קודי, וויומינג

קודי היא עיירה קטנה בצפון מערב וויומינג. העיירה נקראת על שמו של מייסדה, וויליאם קודי, הידוע בכינויו באפלו ביל. קודי נושאת בגאון את נס תרבות הבוקרים של וויומינג וניתן למצוא בה שלל אטרקציות תיירותיות (שלא לאמר מלכודות תיירים…) בנושא.

קודי ידועה כבירת הרודיאו של וויומינג ובחודשי הקיץ מתקיים בה מופע רודיאו חובבנים מדי ערב. בתחילת יולי מתקיים רודיאו הסטמפיד הגדול של קודי. לא תמצאו כאן פירוט רב לגבי התחום – כותבת שורות אלו מסתייגת מה"ספורט" המפוקפק הזה, שאלמלא שורשיו ההיסטוריים וחשיבותו הכלכלית לאיזור היה מן הסתם מוצא אל מחוץ לחוק בשל התאכזרות מיותרת לבעלי-חיים, כפי שאגב נעשה במדינות אחרות בארה"ב.

אז מה עוד יש בקודי…

מרכז באפלו ביל ההיסטורי

אוסף של חמישה מוזיאונים הקשורים בתרבות המערב. הקומפלקס הגדול נחשב לאתר חובה לחובבי מורשת המערב בכלל, וכלי הנשק בפרט. אחד המוזיאונים מוקדש לתרבות האינדיאנים ואחר הוא מוזיאון היסטוריה של הטבע המתמחה באיזור ילוסטון. כולם זוכים לביקורות נלהבות ומומלץ להקדיש להם לפחות יום (הכרטיס טוב ליומיים).

שעות פתיחה: בקיץ 08:00-18:00

דמי כניסה: $15 למבוגר ו-$10 לילד

http://www.bbhc.org/home/

סיור קרוניות בקודי

הקרונית היא למעשה אוטובוס בעיצוב מצויץ והסיור הוא סיור מודרך בן שעה בקודי וסביבותיה. הביקורות בטריפ אדוויזר מהללות, אבל המחיר – $24 למבוגר לשעה של נסיעה באוטובוס – נראה לי קצת מופרז.

עיר הנתיב הישן – Old Trail Town

שחזור העיר העתיקה בימי באפלו ביל במספר מבנים אותנטיים.

$8 למבוגר ו-$4 לילד.

http://www.codywyomingnet.com/history_museums/old_trail_town.php

הופעת צ'אק ווגון- Chuckwagon

ארוחה והופעה בסגנון המערב. הארוחה בהגשה עצמית וכוללת תבשילי בשר ועוף, שעועית אפויה, תירס וכד' ואחריה מתקיים מופע מוזיקלי של שירי קאנטרי והופעת בידור. $24 למבוגר ו-$12 לילד כולל ארוחה והופעה.