פארקים לאומיים באלסקה

באלסקה נמצאים כמה מהפארקים הלאומיים המרשימים ביותר בארה"ב וגם הגדולים ביותר. עם זאת, הם נגישים באופן מוגבל יותר, אפילו בקיץ. לפארקים מסויימים אין גישה בכביש, באחרים הגישה מוגבלת לכביש עפר משובש ויש כאלו שאפשר לנסוע בהם רק בשאטל של הפארק (מה שקיים גם בפארקים לאומיים אחרים בארה"ב, אבל פה מדובר בסדרי גודל אחרים של מרחק).

פארק לאומי דנאלי

פארק לאומי קנאי פיורדס

פארק לאומי גליישר ביי

פארק לאומי קאטמיי – Katmai – הפארק נמצא באיזור יפהפה בדרום מערב אלאסקה, על גבי חצי אי גדול. יש בשטח הפארק כמה וכמה הרי געש פעילים. הפארק ידוע בעיקר בזכות פעילות הדובים הרבה בו, במיוחד בתקופת הסלמון. ניתן להגיע לנקודות שונות בפארק רק בשיט או בטיסה. האיזור הפופולרי ביותר לצפייה בדובים הוא ברוקס קמפ – Brooks Camp. באיזור זה מצטופפים מאות דובים ודגים סלמונים בחודשים יולי וספטמבר (לא באוגוסט). ניתן ללון בקמפ בתנאי קמפינג, אבל יש מקום רק ל-60 איש, כך שצריך להזמין זמן רב מראש. כנ"ל לגבי 16 החדרים שנמצאים בלודג' המקומי, שם יש גם מסעדה. ניתן גם להגיע לבלות את היום ואז לחזור. בכל מקרה, הגעה לאיזור בטיסה בלבד. מהלודג' גם יוצאים סיורים יומיים לצפייה באיזורים הוולקניים.
http://www.katmailand.com/bear-viewing/packages.html#brooks

 

פארק לאומי לייק קלארק – ממוקם אל מול העיירות הומר וקנאי, מעברו השני של המפרץ ומשתרע על שטח אדיר אל תוך היבשה. הפארק אינו נגיש ברכב וניתן להגיע אליו בטיסה בלבד. חבילות טיסה וביקור עולות כמה מאות דולרים לאדם.

פארק לאומי וורנגל סיינט אליאס – Wrangell – St Elias – הפארק הלאומי הגדול ביותר בארה"ב! הוא דווקא ממוקם ביבשת, "רק" שמונה שעות נסיעה מזרחית לאנקורג'. נגישות מוגבלת מאד לרכב. מדובר בדרך עפר משובשת של כמה עשרות מייל שאסור לנסוע עליה עם רכב שכור. בפארק עצמו אין הרבה פעילויות, אלא פשוט איזור פראי wilderness, בגודל של שוויץ, שאפשר לעשות בו טיולי שטח רגליים עצמאית. כן מומלץ לבקר במרכז המבקרים העיקרי של הפארק בעיירה Cooper Center. אפשר גם לנסוע אל תוך הפארק בשאטל שיוצא מהעיירה Chitina לסיור באיזור מקארת'י.

פארק לאומי עמק קובוק – בצפון-מערב אלאסקה, עמק המהווה פרוזדור מעבר לעדרי הקאריבו. מאד לא נגיש ולמעשה אין בפארק שום סממן של רשות הפארקים ואין שבילים מוסדרים. אפילו עמדת הריינג'רים לא מצויה בשטח הפארק אלא בעיירה בשם  Kotzebue. כמובן שאין כבישים והתחבורה היא אווירית בלבד.

פארק לאומי גייטס אוף דה ארקטיק – שוב, פארק המיועד אך ורק למי שרוצה טרקים ארוכים באיזורי טבע שוממים מאדם.  להרפתקנים בלבד, ניתן להגיע לפארק הזה, לפחות תיאורטית, ללא טיסה. לשם כך צריך למצוא הסעה על דרך דלטון Dalton , מהדרכים המסוכנות לנהיגה בעולם. הדרך מיועדת להובלת ציוד לקידוחי הנפט בצפון ולמרות שהיא פתוחה לציבור, היא בהחלט לא מומלצת לנהיגה ברכב פרטי. גם כך, על הדרך ניתן לנסוע עד העיירונת Coldfoot ומשם להמשיך ברגל את תוך הפארק. לפחות יש שם מרכז מבקרים בעונת הקיץ.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. שפיצר סוזאן

    היי ענת , בטיול של חמישה ימים באלסקה היכן עדיף לבקר
    פארק דנטלי או פארק קינאי
    תודה

    1. ענת

      הי סוזאן,
      בעיקרון, אפשר להספיק את שניהם. כל אחד מהם ממוקם בערך שעתיים נסיעה מאנקורג', כל אחד לכיוון אחר. בקינאי כדאי להזמין מראש שיט קרחונים. להגיע ערב קודם, או לנהוג בבוקר מאנקורג' (זה שעה וקצת), ללון בסיוורד ולמחרת לטייל בחלק היבשתי של הפארק. לדנאלי מאד כדאי להזמין גם מראש את הסיור באוטובוס. לקחת את הסיור הכי מוקדם שאפשר, להגיע ערב קודם ללינה ליד הפארק, למחרת יום שלם בדנאלי ובערב ללון שם עוד פעם (או לחזור לאנקורג').
      מוזמנים להעזר בסיכומי הטיול שלנו: ביקור בדנאלי וביקור בקינאי פיורדס נשיונל פארק.

התגובות נעולות.