מסלול הרוקיז האמריקאיים: קולורדו, וויומינג ומונטנה 21-33 ימים

איזה כיף. קשה לי לתכנן את המסלול הזה דווקא בגלל שאני מכירה היטב את המקומות האלו. כל כל הרבה יופי, כל כך הרבה פראיות, כל כך הרבה כבישים אינסופיים של מערב ענק ופרוע, דובים, מוסים, נהרות, אגמים, יערות ובעיקר הרים נישאים.

ההמלצה היחידה שלי פה היא להרחיב את הטיול ו/או לחזור שוב אל האיזורים האלו. המסלול מניח מטיילים שרוצים בעיקר לראות נופים, לנסוע ולעשות סיורים רגליים מוגבלים יחסית. למי שמעוניין בטרקים, או אפילו סתם במסלולים של 5-10 ק"מ, יש אינספור אפשרויות לאורך המסלול, בפארקים הלאומיים השונים.

העונה המומלצת: להתחיל באמצע יוני או תחילת יולי (תלוי בשלגים של אותה השנה) ולסיים לפני אוגוסט. אפשר גם לטייל באיזורים האלו בכיף באוגוסט, אם כי הצבעים יהיו יבשים יותר. בספטמבר, הטיול הזה מתחיל להיות גבולי מאד ולקראת סוף החודש אתם עלולים להתקל בכבישים סגורים.

המסלול המוצע הוא מעגלי – מדנבר ואל דנבר. אפשר גם לסיים אותו בסולט לייק סיטי, אחרי הביקור בפארק גרנד טטון, אבל תפסידו כך חלק מהרוקיז המקסימים של קולורדו.

יום 1 – נחיתה בדנבר והתארגנות

מומלץ בחום להצטייד בצידנית ואוכל שיהיה באוטו. בהמשך כשתהיו בפארקים לאומיים, נוח לפעמים להכין סנדוויצ'ים מלחם, ירקות וממרחים במקום לבזבז זמן במציאת מקום לסעוד בו. אפשר גם לעשות את זה למחרת בבוקר, אם אתם תשושים מהטיסה הארוכה. אם יש לכם זמן, אפשר לבקר באיזור הקפיטול של דנבר.

לינה תהיה בהתאם לשעת הנחיתה ורמת הערנות, או באיזור שדה התעופה או אם תוכלו, באיזור בולדר, עיר אוניברסיטאית חביבה בפאתי דנבר. שימו לב שדנבר עיר ענקית ופרוסה היטב, ואפשר בהחלט להתקע בפקקים ולבלות שעה ויותר בחציית העיר מערבה לבולדר אז צאו לדרך רק אם אתם רעננים מספיק.

יום 2 רוקי מאונטיין פארק

סעו צפונה אל עבר העיירה אסטס פארק וממנה פנימה אל תוך פארק לאומי הר רוקי. כדאי לקנות פה כרטיס שנתי לפארקים הלאומיים. הטיול הזה כולל לפחות ארבעה פארקים, כך שזה משתלם. עצרו במרכז המבקרים והתייעצו עם הריינג'רים – זה כלל ברזל בטיול הזה, בכל הפארקים.

אם הכל בסדר, מומלץ לעלות עם הרכב לכביש Trail Ridge Road ולחזור מהנקודה הגבוהה בחזרה. אם יש לכם זמן להוסיף עוד יום לפארק הזה, המשיכו בכביש עד לייק גרנבי ושם תעצרו ללינה, ורק למחרת תשתלבו בחזרה בהמשך המסלול. אחרת תוכלו ללון בלילה באיזור פורט קולינס כשעה נסיעה מהפארק.

תוספת אפשרית: הגבעות השחורות של דקוטה

מפורט קולינס לקודי (היעד הבא במסלול), אם יש לכם חמישה ימים להוסיף, ממליצה בחום על סיבוב (ארוך!) לביקור בגבעות השחורות של דקוטה. סביר להניח שלא תגיעו קרוב יותר מזה אליהן והן בהחלט מקום ששווה ביקור. להלן חלוקה לימים של תוספת זו למסלול. אם אין לכם את הזמן, דלגו על הקטע הצבוע ותתחברו להמשך המסלול ביום 4. אפשר לעשות את התוספת הזו בארבעה ימים, אבל לדעתי היא שווה גם חמישה. קראו את המסלול ואם צריך, צמצמו בהתאם לצרכיכם.

יום א – מגיעים לדרום דקוטה

המסלול היום מעביר אתכם דרך חתיכה מוויומינג ופינה קטנה של נברסקה… היעד הסופי שלכם הוא העיירה קאסטר – Custer שבדרום דקוטה, אבל בהחלט יש דברים ששווה לעצור בשבילם בדרך.אחרי שתעברו בשאיין בירת וויומינג, תמשיכו דרך נברסקה ואם עיתותיכם בידכם, תוכלו לעצור ב-Scott's Bluff לביקור בנשיונל מוניומנט של תצורה גיאולוגית מיוחדת עם הרבה הקשרים היסטוריים מקומיים.

תוכלו גם לדלג הלאה כדי להגיע עוד באותו היום לפארק לאומי של ממש: פארק לאומי מערת הרוח Wind Cave National Park. נסו להגיע לשם עד הצהריים, כדי שתוכלו להצטרף לסיור מודרך במערה. למתעניינים ולמי שיש לו זמן, דרומית לפארק הלאומי נמצא אתר הממותות בהוט ספרינגס. נסו לסיים את היום בלינה בקאסטר עצמה שנמצאת כחצי שעה צפונית למערת הרוח.

ימים ב'+ג' – הגבעות השחורות של דקוטה

זהו איזור מקסים גם לטיולים רכובים וגם לטיולים רגליים. אל תפספסו את הנהיגה בדרך פיטר נורבק, ביקור בהר ראשמור, ונסיעה במסלול בע"ח בפארק קאסטר. עוד רעיונות תוכלו לשאוב מסיכומי הביקור שלנו בגבעות השחורות של דקוטה במסגרת סיכומי דרום-דקוטה כאן.

יום ד' מדרום-דקוטה לוויומינג

צאו מאיזור קאסטר וסעו צפונה בגבעות השחורות עד העיירה דדווד. חנו באחד החניונים וצאו לסיור של כשעה בעיירה. מומלץ להכנס ל"סלון 10" ואם תגיעו בשעה הנכונה, תוכלו לראות גם שחזור של רצח מפורסם שהתרחש במקום. משם סעו לקניון ספיירפיש Canyon Spearfish לתצפית במפלי roughlock. תוכלו לחלץ כאן עצמות בטיול קצר, או להגיע עם הרכב קרוב לעמדת התצפית במפלים. מכאן, עלו על כביש i-90 וסעו לאתר מגדל השטן, אותה תצורה ענקית שכיכבה בסרט "מפגשים מהסוג השלישי" והיא כיום מוניומנט לאומי. אחרי הביקור, חזרו לכביש 90 וסעו הלאה עד העיירה באפלו ללינה. אל תנסו להמשיך בנסיעה אם הגעתם לשעות הערב, כי הקטע הבא עובר בקניון ביגהורן ושווה לראות אותו באור יום.  

יום ה' הגעה לקודי

תוכלו לנסוע היום דרך העיירה שרידן, בעלת צביון "מערב פרוע" מובהק ומשם חצו את איזור ביגהורן דרך כביש 14 הנופי. אל תפספסו עצירה ב-Shell Creek Canyon ומפלי Shell Falls בצידו המערבי של הביגהורן. משם, נסיעה לא ארוכה מדי תביא אתכם אל קודי בשעות הצהריים. דלגו מכאן אל יום 4 בתכנית.

יום 3 וויומינג

צאו מפורט קולינס צפונה ובמהרה תגיעו לוויומינג, מדינת הקאובויים הרשמית. בעיקרון, היעד שלכם הוא קודי, במרחק של כתשע שעות נסיעה. כיוון שמדובר ביום השלישי אחרי הטיסה, אני לא ממליצה לנסות למשוך עד קודי, אלא אם כן אתם שני נהגים ו/או ממש לא סובלים מג'ט לג. אם זה המצב, אתם יכולים לחסוך כאן יום ולנהוג ישירות עד קודי.

בהנחה שאתם מעדיפים לפצל את הנסיעה – עצרו בשאיין (Cheyenne) בירת וויומינג לביקור במוזיאון המדינה החינמי ולספיגת אווירת מערב פרוע (שימו לב למגפי הבוקרים הענקיים המפוזרים בעיר). משם המשיכו בנסיעה עד העיר Casper שם יש מגוון מוטלים ללינת לילה. משאיין עד כספר יש לכם כשלוש שעות נהיגה, אז אל תצאו מאוחר מדי משאיין. אם בכל זאת יוצא לכם לנהוג באיזורים האלו בשעות בין ערביים, בבקשה סעו בזהירות ובקשו מהנוסעים ברכב להסתכל קדימה ולעזור לכם לחפש את החיות שעומדות לקפוץ לכביש.

יום 4 קודי

צאו מוקדם מקספר (זה הזמן לנצל את הג'ט לג!) והגיעו אל קודי בשעות הצהריים המוקדמות. התחילו את הביקור בקומפלקס המוזיאונים המרשים – הכרטיס תקף ליומיים, כך שתוכלו להתחיל היום ולהמשיך את הסיור במוזיאונים בבוקר המחרת. אל תפספסו בערב את מופע היריות מול האירמה הוטל ושיטוט ברחוב הראשי. יש מי שגם הולכים לצפות במופע הרודיאו, שאני מתנגדת לו מטעמי רווחת בע"ח. עוד הצעות לבילוי בקודי תוכלו למצוא כאן: קודי ובסיכום הביקור שלנו בקודי.

יום 5 – מקודי לילוסטון

בבוקר תוכלו להקדיש עוד כשעתיים לביקור במוזיאונים. מכאן יש לכם שלוש דרכים להכנס אל ילוסטון. הדרך הקצרה ו"ההגיונית" ביותר מכניסה אתכם לילוסטון מהכניסה המזרחית של הפארק ועוברת בסילבן פאס החביב והנסיעה תיקח כשעה.

אם לא אכפת לכם לנהוג עוד קצת ולהוסיף כשעה לזמנים, סעו צפונה מקודי ופנו מערב בכביש 296. כך תגיעו אל הכניסה הצפון-מזרחית של הפארק דרך צ'יף גו'זף פאס שהוא הרבה יותר יפה ומרשים. האופציה השלישית היא להצפין עוד יותר מקודי עד העיירה רד לודג' ומשם להכנס לילוסטון דרך הביירטות' פאס, אחד הפאסים היפים ביותר בארה"ב והגבוה ביותר. אם אתם באיזור ביוני או בספטמבר, תבדקו קודם כל שהפאס כבר פתוח. סיכוי מצוין לראות שלג יש לכם אפילו ביולי.

הביירטות' רוד נחשבת ל-All American Road שזה הדירוג הגבוה ביותר לכביש נופי. העיקוף הזה יקח לכם קרוב לשלוש שעות (לעומת שעה אחת ישירות מקודי דרך הסילבאן פאס). מכאן, אני "משחררת" אתכם ליומיים וחצי לפחות בילוסטון…

ימים 6-7 ילוסטון

מה בדיוק לעשות בילוסטון, תוכלו לקרוא בדף הזה: פארק ילוסטון. אפשר לבלות בפארק גם שבועות, בפרט אם משלבים טרקים ארוכים יותר. אפשר גם לראות את ההיילטים ביומיים מאומצים. מבחינת לינה, עדיף ללון בתוך הפארק. לטעמי, הנקודה הטובה ביותר ללינה היא הקניון של הילוסטון, ויש שם בקתות במחירים מאד סבירים. אם לא תמצאו שם מקום לינה, התמקמו בווסט ילוסטון. אין שום פסול בלחזור שוב על אותם כבישים בפארק וזה רק מגביר את הסיכוי שלכם לראות חיות.

יום 8 מונטנה 

זהו, גמרנו עם ההנחות של הג'ט לג. היום נוסעים למונטנה והפעם נסיעה אחת ארוכה. אם אתם יוצאים מווסט ילוסטון, ממליצה לנסוע דרך כביש 191 הנופי צפונה עד איזור בלגרייד/בוזמן. הכביש עובר בקניון של נהר הגלאטין ובחלקו הדרומי הוא אפילו עובר בתוך גבולותיה של שמורת ילוסטון (שימו לב להגבלת המהירות בקטע זה של הכביש).

אם אתם יוצאים מאיזור הקניון של ילוסטון, תצאו כנראה מאיזור גרדינר. הנסיעה בתוך הפארק איטית יחסית, מה שיאריך לכם משמעותית את זמן הנסיעה. אם אתם יוצאים מווסט ילוסטון, אתם צפויים לכשמונה שעות נסיעה ביום זה. מתוך ילוסטון, קרוב לתשע שעות. זה לא נורא כמו שזה נשמע – אלו כבישים קלים לנהיגה. מומלץ בחום להחליף נהגים בדרך כדי שכולם יהנו מהנוף. עצירה מתבקשת היא בבירת מונטנה הלנה ולו בשביל ארוחה קלה וחילוץ עצמות.

את היום הזה תסיימו בעיירה Kalispell בצפון מונטנה. אפשר גם להתקדם עוד קצת עד העיירונת קולומביה פולס. קאליספל גדולה יותר וקל יותר למצוא בה לינה, אוכל וכד' ולעומתה קולומביה פולס היא כבר ממש בשערי פארק גליישר.

יום 9 פארק גליישר

אני כבר מקנאה. הפארק הכי יפה בארה"ב, לדעתי. היום תחצו בו את הפאס הכי יפה בארה"ב: ה-Going To The Sun Road או בקיצור ה-GTTS. דרך יפהפייה שחוצה את רכס הרוקיז וקו פרשת המים. תחילת הנסיעה היא בחלקו המערבי המיוער של הפארק. עצרו להליכה ב-Trail of Cedars ואם אתם יכולים פיזית, המשיכו בשביל עד אבאלנש לייק. מומלץ בחום גם לעצור בלוגאנס פאס בשיא הפאס, וללכת ברגל לפחות את תחילתו של ההייליין טרייל.

בכלל, מומלץ לעצור הרבה, לספוג את הנוף וההרים, לחפש עיזי הרים, מרמוט, כבשי הרים וכמובן דובים. בפעמיים מתוך השלוש בהן נסעתי את הכביש הזה, ראינו דובים לצד הדרך (בצד המזרחי יותר של הכביש).

כמו בכל פארק לאומי, התייעצו עם הריינג'רים לגבי מסלולים שיתאימו לכם. את היום סיימו בצד המזרחי של הפאס, באיזור מאני גליישר. לינה בתוך הפארק מומלצת, אבל היא לא זולה וחייבים להזמין חודשים מראש. אם לא מצאתם לינה בפארק, יש מוטל בעיירונת באב – Babb שנקרא Thronson. אי אפשר להזמין חדרים באינטרנט וחייבים להתקשר כדי להזמין. זה דווקא טוב, כי אפשר להתחיל להתקשר רק במאי, מה שאומר שאם אתם מתכננים את הטיול שלכם במרץ וכבר לא מוצאים לינה בפארק, אתם יכולים להתקשר לת'רונסון במאי ולהזמין אצלם.

רק אל תגלו לאף אחד את הפטנט הזה, שלא יהיה עמוס מדי… קישור לדף הפייסבוק של ת'רונסון (אין להם אתר, אבל הם עונים בדף מדי פעם, ויש שם את מספר הטלפון שלהם).

יום 10 פארק גליישר

למיטיבי לכת שמחפשים טרקים, לדעתי גליישר הוא הפארק, בה' הידיעה. יש בו מסלולים מדהימים למי שמסוגל ללכת 10-20 ק"מ ביום. מסלולי "חובה" הם המסלול לקרחון גרינל והמסלול לאייסברג לייק, אבל יש עוד המון. יש אנשים שמבלים את כל הקיץ בגליישר, בטיולים רגליים.

גם מסלולים קצרים יש, ואפילו שיט באגם שמאפשר הגעה לאיזור קרחון גרינל ואגם גרינל בלי לכתת את הרגליים כל כך הרבה. אז, אם אתם לא מטיבי לכת, זה היום לעשות בו שיט במאני גליישר, ולפחות מסלול אחד או שניים קטנים באיזור מרכז המבקרים. יש נקודות מאד קרובות, כמו פישרקפ לייק, שאפשר בסיכוי גבוה לראות בהם מוס מלחך עשב במים.

בכלל, הפארק הזה עשיר מאד מאד בחיות. הסיכוי לראות פה דוב גבוה לעין ערוך מהסיכוי שלכם לראות דב כמעט בכל מקום אחר. לפי רשויות הפארק, אצלם נמצא ריכוז הדובים, ובפרט דובי הגריזלי, הגבוה ביותר ביבשת, כולל בהשוואה לאלאסקה ולרוקיז הקנדיים. אני יכולה להעיד שראינו המון דובים, כולל גריזלים, וכמה מוסים, בביקורים שלנו בגליישר. זה גם אומר שאם אתם בוחרים לטייל ברגל בפארק, ודאו שאתם מכירים את כללי הטיול באיזורי דובים. במסלול הזה הקציתי יום אחד לגליישר, אבל אנחנו בילינו בו במצטבר למעלה משבוע ועוד היד נטויה. הוא מקסים, באמת. אם יש לכם עוד ימים, שימו אותם פה. תמונות מגליישר תמצאו למכביר בבלוג.

יום 11 מגליישר לגרייט פולס

היום תעזבו את איזור מאני גליישר, אבל לפני שאומרים שלום לפארק גליישר, יש בו עוד איזור מומלץ מאד לביקור: איזור טו מדיסין שבדרום-מזרח הפארק. סעו לשם הבוקר ותהנו מהנופים המדהימים ואולי גם מטיול רגלי ליד מרכז המבקרים. משם סעו לעיירה גרייט פולס במונטנה ובקרו במרכז המבקרים של לואיס וקלארק, מנהיגי המשלחת שפילסה את הנתיב היבשתי בין מזרח ארה"ב למערבה. סיפור מעניין ומרכז מבקרים מצוין.

ליד מרכז המבקרים יש מסלול הליכה נחמד, כולל ביקור בנהר הקצר ביותר בעולם. משם תוכלו לנסוע לראות את המפלים עליהם קרויה העיר. הם פחות אימתניים ממה שהיו בתקופת לואיס וקלארק, אבל עדיין מרשימים. לונו בגרייט פולס.

יום 12 בחזרה לילוסטון

מגרייט פולס לווסט ילוסטון אתם יכולים לנסוע מחוץ לפארק, אולי דרך כביש 191, הקניון של הגלאטין (אם לא שילבתם אותו ביום 8. בהחלט מומלץ כן להכנס לפארק לביקור בעוד נקודות עניין (תמיד יש עוד מה לראות בילוסטון). סיימו את היום בלינה בפארק או בווסט ילוסטון.

יום 13 פארק הגרנד טטונס

היום סעו לעבר העיירה ג'קסון בוויומינג. ודאו שהנתיב שלכם עובר בתוך פארק ילוסטון, בכביש 191/287/80 (לא יודעת למה יש לו כל כך הרבה מספרים…). היעד הראשון שלכם הוא ג'קסון לייק. עצרו במרכז המבקרים בקולטר ביי וצאו למסלול אחד או שניים ע"פ המלצת הריינג'רים. משם סעו ללייק ג'ני וצאו לסיור סביב האגם. מומלץ לטייל ברגל עד Inspiration point ולחזור משם בשיט קצר בסירה. את היום סיימו בלינה בעיירה ג'קסון.

יום 14 הגרנד טטונס וג'קסון

אם משום מה לא הספקתם לבקר בלייק ג'ני אתמול, תוכלו לנסוע לשם היום ולחזור לג'קסון. אם הספקתם, הקדישו את היום לעלייה ברכבל אל הפסגות שמעל ג'קסון, בטטון וילג' ולסיור בעיירה ג'קסון עצמה, שילוב של מערב פרוע עם עיירת סקי מטופחת. בערב, מומלץ בחום לבקר בהופעת צ'אק ווגון הכוללת ארוחת ערב מסורתית בנוסח הקאובויים של המערב.

יום 15 בחזרה לקולורדו

נסיעה של כעשר שעות יש לכם בה תסעו דרך הפינה הצפון-מזרחית של יוטה בחזרה למדינת קולורדו. כדאי לפצל את הנסיעה הזו ליומיים, אם כי אפשר גם לעשות אותה ביום אחד. נקודה מעניינת לעצירה יש לכם בערך באמצע הדרך: Dinosaur National Monument. הנקודה הבאה במסלול שלכם היא עיירת הסקי היוקרתית, אספן בקולורדו, אליה תגיעו ביום ה-16.

אם יש לכם עוד שישה ימים שאתם יכולים להוסיף, הנה הצעה להרחבת המסלול בקטע הזה. ההרחבה הזו מומלצת בתקופה קרירה יותר, למשל בחודשים מאי או אוקטובר. אם אין באפשרותכם להוסיף את הימים האלו, דלגו הלאה ליום 16.

יום א' – סולט לייק סיטי

סעו מג'קסון אל העיר סולט לייק סיטי, כשאתם עוברים בחלק הראשון של הדרך בפאס טטון היפה. תגיעו לסולט לייק סיטי בשעות הצהריים ותוכלו להקדיש מספר שעות לביקור בכנסייה המורמונית ומרכז המבקרים שבה.

ימים ב'-ג' מואב, יוטה

יש לכם יום וחצי לבקר בשני הפארקים הלאומיים המרשימים שבאיזור: פארק לאומי ארצ'ס ופארק לאומי קניונלנדס. בהנחה שאתם מגיעים בקיץ, רוב הביקור יהיה ברכב ולכן יום וחצי אמורים להספיק לשני הפארקים.

יום ד' – מסה ורדה

נסיעה קצרה יחסית מביאה אתכם הבוקר ל[[פארק לאומי מסה ורדה]] שבקולורדו. למי שמתעניין בתרבויות קדומות, ארכיאולוגיה ואנתרופולוגיה, הפארק הזה יכול למלא אפילו יום שלם. הקדישו לו לפחות חצי יום ואז סעו ממנו לעיירה Durango ללינה.

יום ה' – כביש מיליון הדולר

היום סעו מדוראנגו צפונה על כביש מיליון הדולר. פרטים נוספים על הכביש ועל נקודות העניין לאורכו: כביש 550. תוכלו גם לעיין בסיכום הביקור שלנו באיזור. סיימו את היום בעיירה מונטרוז.

יום ו' הקניון השחור של הגניסון

החצי הראשון של היום יוקדש לביקור בפארק לאומי הקניון השחור של הגניסון. בסיום הביקור, סעו בכבישים היפים של הרוקיז של קולורדו עד אספן. את אחר הצהריים והערב תוכלו לבלות בשיטוט בעיירה היוקרתית וכאן אתם מסתנכרנים בחזרה לתכנית הטיול המקורית ביום ה-16 שלה.

יום 16 – אספן

אם דבקתם בתכנית המקורית, זהו היום בו אתם מגיעים סוף סוף אל העיירה אספן. אתם אחרי נסיעה ארוכה, אז קחו את אחר הצהריים להנות משיטוט בין חנויות היוקרה של אספן ואולי גם ארוחה במסעדה טובה.

יום 17 מאספן לקולורדו ספרינגס

השכימו קום וצאו לטיול במארון בלס. הסיבה להשכמה המוקדמת היא שבשעה תשע סוגרים את הכניסה לאיזור לרכבים פרטיים. אפשר לנסוע באוטובוסים, אבל אם אתם כבר עם רכב, עדיף פשוט להגיע מוקדם. אתם נכנסים עם כרטיס הפארקים לטיול רגלי לא ארוך מדי מול הפסגות היפות של המארון בלס. סיכום הטיול שלנו.

את הסיור תסיימו לפני הצהריים (הוא לא ארוך מדי) ותצאו לדרככם לעבר קולורדו ספרינגס. אל תתנו ל-GPS להכתיב לכם את המסלול הקצר ביותר, אלא סעו בכביש 82, דרך אחד הפאסים המדהימים בקולורדו: The Independence Pass. אם אתם באיזור ביוני או אפילו תחילת יולי, סביר שעדיין תראו שלג סביבכם – אתם באחת הנקודות הגבוהות במסלול שלכם, חוצים את הקונטיננטל דיוויד. בחלק העליון של הפאס, חפשו את השילוט למערות הקרח ועצרו לטיול מהנה במערות. אל תתעכבו יותר מדי, כי יש לפניכם עוד שלוש-ארבע שעות עד שתגיעו לקולורדו ספרינגס.

יום 18 קולורדו ספרינגס

יש הרבה מה לעשות בקולורדו ספרינגס. ההמלצה שלי היא לעלות עם הרכב ל-Pike's Peak, הנקודה הגבוהה ביותר בארה"ב אליה אפשר להגיע עם רכב. קר למעלה וגם סביר שתרגישו במחלת גבהים קלה, אבל הנוף והחוויה שווים את זה. נקודה אחרת היא Garden of the Gods, במיוחד אם לא ביקרתם במואב ובפארקים של יוטה. למתעניינים בתחום, אני ממליצה על ביקור במוזיאון חיל האוויר בבסיס חיל האוויר פיטרסון (בתיאום מראש). אפשר בהחלט גם להקדיש יומיים לקולורדו ספרינגס, על חשבון היומיים הבאים בדנבר.

ימים 19-21 דנבר

חזרתם לדנבר! העיר הגדולה של המערב שיש בה מכל טוב מוזיאונים ואטרקציות. יש לכם יומיים או שלושה (תלוי מתי הטיסה שלכם בחזרה), ותוכלו בקלות למלא אותם בבילויים וקניות. אם היה מקום במסלול שרציתם להוסיף לו יום, אם כדי לפצל נסיעה, או כדי להקדיש יותר זמן לנקודה מסויימת, אפשר בהחלט להוריד כאן יום אחד מדנבר.