חופי אורגון

לאורגון חוף ארוך המתהדר בשילוב של חופי ים דרמטיים מנוקדים בערי חוף, מגדלורים, מושבות אריות ים ועוד, בשילוב יערות גשם מרשימים המגיעים לפעמים עד קו החוף. האורגונאים גאים מאד בחוף שלהם וממליצים בכל פה לנסוע לאורכו ולחלק את הנסיעה למספר ימים, קצת כמו כביש 1 הקליפורני.

קו החוף מתחיל בשפך הקולומביה, ונהוג להתייחס לעיירות לונג ביץ' (מצידו הצפוני של הנהר) ואסטוריה כאל ערי החוף הצפוניות של אורגון. משם מתפתל כביש 101 לאורך עיירות רבות, ציוריות במידה זו או אחרת, במשך קרוב ל-600 ק"מ, עד הגיעו אל  קו הגבול עם קליפורניה. זוהי כמובן גם דרך נופית רשמית הידוע Pacific Coast Scenic Byway.

רון מלטף כוכבי ים בבריכות שפל בניופורט, אורגון – אוגוסט 2011

בריכות השפל – Tide Pools

אחת הפעילויות החביבות לאורך החוף היא חקירת הבריכות הנוצרות בשעת השפל (tide pools), ובהן שלל יצורי ים כמו כוכבי ים, סרטנים ועוד. אפשר לעשות את זה בכל מיני נקודות, אבל צריך לדעת מתי שעות השפל. הזמנים המדוייקים מפורסמים במקומות רבים באיזור, כולל בחוברות קטנות המחולקות בנקודות תיירותיות שונות. המקומיים מייעצים לשמור תמיד על קשר עין עם האוקיינוס, גם כדי לשים לב מתי הגאות מתחילה וגם כדי להזהר מגלים גבוהים פתאומיים, המכונים Sneaker Waves.

את טבלת הגיאות והשפל למקומות שונים בחוף, ניתן לייצר באתר זה. אם אתם מגיעים לחופי אורגון, עם ילדים ו/או עם חיבה לטבע, מומלץ בחום להתאים את הטיול לזמני השפל.

צפייה בלוויתנים

לאורך חופי אורגון ניתן לצפות מדי שנה בנדידת הלוויתן האפור. הנדידה דרומה מתרחשת בחודשים דצמבר-ינואר ואילו הנדידה צפונה בחודשים מרץ-יוני. עם זאת, יש כמאתיים לוויתנים מדי שנה שנשארים ליד אורגון לאורך הקיץ. כארבעים פריטים מזוהים קבעו את משכן הקיץ שלהם בין ניופורט ללינקולן סיטי.

שלוש פעמים בשנה, בינואר, במרץ ובשבוע האחרון של אוגוסט, יש שבוע צפייה בלוויתנים, בו מתנדבים מאיישים עמדות תצפית בחוף ומסייעים לאנשים לראות לוויתנים. לאורך השנה, כל מה שצריך כדי לראות לוויתנים מהחוף זה סבלנות וקצת מזל.

בקישורים הבאים יש רשימה של הנקודות הטובות ביותר לתצפית לוויתנים –

http://www.whalespoken.org/OPRD/PARKS/WhaleWatchingCenter/watch_sites.shtml

נקודות עצירה פוטנציאליות לעצירה לאורך חוף אורגון

חופה של אורגון ארוך ונסיעה מצפון המדינה לדרומה לאורך החוף כוללת כתשע שעות נהיגה. עם שלל המקומות שכדאי לעצור בהם בדרך, מומלץ להקדיש לפחות 3-4 ימים לדרך.

יש ערים שכדאי לעצור בהם ולהנות מאטרקציות שונות, ומתאימות גם לחנית לילה. הנה רשימה לא כוללת, מצפון לדרום, כשלחלק מהערים הקדשתי עמוד נפרד (מופיעות כקישור).

אסטוריה Astoria

קנון ביץ' Cannon Beach

מנזניטה Manzanita – עיירת חוף ולידה Nehalem Bay State Park – מתאים לקמפינג וקראוונים.

טילאמוק – Tillamook  – ידועה באיזור בזכות מפעל גבינות טילאמוק ומרכז המבקרים שלו בו ניתן לסייר בין השעות 08:00-20:00 מדי יום בקיץ. אטרקציה לחובבי גבינות וגלידות. http://www.tillamookcheese.com/

לינקולן סיטי – Lincoln City – עיירת חוף. יש בה גם אאוטלט עם חנויות מותגים.

דיפו ביי – Depoe Bay – במקום מרכז תצפיות לוויתנים רשמי ב-Rocky Creek State Scenic Viewpoint

ניופורט Newport

תצפית מראש ההר – קייפ פרפטואה אוגוסט 2011

קייפ פרפטואה – איזור יפהפה בו ההרים נושקים לחוף הים. ניתן לעלות עם הרכב על ההר ולטייל ברגל באיזור. האיזור ירוק, מיוער ומקסים. בחוף עצמו יש בריכות שפל מיוחדות, כך שכדאי לתזמן את ההגעה לחוף לפי שעות השפל. במקום יש מרכז מבקרים ותכנית מקבילה לג'וניור ריינג'ר לילדים. מומלץ בחום!

סיכום הביקור שלנו בקייפ פרפטואה – אוגוסט 2011

פלורנס Florence

בנדון Bandon

סיכום הביקור שלנו באורגון – אוגוסט 2011