איזור הבהלה לזהב בקליפורניה

בשנת 1848 גילה ג'יימס מרשל זהב בערוץ נחל באיזור. בתוך שנה, הוצפה קליפורניה במחפשי זהב שהשתמשו בשיטות פרימיטיביות יחסית של סינון מי הנחלים באיזור בניסיון להתעשר. לא פחות מ-300,000 איש פשטו על האיזור, לאורך שיפולי הרי הסיירה נבאדה ואיזורי החוף. כמחציתם הגיעו דרך היבשה והמחצית האחרת דרך הים, כשהתנועה הרבה שימשה הזרז העיקרי להתפתחות המהירה של סן פרנסיסקו כעיר.

הכביש המחבר את איזורי הבהלה לזהב הדרומיים – המכונים Sierra Nevada Goldfields – הוא כביש מס' 49 שמתחיל באוקהרסט, עובר ממערב לפארק [[יוסמיטי]], דרך מחוזות סונורה וקולומה, ממערב ל[[לייק טאהו]] ומתעקל מזרחה עד הגיעו לעיירה קטנה בשם סאטלי Sattley.

בנוסף, יש איזורים נוספים המשוייכים לתקופה היסטורית זו, בחלקה הצפוני יותר של קליפורניה, בערך מאיזור אגם שאסטה וצפונה לו עד הגבול עם אורגון. אלו מכונים Northern California Goldfields.

סונורה

השם לא סתם מזכיר את אריזונה. סונורה נקראה על שם המדבר המקסיקני על ידי מייסדיה – כורים שהגיעו ממקסיקו בעקבות הזהב. סונורה היא עיר המחוז הראשית, וכביש 49 עובר דרכה, אבל האטרקציות התיירותיות המרכזיות הן בעיקר בקולומביה וג'יימסטאון. איזור זה מכונה גם איזור ה-Mother Lode על שום עורק הזהב הגדול שעובר בו.

האיזור נמצא לא רחוק מהדרך בין סן פרנסיסקו ליוסמיטי, כך שמתאים ליום ביקור בין שני המקומות.

קולומביה

מהערים הראשיות של תקופת הבהלה לזהב (היתה אז העיר השנייה בגודלה בקליפורניה!) עיר שמוכרזת כולה כפארק היסטורי ויש בה המון חנויות ועסקים שמשמרים את אווירת המקום. אפשר לסייר רגלית, לרכב במרכבה עתיקה וגם לחפש זהב.

אין שעות פתיחה, כיוון שמדובר בעיר "אמיתית", אבל מרבית בתי העסק פתוחים בשעות 10:00-17:00

http://www.parks.ca.gov/?page_id=552

http://www.columbiacalifornia.com/events.html

ג'יימסטאון

בשנת 1848 היה האיזור מקום מגוריהם של בני שבט המיווק, אבל אז הגיע ג'יימס מרשל ומצא פיסת זהב בערוץ נחל בשם Wood's Creek ובעקבותיו נהרו למקום אלפי כורי זהב.

פארק היסטורי ריילטאון Railtown 1897 State Park

פארק שמתמקד בעיקר ברכבת הקיטור העתיקה שכיכבה גם במספר סרטים. נסיעה ברכבת אפשרית רק בשבתות וימי ראשון מאפריל עד אוקטובר. מחיר הנסיעה הוא $13 למבוגר ו-$6 לילד והיא נמשכת סה"כ ב-40 דקות, כולל עצירה בסוף המסלול בה הקטר עובר לקצה השני של הרכבת.

פארק ההיסטורי – Marshall Gold Discovery Historic State Park

זוהי הנקודה המקורית בה גילה מרשל לראשונה זהב. במקום יש מרכז מבקרים עם מוזיאון הסוקר את האירוע ואת העידן שנפתח בעקבותיו וכן אפשרות לבקר באתר המקורי, בשחזור של המנסרה ושל מבנים אחרים. בנוסף, יש בפארק פעילויות הדרכה מדי יום.

כתובת: 310 Back St
Lotus, CA 95651
(530) 622-3470
שעות פתיחה: 10:00-15:00

הפארק נמצא במרחק של כשעתיים מהעיירות קולומביה, סונורה וג'יימסטאון

אתר הפארק הרשמי – http://www.parks.ca.gov/?page_id=484