היום ה-34 לטיול – קייפ קוד

ביום הקודם התלבטתי אם בכלל לזוז מהמלון המפנק לאור חופשת המחלה הכפויה. בירור קצר העלה שפיספסנו בשעתיים את מועד הביטול של הלינה הבאה, כך שהחלטנו לדבוק בתכנית הכללית המקורית. למרבה המזל הרגשתי הרבה יותר טוב, וגם מזג האוויר היה קצת פחות חם.

היעד הסופי שלנו באותו היום היה בוסטון, אבל בדרך החלטנו לבקר בקייפ קוד.

קייפ קוד הוא מעין חצי אי מאורך שבולט החוץ מחופי מסצ'וסטס. הנסיעה לאמצע קייפ קוד ארכה כשעה וחצי. עצרנו במרכז המבקרים הראשון, זה שבבריכות המלוחות להתאקלמות והתייעצות עם הריינג'רים. החיה שבאמת רצינו לראות היתה סוג של סרטן מיוחד שנקרא הורסשו קרב. מדובר בחיה מאד עתיקה מבחינה אבולוציונית, עם שיריון עגול מוזר ודם כחול.

המתנדב במרכז המבקרים אמר שהמקום בו הכי טוב לראות את הסרטנים האלו הוא ממש לידם, בבריכות עצמן. בעצתו יצאנו מהצד השני של המבנה לכיוון המים. סובבנו את האגמון עד כמה שאפשר היה. ראינו הרבה סרטנים רגילים, חלק קטנים וחיים, וחלק בינוניים ומתים על החוף. סרטני הורסשו לא ראינו בשום מקום, גם לא בתוך המים הרדודים. מאוחר יותר שוחחנו עם ריינג'רית ילידת המקום שסיפרה לנו שהסרטנים הולכים ומתמעטים באיזור וכבר לא פשוט בכלל לראות אותם.

לקחנו חוברות ג'וניור ריינג'ר ויצאנו אל עבר איזור אחר בפארק, ובו ראינו בית היסטורי של קפטן שעסק בציד לוויתנים. אחרי ארוחת צהריים בונדיס הסמוך ומילוי חוברות הג'וניור ריינג'ר חזרנו למרכז המבקרים שם הילדים קיבלו פץ' צבעוני ויפה.

רצינו לצאת אל אחד החופים הסמוכים, לגעת במי האוקיינוס, אבל השמיים התקדרו והריינג'רית הודיעה לנו שכל החופים נסגרו בגלל סכנת ברקים. שוב הברקים האלו. לוקחים אותם מאד ברצינות בארה"ב, שלא כמו בישראל. תהינו אם מדובר בפראנויה או סכנה ממשית והיא סיפרה לנו שבשבוע שעבר 20 ילדים נפגעו ממכת ברק בזמן פעילות בצופים. היא סיפרה שאצלם באיזור מחנכים מגיל מאד צעיר שאם יש סופת רעמים וברקים, נכנסים למבנה ולא יוצאים עד שהיא עוברת.

אל החוף עצמו לא יכולנו להגיע, אבל כן נסענו לתחנת הרדיו הישנה שבחוף מרקוני. שם הקים מרקוני את תחנת שידורי אותות רדיו הראשונה ששידרה אל צידו השני של האוקיינוס האטלנטי. הסתובבנו שם כמה דקות, הסתכלנו על האוקיינוס, ראינו את שרידי התחנה ולבסוף המשכנו בדרכנו.

בדרך לבוסטון התחיל גשם של ממש. אחרי עצירה בסופרמרקט להצטיידות המשכנו בנסיעה של כשעתיים עד המלון שלנו, סופר 8 צפונית לבוסטון, ליד איזור האוניברסיטאות. צחי יצא לריצת ערב באיזור ודיווח על איזור יפהפה עם נהר ושטחים מיוערים.

הפעם מנסה להוסיף את התמונות פשוט לתוך הפוסט במקום בגלריה. מקווה שלאף אחד זה לא מפריע.

IMG_2551 IMG_2554 IMG_2556 IMG_2557 IMG_2558 IMG_2559 IMG_2564 IMG_2567