פיירבנקס, אלסקה

פיירבנקס היא העיר השנייה בגודלה באלסקה. בעיר עצמה מתגוררים כשלושים אלף תושבים, אולם במחוז כולו קרוב למאה אלף איש. היא ממוקמת כשבע שעות נסיעה צפונית לאנקורג'. מזג האוויר בה מתאים למיקום הצפוני והמרוחק מהים – ממוצע של כעשר מעלות בימי הקיץ. בחורף, הטמפרטורה ביום יורדת לכמינוס 18 מעלות (בלילה, הארוך מאד, היא עשויה לרדת עד מינוס 30). יש עדיין תיירות רבה גם בחורף, כשהתיירים מגיעים להנות מספורט אקסטרים חורפי (טיפוס בקרח) ומאורות הצפון.

מרכז המבקרים מוריס תומפסון –
מרכז המבקרים הרשמי של פיירבנקס. יש במקום גם תצוגה מעניינת, סרטים המוקרנים במשך כל היום וכן סדנאות מלאכת יד, שיעורי נגינה ולפעמים גם הופעות ריקודים. הכל כמובן, בדגש על מורשת ילידי אלסקה. זה גם המקום לקבל בו סיוע בכל עניין הקשור בתיירות, הזמנת לינות, אטרקציות וכד'.
שעות פתיחה: 8 עד תשע בערב (בקיץ כמובן).

מוזיאון הצפון באוניברסיטת אלסקה – University of Alaska Museum of the North
מוזיאון קטן ומומלץ הסוקר נושאים שונים הנוגעים לאלסקה. גיאוגרפיה, היסטוריה ואמנות, כולם מקבלים כאן יצוג. ניתן לסייר גם בקמפוס האוניברסיטה.
שעות פתיחה: 9-19. דמי כניסה: $10 למבוגר ו-$5 לילד. סגור בימי ראשון.
http://www.uaf.edu/museum/

מכרה הזהב גולד דרדג' נאמבר 8 – Gold Dredge No. 8
סיור מודרך באחד ממכרות הזהב הגדולים שבזכותם יוסדה פיירבנקס. המכרה איננו פעיל ומשמש אתר היסטורי. הסיור כרוך בנסיעה אל המכרה ואורך מספר שעות. כמובן, ניתן לחפש זהב בעפרה שניתנת במסגרת הביקור ובתוספת תשלום להכין ממנו תליונים. יש גם אופציה לשיט על הנהר בספינת קיטור.
דמי כניסה: $40 למבוגר ו-$25 לילד

תחנת המחקר לבע"ח גדולים – Large Animal Research Station
מתקן מחקר סמוך לקמפוס האוניברסיטה, בו מרוכז פרוייקט השבת כבשי המושק לאלסקה. במקום יש סיורים מודרכים של כשלושת רבעי השעה, שלוש פעמים ביום בחודשי הקיץ. ניתן לראות בסיור כבשי מושק, קריבו ואיילי ריינדיר. את הסיור מדריך ביולוג והוא לימודי באופיו.
מחיר הסיור: $10 למבוגר ו-$6 לנוער. במקום גם חנות מזכרות בה ניתן לרכוש צמר מכבשי המושק.
http://www.lars.uaf.edu/

הגן הבוטני על שם ג'ורג'סון – Georgeson Botanical Garden
אלו הם הגנים הבוטניים של אוניברסיטת פיירבנקס, שם מתבצעים מחקרים בגידול צמחים, ירקות ופרחים באיזור הסב-ארקטי.
פתוח מדי יום בקיץ בשעות 9-20. דמי כניסה $5 לאדם.
http://georgesonbg.org/

איזור מקלט לבעלי חיים וודג'ווד – Wedgewood Wildlife Sanctuary
שני אגמים קטנים בצפון פיירבנקס, עם מסלולי טיול חביבים סביבם. במקום ניתן לצפות, עם קצת מזל, בבונים, שועלים, נברנים למיניהם ושלל ציפורים. באופן מפתיע יש ממש ליד סניף של מקדולנדס.
http://www.fountainheadhotels.com/wedgewood-sanctuary/index.cfm

מוזיאון הקרח אורורה –
תצוגת פסלים ובר עשויים מקרח. אפשר אפילו לשתות קוקטייל מכוס עשוייה מקרח. ממוקם כשישים מייל צפונית לפיירבנקס במתחם המעיינות החמים של צ'נה. יש במקום עוד דברים לעשות ולראות ואפשר לראות פירוט באתר שלהם: http://www.chenahotsprings.com/ הנסיעה למקום אמורה להיות מאד יפה וניתן לצפות במוס בדרך ובמקום.
סיורים במוזיאון הקרח מתקיימים מספר פעמים ביום. הסיורים האחרונים הם בשבע בערב ובתשע בערב.
דמי כניסה: $15 למבוגר ו-$7.5 דולר לילד.

פיוניר פארק – Pioneer Park
פארק היסטורי בהנהלה מוניציפלית. שחזור של אווירת הבהלה לזהב בפארק קטן ומעוצב ושלל מוזיאונים קטנים, מסעדות ועוד. המקום פתוח בכל שעה, אם כי החנויות והמסעדות נסגרות בשעות הערב. הכניסה למתחם חינם.
http://co.fairbanks.ak.us/pioneerpark/default.htm

מינוס ארבעים מעלות – Forty Below Fairbanks
אטרקציה מיוחדת בה נכנסים לחדר בו הטמפרטורה היא מינוס ארבעים מעלות, כדי לחוות את מה שעבור תושבי המקום הוא מציאות ימי החורף הקרים. כל מיני גימיקים כמו לדפוק מסמר בעזרת בננה, או להתיז מים באוויר ולראות אותם קופאים בטרם פגעו בקרקע. המקום מספק ציוד ולבוש מתאים, וכן תדריך בטיחות.
ממוקם באחת הבקתות בפיוניר פארק. דמי כניסה כ-$8

אולימפיאדת האסקימוסים –
מדי שנה בחודש יולי או אוגוסט מתקיימת בעיר אולימפיאדת האסקימוסים שנמשכת כארבעה ימים. בשנת 2013 התאריכים יהיו 17-20 ביולי. ענפי הספורט כוללים שלל קפיצות, משיכות, מתיחות (כולל של אוזניים) והקפצת אנשים על יריעות. לכל אחד מהם יש הסבר לגבי שימושו באורח החיים האסקימוסי המסורתי. האירוע כולל גם בחירת מלכת יופי, ריקודים מסורתיים ועוד.
המשחקים נפתחים בשעה 10 בבוקר בכל יום ועד השעה חמש הכניסה היא בחינם. בשש יש משחקים אליהם הכניסה היא בתשלום וקניית כרטיסים היא במקום בלבד.
http://www.weio.org/

ביקור אצל נוהגת כלבים – Tails of the Trail
מרי שילדס היא נוהגת כלבים אגדתית עם ותק של עשרות שנים בתחום. היא מקיימת סיורים מפורטים בביתה, כולל המון סיפורים "מהשטח" ומפגש עם להק הכלבים שלה. הסיור מאד מומלץ בטריפ אדוויזר, אבל הוא לא זול. $35 למבוגר ו-$25 לילד מתחת לגיל 12. בתיאום מראש באתר שלה –
http://www.maryshields.com/