קניון אנטילופ באריזונה – המדריך השלם לביקור

עבור רבים מאיתנו, הביקור בקניון אנטילופ שבפייג', אריזונה, הוא משיאי הטיול לדרום-מערב ארה"ב. בעת הסיור במעמקי הקניון, כשמסביבך הקירות האדומים הגבוהים שעוצבו ביד האומן של הטבע, אפשר בהחלט להבין מדוע המקום קדוש לבני שבט הנבאחו המקומייים.

צבעים וצורות באבן החול של קניון אנטילופ

מהו קניון אנטילופ?

קניון אנטילופ (קניון האנטילופה) הוא קניון חריץ מהיפים בעולם. קניון חריץ (slot canyon) הוא נקיק שנוצר בעקבות זרימה חזקה של מים דרך אבן חול, לרוב בשטפונות פתע. המים מפסלים נתיב עקלקל באבן, כשהם יוצרים קירות מפותלים המסומנים בקווים עדינים. קניון אנטילופ הוא אולי קניון החריץ המתוייר ביותר בעולם. הוא נמצא ליד העיירה פייג, במדינת אריזונה.

הסיור בקניון אנטילופ אינו זול וכדאי להתכונן אליו כראוי כדי למצות את החוויה. לכן ריכזתי כאן טיפים והסברים לגבי הביקור שלכם במקום. איך אפשר להגיע? האם חייבים סיור מודרך? מה ההבדל בין הקניון העילי לתחתי ובאיזה כדאי יותר לבקר? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הביקור בקניון אנטילופ.

קניון אנטילופ נמצא בשטחו של שבט הנבאחו

למעשה, מדובר בשטח שמוגדר כ-Navajo Tribal Park. מעין מקבילה מקומית שבטית לפארק לאומי. יש כללים לביקור בשטח כזה, ביניהם הכלל שאוסר על ביקור עצמאי ללא ליווי של מדריך מבני השבט.

נקודה שחשוב לשים לב אליה: בשטח שמורת הנבאחו מפעילים שעון קיץ. בשאר מדינת אריזונה, לא מפעילים שעון קיץ. המשמעות היא שבקיץ, השעה באריזונה שונה מהשעה בתוך שטח השמורה (שגם הוא באריזונה). אם קבעתם סיור או פעילות בפייג' בקיץ, בידקו היטב את השעה והערכו בהתאם.

יש שני קניונים שאפשר לבקר בהם: קניון אנטילופ העליון וקניון אנטילופ התחתון

מדובר בשני חלקים של אותו קניון חריץ, כמובן, אולם הנקודות בהן אתם נכנסים אל הקניון ויוצאים ממנו נפרדות ורחוקות זו מזו לכן הם מכונים הקניון העליון – Upper Antelope Canyon – והקניון התחתון Lower Antelope Canyon. הקניון התחתון נמצא כחמישה קילומטר צפון-מערבית לקניון העליון ואופי הביקור שונה במקצת.

הקניון העליון הוא הפופולרי יותר (אם כי אין מחסור במבקרים גם בקניון התחתון). הסיבה העיקרית לפופולריות שלו היא נגישות. הסיור כולו במפלס אחד, ללא מדרגות או סולמות, והקניון רחב יותר מאחיו התחתון.

האם הביקור בקניון התחתון בעייתי? למי שיש קשיי נגישות, יתכן וכן. למטייל הבריא שהוא בכושר סביר מינוס, לא צריכה להיות בעיה. יש קצת מדרגות "סולמיות" באופיין בכניסה וביציאה מהמסלול. הרבה פחות מאתגר מהמערות בבית גוברין, לשם השוואה. אין בעיה גם עם ילדים. אנחנו עשינו את המסלול בהרכב מלא, כולל סבא בן 89 (אם כי הוא בהחלט הסבא האתלטי ביותר שאני מכירה).

טיפוס במדרגות/סולמות בקניון אנטילופ התחתון

הביקור בקניון אנטילופ הוא בקבוצות מודרכות בלבד

בהתאם לתקנות של רשות הפארקים של שבט הנבאחו, אי אפשר לסייר בקניון ללא מדריך מבני השבט. סיורים מודרכים מתקיימים גם בקניון העליון וגם בקניון התחתון לאורך כל השנה. אפשר לבחור בין סיור כללי, שנמשך כשעה לבין סיור צלמים שנמשך כשעתיים. התקנות קובעות גם שאסור לאף אחד להיות בקניון יותר משעתיים, כך שזהו אורכו המקסימלי של סיור הצלמים.

ביקור בקניון האנטילופה העליון

הכניסה אל הקניון העליון איננה נגישה בכביש רגיל. כדי להגיע אליה צריך רכב ארבע-על-ארבע שיקח אתכם בדרך המדברית המשובשת עד לפתח הקניון.

אתם יכולים לנהוג על כביש 98 עד לנקודה בה נמצא מגרש החניה של החברות שמפעילות את הסיורים. שם תחנו ותצטרפו לקבוצה שלכם. אפשר גם להזמין סיור שיאסוף אתכם בפייג'. המדריכים שלכם יכוונו אתכם אל כלי הרכב שלהם, מעין משאיות קטנות עם ספסלים. תצאו לנסיעה מטלטלת של כעשר דקות במדבר עד לפתח הקניון, שם יתחיל הסיור.

יש שלוש חברות שמפעילות סיורים בקניון העליון. תוכלו לבקר באתר של כל אחת מהן, להתרשם ולהזמין בזו שמתאימה לכם ושיש בה מקום לסיור בו אתם מעוניינים:

סיורים בקניון התחתון

הכניסה לקניון התחתון נמצאת קרוב יותר לכביש. כאן מגיעים עם הרכב וחונים ליד הצריפים של מכירת הכרטיסים. המדריך שלכם יפגוש אתכם בשעה היעודה ויכוון אתכם אל הכניסה לקניון, שהיא מעין גרם מדרגות קטן כמה עשרות מטרים מנקודת מכירת הכרטיסים.

יש שתי חברות שמפעילות את הסיורים בקניון התחתון: 

Ken’s Lower Antelope Canyon Tours

Dixie Ellis’ Lower Antelope Canyon Tours

האם צריך להזמין סיור מראש את הסיור בקניון אנטילופ?

בעקרון, כן. הסיורים בעונת התיירות (יוני-ספטמבר) מתמלאים מראש חודשים לפני מועד הסיור. ניתן בכל זאת להגיע לנקודת התחלת הסיור, גם אם אין לכם סיור מוזמן ולנסות להצטרף. לרוב מאפשרים זאת (בפרט אם אתם מעט אנשים). יתכן ותאלצו לחכות עד שיתפנה מקום בסיור, אבל בכל מקרה ההמתנה היא חלק מהסיור. מבקשים מכולם להגיע כשעה לפני תחילת הסיור, כך שכנראה שלא תסבלו יותר מאחרים…

באיזה שעות כדאי לסייר בקניון?

בכל מיני אתרים ופורומים תוכלו למצוא דיונים לגבי הזמן המדויק בו כדאי להיות בקניון. למה? כי התמונות המפורסמות ביותר של הקניון הן אלו בו רואים את קרני השמש יורדות בצורה אנכית אל תוך הקניון. ככה זה נראה –

קרני השמש בקניון אנטילופ העליון

את התופעה הזו אפשר לראות רק בחודשי הקיץ ובשעות מסוימות ביום, בהן השמש נמצאת בדיוק מעל לקניון. זה חשוב בעיקר לצלמים ואם אתם לא מתכוונים לנסות להגיע לתוצאות כאלו, אתם כנראה תתפעלו מהקניון לא פחות אם תהיו בשעות הפחות "מבוקשות" מבחינת האור.

כמה עולה סיור לקניון אנטילופ?

לא מעט.

החברות השונות גובות בין $20-$40 לאדם על סיור רגיל, בהתאם לנקודת האיסוף. בנוסף, כל אחד משלם עוד $8 לרשות הפארקים של שבט הנבאחו.

אל תהיו מפונקים…

אל תצפו כאן לסטנדרט שאתם רגילים אליו ממקומות אחרים בארה"ב. למרות המחירים הגבוהים, לא יפנקו אתכם כאן. אם בחרתם לטייל בקניון העליון, צפו למסע בטילטולית על ספסלים עם ריפוד מינימלי. גם בתחתון וגם בעליון, אתם אמורים להגיע לפני הזמן בו הסיור מתחיל, להרשם ולהמתין. בסבלנות. גם אם יש חום של 40 מעלות בחוץ. יש אמנם קצת צל, אבל תשכחו ממיזוג. אל תצפו להדרכה מעמיקה ברמה של סיור ריינג'רים בפארק לאומי. אם יהיה לכם מזל, המדריך שלכם יסביר כמה מילים על הקניון ואולי אפילו יחלל קצת בחליל אינדיאני. לא כולם עושים את זה. רובם כן משתדלים לעזור בצילומים. אה, ואם אתם אוהבים שירותים נקיים, כדאי שתתפנו לפני שתצאו אל הסיור שלכם. ככה נראים השירותים ליד נקודת היציאה לסיור בקניון התחתון. חסכתי לכם את התמונה של אחד התאים מבפנים…

 

המחיר היקר והתנאים העלובים נשכחים מלב מהר מאד כשנכנסים אל הקניון. מדובר באחד המקומות היפים בעולם, וכנראה גם אחד המצולמים ביותר. הסיור שלכם יעבור תוך כדי קריאות התפעלות אינספור והקלקות במצלמה (או בטלפון).

כדי להשאיר אתכם בטעם של עוד, אסיים עם תמונות שצילמתי בסיור שלנו בקניון אנטילופ בסוף ספטמבר 2015. הסיור נערך בקניון אנטילופ התחתון. לא הזמנו אותו מראש, אלא פשוט התייצבנו בספונטניות בנקודת התחלת הסיורים והצטרפנו לסיור שיצא חצי שעה לאחר מכן. תוכלו לקרוא עוד על הסיור ועל הביקור שלנו בפייג' כאן.

יש מעברים צרים בקניון אנטילופ התחתון אבל אל תתנו לזה להרתיע אתכם. כולם עוברים אותם ובקלות.
 
אפילו ערימות אבנים הן פוטוגניות בתוך הקניון!
מבט מקרוב על אבן החול ממנה עשויים קירות הקניון
רון שלנו די גבוה, כך שהתמונה נותנת מושג טוב לגבי עומקו של הקניון.
קל לצלם תמונות יפות כשמכל עבר יש תצורות סלע מיוחדות כל כך!

אם אהבתם את התמונות והתיאור, אשמח אם תוכלו לשתף אותם עם חבריכם בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות. כרגיל, שאלות והערות מתקבלות בשמחה בטופס התגובות ממש כאן למטה.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. גיתי

    הי ענת
    ביתי ואני מעוניינות לראות את האנטילופ קניון גם העליון וגם התחתון. האם יש חברה שדואגת ל 2 הסיורים גם יחד? גם אם זה בשני ימים נפרדים. האם לצורך העניין נצטרך ללון באיזור? אנחנו מעוניינות להגיע מווגאס, כדי לא ליסוע ברכב, אבל יכולות גם להגיע ברכב מלוס אנג'לס. מה עדיף לדעתך?

    1. ענת

      הי גיתי,
      למיטב ידיעתי, אלו שני סיורים נפרדים ואין חברה שמארגנת אותם כחבילה אחת (אני מניחה שפשוט אין ביקוש). לא נראה לי בעייתי להזמין סיור בוקר באחד ונניח שלוש שעות אחר כך סיור בקניון השני. או אחד בבוקר ואחד אחר הצהריים, ואז יהיה לכן זמן לצאת לארוחת צהריים בפייג ביניהם.
      בכל מקרה תצטרכו רכב כדי להגיע לפייג', גם מלאס וגאס. מדובר ב-5-6 שעות נהיגה לכל כיוון אז כדאי לתכנן שני לילות בפייג' אפשר להוסיף עוד יום, יומיים עוד שלושה, ובהתאמה לשלב את הגרנד קניון, זאיון וברייס. בהצלחה!

  2. דפנה זרקו

    ענת שלום,
    בעלי ואני מעוניינים לצאת לסיבוב שמורות: גרנד קניון, ברייס וזאיון. ההתלבטות שלנו היא לגבי התאריך, 10.4. מתאים מבחינת מזג אוויר?

    תודה, דפנה

    1. ענת

      הי דפנה,
      בעיקרון, כן. קחו בחשבון שבלילות קריר יותר ויש סיכוי קטן לגל קור עם שלג במקומות הגבוהים. אבל רוב הסיכויים שיהיה לכם אחלה מזג אוויר, רק לעקוב אחרי התחזית. בהצלחה!

  3. יסמין

    היי
    מתכננת להגיע לאנטילופ בסוף דצמבר/ ינואר וחוששת ממזג האוויר. האם השלג יפריע ליציאה למסלולי ההליכה?
    וגם, על איזה עוד קנינונים/פארקים את ממליצה בתקופת הזמן הזו? החשש העיקרי הוא השלג שישבש טיולים…
    תודה

    1. ענת

      הי יסמין,
      באנטילופ יש רק סיורים בתוך הקניון. נדיר שיורד שלג שם, ובעיקרון הקניונים פתוחים במהלך כל החורף. בעיקרון, המקומות הגבוהים הם הבעיתיים, בדגש על הגרנד קניון וקניון ברייס. פארק זאיון אמור להיות בסדר ובדרך כלל נטול שלג. כמו תמיד, לשמור על גמישות ולעקוב אחרי התחזית. בהצלחה!

  4. עדי

    היי ענת
    האם ניתן להגיע לאנטילופ בחודש ינואר? האם יש סיורים בחודש הזה? אנחנו מתכננים הגעה לאיזור באמצע ינואר. השאלה אם לא קר מידי לרדת למטה ?

    1. ענת

      הי עדי,
      כן, יש סיורים כל השנה. לא נראה לי שיש הבדלי טמפרטורה משמעותיים בתוך הקניון (הוא לא כזה עמוק). אריזונה בהחלט יכולה להיות קרה בחורף. בבקרים ובערב הטמפרטורה תהיה נמוכה מאד (בלילה יכול לרדת מתחת לאפס). אם קור בעייתי מבחינתכם, עדיף לא לטייל באריזונה.

  5. איתן

    הי ענת,
    אנחנו משפחה עם 3 ילדים בגילאים 17, 13, 7. בתחילת אוקטובר יוצאים בטיסה לסן פרנסיסקו לסיבוב של כשבועיים במערב, מתוכם 5 ימים נטו שמוקדש לאתרים הבאים:
    – גרנד קניון
    – פייג', לייק פאואל וקניון אנטילופ
    – ברייס
    – זאיון פארק
    ומסיימים בוגאס שממנה אנחנו ממריאים לניו יורק

    השאלה העקרונית שלי היא לגבי וגאס- בהנחה שאנחנו לא מהזן של יושבי הקזינו (והעובדה שאנחנו עם ילדים)- כמה כדאי להקדיש לעיר? האם מספיק להקדיש לה יום אחד שכולל גם ביקור בהובר דאם?
    שאלה נוספת- האם 5 ימים זה זמן סביר לכל הרשימה הנ"ל?
    ושאלה אחרונה- מניסיונך- לאיזה מזג אויר כדאי להתכונן? האם יש מצב לשלגים\מזג אויר סוער באוקטובר?

    המון תודה והאתר שלך הוא פשוט מכרה זהב!

    1. ענת

      הי איתן,
      שאלה מצוינת וזו באמת העדפה אישית. יש אנשים שממש ממש אוהבים את וגאס, כולל בהרכב משפחתי. אישית, אנחנו יותר מעדיפים טבע ולכן אחרי יום בוגאס הספיק לנו ועברנו הלאה. הגענו עוד פעמיים לעיר ופשוט עברנו בה בלי לעצור… לגבי המסלול, תמיד אני מעדיפה לענות שזה תלוי בכם ובאיך תסדרו את הימים. בעיקרון, כן, חמישה ימים אמורים להספיק. מוזמנים להציץ במסלול הטיול לדרום-מערב כדי לראות את מומלץ לסדר את זה.

      בהחלט יש מצב למזג אוויר סוער, ובעיקר לשלג במקומות הגבוהים. אנחנו נתקלנו בשלג בברייס בתחילת אוקטובר. זה גם יכול לקרות בגרנד קניון. בפייג' ובזאיון בדרך כלל נעים יותר כי הם פחות גבוהים. מצד שני, יכול להיות לכם גם מזג אוויר נפלא. כרגע התחזית בברייס שמשית וללא שלג. קחו בחשבון שגם בלי שלג, בלילות מאד מאד קר. לרוב מתחת לאפס במקומות הגבוהים. זה אומר להתלבש חם ואם ירד גשם יום קודם, להיות ערניים לקרח על הכביש. תהנו!

  6. חנה

    הי ענת, וואו, כמה טיפים מעולים!!
    רציתי לבדוק איתך האם התכנון שלנו עמוס או מרווח מדי.. תודה 🙂
    ביום הראשון – אנחנו בספרינגדייל (שינה בברייס)
    ביום השני – ברייס (שינה בפייג)
    ביום השלישי – אגם פאוול (שינה בפייג)
    ביום הרביעי – קניון אנטילופ – נסיעה לווגאס.

    האם ניתן לשלב את אגם פאוול וקניון אנטילופ באותו היום ולנסוע ןווגאס ביום זה?
    אשמח למעט עזרה בסדר בדברים.
    ממש תודה

    1. ענת

      הי חנה,
      תלוי איפה אתם ביום אפס 😉 אני מניחה שיוצאים מוגאס לפארק זאיון? אם ככה, זה כדאי רק אם מתאים לכם לצאת בשש בבוקר מהעיר. אחרת, שווה לישון יום קודם בספרינגדייל, כיוון שהפארק עמוס והחניות שלו מתמלאות בסביבות 9-10 בבוקר. כשזה קורה, צריך לחנות בעיר ולהתנייד פנימה והחוצה בשאטל (מה שלוקח עוד זמן). לגבי לייק פאואל ואנטילופ באותו היום, זה תלוי בכם. אפשר לשכור סירה לחצי יום או ליו.ם שלם. זו חוויה מאד כיפית והרבה משפחות מעדיפות לשכור ליום שלם. לנו חצי יום הספיק. הסיור באנטילופ לוקח גג שעתיים, אז תיאורטית אפשר לשלב, רק תלוי ברמת הקשב והעייפות שלכם. זוג צעיר אולי יסתדר. משפחה עם ילדים קטנים אולי פחות. מעבר לזה, נראה לי בסדר, אבל כמו תמיד מציעה לכם להושיב את זה על טבלה מסודרת, כולל סקיצה של איך יראה כל יום (כולל סימון שעות), מרחקי נסיעה וזמני נסיעה. ככה תוכלו לוודא שזה מתאים גם לכם.

  7. נועה

    היי ענת,
    לגבי האתרים שהצעת לרכישת כרטיסים בקניון העליון. הם אמינים? אפשר לסמוך עליהם?
    כמו כן, באילו שעות הכי כדאי? כי באחד האתרים נשארה רק בחירה בין 6:30 בבוקר ל17:00 בצהריים. על מה היית ממליצה?

    1. ענת

      הי נועה,
      האתרים אמינים – לא שמעתי על בעיה איתם. מבחינת השעות, מה שנוח לכם. לא לכל אחד מתאים להתייצב בשש בבוקר כדי להתחיל מסלול בשש וחצי… מצד שני, אלו השעות הקרירות והנעימות יותר באיזור. אז לשיקולכם 🙂

  8. אבי אלגזי

    הי ענת,
    תודה על תגובתך, אימצתי את הצעתך!
    אני יושב על תכנית הטיול ונושא הזמנת הלינה מראש, קצת מגביל מאחר שהכי כייף זה לזרום עם הלב, להוסיף או להפחית לילה בהתאם לתחושת ההנאה. זאת הסיבה שלרוב אנו בוחרים להזמין לינה רק ללילה הראשון ואילו בשאר הלילות, מוצאים לינה על הדרך. עתה לענייננו, אנחנו נוחתים בסן פרנסיסקו (25/09) ונשהה שם כ- 3 לילות. משם נצא מהבוקר ליוסמיטי וניסע יישר למריפוסה גרוב ולאחר הסיור, נעלה צפונה ללינה בעמק יוסמיטי (בתקווה שנמצא מקום). בבוקר, נעמיס את המזוודות, נצא לטיול בעמק ולאחר מכן, ניסע במעבר טיוגה. הכוונה למצוא על הדרך, לינה במוטל באזור אגם מונו או Lee Vining. למחרת, נסיעה ישירה לוגאס, לינה בוגאס ומלמחרת, טיול מעגלי בן מספר ימים שיכלול את ההובר דאם, גרנד קניון, ברייס קניון, ציון קניון וחזרה לוגאס למספר לילות (סיום ב- 06/10).
    מניסיונך, היכן היית מזמינה לינה מראש והיכן היית מניחה לספונטניות לפעול, מתוך ביטחון שסביר שיימצא מוטל או מלון בצד הדרך ?
    תודה

    1. ענת

      הי אבי,
      כתבתי פוסט שלם ממש בעניין זה – האם כדאי להזמין לינות מראש. בגדול, אני מתחברת לגישה של לשמור על ספונטניות. אבל בימינו, אין סיכוי למצוא לינה בעמק של יוסמיטי אלא אם כן תזמין *לפחות* חצי שנה מראש. בספרינגדייל (זאיון) רצוי מאד להזמין כמה חודשים מראש גם כן. גם כשזה לא שיא העונה. אחרת נתקעים עם המלונות הכי יקרים. לי וינינג, מניסיוננו, כדאי לשריין כמה ימים מראש. עם קצת מזל אפשר למצוא גם באותו היום, אבל בשעה מסוימת כבר הכל נתפס (אין כל כך הרבה חדרים שם). במצב כה, אפשר גם להמשיך עוד קצת ללינה ב-Mammoth Lakes. בסיבוה המעגלי של איזור וגאס, לרוב משלבים גם את פייג, וגם שם, הזמנה מראש יכולה להוזיל עלויות.

      לסיכום – בתוך יוסמיטי חובה להזמין המון זמן מראש. בלי וינינג, אפשר להזמין כמה ימים מראש או להיות מוכנים להמשיך לממות' לייקס. בפייג' וספרינגדייל – לא חובה להזמין מראש אבל להיות מוכנים למחירים מאד גבוהים אם לא עשיתם את זה. בהצלחה!

  9. אבי

    הי ענת, תודה על ההסבר הממצה ואשמח אם תעזרי לי לעשות סדר מבחינת המסלול והלו"ז. אשתי ואני, עתידים להגיע לוגאס בתחילת אוקטובר, לחמישה לילות. אנחנו אוהבים טיולי טבע ואף את חיי הלילה לכן, חשבנו לנסות לשלב טיולי יום בפארקים ה"סמוכים" תוך ניסיון, להשאיר לנו מספר לילות בוגאס. האם תוכלי להציע לנו מסלול בהתאם שישלב את הפארקים היותר Must – אנטילופ וכו' ) ?
    יום 1 – מגיעים לווגאס (מיוסמיטי)
    יום 2 – חשבנו על כיוון אגם לאס וגאס, הובר דאם וגראנד קניון (האם אפשרי לחזור באותו יום ללינה בוגאס ?)
    יום 3-
    יום 4-
    יום 5-
    יום 6- טסים מוקדם מאוד בבוקר .
    תודה,
    אבי

    1. ענת

      הי אבי,
      אפשר לעשות מסלול של חמישה ימים שיכלול את הפארקים מסביב, אבל אין מה לחזור לוגאס באמצע. המסלול כולו, כולל זמנים ופעילויות מתואר כחלק מהמסלול לדרום-מערב ארה"ב כאן.

  10. אוריה

    היי
    האם ההליכה,הנסיעה הסולמות וכ' מתאימים לתינוק בן שנה?
    תודה

    1. ענת

      הי אוריה,
      תלוי בכם ובמנשא שלכם. על מנשא גב בפירוש אסור כי הקניון צר. ממה שקראתי עכשיו, יש חברות שבכלל לא מוכנות לקחת אחריות על להכניס תינוק לקניון, אבל יש כאלו שכן בתנאי שהוא בידיים מקדימה. אם מדובר בנסיעה של החברה, אז בכלל צריך כיסא בטיחות מתאים ולא תמיד יש מקום לכזה. הייתי פונה לחברה הספציפית שאתם רוצים לטייל איתה בקניון ומוודאה במייל מה התנאים שלהם בעניין. בהצלחה!

  11. יפעת תומר

    שלום ענת
    אנחנו נגיע לוגאס באמצע אוגוסט ונישן לילה אחד בפייג. אני מבינה שקניון אנטילופ מיוחד מאוד. האם אפשרי לטייל בו גם באוגוסט? או שחם מידי? ובמידה וכן האם גם בשעות הבוקר?
    יפעת

    1. ענת

      הי יפעת,
      אכן חם מאד בפייג', אבל בקניון עצמו קריר יותר וסביר. קחו בחשבון שממתינים מחוץ לקניון בסככה מוצלת (לא ממוזגת) עד שמתחילים את הסיור. הרבה אנשים עושים את זה כך שכדאי לשקול להזמין כרטיסים מראש.

  12. תהילה תורג'מן

    שלום ענת,
    אנחנו מגיעים לווגאס ל 6 לילות בתחילת יולי
    אנחנו מאוד רוצים לבקר באנטילופ. האם סביר לטייל שם בקיץ? האם מתאים לטיול כוכב? אם לא מה אפשר לשלב אם ניקח לילה באזור?

    1. ענת

      הי תהילה,
      יהיה חם מאד בפייג' ויהיה חם מאד גם בלאס וגאס. דווקא בתוך קניון אנטילופ בפנים אני מניחה שיהיה נעים, אבל ההמתנה בחוץ תהיה בחום של סביבות 40 מעלות. כאמור, גם בוגאס יהיה עד כדי כך חם (כמובן, בכפוף למזל, אולי תיפלו על כמה ימים קרירים).
      אם אתם עם ילדים, הייתי לגמרי לוקחת יומיים בפייג' ומשלבת ביקור באנטילופ יחד עם שיט באגם פאואל. שוכרים סירה עם אבובים ומגלשי סקי ומבלים יום שלם באגם היפהפה. מוזמנת לקרוא על הטיול שלנו בפייג' כאן.

  13. אמיר

    היי ענת,

    אנחנו מגיעים לאנטילופ פארק עוד שבועיים. אנחנו מעוניינים בסיור רק בתחתון, אבל קראנו באתר שאסור להביא גו פרו/ציוד צילום. האם זה נכון? אם כן נרצה להביא, האם זה משהו שמתאפשר בסיור צילום?

    1. ענת

      הי אמיר,
      אם זה מה שהם כותבים באתר, אז אלו הנהלים כרגע. לא מכירה את עניין הגופרו, אבל הרעיון מבחינתם הוא לא לעכב קבוצות עם העמדה של חצובות וצילומים ממושכים. בשביל זה יש סיורי צילום יעודיים שאז יש יותר זמן להעמדת ציוד צילום. התמונות שאתה רואה כאן בדף צולמו כולן בטלפונים ולנו זה הספיק. אם רוצים משהו יותר רציני, אז סיור הצילום עדיף.

  14. תאיr

    היי ענת
    אנחנו זוג שמגיע בסוף אפריל ומעוניינים לעשות את הסיור המאתגר יותר בקניון התחתון.
    לא הצלחתי להבין האם גם לסיור כזה אפשר לבוא בלי הזמנה מראש או שמומלץ כן להזמין. שואלת בעיקר כדי לדעת האם אפשר להיות ספונטניים או שהסיור המוזמן הופכת לעוגן בטיול שלנו.
    בנוסף, האם יכול להיות שבעקבות שיטפונות בתקופה הזאת בשנה לא נוכל להכנס?

    1. ענת

      הי תאיר,
      בעיקרון ההמלצה היא להזמין. אנחנו היינו בספטמבר והצטרפנו לסיור בלי קושי ללא הזמנה (והיינו חמישה אנשים). אני לא יכולה להבטיח שזה יהיה המצב גם עבורכם, כמובן. אם אתם שם ליומיים, תוכלו לנסות ביום הראשון ואם לא מסתדר, להזמין במקום למחרת. בהחלט יתכן שהקניון יסגר זמנית בשל סכנת שטפונות בעונה הזו.

  15. דנה

    היי ענת, איזה בלוג נפלא יש לך!
    אני מוצאת את עצמי כל היום קוראת בו ומתכננת את הטיול שלנו לארה״ב.

    הזמנו סיור לקניון אנטילופ התחתון (רציתי לעליון אבל לצערי הכל כבר תפוס חצי שנה מראש!)

    רציתי לקבל חידוד בקשר לשעה באריזונה,
    אם אנחנו מגיעים מכיוון פארק ציון האם צריך להזיז את השעה אחרונה כשאנחנו מגיעים לאריזונה? ומה בקשר לקניון אנטילופ עצמו, שם ספציפית השעה נשארת כמו ביוטה? פשוט לא לגמרי הבנתי

    תודה רבה
    דנה

    1. ענת

      הי דנה,
      אני שמחה שהבלוג עוזר. השעות האלו באמת מבלבלות והן תלויות גם בשעון קיץ/חורף. כרגע למשל, השעה ביוטה (פארק זאיון), באריזונה ובאנטילופ (שטח הנבאחו) זהה. אני גם מתבלבלת בדברים האלו, לכן פשוט בודקת בגוגל: What's the time in Page AZ וככה אפשר לדעת במדויק לאותו היום.

  16. מיכל

    מתכוונת להגיע לאנטילופ
    לבד בדצמבר. אפשרי מבחינת מזג האויר? כמה זמן נסיעה מוגאס לאנטילופ? נירשמים מראש לסיור או שמגיעים ואז מצטרפים לקבוצה? עדיף במאורגן?

    1. ענת

      הי מיכל,
      בעיקרון לא צריכה להיות בעיה מבחינת מזג האוויר, אבל כן יהיה קריר. בלילה הטמפרטורות יכולות לרדת מתחת לאפס בפייג'. תמיד חשוב לעקוב אחרי התחזית ולוודא מה מצב הכבישים בבוקר. שלג נדיר באיזורים הללו אבל הכל אפשרי. אפשר להרשם מראש אבל אפשר פשוט לברר את זמני הסיורים ולהגיע חצי שעה לפני ולהרשם. בפרט בינואר, לא נראה לי שתהיה בעיה. הבעיה העיקרית היא לודא שהסיורים בכלל יוצאים – שיש מספיק אנשים. שווה תמיד להרים טלפון למקום יום קודם. בכל מקרה זה יהיה בקבוצה במקום ועם אותם מדריכים של הנבאחו, אז אין טעם לשלם על "סיור מאורגן" מעבר לכך.

  17. עודד

    ענת היי,

    אנו מתכננים לנסוע בספטמבר לארה"ב שמתוכם 4 ימים באיזור לאס וגאס (נחיתה ב-25/09/18 20:00 בווגאס וטיסה ב- 28/09/18 מווגאס ב- 22:30 לניו יורק).
    חשבנו לצאת ב- 26/09/18 לקניון ברייס וללון בסוף היום בקנאב.
    למחרת בבוקר 27/9/18 לצאת לפייג' לסיור בקניון אנטילופה , עיקול הפרסה ולאחר מכן שייט באגם פאוול עם סירה.
    בבוקר של 28/9/18 לצאת חזרה ללאס ווגאס ולהנות ממנה עד לטיסה.
    אנו משפחה עם 3 בנות בגילאים 9,12,17 האם הלו"ז סביר או יש לקחת בחשבון שלא נספיק את הכל ולהתמקד בפייג' בלבד.
    תודה
    עודד

    1. ענת

      הי עודד,
      בעצם אין לכם 4 ימים באיזור אלא רק שניים וחצי. היום של ה-25 הוא יום טיסה. יש לכם את ה-26 וה-27 כשב-28 אתם כבר חייבים לכוון בחזרה לוגאס. כיוון שכך, הייתי מתמקדת בזאיון+ ברייס, או בפייג'. לא בשניהם.

  18. שי

    היי, אשמח לדעתך,
    אנחנו מגיעים לאנטילופ בעוד כשבועיים.

    האם צריך להזמין מראש את הסיור גם לעליון וגם לתחתון?
    האם את ממליצה לקחת את הסיור גם לעליון וגם לתחתון?
    מי מהם לדעתך מרשים יותר? חשבתי תחילה שנגיע רק לתחתון והכתבה שלך ערערה אותי.. :\
    אנחנו זוג בני 30, די נמרצים, אז אין לנו בעיה להמתין בחום או להתאפק לשירותים 🙂 אבל לא רוצים לבזבז זמן בטיול.

    1. ענת

      הי שי,
      רוב האנשים בוחרים רק באחד מהשניים וזה בדרך כלל מספיק. מדובר בסך הכל בביקור יחסית יקר. תכלס, שניהם יפים והייתי הולכת על מה שמתאים לכם יותר מבחינת הזמנים.

  19. טל

    היי
    אני מתכננת להגיע לאנטילופ בספטמבר, ראיתי שיש סיור בשעה 13:00 וזה הזמן שהכי מסתדר מבחינת לו"ז רציתי לשאול מבחינת מזג האוויר האם זו שעה סבירה לטייל, זו שעת צהריים וממה שאני מבינה מדובר במקום מאוד חם. יש המלצות לשעות מסוימות?
    תודה

    1. ענת

      הי טל, היינו גם בספטבר ובתוך הקניון היה נעים אז לא נראה לי שזו בעיה. בזמן ההמתנה תקפידו לשתות הרבה וזה יהיה בסדר. לכל שעה יש יתרונות וחסרונות מבחינת הזווית של השמש, אבל אם אתם לא צלמים מקצועיים, לדעתי האישית זה די חסר משמעות.

  20. רותם טרומפר

    היי, תודה על כל המידע שאת מעלה. אשמח לעזרה קטנה 🙂

    אני ובעלי נגיע לגרנד קניון ב17.8 , יום שישי, בשעות הבוקר. אחרי תצפית בגרנד קניון, אנחנו מתכננים לצאת לפייג' וב-18.8 בשעה 16:00 יש לנו סיור בקניון אנטילופ (הזמן היחיד שהיה פנוי). בסיום הסיור באנטילופ, אנחנו רוצים לצאת ישר לכיוון ברייס ולישון באזור הפארק.

    השאלה שלי היא – האם יש לך המלצות מה לעשות בין הביקור בגרנד קניון לבין הסיור באנטילופ?
    חשבתי על שייט באגם פאוול אבל ראיתי שהמחיר הוא עוד 55 דולר לאדם? האם זה שווה את התשלום היקר?
    אולי עדיף לעצור בעיירה מעניינת בדרך או לבלות יותר זמן בגרנד קניון?

    תודה מראש! רותם

    1. ענת

      הי רותם,
      הייתי במקומכם שוכרת סירה בבוקר לכמה שעות. אם אתם ספורטיביים במיוחד אז קייאק זוגי, אם לא אז סירה ממונעת קטנה. אני לא בטוחה שזה יצא יותר זול משיט מאורגן אבל לדעתי זה הרבה יותר חוויתי וכיפי. אופציה נוספת בפייג' היא להצטרף לסיור מאורגן בסכר גלן בלייק פאואל. לגבי הלינה באותו ערב, הייתי שוקלת ללון בדרך ולא לדחוף ממש קרוב לפארק, משתי סיבות. גם כי אולי כבר תהיו עייפים ותכנסו לשעות החשיכה אבל בעיקר כי הלינה צמוד לפארק מאד יקרה. סביר להניח שבעיירה kanab תמצאו אופציות נוחות יותר ללינה. אין כל כך מה לעשות בגרנד קניון אם לא יורדים למסלול (לא כדאי באוגוסט).

      1. רותם טרומפר

        תודה!!

  21. דיני

    הי ענת,
    האם יש לך מושג, או כיצד/איפה אוכל לבדוק איזה סיור עדיף מבחינת "משחק קרני השמש" בקניון באמצע חודש אוקטובר?

    1. ענת

      הי דיני,
      בשאלה כל כך ספציפית, הייתי פונה למפעילי הסיורים ומתייעצת איתם. וכמובן, לא לשכוח שגם צריך קצת מזל. גם באריזונה יש לפעמים ימים מעוננים…

  22. רונית

    היי
    אני מוטרדת דוקא מנושא הסולמות…
    האם יש הרבה סולמות?
    האם הם ארוכים?

    תודה

    1. ענת

      רונית, הם יותר מדרגות מאשר סולמות של ממש. כלומר, מדרגות תלולות ממתכת, עם מעקה להאחז בו ולא מאד ארוכים. אני מאד לא אתלטית והסתדרתי איתם. אם את חוששת, את יכולה לחפש ביוטיוב סירטונים שאנשים צילמו בתוך הקניון ולהתרשם. חפשי upper antelope canyon וגם lower antelope canyon ותוכלו להתרשם מההבדלים.

  23. יוני

    ענת שלום
    האם יש שדה תעופה קרוב לאנטילופ קניון.
    מה השדה הקאוב ביותר

    1. ענת

      יש שדה תעופה קטן בעיר פייג' עצמה. יש טיסות מפיניקס ומדנבר אליו. מקווה שעוזר 🙂

  24. ערן

    תודה רבה

  25. ערן

    תודה רבה על התשובה
    היה אתר בית של אומת הנאבחו שהכיל בתוכו מידע מפורט על שעות ועלויות, אך פחות מפורט ממה שאת כתבת כאן, עושה רושם ששינו אותו והוא כעת מכיל אפילו פחות מידע.

    http://navajonationparks.org/navajo-tribal-parks/lake-powell-navajo-tribal-park/hours-fees/

    שאלת המשך: לפי מה שכתוב כאן, בנוסף לעלויות הכניסה/הסיור המודרך, יש צורך לשלם דמי צילום אם רוצים לצלם? האם נדרשת לשלם עמלה כזו?

    1. ענת

      שים לב שכל מה שמפורט בדף שקישרת אליו אלו הן העלויות שמשלמים לשמורת הנבאחו. המפעילים גובים אותן ממך, אבל זה תשלום נפרד מעלות הסיורים. אני יודעת שגובים מכולם $8 דמי כניסה שהולכים לשמורה. לדעתי, דמי הצילום שמצויינים שם רלבנטיים רק לאירועים מיוחדים, כמו בקשה לצלם סרט או משהו כזה. בודאות לא גובים אותם בסיור הרגיל ולהבנתי – והצצתי שוב באתרי הסיורים המודרכים לצלמים – גם לא שם.

  26. ערן

    שלום ענת
    אנחנו מתכננים טיול לארה"ב שיכלול את אנטילופ קניון בקיץ הקרוב (2017), ויש לנו התלבטויות לגבי הקניון העליון או התחתון.
    נושא המפלסים/סולמות איננו מרתיע אותנו, להיפך, זה דווקא נשמע כמו משהו שיהפוך את הביקור ליותר מעניין קצת, השאלה שלי אם כן, מתחלקת ל-2:
    1. האם את התמונות של קרני השמש (כמו זו שצירפת כאן) ניתן לצלם בשניהם?
    2. האם סיור הצלמים הארוך של השעתיים קיים בשני המוקדם, או שהוא שמור רק לקניון העליון (אתר הבית של הקניון מעט עמום בפרטים)

    תודה מראש על העזרה.
    ערן.

    1. ענת

      להערכתי, התמונות של "זרקור" קרני השמש הן רק מהקניון העליון. תמונות יפות אפשר לצלם בשני הקניונים, אז באמת כדאי לברר טוב יותר לגבי סיור הצלמים ולודא שאתם מגיעים לזה של הקניון העליון, בדיוק בימים ובשעות הנכונים. אני לא בטוחה לאיזה "אתר בית של הקניון" אתה מתכוון מפני שיש כמה חברות וכמה אתרים. מציעה לשלוח להם אימייל לפני ההזמנה כדי לודא שהסיור הוא מה שאתם מעוניינים בו. קחו בחשבון שמדובר בדרך כלל בחוויה "צפופה" גם בסיור הצלמים המקצועי. הימים והשעות בהם יש את התופעה של קרני השמש מאד מוגבלים, וממה שקראתי, המדריכים די מזרזים אנשים כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים לצלם. הרבה פעמים התמונות שאנחנו רואים מורכבות משילובי חלקי תמונות בפוטושופ, כדי להגיע למצב שאין אנשים אחרים בפריים…

התגובות נעולות.