פלורידה – מידע למטיילים

FLORIDAפלורידה, מדינת השמש, Sunshine State מהווה יעד תיירותי מרכזי בארה"ב, לתיירות חוץ וגם לתיירות פנים. יש בה שילוב של פארקי שעשועים, היסטוריה וטבע מרשים, ובחורף היא מהווה את אחד המקומות היחידים בארה"ב שאפשר לסמוך עליו שיהיה בו חם.

מזג האוויר שלה מושך אליו תושבים רבים, ובפרט אמריקאים שיוצאים לפנסיה ורוצים לשחק גולף ולהנות מהחיים כל השנה, כולל בחורף. פלורידה חמה, לחה ומהבילה בקיץ, אך בחורף הופכת לגן עדן, בוודאי בהשוואה עם מדינות רבות אחרות. כך, למרות שהיא רק מספר 22 בשטח, פלורידה היא המדינה הרביעית בגודלה מבחינת מספר התושבים המתגוררים בה.

מבחינה תרבותית, פלורידה שונה מהמדינות הגובלות בה בארה"ב. היא אינה מדינה "דרומית" באופייה, בסגנון הדיקסילנד של אלאבמה, מיסיסיפי, ג'ורג'יה או הקרוליינות, או אפילו לואיזיאנה. פלורידה מושפעת תרבותית מקרבתה לאיי הבהאמס, קובה ומקסיקו ומהתרבות המקומית של שבטי הסמיניול האינדיאנים. היא גם מדינת "חוף" בהוויתה, ויש לה את קו החוף הארוך ביותר מכל המדינות שביבשת האמריקאית, למעט אלסקה.

בפלורידה יש מספר פארקים לאומיים. לא כולם נגישים מאד, אבל כולם שוקקי חיים.

פארק לאומי אברגליידספארק לאומי ביסקייןפארק לאומי דריי טורטוגס

אורלנדו

העיר אורלנדו היא יעד פופולרי מאד למשפחות שמגיעות כדי לחוות את פארקי השעשועים הרבים של אורלנדו.

טמפה

מיאמי

מיאמי היא העיר השנייה בגודלה בפלורידה (אחרי ג'קסונוויל האפורה בצפון המדינה) ומהווה יעד תיירותי תוסס לחופי האוקיינוס האטלנטי בדרום-מזרח פלורידה.  מעבר לדאונטאון התוסס ולחופים היפים, יש במיאמי פארקים יפים, גנים, בתים עתיקים ומוזיאונים. ניתן לסייר במיאמי באמצעות נסיעה בטרולי שעובר בין האתרים המיוחדים לעיר.

פורט לודרדייל

פורט לודרדייל היא שכנתה הצפונית של מיאמי המתחרה בה על אותו פלח של תיירים. פורט לודרדייל פחות "ספרדית" באופייה ומעט זולה יותר. בפורט לודרדייל יש רשת של תעלות מים ונהרות ממש בין הבתים מה שהקנה לה את הכינוי "ונציה של אמריקה".

מעבר לזה, יש בפורט לודרדייל חופים למכביר, פארקים קטנים ומספר מוזיאונים.