פארק לאומי ארצ'ס, יוטה

פארק לאומי ארצ'ס – Arches National Park – מצוי בדרום-מזרח יוטה. כפי ששמו מרמז, תהילתו באה לו בזכות כאלפיים קשתות טבעיות המצויות בשטח הפארק, הידועה שבהן היא הדליקייט ארץ' – הקשת העדינה, שהיא מסמליה של מדינת יוטה.

פארק ארצ'ס
National Park Service Photo

הפארק מצוי בשטח מדברי, והטמפרטורות מטפסות בחודשי הקיץ עד לארבעים מעלות ויותר במשך היום. ניתן לסייר ולספוג הרבה מאווירת המקום גם בנסיעה ברכב בכבישי הפארק.

מסלול מומלץ לביקור של כמה שעות בפארק, בעיקרו ברכב –

נסיעה ממרכז המבקרים לאיזור החלונות ושם עצירה לטיול קצר של כחצי שעה מתחת לקשת הכפולה או לחלון הצפוני. משם, חזרה לכביש הראשי של הפארק ונסיעה עד לנקודת התצפית של הדליקייט ארץ'. אם יש זמן, לחזור אל הכביש הראשי של הפארק ולהמשיך עד הקצה (איזור הקמפגראונד) ולעצור בדרך בנקודות התצפית של ה-Fiery Furnace וקשתות נוספות שבדרך.

מוטב להמנע מטיולים רגליים ארוכים בחודשי הקיץ החמים, או לצאת אליהם מוקדם מאד בבוקר. בפארק יש שפע של שבילי הליכה בדרגות קושי שונות.

הנה כמה מסלולים קלילים ומומלצים למשפחות (כלומר קלים יחסית):

The Windows – מסלול החלונות – מהידועים שבמסלולי המשפחות באיזור. אורכו כ-1-2 ק"מ (תלוי בתוואי המדויק) והוא מוביל דרך כמה קשתות מעניינות.

Broken Arch – הקשת השבורה – מסלול של 3-2 ק"מ החוצה תצורות נוף מעניינות. השביל מתחיל ב-Sand Dune Arch parking area.

Landscape Arch – קשת הנוף. מסלול של כ-3.2 ק"מ שעובר בין קשתות, מנהרה ואיזור מיוער באשוחים. מתחיל ב-Devils Garden trailhead parking area.

Sand Dune Arch – קשת החול – מסלול שאורכו רק כמה מאות מטרים אך עובר בחלקו בתוך חול עמוק עד שמגיע לקשת מבודדת. מתחיל ב-Sand Dune Arch parking area.

מידע לגבי שבילים נוספים, ועוד, ניתן למצוא באתר הפארק הרשמי.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. פליקס חיים

    היי ענת יוצא מסן דייגו ב 6/6/2019 הכוון היה לקניון אנטילופ אך בבדיקה שעשיתי אין כבר מקומות לסיורים בתאריכים ה7-9 ליוני אז אני צריך מקום חלופי ל 3 ימים כי ב 9/6 אנחנו חוזרים לווגאס ל 3 ימים,ברייס קניון כבר הייתי ,וכן בפייג' עשינו שייט ,מה האופציות אולי פארק לאומי ארצ'ס ומואב,,אשמח להמלצות

    1. ענת

      הי פליקס, מואב זה יום נסיעה מאיזור וגאס לכל כיוון. כלומר יומיים. משאיר לך יום לטייל בארצ'ס ו/או קניולנדס. השאלה היא האם מתחשק לכם רוד טריפ, שאז זו אופציה, או שלא. הכי טוב לדעתי זה להוריד יום מוגאס ואז לעשות את הטיול הזה למואב קצת יותר מרווח. אולי אפילו לשלב את כביש 12. לחלופין, יש המון סטייט פארקס נהדרים באיזור. הנה פוסט באנגלית עם הצעות למה לעשות סביב וגאס.

התגובות נעולות.