מסלולי טיולים רגליים בילוסטון

בילוסטון יש שלל מסלולי הליכה רגליים באורכים שונים ובאיזורים השונים של הפארק. הברושורים של הפארק מלאים באזהרות לגבי הטיולים. רובן מתמקדות בדובים ובסכנות האיזורים הגיאו-תרמיים. בגדול, צריך לשמור על מרחק מחיות הבר למיניהן, ובייחוד מרחק של לפחות מאה מטר מדובים וזאבים. לגבי האיזורים הגיאו-תרמיים, לא לרדת מהשבילים. חשוב גם לא לשתות מים ממקורות המים שבפארק מבלי לטהר אותם (במילים אחרות, להביא מים לטיול). באופן כללי, מומלץ להתייעץ עם הריינג'רים לפני התחלת מסלול, כדי לקבל אזהרות לגבי פעילות דובים, מזג אוויר, שיבושים בשביל וכו'.

כמו בכל פארק לאומי, יש תכניות עשירות של פעילויות בהדרכת ריינג'רים. ניתן לראות את לוחות הזמנים לכל שנה באתרי הפארק או במרכזי המבקרים עצמם.כמו כן, יש מפעילי סיורים רשמיים בילוסטון שיכולים להדריך סיורים באיזורים שונים בפארק. חלקם מביאים גם משקפות וטלסקופים מיוחדים לצפייה בחיות הבר וערכות לעריכת ניסויים מדעיים להכרת המאפיינים השונים באיזורים הגיאו-תרמיים.

בעמוד זה ארכז מסלולי טיולי עצמיים בילוסטון, שעשויים להתאים לנו – משפחה עם שני ילדים שאוהבת ללכת ברגל ויכולה לעשות מדי פעם מסלול של 10-15 ק"מ. כמובן שאין מדובר בתיאור סיור שמספיק לצאת איתו לדרך, אלא רק בקבלת מושג כללי לגבי הפעילויות שניתן לעשות בפארק. במרכזי המבקרים בפארק ניתן לרכוש את מפות השבילים לכל איזור בפארק במחיר סימלי של 50 סנט.

מסלולים אלו אינם כוללים את אותם מסלולים קצרים של כמה מאות מטרים שמביאים את המבקרים אל האטרקציות העיקריות.

המידע מאורגן לפי איזורים. מי שלא מכיר את איזורי ילוסטון השונים, כדאי שיקרא קודם את הדף שהכנתי על [[פארק ילוסטון]].

איזור הקניון – Canyon Area

איזור הקניון של ילוסטון נמצא במרכז הפארק בצידו המזרחי ובו עובר הגרנד קניון של הילוסטון והמפלים הגדולים.

שביל הווארד איטון – Howard Eaton Trail

שביל לא מעגלי שאורכו הכולל כעשרים ק"מ. שביל קל יחסית להליכה שמתחיל כ-400 מטר מערבית לצומת הקניון. השביל עובר דרך איזורי יער, אחו וביצה וחלקים ממנו עלולים להיות בוציים בחודש יולי ומוצפים ביתושים למיניהם. השביל מחבר בין מספר אגמים וחוצה את הנחל שמחבר ביניהם מספר פעמים. ניתן לעשות רק חלק מהשביל ולהגיע אל האגם הראשון, במרחק כארבעה ק"מ מתחילת השביל. גם מהאגם הזה וגם מהאגם השני יש שבילים אחרים שמחזירים אותך אל הכביש והופכים את הטיול למעגלי.

טיפוס על הר וושברן – Mt. Washburn

כדאי להתחיל מ-Chittenden Road לטיפוס שאורכו ארבעה קילומטר עם עלייה של 425 מטר. השביל מתחיל 16.5 ק"מ צפונית לצומת הקניון. נופים יפים מלמעלה והזדמנות לראות חיות הרריות כמו [[כבש ביגהורן]] גרמו למדריך פיודור לתת לשביל זה ציון מומלץ.

איזור ממות' – Mammoth Area

מסלול בריכות הבונים – Beaver Ponds Loop

מסלול בדרגת קושי בינונית באורך 8 ק"מ. השביל מתחיל כמה מאות מטרים צפונית לטראסות והמסלול מתחיל בעלייה משמעותית ואחר כך מתיישר ועובר בין איזורי אחו ושיחים ודרך מספר בריכות בונים. ניתן לראות במסלול חיות רבות אבל צריך להזהר כיוון שזהו איזור בו אוכלים גם [[דובים שחורים]] וגם [[דובי גריזלי]]. בין החיות שאפשר להתקל בהן במסלול: [[איילי מוס]], [[צבאי פרונגהורן]], [[צבאי מיול]], [[איילי אלק]] ו[[בונים]].

פסגת בנסן – Bunsen Peak

מסלול שאורכו כ-7 ק"מ הלוך ושוב, וכולל עלייה של כ-400 מטרים. מתחיל כשמונה ק"מ דרומית לממות' (לכיוון אגן נוריס). טיפוס דרך איזורים מיוערים לנקודת תצפית שניתן לראות ממנה נוף יפה.

ערוץ הלבה – Lava Creek

מסלול שעובר מאיזור הפיקניקים של לאבה קריק, ברובו לאורך נהר גרדינר ומסתיים בקמפרגראונד ממות'.אורך כ-6 ק"מ.

איזור אולד פיית'פול – Old Faithful

* במקום יש שביל שמוביל לאורך ק"מ וחצי אל נקודת התצפית הגבוהה על הגייזר. דווקא התצפית הקרובה יותר נחשבת למרשימה יותר.

אגם מלארד -Mallard Lake

שביל באורך 11 ק"מ בדרגת קושי קלה עד בינונית. השביל מתחיל מאיזור האולד פיית'פול, חוצה את נהר הפיירהול ועובד ליד מעיינות חמים. לאורכו יש צמחיה עשירה והרבה פרחי בר בעונה.

שביל לון סטאר Lone Star

מסלול באורך כ-8 ק"מ (הלוך חזור) של הליכה קלה, בחלקה לאורך שביל סלול, המוביל אל גייזר לון סטאר שמתפרץ כל שלוש שעות לגובה של 14 מטר. עוד שביל מומלץ פיודור.

מפלי מיסטיק – Mystic Falls

מסלול באורך כ-4 ק"מ שמתחיל מאחורי איזור הדק של ביסקיט בייסין. המפלים עצמם מתגלים כעבור פחות מקילומטר, אבל השביל ממשיך ומוביל אל עבר החלק העליון שלהם. זהו איזור פעילות דובים שנפתח למבקרים רק אחרי ממוריאל דיי.

מפלי פיירי – Fairy Falls

ניתן לבחור בין מסלול ארוך של 11 ק"מ למסלול של 8 ק"מ ונקודת ההתחלה משתנה בהתאם. השביל עובר דרך איזורים מיוערים, מגיע אל המפלים ואחר כך גם אל אימפריאל גייזר שמתפרץ לעיתים תכופות במתזים קטנים.

איזור אגן נוריס – Norris Basin

* באיזור המבקרים יש מסלול קצר ויפה של ה-Artist Paint Pots.

אגם גריזלי – Grizzly Lake

מסלול באורך 6 ק"מ ליד אגם שגדותיו מיוערות. המסלול יכול להיות ביצתי ואפוף יתושים בתחילת הקיץ. המסלול כולל חציית האגם על גבי קורות צפות באחת הנקודות.

אגן גייזר מוניומנט – Monument Geyser Basin

שביל שאורכו רק שלושה ק"מ ונראה קל בהתחלה, אבל מסתיים בטיפוס תלול – עלייה של 150 מטר במרחק של פחות מקילומטר. בקצה השביל נמצא גייזר מוניומנט.

איזור אגם ילוסטון

איזור צפון האגם משופע בשבילים באורך קצר עד בינוני. באיזור גם פעילות דובים רבה. כדאי להגיע למרכז המבקרים של fishing bridge ולקבל המלצות לטיולים ברגל לאותו יום. הנה כמה אפשרויות:

שביל הגשר הטבעי – Natural Bridge Trail

שביל מעגלי קל ברובו באורך 5 ק"מ שמתחיל ממעגן הגשר הטבעי ומוביל אל תצפית אל קשת סלע טבעי. השביל מוביל מעלה אל עבר הגשר, אך אסור לעלות על "הגשר" עצמו. בדרך חוצים וואדי עמוק. המסלול סגור עד תחילת הקיץ בשל פעילות דובים.

ערוץ השקנאי – Pelican Creek

שביל קצר ומעגלי של שני ק"מ העובר במגוון נופים ובתי גידול.

הר גב הפיל – Elephant Back Mountain

שביל מעגלי באורך כמעט 6 ק"מ שמטפס על הר גב הפיל דרך שבילי יער. למעלה יש תצפית יפה על אגם ילוסטון.

שביל עמק השקנאי – Pelican Valley

זהו אחד מאיזורי הגריזלי הפעילים ביותר בילוסטון. מעבר לאזהרות הרגילות, קיימות כאן הגבלות רבות נוספות, כולל המלצה גורפת לטייל רק בקבוצות של ארבעה ומעלה. השביל נפתח רק ב-4 ביולי ופתוח למטיילים רק בין 9 בבוקר -7 בערב. שביל לכיוון אחד, באורך כולל של כ-11 ק"מ (הלוך ושוב). עובר דרך יערות ואיזור גיאו-תרמי קטן (חשוב להשאר על השביל ולא לסטות ממנו).

פסגת אבלאנש – Avalanche Peak

שביל תלול מאד שמטפס על הפסגה הגבוהה ביותר ועולה 700 מטרים בתוך שלושה ק"מ. סה"כ אורך מסלול כמעט 7 ק"מ אבל העלייה (וגם הירידה…) מאד תלולים. לא מומלץ לבעלי בעיות נשימה או לב. באיזור צפיפות גדולה של דובי גריזלי בתקופת הסתיו ולכן לא המסלול לא מומלץ מספטמבר ואילך. מהפסגה נוף מרהיב של הפארק.

איזור גרנט ווילג' וה"אגודל" המערבי – Grant Village & West Thumb Areas

איזור המשולש שבין השלוחה המערבית של אגם ילוסטון, אגם שושון ואגם לואיס. באיזור האגודל יש אגן גייזרים עם שביל דק עץ שמוביל לתצפיות השונות.

תצפית האגם

מסלול מעגלי המטפס אל נקודת תצפית את האגם. השביל עובר בין איזורים עם פעילות גיאו-תרמית רבה. אורך המסלול – 3 ק"מ והשביל מתחיל ממרכז המבקרים של אגן הגייזרים.

אגם הברווז – Duck Lake

שביל המוביל לאגמון קטן ליד האגודל. אורך כולל – הלוך ושוב – כקילומטר וחצי וניתן להגיע לשפת האגם.

אגם שושון – Shoshone Lake

שביל באורך כחמישה ק"מ (לכל כיוון – סה"כ 10 ק"מ) שמגיע מהכביש הדרומי של ילוסטון אל האגם ועובר על גדות האגם בין אחו ויער. ניתן לראות [[איילי מוס]] רועים במים וכן עגורים ועופות מים אחרים.

אגם רידל – Riddle Lake

שביל שמתחיל כעשרה ק"מ דרומית לצומת גרנט ווילג' ומוביל אל אגם קטן וציורי. אורך המסלול כ-8 ק"מ הלוך ושוב. איזור פעילות דובים מוגברת כך שהשביל רק נפתח ב-15 ביולי ויש לנקוט בו בזהירות מוגברת ולטייל רק בקבוצות של ארבעה ויותר.

איזור טאואר ורוזוולט – Tower-Roosevelt

האיזור הצפון-מזרחי של הפארק שלו נופך היסטורי בין היתר בגלל הביקורים הנשיאותיים.

שביל האגם האבוד – Lost Lake

מסלול מעגלי של שבעה ק"מ שמתחיל ומסתיים מאחורי רוזוולט לודג'. המסלול עובר ליד אגם קטן, מגיע עד העץ המאובן וחוזר בדרך שונה אל הלודג'. יש סיכוי לראות בונים באגם וכן דובים שחורים לאורך המסלול.

נהר ילוסטון – Yellowstone River Picnic Area

השביל עובר לאורך הגדה המזרחית של נהר הילוסטון, שם אפשר לראות עופות טרף מקננים ו[[כבשי ביגהורן]]. שביל מעגלי שאורכו שבעה קילומטר.