכובעים שקנינו, להגנה מפני השמש. לפנות ערב, אורי, צחי וסבא עמוס יצאו להורסשו בנד, נקודה ליד פייג' שאפשר לראות ממנה עיקול פרסה בנהר הקולורדו. שם, יחד עם עשרות אנשים, עמדו והביטו בשקיעה.IMG_5210 IMG_5211 IMG_5226

יום 40 לטיול, 25 ספטמבר 2015

היום הגדול הגיע, יוצאים לשוט באגם! הגענו בשבע בבוקר, כמתוכנן, מצוידים בצידנית עם מזון ושתייה קרה, כובעים, הרבה קרם הגנה ומצב רוח טוב, למרינת אנטילופ!

20150925_074402

חותמים ומצטיידים במצופי הצלה (הילדים חייבים להשאר לבושים בהם), בדיקת סירה (והחלפה, כי היתה תקלה בסירה הראשונה) והסבר קצר מהמפעיל. תהליך של כעשרים דקות בסה"כ וזהו, סעו לשלום, המפתחות בפנים. האווירה מאד לא אמריקאית, אין הקפדה יתרה על נהלים כאן, שלם וסע…

20150925_080753

ביציאה מהמעגן, ההתרגשות בשיאה. צחי הנהג, ואורי מכוון אותו עד שיוצאים לאט לאט (אסור לשוט מהר בתוך המרינה).

20150925_083138

מחוץ למרינה, מתחיל הכיף האמיתי. קניון מקסים ואגם ריק כמעט. כולנו עושים תורות בנהיגה בסירה והילדים בעננים. איפה עוד יוצא לילד בן 12 או 14 להסיע כלי רכב במהירות של 70 קמ"ש? אחרי שמיצינו את הנאות השטת הסירה, חיברנו מאחורה את האבוב ששכרנו, ובהמשך גם את המגלשיים ובילינו שעות מהנות באגם, שהלך והתמלא בעוד ועוד סירות, אבל הוא מספיק גדול כדי שאף פעם לא ירגיש אפילו קצת צפוף. היה לנו חצי יום מקסים. כולם הסכימו שזה ההיילייט של הטיול! מצד שני, הסכימו גם שחצי היום היה בדיוק ואם היינו שוכרים ליותר שעות, זה היה אולי קצת יותר מדי.

טיפ חשוב – יש שירותים בסירה! זה משהו שהטריד אותי מאד לפני. אז יש שירותים מתקפלים מוזרים, אבל עובדים, למי שמודאגת. זהו, אותיר לתמונות לדבר ולספר על ההתרגשות הגדולה של הילדים ביום הזה של הטיול. את היום הזה סיימנו בפייג', במנוחה והתארגנות לקראת הימים הבאים, ועל זה אספר עוד בפוסט הבא.

20150925_084600 20150925_085142 20150925_085310 20150925_091242 20150925_094607 20150925_123521 IMG_5200

 

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. אור

    ענת שלום
    תןדה על המידע
    אשמח לדעת בבקשה
    מה ההבדל בין קניון אנטילופ תחתון לעליון
    אנחנו רוצים לעשות את התחתון האם כדאי/שווה גם את העליון?

  2. לילי איתמרי

    שלום ענת
    אנחנו יוצאים מילוסטון פארק ב14/7 – גראנד טיטון
    ישנים בג'קסון
    15/7 – סולט לייק סיטי
    16/7 ברייס
    17/7 – פייג'
    18/7 – ספרינגדייל
    19/7 מגיעים לווגאס ל 3 ימים
    איך אני משלבת את קניו אנטילופ?
    האם כדאי לעשות את העליון או התחתון? והיכן אני יכולה לרכוש כרטיסים לסיור?
    אשמח אם תכווני אותנו , אנחנו זוג בשנות ה 50 ומאוד אוהבים לטייל בארהב

    1. ענת

      הי לילי,
      לדעתי אפשר לקצר בברייס. לא צריך יום שלם בשבילו. אפשר ב-15 לצאת בבוקר מסולט לייק סיטי, להגיע לברייס, לבקר בו ולסיים את היום בפייג'. זה מפנה לכם יום לביקור בפייג' שתוכלו לשלב בו גם ביקור בקניון אנטילופ וגם שיט באגם. מציעה לכם לקרוא כאן לגבי קניון אנטילופ – יש שם את כל הפרטים לגבי הביקור. תהנו!

  3. ליטל

    היי ענת,
    סיכומי טיול מעולים!
    האם יש צורך בהזמנת כלי שיט מראש באגם? או שמגיעים למרינה וסוגרים שם?
    יש שם אפשרות גם לשיט מאורגן ללא נהיגה עצמית?

    1. ענת

      הי ליטל
      אנחנו לא הזמנו מראש ולא היתה בעיה. הגענו יום קודם לברר מחירים ואז כבר סגרנו הזמנה כדי לחסוך זמן בבוקר. בסופ"ש ובחגים אולי שווה כן להזמין מראש.
      יש בהחלט שיט מאורגן בלייק פאואל. הנה רשימת הסיורים. ליחיד או לזוג אולי זה כדאי. למשפחה נראה לי ששכירת סירה תהיה משתלמת ובודאי שהרבה יותר חוויתית.

  4. אבי פלג

    היי ענת, תוכלי להמליץ מה השעה הטובה ביותר לצפות על ההורסשובנד ? בוקר מוקדם , צהריים או אחר הצהריים ואו זמן שקיעה .בנוסף באיזה שעה שייט בקניון( כ שעה וחצי) נראה היותר מרשים ?
    אנחנו מתכננים ביקור בפייג' ב 5 לספטמבר הקרוב.
    תודה אבי

    1. ענת

      הי אבי,
      הכי טוב להגיע בכל אחת מהשעות 😉 וברצינות, מבחינתי האישית, השיקול העיקרי הוא לעשות את ההליכה כשקריר. רוב האנשים מגיעים בזריחה או לקראת שקיעה מהסיבה הזאת. שיט בקניון נראה מרשים בכל שעה (היינו שם מהבוקר עד אחר הצהריים ולא היה זמן מיוחד שנחרט בזכרוני). הייתי הולכת על מה שהכי נוח לכם מכל בחינה אחרת.

  5. אביב

    היי ענת,

    טסים בעוד 3 שבועות! הנה תכנון טיול מעודכן. מה דעתך? נראה בכיף או לחוץ?
    עדיין חבל לי לוותר על יום נוסף בסן דייגו, שאמור לצאת בסוף שבוע, שאז יש יותר הופעות רחוב ואווירה.

    יום שלישי (30.5): נחיתה אחה"צ בסן פרנסיסקו
    ימים רביעי – שישי: סן פרנסיסקו
    יום שבת: נסיעה למונטריי, 17 מיילס, העיירה כרמל וחוף הים של כרמל (לינה במונטריי)
    יום ראשון: פוינט לובוס, צפון ביג סור עד לחסימה (עד ל- big sur river inn או pfeiffer beach אם פתוח). נסיעה ללינה במריפוזה
    יום שני: עמק יוסימיטי (מפלי וורנל והאיים השמחים, יוסימיטי ווילג', מפלי יוסימיטי, האחו של יוסימיטי). לינה במריפוזה
    יום שלישי: תצפית המנהרה, גליישר פוינט, מסלול באזור גליישר. נסיעה 3-4 שעות ללינה בדרך ללוס אנג'לס
    יום רביעי: המשך נסיעה כשעתיים עד הוליווד. שדרת הכוכבים, סיור בבוורלי הילס, אחה"צ בגרוב. בלילה (אחרי הפקקים נסיעה ללינה בסן דייגו)
    יום חמישי: לה הויה, תצפית הר סולדד, ארוחת ערב מקסיקנית בעיר העתיקה
    יום שישי: גן החיות בבוקר או USS Midway. אחה"צ: חוף קורנדו ואזור ferry landing
    יום שבת: פארק בלבואה עד הצהריים (אזור האומנים, הופעות רחוב) נסיעה ללאס ווגאס. בערב: סיור באזור הסטריפ
    יום ראשון: מלון וונציה, מוזאון השעווה, בערב: בילוי באזור ניו-יורק ניו-יורק (משחקייה לילדים, רכבת הרים, M&M)
    יום שני: נסיעה לפייג' (סיבוב דרך סכר הובר, עצירה בפרסת הסוס)
    יום שלישי: סירת מירוץ על לייק פאוול
    יום רביעי: סיור בקניון אנטילופ תחתון, ונסיעה לספרינגדייל. אחה"צ: מנוחה במלון עם בריכה
    יום חמישי: יציאה מוקדמת למסלולים בפארק ציון. נסיעה חזרה לווגאס. בילוי ערב בווגאס
    יום שישי: מלון Wynn + תערוכת פרארי. אחה"צ: טיסה לפורט לאודרדייל
    יום שבת – שבת: שייט לקריביים המערביים
    יום שבת: עוזבים את השייט, נוסעים לאורלנדו. עצירה לכמה שעות במרכז החלל של נאסא.
    יום ראשון – חמישי: שלושה פארקים באורלנדו (אפקוט, מגי'ק קינגדום, יוניברסל סטודיוס) + יומיים מנוחה בבריכה / קניות / הופעה של בלו מן
    יום שישי אחה"צ: טיסה חזרה הביתה

  6. אביב

    היי ענת,

    תודה רבה על התגובה המהירה! העזרה שלך מאד מוערכת ומאד תורמת.

    לפי גוגל מפס מלאס ווגאס לפייג' זה 4.5 שעות נטו, אני מניחה שעם עצירות זה סביב 5-6 שעות. די ארוך, ואולי שווה לוותר. מתלבטת, כיוון שאנחנו עם ילדים בני 8,13. מצד אחד, חווית קניון אנטילופ + סירת מירוץ בלייק פאוול יהיו מקסימים עבורם, מצד שני – הנסיעות הארוכות לא פשוטות עם ילדים.

    התכנון היה 2 לילות שיכללו סירת מירוץ בלייק פאוול + סיור בקניון אנטילופ. והוספה של פארק נוסף (ציון / ברייס) כדי לא להרגיש שיצאנו ל 2 לילות מווגאס רק עבור פייג'.

    אלה 2 האופציות שאני רואה:
    יום 1: יציאה מווגאס לברייס (4 שעות נטו). אחה"צ – תצפיות, ואולי מסלול קצר אם נספיק. לינה ליד ברייס/
    יום 2: יציאה מברייס ללייק פאוול (כ 2.5 שעות נסיעה ומרוויחים חזרה שעה בדרך.) – סירת מירוץ בלייק פאוול ( צריך להזמין מראש). לינה בפייג'
    יום 3: בבוקר סיור בקניון אנטילופ תחתון, ונסיעה חזרה לווגאס

    או בשילוב של פארק ציון:
    יום 1: יצאה מווגאס לספרנגדייל. מסלולים קלים (riverside ו/או weeping rock ו/או בריכות אמרלד עם kenyatta). לינה בספרינגדייל.
    יום 2: יציאה מספרינגדייל ללייק פאוול (כ 2.5 שעות נסיעה ומרוויחים חזרה שעה בדרך.) – סירת מירוץ בלייק פאוול (צריך להזמין מראש). לינה בפייג'
    יום 3: בבוקר סיור בקניון אנטילופ תחתון, ונסיעה חזרה לווגאס

    מודה שאני מתלבטת אם לייק פאוול + קניון אנטילופ שווים את הנסיעה. מצד אחד מוגדר כאחד משיאי הטיול בהרבה סיפורי טיול, מצד שני הנסיעות הארוכות…

    יש לנו 16 ימים נטו בדרום מערב, לפני שטסים לפלורידה לשייט בקריביים המערביים + 6 ימים באורלנדו.
    התכנון של הטיול השתנה בעקבות חסימות הכבישים. זה התכנון בגדול:
    30.5 יום שלישי: נחיתה בסן פרנסיסקו
    יום רביעי – שישי: סן פרנסיסקו
    שבת – ראשון: מונטריי / כרמל / 17 מיילס / צפון ביג סור (עד החסימה) / פוינט לובוס. (נסיעה למריפוזה ביום ראשון אחה"צ)
    שני: עמק יוסימיטי + גליישר פוינט ( מקווה שייפתח עד ה 5.6)
    שלישי: עמק יוסימיטי, לינה בפרזנו (?)
    רביעי: מתלבטת לגבי יום טיול בסקויה + קינגס (ג'נרל שרמן נראה מדהים. אבל איך מגיעים ומה עושים בדרך. אולי עדיף לוותר, ופשוט לנסוע 3 שעות עד לוס אנג'לס)
    חמישי: לוס אנג'לס – הוליווד, שדרת הכוכבים, הגרוב, נסיעה לסן דייגו
    שישי – שבת: סן דייגו (פארק בלבואה, לה הויה, USS midway, קורנדו)
    ראשון: נסיעה ללאס ווגאס. ערב בווגאס
    שני: ווגאס
    שלישי – חמישי: "הגיחה המדברית" שבדילמה, חמישי בערב – ווגאס
    שישי אחה"צ: טיסה לפורט לאודרדייל
    שבת 17.6 – שבת 24.6: שייט בקריביים המערביים
    ראשון – שישי 30.6: אורלנדו

    אשמח מאד לעצתך גם לגבי המסלול וגם לגבי הגיחה המדברית ל 2 לילות.

    חג שמח!

  7. אביב קורן

    היי ענת,

    התיאור מקסים ולחלוטין משכנע לשלב את אזור אגם פאוול בטיול.
    האם טיילתם באנטילופ עליון או תחתון? (לפי הסולמות – תחתון, אבל לפי הנסיעה-עליון?).
    את זוכרת בערך באיזה שעה ביקרתם? אני שוקלת להזמין את הסיור לצהריים, ביום ההגעה מווגאס לפייג'. הגיוני?

    יש לנו 2 לילות עבור "החוויה המדברית" לטיול בחודש יוני הקרוב. (יוצאים מווגאס וחוזרים לווגאס)
    אני מעוניינת לבלות לילה אחד בפייג' ולילה נוסף בפארק אחר.
    מתלבטת בין ציון לבין ברייס.
    ציון נוח כיוון שהוא בדרך. מצד שני, סבירות גבוהה שלא ניתן יהיה לטייל ב- narrows עם ילדים ביוני בשל גובה ועוצמת המים. אז אולי עדיף הברייס, למרות המרחק שלו מווגאס? איך את מציעה לתכנן?

    1. ענת

      הי אביב, שני לילות זה לא הרבה זמן, בהתחשב בזמני הנסיעות מוגאס. יקח לכם משהו כמו שבע שעות מוגאס לפייג'. אלא אם כן אתם יוצאים ממש מוקדם בבוקר, הסיכוי שתגיעו בצהריים לא גבוה ובכל מקרה זה לא יהיה בנחת. אם תרצו לעצור לארוחת צהריים זה מוסיף עוד שעות.
      בנוסף, אם אתם עם ילדים, כדאי מאד לשלב גם את לייק פאואל. רק בשביל אנטילופ קניון לבדו, לדעתי לא שווה לכם לנסוע עד פייג'. היחס בין זמן נסיעה לזמן טיול לא מצדיק את זה. אם אתם עושים גם שיט, אז הייתי לוקחת שני לילות בפייג'. כשמגיעים ביום הראשון, אפשר לגשת למרינה, להתרשם מהסירות ולהזמין כך שלמחרת בבוקר תוכלו לצאת לשיט. הכניסה לקניון (התחתון) קרובה מאד למרינת אנטילופ, כך שתוכלו באותו אחר הצהריים גם לעשות סיור בקניון כמו שעשינו. אנחנו לא הזמנו כרטיסים בספטמבר ולא היתה בעיה להצטרף לסיור הבא. אם אתם מזמינים שם מראש ויוצאים בבוקר מוגאס לא הייתי מזמינה לפני ארבע בצהריים. אם תקדימו, תוכלו להגיע למרינה לפני הסיור.
      אם אתם משלבים את לייק פאואל לא יהיה לכם מספיק זמן לזאיון. אחרי הלילה השני בפייג' תוכלו למחרת בבוקר פשוט לנסוע לברייס, לטייל שם שעתיים-שלוש ואז להמשיך לוגאס. זה סה"כ משהו כמו שמונה שעות נסיעה. בזאיון צריך הרבה יותר זמן לטיול. צריך להגיע לפארק, להחנות את הרכב בחניון ולקחת שאטל אל תוך הפארק. אם עמוס, זה לוקח הרבה זמן. אם תגיעו לשם אחרי תשע בבוקר, לא בטוח שתמצאו חניה ליד מרכז המבקרים ואז תצטרכו לחנות בספרינגדייל, לקחת אוטובוס/שאטל אל הפארק ואז להחליף לשאטל של הפארק. בקיצור, זה יום שלם. הנארוז זה בכלל פרוייקט כי רצוי להצטייד בחליפות תרמיות, לפחות עבור הילדים. הנארוז זה לא מסלול טריביאלי ופחות מתאים לילדים קטנים, בטח ביוני אבל יש המון מסלולים נהדרים אחרים, כמו האמרלד פולס ועוד. בהחלט פארק נהדר ליום שלם של טיול, אבל אי אפשר להספיק אותו בשלוש שעות.
      יש לכם הרבה החלטות לקבל. לו אני במקומכם הייתי בוחרת או בפייג' עם נגיעות ברייס, או זאיון וברייס. פייג' וזאיון ביחד לא כל כך מתכנס לשני לילות מחוץ לוגאס.

  8. רונן

    היי ענת,
    מתכנן להיות בפייג באוגוסט . האם יש לך יותר פרטים לגבי השכרת הסירה באגם. אנחנו משפחה של 5 .
    אהאם יש לך את השם או קישור לחברה ששכרת ממנה ועל איזה סדרי גודל של מחיר מדובר.בהנחה שנקח לחצי יום .

    תודה
    רונן

    1. ענת

      אנחנו שכרנו ליד קניון אנטילופ. למרינה קוראים Antelope Point Marina. היינו שישה ושכרנו סירה כזאת: http://www.lakepowellhouseboating.com/26ft-deck-boat
      אנחנו לקחנו לחצי יום בערך בשלוש מאות דולר, כולל דלק וביטוח, אני כבר לא זוכרת את הסכום הסופי. לנו זה הספיק. זה בהחלט מאד כיף, במיוחד לילדים, ויש הרבה משפחות שנהנות מיום שלם ורוצות עוד. זו סירה מצוינת לעשות איתה סקי מים ואבובים ואותם אפשר גם לשכור במחיר נמוך (10-20 דולר).

  9. דלית

    תודה.
    נקווה שתצליח 🙂

  10. דלית

    שוב- מאוד אוהבת לקרוא אותך.
    ושאלה לי – נהיה בפייג' ותכננתי לעשות את המסלול של האנטילופ אבל עכשיו כשראיתי את התמונות מתחילה לחשוש….
    יש לי ילדה שמאוד מאוד מפחדת מטיפוס / ירידה בסולמות (בנחל אוג נאלצתי לחזור איתה… כי לא היתה מסוגלת לטפס במפלים) האם את יש מצב שלא תצליח לעשות את המסלול? כמה הוא מפחיד במבט של ילדה עם פחד גבהים קלאסי)?

    תודה

    1. ענת

      ואו, שאלה קשה. נחל אוג נראה גם לי מפחיד מתמונות, אבל באנטילופ לא היתה לי בעיה. אלו מעין מדרגות, יציבות מאד ורחבות, אבל אני לא יודעת לגבי פחד גבהים. אם להשוות את זה למשהו בארץ, אז אולי למסלול במערות מרשה, בבית גוברין. אפשר לראות את הגובה, אבל זה לא גובה מאד משמעותי והירידה והעלייה הן במעין מדרגות.

התגובות נעולות.