עוד טיולים בארה"ב וקנדה

בעודנו יושבים פה בציון (האהובה!), זה הזמן להתחיל לעשות תכנונים לטיול הבא, לא? בדקתי כל מיני אופציות. אולי בטיול הבא לא נטייל בארה"ב, חשבתי, אלא במקום אחר. הדרישות שלי מיעד הטיול, כל עוד אנחנו מטיילים עם ילדים היו מקום בטיחותי, נעים ורצוי קריר, קל לוגיסטית ולא יקר. נבחנו היעדים הבאים: תאילנד, סין, מזרח אירופה ומערב אירופה. אחרי שהשקעתי כמה שבועות בתחקירים, הגעתי למסקנה שהטיול הבא שלנו יהיה, אינשאללה, שוב בארה"ב.

ההשוואה שערכתי היתה לגבי טיול שאורכו כחודש. כשמשקללים פנימה את עלויות הלינה, הרכב, הדלק, המחיה והטיסות. מסתבר שמערב אירופה, ואפילו מזרח אירופה ומקומות כמו יוון, הם יעדים יקרים יותר מארה"ב לטיול של חודש. אם משווים טיול של שבוע, אז מחירי הטיסות הגבוהים יחסית לארה"ב מטים את הכף לטובת אירופה, או לפחות משווים אותה. אם משווים חודש לפחות, שלא לדבר על יותר, מחירי הטיסות מתקזזים מול עלויות הלינה, שכירת הרכב והדלק, הגבוהים משמעותית יותר באירופה.

דרום-מזרח אסיה וסין התגלו כזולים יותר מארה"ב, אבל לא באופן דרמטי. מחירי הטיסות דומים למדי. אמנם אפשר למצוא לינות זולות בהרבה, או לחלופין לינות מפוארות באותם מחירים כמו בארה"ב, אבל המדינות האלו פחות מתאימות לטיולי רכב בסגנון שלנו, מה שמסבך לנו את הלוגיסטיקה. בנוסף, יש שיקולי בטיחות ונוחות. פחות מתאים לי לנסוע עם הילדים לארצות שצריך חיסונים מיוחדים כדי לבקר בהן, וששירותי הבריאות, כמו גם שירותי החילוץ וההצלה, הרבה פחות טובים. בארה"ב, תמיד הרגשתי שיש "גב" של חילוץ, הצלה וטיפול רפואי, בכל נקודה, גם הנידחת ביותר. בכל פארק לאומי, הריינג'רים מתורגלים בעניינים האלו ויודעים "להקפיץ" מערך שלם לכל נקודה בפארק. יש גם את היתרון של השפה, שאין ספק שמוסיף לנוחות.

אז אנחנו נשארים מנטלית בגזרת ארה"ב וקנדה לפי שעה. לא, עדיין אין תכניות קונקרטיות, אבל כן יש רצון וחשק להמשיך ללמוד את המקומות השונים ולשחק עם מסלולי טיול דימיוניים (לפי שעה). בנוסף, מכניסה שם מסלולי טיול שאנשים מבקשים יעוץ לגביהם. אז הנה דף שער חדש –

מסלולי טיול בארה"ב משם תוכלו למצוא קישורים למסלולים השונים.