מונטריי, קליפורניה

מונטריי היא עיר קטנה ותיירותית בצידו הדרומי של מפרץ מונטריי. יש הרבה מה לעשות בעיר ובסביבותיה והיא נקודת עצירה טבעית במסלול כביש מס' 1 מסן פרנסיסקו ללוס אנג'לס.

כדאי לטייל בטיילת המקסימה של מונטריי, להנות מנופי הים ומאיזור ה-cannery (בתי החרושת לשימורי דגים) והמזחים. אווירה מקסימה של מסעדות, חנויות קטנות ועוד. מהמזחים אפשר גם לצאת לשיט לוויתנים במפרץ. מומלץ!

האקווריום של מונטריי

האקווריום של מונטריי – Monterey Bay Aquarium או בכינויו ה-MBA הוא מהידועים בעולם. בין המוצגים המפורסמים נמצאות אצות הענק של המפרץ באקווריום גלים מיוחד, אוסף המדוזות הגדול, תמנוני ענק, סוסי ים, פינגווינים, לוטרות ואקווריום ובו חלונות זכוכית מהגדולים בעולם (ולהקות טונות וברקודות שוחות בו במהירויות גבוהות, כמו גם להקה של 20,000 סרדינים!). לאורך השנים היו בתצוגה גם כמה כרישי קרחה לבנה (עמלץ לבן), אך הם משוחררים אחרי שמגיעים לגודל מסוים.

דמי כניסה: $29.95 למבוגר $17.95 לילד בגילאי 3-12
שעות פתיחה בקיץ: 09:30-18:00

http://www.montereybayaquarium.org/

שמורת פוינט לובוס

שמורה מקסימה של חורש וים. תוכלו לקרוא פירוט אודותיה בפוסט על איזור ביג סר בצפון כביש 1.

כביש 17 המייל

כביש מפורסם המקיף שכונה עשירה בין העיירה כרמל לבין מונטריי. הנסיעה מסביב לשכונה עוברת בין נופי יער וחוף, והרבה מגרשי גולף ובתים מפוארים. נקודת ציון ידועה במסלול היא העץ הבודד בקצהו הדרומי של החוף.

הכביש הוא כביש אגרה ובו חמישה שערים. הכניסה עולה קרוב לעשרה דולר לרכב, אבל ניתן לקבל החזר אם סועדים באחת המסעדות בכביש. יש גם נקודות עצירה לפיקניק.

האתר הרשמי של הכביש –
http://www.pebblebeach.com/page.asp?pageName=_17_Mile_Home

גן משחקים דניס דה מנס "דני שובבני" – Denis The Menace

לא בטוח שהילדים היום יודעים מי זה דני שובבני. בכל מקרה, אם אתם באיזור עם ילדים קטנים, שווה לעצור ולתת להם להוציא קצת מרץ. צמוד לגן השעשועים יש פארק נחמד, שאפשר גם לשכור בו סירות פדאלים ולדווש קצת.

המגדלור בפוינט פינוס – Point Pinos Lighthouse

מגדלור פעיל, שניתן לבקר בו. שעות פתיחה: חמישי-שני 13:00-16:00
Asilomar Avenue
Between Ocean View Boulevard and Lighthouse Avenue Pacific Grove, CA 93950
כניסה בתרומה מומלצת של שני דולר.