תכנית טיול לחמישה ימים בילוסטון

זו התכנית שהכנתי לקראת ביקורנו הראשון בפארק.

בשלב זה, התכנית שלנו היא להגיע ביולי מדרום (פארק טטון) וללון ארבעה לילות בקניון לודג' במרכז הפארק. גם ביום ההגעה וגם ביום העזיבה התכנית היא לבלות את הזמן בילוסטון, כך שנהיה בפארק כמעט חמישה ימים מלאים.

תכנית טנטטיבית –

יום 1
הגעה לילוסטון מדרום עד שעה 11 בבוקר.
ביקור באגן הגייזרים של האגודל המערבי – ווסט ת'אמב. ביקור במרכז המבקרים לתיאום ציפיות לגבי דובים וכו'. סיור במסלול הגייזרים.
שביל תצפית האגם
ארוחת צהריים – פיקניק באגם הברווז (אם מותר)
מרכז המבקרים פישינג ברידג' ותיאום שביל
ערוץ השקנאי (2 ק"מ)
נסיעה איטית דרך עמק היידן והגעה לבקתה

יום 2
אופציונלי: יציאה מוקדם בבוקר לעמק היידן לתצפית בע"ח
אולד פיית'פול – מרכז המבקרים והצטיידות בזמני התפרצות הגייזרים גם ללון סטאר (המשך המסלול תלוי בשעות ההתפרצות הצפויות.
מסלול הלון סטאר – 8 ק"מ או מסלול מיסטיק פולס 4 ק"מ
אחהצ: אגן הגייזרים התחתון והבריכות הצבעוניות

יום 3
איזור אגן נוריס כולל ה-artists paint pots וסיור למוניומט גייזר
נסיעה לעיר ווסט ילוסטון – מרכז הגריזלי והזאבים, הצטיידות ואולי סרט IMAX?
בערב – הרצאת ריינג'ר

יום 4
מפלי הגרנד קניון
מפלי טאואר – תצפית ומסלול קצר.
שביל האגם האבוד
עמק לאמר בערב

יום 5
יציאה מוקדם בבוקר אל איזור ממות'
אם אפשר – להצטרף לסיור ריינג'ר במסלול בריכות הבונים, או לחלופין מסלול עצמאי
מרכז המבקרים של ממות'
אחה"צ נסיעה לכיוון צפון

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. שלמה

    שלום, אני רוצה לנסוע באפריל 2022 ל5 ימים. אשמח להמלצות איפה כדאי ללון (במחיר זול ), ובאילו מקומות כדאי לטייל.
    ומאיפה כדאי לשכור אוטו, אני מגיע מתל אביב ונוחת בניו יורק. תודה- שלמה

    1. ענת

      הי שלמה,
      לא ברור לי אם השאלה היא ספציפית לילוסטון? השארת את התגובה בדף של ילוסטון אבל אתה מציין שנוחת בניו יורק. אם בניו יורק עסקינן, 5 ימים מתאימים לטיול בעיר עצמה בלבד. ושם אין טעם לשכור רכב. להגיע לילוסטון ולחזור ממנו, יקח לך עוד יומיים מתוך החמישה לכל הפחות ויותיר לך מעט מאד זמן (והרבה מאד ג'ט לג) אז פחות מתאים.

  2. יוסי שושני

    שלום ענת
    אנחנו זוג בשנות השישים מתכננים טיול בתחילת אוקטובר הקרוב למערב ארה"ב. 7.5 ימים – 4 ימים ראשונים לגרנד טיטון וילוסטון (1+3) ומבקשים הצעה לשלושה ימים הבאים, חצי היום האחרון יוקדש להסתובבות בג'קסון הול.
    תודה – יוסי

    1. ענת

      הי יוסי,
      זה זמן קצר לאיזור. בעיקרון, לילוסטון מומלץ להקדיש 4-5 ימים בפני עצמו. גקסון והגרנד טטונס זה לפחות עוד יומיים. כך שאתם ממלאים שבוע בלי קושי. שימו לב שמזג האוויר יכול להיות מאד קר באוקטובר, בפרט בלילות.

  3. yizak ganz

    הי, שמי איציק, נהנתי לקרוא את כל הכתבות שלך, מתכננים לסוף אוגוסט לצאת לטיול לילוסטון ולגיילשר אנחנו זוג בני 60 רגילים לנסיעות וטבע, אין לנו בעיה של זמן, חשבנו על עשרה ימים בערך לשני הפארקים רציתי לברר איתך מה הדרך הכי טובה ללון בגליישר,, לגבי לינה בילוסטון , יש אפשרות לינה במלונות בתוך הפארק, קניון לודג, בדקנו ויש מקומות לינה, מה דעתך על לינה ב גרדינר אם אין אפשרות ללון בתוך הפארק, או מקום אחר? פשוט המבחר שם הרבה יותר גדול – יש לך המלצות למסלוללים בשני הפארקים ומה הדרך היפה ביותר לנסיעה בין שניהם?

    1. ענת

      הי איציק,
      בשני הפארקים צריך להזמין לינה לשיא העונה המון זמן מראש. הבעיה העיקרית שלך כרגע היא זמינות של מקומות, בפרט הזולים יותר. אם יש מקום בתוך ילוסטון שמתאים לתקציב שלכם, הייתי סוגרת שם בהקדם. גרדינר קצת רחוקה מהמקומות היותר פופולריים בפארק. מהבחינה הזאת, ווסט ילוסטון עדיפה. אם אין ברירה, אפשר בהחלט ללון גם בגרדינר, זה פשוט יוסיף לכם זמן נסיעה משמעותי כשתרצו לבקר בחלקו הדרומי של הפארק.
      לגבי גליישר, חשוב שיהיו לינות גם בצד המזרחי, שם נמצא איזור מאני גליישר. שוב, המקומות מועטים וכדאי לתפוס את מה שמוצאים… לדעתי, חלוקה טובה היא שני לילות במזרח הפארק ואחד בצד המערבי, כשביניהם תקדישו יום לנסיעה איטית עם עצירות לאורך כביש ה-Going to the sun road.
      לגבי הדרך, כולן יפות בעיני. תלוי לאן נוסעים קודם, לצד המזרחי או המערבי של גליישר. היות ומדובר בנסיעה ארוכה, לדעתי עדיף פשוט לבחור במסלול הקצר יותר שגוגל מפס מוצא.
      טיול נעים, בטוחה שתהנו!
      מקווה שעוזר וטיול נעים!

  4. ירדן

    שלום ענת,
    אנחנו משפחה שמתכננת טיול מדנבר לדנבר דרך ילוסטון וראשמור…. זה המסלול בגדול. אני קוראת פה את המסלול שתכננת לילוסטון – האם באמת הספקתם את הדברים האלה? האם היית ממליצה אחרת בדיעבד?
    אנחנו עם 4 ילדים כשהגדולה תהיה בקייץ בת 12 ומתניידים עם קראוון.
    תודה, ירדן ו.ס

    1. ענת

      הי ירדן,
      הספקנו וראינו המון, אבל גם היינו בילוסטון כבר שלושה שבועות במצטבר. אני חושבת שהספקים זה מאד שאלה של אופי המטיילים. בקראוון, ההתניידות שלכם בתוך הפארק תהיה איטית יותר (בין היתר בגלל עומסי חניה בחלק מהמקומות) ואתם משפחה גדולה מה שגם יכול לעכב. התכנית שכאן היא יחסית עמוסה, אבל היו לנו גם הספקים גבוהים יותר בחלק מהימים (ואז נמוכים יותר באחרים). מצטערת שאין לי תשובה טובה יותר!

    2. yizak ganz

      הי ענת , שככחתי לשאול את דעתך על הגעה לפארק, אנחנו כמובן טסים מתל אביב, חשבנו לטוס לניו יורק ומשם לפארקים, עקרונית בדקתי ויש די הרבה טיסות לפארק מניו יורק – הכל פתוח מבחינתנו 🙂 תודה מראש – איציק

      1. ענת

        הי איציק,
        יש כל מיני אפשרויות. מה שחשוב לבדוק זה מאיפה אתה יכול לשכור רכב במחיר מתאים. לרוב, מדובר בטיסה לסולט לייק סיטי (מה שמוסיף יום נסיעה מסולט לייק סיטי לילוסטון ועוד יום בחזור).

  5. תמי ישראלי

    שלום ענת,
    מבקשת עזרתך בתכנון זמנים ומרחקים לטיול המתוכנן לחודש מאי.
    אנו באים לארה"ב לבקר את הבן שלנו בלוס אנג'לס . עשינו בעבר את המסלול המקובל של מערב ארה"ב כך שנרצה לשלב מקומות שלא הספקנו בפעם הקודמת . כמו נאפה ואלי , מקומות נוספים באזור סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס , וכן חשבנו על יילוסטון. ( שילוב של טיסות פנים בא בחשבון לקיצור זמני נסיעה ברכב )
    איך ניראה לך יהיה נכון לתכנן את הטיסות והנסיעות בשילוב 3 ימים שהייה בלוס אנג'לס בהנחה שיש לנו עד 3 שבועות זמן ?
    תודה מראש,
    תמי

    1. ענת

      הי תמי, בשלושה שבועות אפשר גם לנסוע ברכב לילוסטון ולחזור, אם בא לכם רוד טריפ. אם בטיסה, אז כנראה טיסה לסולט לייק סיטי או לג'קסון או לבוזמן Bozeman, בכפוף לאיפה תמצאו רכב שיתאים לכם מבחינת המחיר והתנאים. עשרה ימים באיזור ילוסטון נשמע לי נינוח ומצוין. עם זה תוכלו לשלב עוד מקומות בקליפורניה – לא חסר. מוזמנת להציץ בפוסט על מקומות שווים במיוחד בקליפורניה. אני לא בטוחה למה הכוונה ב"מסלול המקובל של מערב ארה"ב" אבל המערב עצום בגודלו ומגוון מאד. יש כל כך הרבה מקומות אפשריים לטיול, שאפשר בקלות גם להרכיב מסלול של שלושה חודשים רק במערב, ואפילו יותר 🙂 מוזמנת להסתכל גם במסלול האולטימטיבי בחוף המערבי, שאפילו לא כולל את כל המערב, אלא רק את מדינות החוף, כדי לקבל עוד השראה.

  6. תהלי

    שלום ענת,
    אנחנו משפחה עם 3 ילדים (10,13,14) חדשה יחסית בטיולים. בתיכנון כרגע, שישה ימים אורלנדו ושבוע קרוז. וההתלבטות היא לגבי כ8 ימים לפני אורלנדו שישלבו טבע לנשמה.
    אפשרויות שחשבתי עליהן:
    *ילוסטון ופארק טטון
    *סאן פרנסיסקו – יוסמיטי – סקויה
    *הפארקים המדבריים (ציון, ברייס, פייג', אולי סדונה)
    אשמח לשמוע דעתך והמלצתך,
    תודה,
    תהלי

    1. ענת

      הי תהלי, אני מניחה שהקרוז הוא מפלורידה? אם ככה, למה להרחיק לכת לצד השני של היבשת? מדובר בטיסה ארוכה מאד, כולל ג'ט לג, זמני טיסה מבוזבזים וכמובן מחיר גבוה. טבע מקסים יש גם בפלורידה ויותר פשוט לשכור שם רכב ולטייל במשך שבוע בפארקים הלאומיים של פלורידה. לא ציינת מתי, אבל אם מדובר בסתיו או אביב, זו היתה הבחירה שלי.
      ילוסטון והטטונס, זה חתיכת פרוייקט נפרד. אני לא אומרת שאי אפשר, רק שזה בערך כמו לתכנן טיול וקרוז ביוון ואז לשלב טיול של שבוע בסקנדינביה בשביל טבע. לא בלתי אפשרי, אבל מדובר בעצם בשני טיולים נפרדים. מציעה לך לשבת ולבדוק עלויות וזמני הגעה ריאליים לפארקים (שיהיו תלוים בהיכן תנחתו ומאיפה תחזרו).
      לחלופין, ותרו על אורלנדו ופלורידה ותתמקדו במערב. אפשר תמיד לעשות את הטיול הקלאסי של דרום-מערב ארה"ב, שמשלב פארקי שעשועים בלוס אנג'לס עם טבע בקליפורניה, יוטה ואריזונה.

      1. תהלי

        תודה רבה ענת על תשובתך המפורטת והמנומקת! בהתאם לה נראה שאאלץ לוותר על הילוסטון. במידה והנסיעה היא באוגוסט והקרוז ממיאמי הוא המאסט היחיד מה היית מציעה להוסיף בהנחה שנשארו שבועיים? האם עדיין את הטבע של פלורידה? או במקום פלורידה בכל זאת לעשות חלק מהמסלול הדרום מערב הקלאסי אולי תוך כדי ויתור על ל.א. לטובת מספר ימים באורלנדו…ואז איזה חלק כן להשאיר מהמסלול הקלאסי? ושוב, תודה! תהלי

      2. ענת

        הי תהלי,
        שאלה טובה, אני מתלבטת מה לענות לך. אני חושבת שמה שהייתי עושה זה רוד טריפ לצפון-מזרח, שיעבור בהרי הסמוקיז ולאורך רכס האפלאצ'ים עד פארק לאומי שננדואה (כל זה כשבוע) ומסיימת עם שבוע בוושינגטון/ניו יורק/בוסטון – שניים מתוכן ולא כל השלוש, בהתאם למה שכבר ביקרתם בעבר. הבעיה היחידה היא שקצת חם. מצד שני, זו עונה חמה בערך בכל מקום, למעט אלסקה. אפילו במונטנה יכול להיות חם. אישית, הייתי מעדיפה להמנע מטיסה למערב רק בשביל שבועיים, אבל זה באמת גבולי. אם כן, היייתי נמנעת מאיזור אריזונה/יוטה ונשארת צמוד לקו החוף, כלומר סן פרנסיסקו, כביש 1, לוס אנג'לס וסן דייגו. אולי יוסמיטי, אם נשאר זמן אחרי שמורידים את ימי הטיסות. אופציה אחרת היא לטוס לסיאטל ולטייל בפארק לאומי רייניר, פארק אולימפיק וחופי אורגון. את יכולה להציץ במסלול כאן כדי להתרשם. מבחינת מזג האוויר אמור להיות שם נעים, הבעיה היא שבשנים האחרונות האיזור סבל בסוף אוגוסט משריפות גדולות ואיכות אוויר בעייתית מאד. זה קצת הימור מהבחינה הזאת.

        מוסיפה שבשבועיים אפשר לחשוב על טיול לילוסטון, אם יש לכם מוכנות למה שזה כולל. זה אומר לטוס לסולט לייק סיטי, לשכור שם רכב ולהקדיש שבוע וחצי לגרנד טטונס ולילוסטון בנחת ואז לחזור מסולט לייק סיטי. בשבוע זה צפוף מדי אבל בשבועיים זו אפשרות.

  7. איה רובין

    הי ענת
    אנחנו נוסעים לארה"ב השבוע, נוחתים ביום שני בבוקר בסולט לייק סיטי ומשם לוקחים רכב לכיוון הילוסטון, המלון שלנו הוא בכניסה הצפונית ולקחנו אותו לכל השהות (חמישה ימים נטו) , מה שפתאום חשבתי שאולי היינו צריכים לישון חצי מהזמן בכיוון השני, כדי לא לנסוע הלוך ושוב (לא בטוח שעדיין יכולה בכלל להשיג מלונות במקום נוסף לשבוע הבא, אבל חשבתי…) מה דעתך? ואיזה מסלול (בגדול) היית ממליצה מצפון לחמישה ימים, אח"כ אנחנו לנים לילה בסולט לייק סיטי וממשיכים לכיוון הזיון והברייס… תודה וחג שמח איה

    1. ענת

      הי איה,
      כמו שכתבת, קשה למצוא מלונות בטווח הזמנים הזה. אפשר בהחלט לפצל ולקחת לינה גם בווסט ילוסטון, אבל אם לא תמצאו, לא קריטי. הכבישים של ילוסטון זה שתי לולאות בצורת שמונה, כך שמכל נקודה תצטרכו לנסוע לא מעט. פשוט בכניסה הצפונית תעברו הרבה פעמים את הקטעים של איזור ממות' ודרומה. קטעים מאד יפים לנהיגה, אגב. אין פה "מסלול" מהבחינה הזאת, רק תראו כל יום לאן אתם רוצים להגיע, תסמנו לכם איזור בפארק שתטיילו בו לעומק ובסוף היום תחזרו. אפשר גם להקדיש חצי יום לווסט ילוסטון ולבקר בבית המחסה של הגריזלים והזאבים. אגב, אם יתחשק לכם קצת עיר באמצע, בוזמן לא רחוקה מהכניסה הצפונית לפארק, משהו כמו שעתיים נהיגה לכל כיוון. יש שם הרבה חנויות וכיוון שזה מונטנה, אין מס קניות. אם אתם מחפשים מקום לקניות, זה יעד חביב מאד. יש שם גם מוזיאון טוב לנושא הרי הרוקיז.

  8. ירדן

    היי,
    האם חמשת הימים הללו הספיקו או שהיית ממליצה להוסיף עוד מספר ימים? איפה לנתם?
    אני וחבר שלי (בני 22) מתכננים לנחות בSalt Lake City לקחת ואן ולישון בו, לנסוע לילוסטון לחמישה ימים ומשם לגארנד טיטון ליום-יומיים ולהמשיך לפארק גליישר ונשם חזרה לSLC. האם המסלול נשמע סביר? איך את ממליצה לתכנן אותו כדי להספיק כמה שיותר? (מתכננים 10 ימים ושוקלים להקציב יום-יומיים יותר אם צריך)

    1. ענת

      הי ירדן, היינו מאז עוד כמה פעמים בילוסטון. סה"כ צברנו שלושה שבועות בפארק. מה שמראה שתמיד יש מה לעשות ולראות עוד. חמישה ימים זה מספיק לביקור ראשון, לדעתי, אבל אם בא לכם טרקים רציניים, כמובן שאפשר להוסיף. הייתי שוקלת להוסיף ימי טרקים דווקא בגליישר ובגרנד טטונס, הנופים שם לדעתי מרשימים יותר. בילוסטון העניין הוא בגייזרים ובמאפיינים הגיאותרמיים ואת זה רואים כמו כולם מהפלטפורמות באיזורים הגיאותרמיים.

      תבדקי טוב לעניין "לקחת ואן ולישון בו". שכירות של ואן זה עסק יקר, בפרט בגילאים שלכם (הביטוח הרבה יותר יקר). בנוסף, אי אפשר להעמיד ואן באמצע הפארק ולישון בו. יגיע ריינג'ר ובמקרה הטוב רק יסלק אתכם. במקרה הפחות טוב, תחטפו קנס של כמה אלפי דולרים. כדי לישון עם ואן בפארק לאומי אתם חייבים לשכור סייט באחד מהקמפגראונדים ואת זה צריך להזמין מראש.
      המסלול ידרוש יותר מעשרה ימים –
      1 יום נסיעה מסולט לייק סיטי לגרנד טטונס
      2 ימים בגרנד טטונס
      5 ימים ילוסטון
      1 יום נסיעה לגליישר
      3 ימים ביקור בגליישר (מינימום הכרחי עד שהגעתם)
      2 ימים נסיעה בחזרה לסולט לייק סיטי

      ושוב, תבדקו היטב את המשתמעים והעלויות – בפרט לאור הגילאים שלכם. אילו מקומות מאד מאד מתויירים והכל שם מסודר ומאורגן. אי אפשר פשוט להגיע, להכנס לפארק ולישון איפה שרוצים. כנ"ל בערים האמריקאיות לאורך המסלול. קראווניסטים נוהגים לישון בחניונים של וולמארט, אחרי שמבקשים רשות מבעל החנות. אני לא יודעת איך יגיבו לבקשה של ואן (שאין לו שירותים ומקלחת וכאלו). אתם לא יכולים פשוט לחנות בשכונת מגורים וללכת לישון. סיכוי טוב שמישהו ירים טלפון למשטרה.

      שתי הערות אחרונות – לא ציינתם מתי המסלול. קחו בחשבון שקר מאד מאד מאד בחורף באיזורים האלו. וזה כולל גם את מאי ואוקטובר. כולל כבישים סגורים בתקופות האלו. שנית, אני מניחה שיש לכם אזרחות אמריקאית או ויזה. אם לא, ויזה זה הדבר הראשון שאתם צריכים לטפל בו – לפני שקונים כרטיסי טיסה.

  9. דגנית פורטל

    הי ענת
    מאוד אוהבת לקרוא את המלצותייך.
    אנחנו מתוכננים לנסוע לרוקיז הקנדיים בתחילת יולי ומשם לנסוע לילוסטון מקלגרי בסביבות 14.7 ולהקדיש בין יומיים לשלושה בפארק. היכן את ממליצה לישון במחיר סביר ומיקום טוב.
    אנחנו זוג הורים עם בוגרים בני 21, 17, 13. אוהבים טבע אבל לא הליכות ארוכות בשלב זה אחרי הרוקיז הקנדיים.
    תודה דגנית

    1. ענת

      הי דגנית,
      ראשית שימי לב שלא טריביאלי לקחת רכב בקנדה ולהחזיר בארה"ב. תבדקו אם זה בכלל מסתדר לכם (בהנחה שלא מתכננים לחזור בסוף לקנדה). בנוסף, שימו לב שיש פסטיבל גדול בקלגרי ביולי (הסטמפיד), למקרה שלא הזמנתם עדיין לינה. לגבי ילוסטון, הנה קישור למדריך הלינה בילוסטון. לצערי ליולי הקרוב קשה לי להאמין שאפשר עדיין למצוא גם מיקום טוב וגם מחיר סביר באותה לינה…

  10. אריה נחמני

    אהלן,
    שמי אריה נחמני ומטייל עם פנינה בארה"ב כעת ולמשך 3 החודשים הבאים.
    נתקלתי במקרה בבלוג שלך, דרך כתבה על הסייקס פיק ואהבתי את ההמלצות והכתיבה שלך.
    נמצא כעת בקולורדו ספרינג ומתכנן לעלות צפונה לדנוור, הרי הרוקי, סאלט לייק סיטי, יילוסטון, וושינגטון, סיאטל, סן פרנסיסקו, לוס אנגלס, סן דייגו, לאס ווגאס, יוסטון טקסס וחזרה הביתה.
    אשמח לעצותייך וטיפים שלך למסלול זה.

    1. ענת

      וואו, מסלול ארוך מאד. אני מקווה שהקצבתם לו מספיק זמן. זה שטח אדיר ואני מניחה שכבר חקרתם ובדקתם, אז לא כל כך יודעת מה צריך עוד להוסיף לכם. אנסה בכל זאת.
      אם יש לכם זמן, הייתי משלבת את פארק לאומי גליישר בין ילוסטון לוושינגטון. במדינת וושינגטון, כמובן לא לפספס את ריינייר ואת אולימפיק. בין סיאטל לסן פרנסיסקו יש לכם קטע מאד ארוך וחבל סתם לנסוע אותו על הכביש המהיר. יש לכם אפשרות לעשות מסלול דרך ההרים (הקסקיידס והסיירה נבאדה) או דרך החוף. לשניהם צריך גם זמן. תוכלו לקרוא על שתי האפשרויות בתכנון המסלול כאן. זה יתן לכם למעשה רעיונות למסלול עד לוס אנג'לס.
      יש לכם קטע ארוך בין וגאס ליוסטון. אתם למעשה חוצים את אריזונה, ניו מקסיקו וטקסס. אפשר לעשות את זה במסלול דרומי יותר, שיכלול מקומות כמו טוסון, פארק לאומי מערות קרלסבד וסן אנטוניו. או מסלול טיפה יותר צפוני, שאז תוכלו לשלב אפילו את דרום יוטה, זאיון, ברייס, כביש 12, ארצ'ס וקניונלנדס, ואז לרדת משם לסנטה פה ואלבקרקי בניו מקסיקו והלאה לאיזור דלאס, אוסטין ויוסטון.

התגובות נעולות.