ניופורט, אורגון

סיכום הביקור שלנו בניופורט באוגוסט 2011: חלק א'חלק ב'חלק ג'

ניופורט, Newport, מהווה נקודה מצויינת לעצירה על החוף. העיירה גדולה במושגים מקומיים (כעשרת אלפים תושבים) ויושבת על מפרץ סגור וציורי עליו עובר גשר ציורי לא פחות שמחבר את שני צידי החוף יחדיו.

בניופורט מספר אטרקציות שיכולות לעניינות משפחות מטיילות.

המגדלור של יאקינה Yaquina Head Lighthouse

יאקינה הוא שם המפרץ של ניופורט. במקום שני מגדלורים, האחד, יאקינה הד, מגדלור פעיל שהוא הגבוה באורגון וניתן לבקר בו ולטפס עד למעלה (110 מדרגות!). מרכז מבקרים גדול ומרשים מספק הסברים וכמו כן ניתן לבקר בחוף עצמו, כולל שיטוט בין בריכות ה-tide pools (בזמני השפל) וצפייה בבעלי החיים השונים בחוף. זו גם נקודה מומלצת לצפייה בלוויתנים.

מחיר כניסה הוא $7 לרכב לשלושה ימים. מדובר ב-State Park שפתוח מהזריחה, אך מרכז המבקרים פתוח בין השעות 10:00-17:00

באקווריום של ניופורט – אוגוסט 2011

האקווריום של חוף אורגון Oregon Coast Aquarium

אקווריום לא גדול, הסמוך למכון מחקר ימי.

הדגש הוא על חוויה לימודית וחינוכית לכל המשפחה, עם אטרקציות לילדים כגון מנהרות העוברות בתוך האקווריומים, בריכת לוטרות, בריכת אריות ים ואיזור של עופות טרף. במקום מספר הופעות ביום וכן איזור משחקים בעיצוב "ימי" לילדים.

שעות פתיחה: מדי יום בקיץ 09:00-18:00 – דמי כניסה: $15.45 למבוגר $9.95 לילדים עד גיל 12.

 

קערת הפונץ' של השטן The Devil's Punch Bowl

אין כמו האמריקנים להמצאת שמות מיוחדים למקומות. כנראה שככה בונים כלכלה – הרבה יכולת שיווק. בכל מקרה מדובר פשוט ב-State Park שמוקד העניין בו הוא מעין "קערה" בתוך איזור סלעי שהמים גועשים בה בפנים בזמן הגיאות. אפשר ללכת ולהכנס פנימה בשפל נמוך במיוחד (אם כי לא מומלץ). במקום חוף נחמד, ובית קפה מומלץ Mo's Chowder.

איזור המזחים

ניופורט היא עיירת דיג פעילה ומומלץ להקדיש כשעה עד שעתיים לשיטוט באיזור המזחים. תוכלו לראות שם ספינות דיג למכביר, כמו גם דייגים מנקים דגים ואריות ים משתרעים על הדקים של המזחים. ניופורט מתייחדת גם בשלל ציורי קיר בנושאים ימיים התורמים לאווירה המיוחדת בעיירה.

ספינות דיג עוגנות בניופורט אורגון – אוגוסט 2011

סיכום הביקור שלנו בניופורט באוגוסט 2011, כולל תמונות רבות: חלק א', חלק ב', חלק ג'