יוקון, קנדה

  • מחבר:
  • קטגוריה:קנדה

יוקון. השם עצמו מעלה אצלי אסוציאציות של ז'ול ורן, ג'ק לונדון ושאר סופרי הבהלה לזהב. היוקון הוא טרטוריה בקנדה, כלומר, שטח לא קטן בגודלו, שאפילו לא נחשב למחוז. במונחים קנדיים היוקון אינו מהאיזורים הגדולים ביותר ומכסה פחות מחצי מיליון קמ"ר. הוא מפצה על השטח המצומצם (במונחים קנדיים, אמרתי!) בדלילות אוכלוסין מרשימה של פחות מארבעים אלף תושבים. לא צפוף שם. בהתאמה, גם אין המון כבישים ותשתיות.

בירת יוקון היא המטרופולין העצום בין עשרים ומשהו אלף התושבים: וויטהורס. ערים גדולות אחרות הן דוסון סיטי הצפונית עם אלף ושלוש מאות תושבים, וכמובן ווטסון לייק עם מספר תושבים קטן מחמש מאות. בין כל נקודה כזו לקרובה אליה מפרידים מיילים רבים מאד… היוקון הוא מקום בו לא כדאי להסתמך על קליטה סלולרית ועל שירותי גרירה זמינים וזולים. מצד שני, הוא מציע קילומטרים רבים של נוף פראי וראשוני ולא מעט בעלי חיים.

וויטהורס, יוקון – אטרקציות

מיילס קניון – Miles Canyon
קניון יפה עם גשר תלוי מיוחד על נהר היוקון. ניתן להגיע עם רכב עד הגשר, ומשם לחצות וללכת בשביל לאורך גדות הנהר. אפשר גם לעשות כטיול רגלי ארוך יותר.
מסלול רגלי: http://www.trailpeak.com/trail-Miles-Canyon-near-Whitehorse-YT-2886

שמורת בעלי חיים יוקון – Yukon Wildlife Preserve
מעין גן חיות/ספארי שמתמקד בבעלי חיים מקומיים. ניתן לסייר במקום באוטובוס או באופן רגלי ואיטי יותר. אורך המסלול הוא כחמישה ק"מ (מעגלי). באוטובוס יש גם מדריך וניתן לרדת בתחנות השונות כדי לצפות בבעלי החיים – סה"כ הסיור באוטובוס אורך כ-75 דקות.מחיר סיור באוטובוס: $22 למבוגר, $10 לנוער ו-$7 לילדים עד גיל 12
מחיר כניסה לביקור רגלי: $15, $8 ו-$5
http://www.yukonwildlife.ca

SS קלונדייק – SS Klondike
אתר היסטורי בניהול רשות הפארקים הקנדית. ספינה משוחזרת ומוזיאון מומלץ.
דמי כניסה – עד $6 לאדם (הנחות לילדים, נוער, ותיקים ועוד).
שעות פתיחה בקיץ: 9:30-17
http://www.pc.gc.ca/eng/lhn-nhs/yt/ssklondike/index.aspx

מרכז מבקרים יוקון-ברינגיה – Yukon Beringia Interpretive Center
מוזיאון מומלץ שמתמקד בגשר היבשתי בין צפון אמריקה לאסיה (מיצרי ברינג).
שעות פתיחה בקיץ: 9-18
דמי כניסה: $6 למבוגר ו-$4 לילד
http://www.beringia.com/centre_info/index.html

 מוזיאון מקברייד לתולדות היוקון – The MacBride Museum of Yukon History
מוזיאון קטן ומומלץ, עשיר במוצגים היסטוריים מקומיים.
שעות פתיחה: 9:30-17 / דמי כניסה:$10 למבוגר ו-$5 לילדים ונוער.
http://www.macbridemuseum.com/

מרכז תרבות הקוונלין דאן – Kwanlin Dun Cultural Centre
בית לתרבות השבט האינדיאני המקומי שזוכה לעדנה ולתחייה תרבותית. המרכז חדש ומרשים. בקיץ יש גם הדגמות של נושאים שונים מחיי השבט.

ווטסון לייק – אטרקציות

העיירונת בת כמה מאות תושבים נמצאת במיקום אסטרטגי, מייל 635 באלסקה הייווי. נקודת עצירה מקובלת לחוצי הדרך, עם שתי אטרקציות תיירותיות קטנות (אבל גדולות במושגים מקומיים).

יער השלטים – עשרות אלפי שלטים של מקומות ברחבי העולם באוסף שהותחל ב-1942.

מרכז אורות הצפון – מרכז מבקרים עם סרט בקולנוע איימקס שמציג את אורות הצפון (תופעה שאפשר לראות במקום בחודשי החורף, אבל מי מבקר שם אז…)

פארק לאומי קלואן

פארק במערב היוקון, שהוא גם אתר מורשת עולמית של אונסקו. הפארק מאופיין בקרחונים והרים גבוהים, כולל הפסגה הגבוהה ביותר בקנדה: הר לוגאן.

אתר פארק לאומי קלואן