סקגווי, אלסקה

סקגווי היא עיירה קטנה בצפון המעבר הפנימי ויש אליה כביש גישה יבשתי (שעובר בקנדה). בעיירה מתגוררים פחות מאלף תושבים, אבל היא הומה מבקרים בחודשי הקיץ, בזכות היותה נקודת עצירה במרבית מסלולי הקרוזים של המעבר הפנימי.

סקגווי, אלסקה
ספינת קרוז עוגנת בסקגווי

לעיר היסטוריה עשירה בתחום הבהלה הזהב. בסוף המאה ה-19 היא זכתה לפריחה כלכלית מאסיבית ואוכלוסייתה גדלה לכ-30 אלף איש, בזכות זהב שהתגלה ביוקון. סקגווי הפכה לנקודת הכניסה לאיזור עבור כמאה אלף כורי זהב שהגיעו בספינות מסן פרנסיסקו וסיאטל ובעיר התפתח סקטור מניב של מכירת ציוד ושירותים עבורם.

כיום עיקר פרנסתם של התושבים מתבססת על התיירות, והעיירה מטופחת ומשדרת "אווירה היסטורית". יש המכנים אותה "מלכודת תיירים" בשל המראה המצועצע משהו ומחיר השירותים הגבוה בעיר.

אטרקציות בסקגווי –

פארק לאומי היסטורי Klondike historic national park –

פארק המשמר את ההיסטוריה של סקגווי בתקופת הבהלה לזהב. לפארק יש גם סניף בסיאטל שבמדינת וושינגטון, ממנה יצאו הכורים לדרך. בפארק יש סיורים מודרכים בעיר, ובאיזור עיירת הרפאים ההיסטורית Dyea. כמובן, יש בפארק גם תכנית ג'וניור ריינג'ר.
http://www.nps.gov/klgo/index.htm

צ'ילקוט טרייל – Chilkoot Trail

שביל ההליכה ששימש את כורי הזהב משמש כיום כאופציה למיטיבי לכת לטרק של מספר ימים ביוקון. השביל מתחיל בשטח פארק לאומי קלונדייק בסקגווי ונכנס אל תוך קנדה. השביל מתוחזק ויש קמפגראונדים באיזורי הלינה. ריינג'רים מסיירים בטרייל והוא מפוקח. כדי ללכת בו צריך אישור מיוחד. האישורים מוגבלים לעד חמישים מטיילים ביום ועולים כמה עשרות דולרים (המשמשים לתחזוקת השביל והקמפגראונדים). את הדרך בחזרה אפשר לעשות ברכבת בעלות של כמאה דולר לאדם.  חשוב לקחת דרכונים לצורך חציית הגבול.

רכבת לוויט פאס ויוקון
קו רכבת היסטורי זה נחנך בתקופת הבהלה לזהב וכיום משמש למטרות תיירותיות. הוא עובר בתוואי נופי יפהפה עד איזור לייק בנט ופופולרי בקרב נוסעי הקרוזים. המחירים בהתאם – מתחילים מאיזור ה-$150 לאדם ומאמירים בהתאם לתוואי הנסיעה ואורכה.

בנוסף יש בעיר כמה מוזיאונים קטנים ומבחר שבילי הליכה באיזור.