שלושה שבועות בצפון-מערב ארה"ב – אורגון ווושינגטון

צפון-מערב ארה"ב, מערבית להרי הרוקיז, הוא מהאיזורים שאנחנו מאד אוהבים בארה"ב. וושינגטון ואורגון הן שתי מדינות מרתקות, עם המון טבע יחודי ואטרקציות. אם אתם מחפשים יעד שונה קצת בארה"ב, עם הרבה ירוק, אוקיינוס, הרים וטבע, זה מסלול נפלא.

המסלול הזה משלב הרבה נהיגות והרבה טבע, אבל מסלולים קצרים ברגל בלבד. הוא מעגלי, אורך כשלושה שבועות והתקופה המתאימה לו ביותר בשנה היא יוני-ספטמבר. אפשר לטייל ברובו גם בחורף, אבל צריך לבדוק את התחזית ויתכן ואיזורים גבוהים בפארקים יהיו פחות נגישים.

כך נראה החלק הראשון של המסלול –

מסלול אורגון וושינגטון חלק ראשון

קישור למפה של החלק הראשון של המסלול.

וכך נראה החלק השני –

מסלול וושינגטון אורגון - חלק שני

קישור למפה של החלק השני של המסלול.

פירוט המסלול לצפון-מערב ארה"ב

הנה פירוט של המסלול לפי ימים. התמונות כולן מהטיולים שלנו באיזור.

יום 1 – הגעה לסיאטק

סיאטק הוא כינוי של שדה התעופה "של סיאטל". המירכאות כיוון שבעצם מדובר בשדה שמשרת את שתי הערים, סיאטל ואחותה הזנוחה-משהו, טקומה. השם סיאטק הוא שילוב של סיאטל-טקומה ובין שתי הערים שוררת יריבות היסטורית.

היום הראשון, יוקדש להתארגנות והתאוששות. מי שרוצה להצטייד ו/או לסייר בניחותא, טקומה היא המתאימה לכך. היא פחות עמוסה, פחות לחוצה ויש בה שפע של מרכזי קניות. הלינה בה זולה יותר מאשר בסיאטל, כמובן. יש גם מה לעשות בטקומה, אם מאד רוצים ואפשר להתרשם מסיכום הביקור שלנו בעיר.

יום 2 פארק לאומי רייניר מאונטיין

ריינייר הוא הגדול והמרשים שבהרי הקסקיידס. מדובר בפארק לאומי גדול מאד ויפהפה שצריך קצת מזל לתפוס אותו בימים בהירים. הקפת ההר בכביש של הפארק ברכב אורכת 4-5 שעות. יש שפע של מסלולי טיול רגליים אבל בהחלט אפשר להסתפק גם במרכזי המבקרים ובנקודות התצפית הרבות מאד כדי להתרשם מיופיו של המקום. אפשר להקיף את ההר ולחזור ללינה דרומית לטקומה, או להמשיך בנסיעה לכיוון כביש 5 ושם ללון באחת העיירות המקומיות.

סיכום הטיול שלנו בפארק לאומי ריינייר

פארק מאונט רייניר
פארק לאומי מאונט רייניר

הגן היפני בפורטלנדיום 3 – נסיעה וביקור בפארק הר סיינט הלנס

בפארק יש מרכז מבקרים מרשים ובו מסופר על התפרצות הר הגעש הדרמטית שהיתה לפני כמה עשרות שנים והשפיעה על האיזור כולו. את היום תסיימו בפורטלנד.

סיכום הביקור שלנו במרכז המבקרים של סיינט הלנס

יום 4 – פורטלנד

יום ביקור בעיר הגדולה ביותר באורגון. טכנית, פורטלנד איננה הבירה אבל בפועל היא לגמרי כן. תוכלו למצוא כאן מוזיאונים נהדרים, גנים בוטניים מרהיבים ואווירה אורגונית מקסימה.

המלצות שלנו למה לעשות בפורטלנד תמצאו כאן.

יום 5 – הקולומביה גורג' ומאונט הוד

ביום זה תצאו מפורטלנד מזרחה, דרך נתיב הגורג' של נהר הקולומביה הענק. בדרך יש הרבה עצירות, כולל במפלי מלטנומה המפורסמים. פירוט העצירות בקולומביה גורג'. בעיירה הוד ריבר, תפנו דרומה לכביש 35. זהו כביש נופי בדרגה הגבוהה ביותר (All American Road) שיקח אתכם דרך הר הוד המרשים.

עצירה מומלצת היא באגם טריליום Trillium Lake בכביש 26, דרומית לעיירונת Government Camp. שם שם מסלול שטוח מסביב לאגם, שהקטע היפה ביותר בו נמצא קרוב למגרש החניה. משם המשך הנסיעה דרומה לעיירה Bend.

נקודות עצירה נוספות בדרך היא בפארק The Cove Palisades State Park ואחר כך בגשר מעל הנקיק ב-Peter Ogden State Park. בשני המקומות מדובר בתצפיות. בקוב פאליסיידס אפשר גם לטבול באגם לרחצה מרעננת. סיכום יום שלנו באיזור יש כאן.

אגם טריליום
אגם טריליום

יום 6 – בנד Bend, אורגון

בנד היא עיירה לא גדולה בחלק המזרחי של אורגון. אהבנו אותה מאד ומצאנו בה שלל דברים לעשות. כדאי מאד לבקר בפארק הלאומי הוולקני מדרום לעיר ובמוזיאון ההיי דזרט (מומלץ ומרשים!). ממלא יום שלם. אפשר לנסות למצוא לינה דרומית לעיר או לחזור ללון בעיר. מדובר בעיר גדולה במונחים מקומיים (כמאה אלף תושבים) עם כל החנויות והפסיליטיס. היות ובאורגון אין מס קנייה, זו נקודה נחמדה מאד לקצת שופינג.

סיכום הביקור שלנו בבנד.

יום 7 – קרייטר לייק וכביש המפלים

ביום זה תסעו מבנד דרומה אל עבר פארק לאומי קרייטר לייק, בו תמצאו את האגם העמוק ביותר בצפון אמריקה, כולו זוהר בצבע כחול עמוק. בשעתיים אפשר להקיף את האגם כולל עצירות לתצפיות ולהתרשמות מצבעו העמוק.

בצהריים, תמשיכו בכביש 138, דרך אומפקה הנופית, עם עצירות במפלים. דרך אומפקה – כביש 138. כדאי לעצור ללינה באיזור כביש 5, ליד העיירה Roseburg.

סיכום הטיול שלנו בכביש מפלים וקרייטר לייק

קרייטר לייק
קרייטר לייק

יום 8 – הגעה אל החוף

ביום זה תגיע לחופי אורגון! זהו אחד האיזורים שאנחנו הכי אוהבים בארה"ב. המון אטרקציות, חופים נהדרים, פארקים עם מסלולים הרריים ממש צמוד לחוף והמון בעלי חיים, כולל כאלו שאפשר למצוא בבריכות השפל על שפת החוף. ביום הזה, מומלץ לנסוע בניחותא עד העיירה ניופורט בכביש ה-101 עם עצירות בדרך. תוכלו לקרוא כאן עוד על חופי אורגון.

יום 9 – ניופורט, אורגון

ניופורט עיירה שכדאי מאד לבלות בה לפחות יום אחד שלם. יש הרבה מה לעשות בניופורט, כולל אקווריום מקסים, נמל ציורי עם אריות ים ומרכז מבקרים של מחקר ימי. עוד על ניופורט. סיכום ביקור שלנו בניופורט ב-2015 וסיכום ביקור ב-2011.

ניופורט, אורגון

ימים 10-11 – נסיעה לאורך החוף עד אסטוריה

יש המון נקודות עצירה בדרך ואפשר ביום העשירי ללון באיזור קנון ביץ'. ביום ה-11 אפשר להתחיל ביקור באסטוריה. יש הרבה מה לעשות בעיר. פירוט לגבי אסטוריה. סיכום ביקור שלנו באסטוריה ב-2011 וסיכום ביקור ב-2015.

יום 12 – הגעה למדינת וושינגטון

בבוקר יום זה אפשר עדיין להספיק לטייל באסטוריה אבל עד הצהריים לצאת דרך הגשר הארוך שמחבר בין אורגון לוושינגטון לכיוון צפון, כדי להגיע בזמן לפורקס, מרחק 3-4 שעות נסיעה. הדרך מקסימה ועוברת צמוד לקו החוף. אפשר ומומלץ לעצור במרכז המבקרים בקווינולט – Quinault לסיורים קצרצרים בשבילים ביער הגשם במקום. זה כבר חלק מפארק אולימפיק, פארק לאומי שיש בו הרים, חופי אוקיינוס ויערות גשם. כן, יערות גשם, עתירי צמחיה, אבל קרירים. לינה: פורקס, בירת הערפדים של ארה"ב.

גשר מגלר אסטוריה

יום 13 פארק לאומי אולימפיק – איזור פורקס

את היום ה-13 כדאי להקדיש לטיול באיזור פורקס ולשלב ביקור ביער הגשם הוה (Hoh) ובחופים. אפשר לקבל מהריינג'רים במרכז המבקרים ביער הוה המלצות לשבילים קצרים ונוחים, גם ביער וגם בחוף המרשים.

יער הגשם של אולימפיק

יום 14 – ניאה ביי

ביום זה תצאו מפורקס אל עבר עיירת האינדיאנים ניאה ביי – Neah Bay – שנמצאת בקצה הצפון-מערבי של ארה"ב. יש במקום מוזיאון מעניין של תולדות השבט, כולל ממצאים מחפירות ארכיאולוגיות במקום. בנוסף, יש מסלול הליכה קצר (אבל לא מאד נוח, כדאי להעזר במקלות) אל עבר נקודת תצפית אל האוקיינוס. מרשים וכדאי, אם אפשר. מניאה ביי תצאו בנסיעה מזרחה אל עבר פורט אנג'לס. בדרך, תעברו באגם קרסנט המרשים. אפשר לעצור שם לתצפית ומנוחה.

תיאור הביקור שלנו בניאה ביי.

יום 15 – הוריקאן רידג' ונסיעה לויקטוריה

כדאי להקדיש את הבוקר לעלייה על רכס הוריקאן רידג' עם הנופים המרשימים שלו. יש שם שבילי הליכה נוחים ונגישים מאד ומרכז מבקרים מצוין, כולל תצפיות מסביב. עם קצת מזל, תראו גם אתם צבאים רועים באחו הירוק, כשברקע רכסי מושלגים (בפרט אם הגעתם בתחילת הקיץ).

הוריקן רידג'

בצהריים אפשר כבר לרדת בחזרה לעיר ולעלות על מעבורת אל קנדה.

ימים 16-17 ויקטוריה, בריטיש קולומביה

זוהי הזדמנות נהדרת לשלב יומיים של ביקור בואנקובר איילנד, אי ענקי לא רחוק מואנקובר עצמה. ביומיים לא תוכלו לטייל בכל האי, אבל יהיה לכם זמן לבקר בעיר הבירה של בריטיש קולומביה, ויקטוריה. העיר מתאפיינת בהמון היסטוריה ואווירה אירופאית משהו.
מה עושים בויקטוריה

יום 18 – בחזרה לסיאטל

מויקטוריה אפשר לחזור במעבורת אל פורט אנג'לס או לקחת מעבורת אל עבר איי סן חואן ולרדת בעיירה אנאקורטז. אם חוזרים לפורט אנג'לס כדאי לקחת מעבורת נוספת מפורט טאונסנד אל האי וידבי ומשם בכביש אל אנאקורטז. בכל מקרה, דרומית לאנאקורטז נמצא Deception Pass שבו שני איים קטנים מחוברים באמצעות גשרים דרמטיים. ניתן לערוך תצפיות מהגשרים עצמם על המפרצים שלמטה. לחלופין, אם המעבורות לא הספיקו, אפשר לנסות לשלב שיט לוויתנים באיזור ביום הזה, או ביום המחרת. תוכלו להגיע לסיאטל עוד הערב.

סיכום הטיול שלנו באיזור דיספשן פאס והאיים.

ימים 19-21 סיאטל

חזרה לסיאטל לסיום הטיול, שופינג וביקור בעיר סיאטל עצמה.