הצד הקנדי של מפלי הניאגרה

  • מחבר:
  • קטגוריה:קנדה

מפלי הניאגרה מצויים על קו הגבול בין ארצות הברית לקנדה ומחולקים ביניהן. ניתן לבקר בצד האמריקאי של מפלי הניאגרה, בצד הקנדי, או לשלב ביקור בשניהם.

בצידו הקנדי של הגבול ניתן להתרשם משני סוגי המפלים שבאתר: מפלי הניאגרה ומפלי הפרסה. העיר הקנדית המהווה את עוגן הביקור בצד הקנדי קרויה פשוט ניאגרה פולס. ככלל, הצד הקנדי הוא הממוסחר יותר, אולם ככל שעולים במעלה הנהר האוויר שקטה ונעימה יותר.

 

בחודשי הקיץ יש זיקוקים מעל המפלים בימי שבת וראשון בערב. אם אתם עם ילדים, כדאי לתכנן את ההגעה בהתאם. לפני הזיקוקים גם מקרינים על המפלים באורות לייזר ציבעוניים.

אטרקציות בצד הקנדי של מפלי הניאגרה

שיט בספינה Maid of the Mist

ניתן לעשות גם מהצד האמריקאי אך המחיר בצד הקנדי מעט גבוה יותר. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר עם הפתיחה כדי להמנע מתורים.
שעות פתיחה: השיט מתקיים לרוב בין אפריל לסוף אוקטובר (תאריכי פתיחה וסגירה מדויקים תלוים במזג האוויר). בין ממוריאל דיי ללייבור דיי האתר נפתח בתשע בבוקר. בשאר הימים, נפתח ב-9:45. שעות הסיום משתנות אבל לפחות עד 16:45 ובשיא העונה גם עד שבע בערב.
מחיר (נכון לשנת 2013): בקנדה $19.75 למבוגר ו-$12.6 לילד בגילאי 6-12 (מתחת לגיל 5 הכניסה בחינם) – בארה"ב $15.50 למבוגר ו-$9 לילד.

 מסע מאחורי המפלים – Journey behind the Falls

נקודת תצפית למרגלות מפלי הפרסה בצד הקנדי. לא זול, אבל עשוי להיות תחליף לשיט בספינה אם זה לא יתאפשר.

מחיר: $14.95 למבוגר ו-$9.95 לילד בגילאי 6-12. ילדים צעירים יותר בחינם. בחודשי החורף, כאשר אחד משתי מרפסות התצפית סגורה בגלל הקרח, מחיר הכרטיסים מוזל.

http://www.niagaraparks.com/attractions/behind-the-falls.html

מגדל סקיילון – Skylon Tower

מגדל תצפית בגובה 236 מטר ובראשו מסעדה מסתובבת. מאפשר תצפית יפה אל המפלים ואל שני צידי הגבול.במקום גם סרט תלת מימדי על המפלים.
שעות פתיחה: בקיץ מדי יום בין שמונה בבוקר לחצות. בחורף שעות פתיחה מצומצות יותר.
מחיר: המחירים גמישים ותלויים בשילוב כניסה וסרט וכן אם קונים אונליין או במקום. סדר גודל של $15-$20 לאדם.

טיילת מים לבנים – White Water Walk

טיילת על שפת הנהר בה ניתן לחזות מאד מקרוב באשדים הסוערים במיוחד של נהר הניאגרה. כדי להגיע אליה יורדים במעלית דרך הצוק ואז יוצאים אל הנהר.
דמי כניסה: כעשרה דולר למבוגר ו-$6.5 לילדים.
שעות פתיחה בקיץ: 9:00-20:00