פארק לאומי דנאלי, אלסקה: טיפים לביקור

דנאלי הוא כנראה הפארק הנגיש ביותר באלסקה ולבטח המתוייר ביותר, עם 400 אלף מבקרים בשנה, כמעט כולם בקיץ. גולת הכותרת של הפארק היא הר מקינלי שנמצא בטבורו, הוא ההר הגבוה ביותר בצפון אמריקה (שמו העדכני הוא הר דנאלי).

פארק לאומי דנאלי, אלסקה
פארק לאומי דנאלי, אלסקה

דנאלי ממוקם במרכז אלאסקה וניתן להגיע אליו ברכב דרך הכביש המחבר בין אנקורג' לפיירבנקס. בתוך הפארק ניתן לנסוע ברכב פרטי רק ב-14 המייל הראשונים של הכביש. נסיעה פנימה לעומק הפארק מחייבת שימוש באוטובוסים של הפארק, המתחלקים לשלושה סוגים –

1. שאטלים חינמיים בתוך איזור הפעילות המרכזי של הפארק ובין נקודות השירות השונות: מרכזי מבקרים, קמפגראונדים והכלבייה (של כלבי המזחלות). יש שלושה קווים נפרדים ותדירות האוטובוסים משתנה על פי העונה. אחד הקווים נוסע גם קצת פנימה אל תוך הפארק, אל איזור פיקניק ומהווה פתרון למי שרוצה לנסוע קצת פנימה ואין לו יותר משעתיים להקצות לביקור.

2. אוטובוס/שאטל בתשלום אל לב הפארק – האוטובוסים הירוקים האלו מיועדים להסעת המבקרים פנימה אל תוך הפארק. אין סיור מודרך, אבל הנהגים שמחים לעזור במידע ולענות על שאלות. הם עוצרים אם רואים חיות בר ועוצרים גם בשירותים (בערך כל שעה וחצי). ניתן לרדת בכל תחנה ולעלות שוב בשאטל שבאותו כיוון או בחזרה. העלייה היא על בסיס מקום פנוי. כדי לעצור אוטובוס בתחנה, צריך לנופף לו כשהוא מתקרב. יש ארבעה יעדים אליהם ניתן לנסוע באוטובוס מסוג זה. הנסיעה בתשלום (לפי היעד). אורך המסלולים נע בין שש וחצי שעות לשלוש-עשרה שעות נסיעה (הלוך ושוב). המחירים בהתאם – כמה עשרות דולרים למבוגר. ילדים נוסעים בחינם.

3. סיורים מודרכים באוטובוס – כאן מדובר בסיורים מודרכים, עם מדריך שמסביר כל הדרך. הסיור מלא, מנקודת ההתחלה ועד החזרה ולא מחליפים באמצע או עושים הפסקות עצמאיות. האוטובוסים לא אוספים נוסעים בדרך. חלק מהסיורים כוללים גם ארוחות וסיורים רגליים מודרכים בנקודות העצירה. המחירים בהתאם, גם לילדים.

מחקר בפורומים של טריפ אדווזר מעלה כי השאטל עדיף בהרבה על פני הסיור המאורגן. יש יותר גמישות לעצירות בדרך, רוב הנהגים מספקים הדרכה שלא נופלת באיכותה מזו של המדריך בסיור המודרך, האוטובוסים פחות צפופים (לא מלאים לגמרי כל הדרך) וכמובן, המחיר אטרקטיבי הרבה יותר.

טיפים באדיבות המשתתפים באתר טריפ אדוויזר –

  1. להביא הרבה מים (יותר ממה שצריך) וכמה אוכל שצריך. יש שירותים בדרך ועצירות שירותים כל שעה וחצי.
  2. לנסוע לפחות עד תחנת Eielson, רצוי עד Wonder Lake.
  3. להביא משקפות, רצוי אחת לכל אחד מבני המשפחה.
  4. לנסות לנסוע בשאטלים המוקדמים ביותר (סיכוי גבוה יותר לראות חיות).
  5. להגיע בזמן לשאטל – יוצאים בזמן והמאחרים יכולים לחכות הרבה שעות ואפילו ימים להזדמנות נוספת.
  6. להתלבש בשכבות. בבוקר יכול להיות מאד קר.
  7. בחזור, אם יש עומס, בתחנת Eielson יש רכז של השאטלים שעוזר לתאם עלייה משותפת לאוטובוס, אחרת לפעמים צריך להתפצל.
  8. לשבת בצד שמאל של האוטובוס בהלוך ובצד ימין בחזור. עם זאת, כשיש חיות, נהוג לאפשר לכולם לצפות מהצד המתאים (לחלוק בחלונות).

אתר רכישת הכרטיסים לשאטלים ולסיורים המודרכים:
http://www.reservedenali.com/