טמפה, פלורידה

טמפה היא עיר במערב פלורידה, השוכנת על חופי מפרץ מקסיקו. העיר עצמה היא חלק מאיזור מטרופולין מפרץ טמפה שבו מתגוררים קרוב לשלושה מיליון תושבים. דרומית לה וצמוד אליה שוכנות עיירות יוקרה כגון סנט פטרסבורג וסראסוטה.

בטמפה רבתי יש שפע של מוזיאונים, פארקים ומקומות מעניינים. למי שלא שבע פארקים באורלנדו יש בטמפה פארק של בוש גארדנס, כולל פארק מים וספארי לילה. על קו החוף יש גם טיילת נחמדה וארוכה.

מקומות נוספים בטמפה –

גשר סאנשיין סקיוויי – Sunshine Skyway Bridge – הגשר המחבר את דרום טמפה לסנט פטרסבורג הוא גשר אגרה (דולר אחד נכון ל-2014) מיוחד, ארוך וגבוה.

שכונת איבור סיטי – Ybor City – שכונה היסטורית שתהילתה על תעשיית גילגול הסיגרים שפרחה בה החל מסוף המאה ה-19 ועד אמצע המאה העשרים. השכונה מוגדרת כשכונה היסטורית משומרת ויש לה ציביון תרבותי וארכיטקטוני יחודי בניחוח קובני. יש בשכונה גם מוזיאון קטן בנושא וחנויות שלפעמים עדיין ניתן לראות בהן איך מגלגלים סיגרים.

תצפית מאנטיס (פרות ים) בתחנת הכח של טמפה – Tampa Electric Manatee Viewing Center – תחנת הכח של טמפה מושכת אליה ריכוז של פרות ים, מנאטיס, בחודשי החורף כשהמים שמשמשים לקרור התחנה יוצרים זרמים חמים ונעימים ביחס למי המפרץ הקרירים. במקום הוקמה תחנת תצפית עם מסלולי עץ ומרפסות מעל המים. אפשר לראות כך מנאטיס ולפעמים גם בעלי חיים אחרים כגון כרישים. הביקור במקום חינם.

http://www.tampaelectric.com/manatee/

בית מחסה לחתולים גדולים – Big Cat Rescue – הכוונה כאן היא לחתולים ממש גדולים, כמו טיגריסים ואריות. במקום מתקיימים סיורים מודרכים בתשלום, שכולו תרומה לאחזקת בית המחסה, כמובן. יש מגוון סיורים, כולל סיורי האכלה. חובה להזמין מקום מראש דרך אתר האינטרנט. חלק מהסיורים מוגבל לילדים מעל גיל 10 בלבד. בהחלט מדובר בחלופה מוסרית וראויה לכל גן חיות, בהתחשב בכך שמדובר בארגון הצלה ללא מטרות רווח.

בסיינט פטרבורג חובבי האומנות יכולים למצוא את מוזיאון דאלי הנחשב ואוסף של צ'יהולי. עוד באיזור סיינט פטרבורג פארק פורט דה סוטו – Fort De Soto – המשתרע על קבוצת איים (קיז) שמחוברים ביניהם בגשרים. הפארק משלב היסטוריה מימי המלחמה בין האמריקאים לספרדים יחד עם נופי חוף מיוחדים.

בסארסוטה הסמוכה ניתן גם למצוא מספר מוזיאוני אומנות טובים וכן פארקים של טבע, חלקם באיים שבין מפרץ טמפה למפרץ מקסיקו.