יוטיוב תודה!

אחד הכלים הטובים ביותר שמצאתי לתכנון הטיול הוא יוטיוב. כל מקום ואתר צולם והוסרט עשרות פעמים, אם לא מאות, ואפילו קטעי נסיעה רבים פשוט מוסרטים ונמצאים ביוטיוב.

השתמשתי הרבה בכלי הזה בתכנון הביקור בדיסנילנד בשנה שעברה. רוצים לבדוק עד כמה מתקן מסויים מפחיד? רק תבחרו אם אתם רוצים צילום מהקרון הראשון או מאמצע הרכבת ותוכלו לחוות, לפחות באופן ויזואלי, את הנסיעה.

כמובן, צריך להזהר משימוש יתר. כדאי להשאיר קצת הפתעות לחוויה עצמה.

אבל, יש חוויות שבהן אתה רוצה להמנע מהפתעות יתר. למשל, אני מתכננת כרגע את קטע הטיול בקולורדו שכולל נסיעה בכביש 550, הידוע בכינויו כביש מיליון הדולר. עוד אפתח עבורו עמוד וארכז בו את כל האינפורמציה, כמו שאני עושה עבור כביש 1 בקליפורניה. בינתיים, רציתי בעיקר לבחון את סוגיית זמן הנסיעה שצריך להקדיש לכביש.

השאלה שעלתה – האם אפשר להספיק לבקר בפארק [[מסה וורדה]] בבוקר ואחר כך לנהוג לאורך כביש 550 עד מונטרוז.

לכאורה, על המפה, מדובר בסדר גודל של כשלוש מאות קילומטר. הערכת הזמן שניתנה על ידי גוגל מפס היא כחמש שעות. כיוון שמדובר בכביש נופי, בדיוק מסוג הנופים שמדברים אלינו (הרים ויערות), אני מקדישה את הבוקר לבחינת אפשרויות נוספות לפיצול הכביש.

מחקר בפורום קולורדו באתר טריפ אדוויזור מעלה שעצם הנהיגה בכביש נחשב בעיני רבים לחוויה מסמרת שיער שאיננה מומלצת לנהגים הסובלים מורטיגו. עליות, ירידות וסיבובים ומזל שנראה שהתהום בדרך כלל לצד אלו הנוהגים מצפון לדרום (אנחנו נעלה מדרום לצפון). עיקר הסיכון האמיתי הוא בתקופת החורף, כשיש קרח על הכביש. נקווה שבסוף יוני נזכה לימים חמים ויבשים לנסיעה הזאת!

בקיצור, כיף גדול (לא בציניות), אבל דורש זמן וריכוז. אין ספק שנפצל. ואם כבר פיצול, כבר מצאתי המון מקומות ואטרקציות על הדרך…

בינתיים, סרטון של נהיגה בכביש 550 בקולורדו –