יום 152 – מונטריי לסן פרנסיסקו

אחד האילוצים המשמעותיים שלנו היה הצורך לחזור לסן פרנסיסקו בבוקר של ה-14 באוקטובר, לפחות לכמה שעות, כדי לאסוף מרשם. היום ה-152 בטיול שלנו הוקדש בעיקר לנסיעה איטית ממונטריי ללינה בסן פרנסיסקו, כדי להיות שם למחרת בבוקר. לגבי המשך הטיול וכיצד לנצל את עשרת הימים הנותרים, לא החלטנו. הרעיון הכללי היה לחפש מקום זול ונחמד באיזור המפרץ ולהעביר שבוע בחצי בטיולים נוספים בסן פרנסיסקו והאיזור, עבודה ואולי אפילו לימודים לילדים. עד כדי כך התדרדרו הדברים.

מכל מקום, פתחנו את היום ה-152 בביקור במעין שמורונת טבע המוקדשת לפרפרים. מדובר בזן מיוחד של פרפר, המכונה דנאית מלכותית, או באנגלית Monarch Butterflies. הפרפרים המדהימים האלו נודדים אלפי קילומטרים פעמיים בשנה, כשלמעשה דורות של פרפרים מתחלפים בזמן הנדידה ובכל זאת הפרטים החדשים יודעים לחזור בדיוק לאותה נקודה בה החלו סבא וסבתא את המסע שנה קודם לכן. את כל הפרטים המרתקים הללו למדנו יום קודם מקריאה באינטרנט כשהחלטנו לבקר את החורשה במונטריי המהווה אתר קינון חורפי לדנאיות. בשיא העונה, אמורים להיות אשכולות של פרפרים התלויים ישנים מהענפים.

בפועל, מדובר היה בחורשה קטנה מאד, ובה בהחלט ניתן היה כבר לראות פרפרים על העצים. משקפת עזרה לנו למצוא אותם, כי לא קל להבדיל בינם ובין העלים כשהם נחים. למרות שלא חזינו במראות דרמטיים, הילדים נהננו מאד מהצפייה בפרפרים ואחרי חצי שעה של קריאות התפעלות מכל ניפנוף כנפיים, חזרנו לרכב והתחלנו בנסיעה צפונה לעבר סן פרנסיסקו.

הפעם בחרנו בנתיב המזרחי יותר, העובר בעיירה גילרוי, ולא בכביש העובר דרך סנטה קרוז, מתוך כוונה לעצור בגילרוי לקצת שופינג בשלל האאוטלטים שבה. עם הנסיעה, החלטנו שלא מתחשק לנו לעשות שופינג. שופינג מסמל את סיום הטיול, ולמרות שמרגישים גם מרגישים את הסוף, החלטנו לא לתת לתחושה הזו לנצח, לזנוח את השופינג לפי שעה ולהתמקד בגיבוש מסלול לשבוע וחצי הנותרים.

את המסלול גיבשנו בשיחות תוך כדי ארוחת צהריים בסניף של דניס וביקור בפארק הפי הולו בסן חוזה. קראתי על הפארק ביקורות חיוביות והחלטנו לנסות אותו למרות שצויין בכולן שהוא מתאים לילדים קטנים יותר. כיוון שהמנוי שלנו למוזיאוני מדע כלל כניסה חינם אליו, לא היה הרבה מה להפסיד וניסינו. אכן, מתאים בעיקר לילדים בגילאי שלוש עד שש. הילדים שלנו ניסו מתקן או שניים, טיילו איתנו בשבילי הגן ונהננו בעיקר מגן החיות הקטן שבמקום. אחרי שעתיים נינוחות מאד, עזבנו את המקום ונסענו למלון "הקבוע" שלנו באיזור המפרץ – מוטל 6 מרווח באיזור שדה התעופה.