יום 24 – פארק מסה ורדה

בבוקר הזדרזנו לעזוב את המוטל הגרוע במערב. צחי היה אמיץ מספיק ובדק את ארוחת הבוקר שלהם, כך שעוד הספקנו לגלות שיש להם גם קפה גרוע ומימי במיוחד. ויתרתי על התענוג ולקחתי במקום זה קפה טוב וחזק בחנות ליד, שם קנינו גם קרח לצידנית (מכונת הקרח במוטל היתה מקולקלת, איזו הפתעה).

חששנו קצת מפני החום באיזור, אבל שיחת טלפון לפארק שכנעה אותנו שכדאי לנסות ולבקר במסה ורדה וכך עשינו. הפארק ממוקם במרחק כעשר דקות נסיעה מקורטז, אבל יש נסיעה ארוכה בתוכו. הנוף מרהיב וירוק, ואנחנו מטפסים בכביש שמתפתל ומתעקל כל הדרך עד למרכז המבקרים שבראש המסה. מרכז המבקרים די עמוס, אבל מתנדבים שמסייעים לריינג'רים מציידים אותנו בחוברות ג'וניור ריינג'ר ואנחנו מתחילים, כמו תמיד, עם החוברות. אלו שבמסה ורדה מושקעות במיוחד, עם מבחר מרשים של פעילויות לילדים, כולל מבוכים, משחקי מילים ועוד.

החוברת גם מסייעת לנו להתמקד בתכנית ביקור לנו במקום ואנחנו יוצאים ממרכז המבקרים לנסיעה בדרכים המעגליות (לופ רוד) שבדרום הפארק. הדרך לוקחת אותנו מנקודה אחת לשנייה בה ניתן לראות את שרידי ההתיישבות הקדומה במסה ורדה, כלומר שרידי מבנים עגולים חפורים באדמה. כל נקודה כזו מוגנת באמצעות מבנה גדול, מה שמעלה מחשבות לגבי השרידים הארכיאולוגיים המרשימים שיש בישראל מהתקופה הזו ומוקדמות ממנה שלא זוכים לטיפול מסור כל כך. בכלל, הרושם הוא שפשוט אין הרבה שרידים ארכיאולוגיים בארה"ב ולכן מה שיש מעורר פה התרגשות רבה.

אחרי העצירה השלישית במעגל אדמה כזה, אנחנו מדלגים הלאה לנקודות בהן אפשר לראות את ההתיישבות המעניינת יותר: מבנים הבנוייםממש בתוך הסלע במעין שכונות קטנות לאורך הצוקים.יש סיורים מודרכים שיורדים אל תוך חלק מהם שנמצאים באיזור הקליף פאלאס (ארמון הצוק), אבל אנחנו מסתפקים בתצפית בנקודה זו.

מהחלק הדרומי של הפארק, אנחנו חוזרים את אמצעיתו, ומבקרים בבית האשוח – ספרוס טרי האוס – שם ניתן לסייר במבנה בסלע באופן עצמאי. צחי והילדים גם יורדים בסולמות אל תוך ה"קיוה" – החדרים התת-קרקעיים של המבנים. בתום הסיור, עולים אל המוזיאון הארכיאולוגי הסמוך, שם יש תצוגה מעניינת מאד של החיים במסה ורדה, הכוללת גם מוצגים שנמצאו במקום וגם דיורמות (תצוגות מיניאטורות). הילדים מקבלים את סיכת הריינג'ר של מסה ורדה שהרוויחו ביושר (עשו הרבה מטלות "אקסטרה") ואחרי צפייה בסרט שיש במקום כל חצי שעה, אנחנו עוזבים את מסה ורדה.

הדרך לדורנגו יפה מאד וברקע רואים את הרי סן חואן המושלגים, על רקע הירוק והנחלים. בנסיעה אנחנו מחליטים שצריך לקנות עוד לפטופ ונוסעים הישר את הוולמארט בדורנגו. חנות סופר סנטר ענקית, שיש בה הכל מכל ובכל, ולרוב מאד בזול. השפע בחנויות האלו פשוט מסחרר. אנחנו קונים גם קצת בגדים, תחתונים ומשקפי שמש (שלושה עד חמישה דולר למשקפי שמש לילדים, במבחר אדיר של דגמים). יוצאים עם לפטופ ועוד אביזרים ודברים. הקופאי ששומע שאנחנו מישראל, מתרגש מאד ומספר לנו שהוא תומך בנו מאד ועונד לפעמים סיכה עם דגלי ארה"ב וישראל משולבים. בכלל, דורנגו מתגלה כעיירה חביבה עם אנשים חביבים מאד שמתרגשים לשמוע שבאנו כל כך מרחוק.

מוולמארט, נוסעים למוטל. הפעם, בחרתי לפי המלצות טריפ אדוויזר במוטל בחלק הצפוני של העיר בשם סייסטה מוטל. בקבלה נמצאת הולי, בחורה צעירה המשפריצה חיוביות לכל עבר (מאד אופייני לדורנגו, אגב), ומציעה לנו סוויטה בשישים ושמונה דולר ללילה או חדר בחמישים ושניים. המחירים הזולים קצת מרתיעים אותי, בעקבות החוויה של הלילה הקודם, אבל כאן מדובר בחדרים מקסימים! אחרי שכולנו בוחנים את שתי האופציות, אנחנו מחליטים להתפנק בסוויטה. אגב, גם החדר הרגיל הוא מהגדולים שראיתי עד עכשיו ונראה נהדר. העיצוב מאד ביתי ואישי, שונה מהחדרים במלונות הרשתות ויש לנו כאן מעין דירונת נחמדה. מטבחון ופינת אוכל, ספה קטנה, פינת עבודה וטלביזיה. חדר שינה נפרד לילדים עם חדר ארונות. תוכלו להתרשם מהתמונות. כל כך כיף לנו פה, והמחיר כל כך נוח, שנראה שנשאר כאן שלושה לילות.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

1. ענת

תודה לכולם על התגובות – אנחנו קוראים הכל ומאד מתגעגעים לכולם.

עדה – ראיתי את השיחה שלך אבל ישנו בזמן שהיא הגיעה. קראתי את כל ספר הרכב וראיתי לגבי האפשרות לכוון את הדוושות וההגה. הבעיה היא עם הפלסטיק של הדשבורד – הוא קרוב מדי. להזיז את הדוושות או ההגה לא יעזור. לא נורא – מקסימום נקצר את הרגליים – ותודה לגיל על העצה!

אייל – אנחנו כבר מזמן לא באיזור כביש 1, אבל נדמה לי שקראתי בפורום בלמטייל שהכביש נפתח לפני כמה ימים. תנסה לברר שם באופן סופי.

2. אל השחר חגית

נכון כיף לקרוא אותכם, נכון הייתי יומיים ממש גמורה אבל התאוששתי, סבא מתרצץ סביבי בדאגה שיהיה בריא.
    ביום שלישי אני נוסעת איתו לאיכילוב לבדיקת רשתית העין והוא רוצה כבר ב6 בבוקר לצאת.
    ב29 האזכרה לרפי, והוא מתכוון לערוך בערב סעודה ותפילה ולמחרת בית העלמין, נעבור גם את זה .אין לי מושג מה עם הבנים של רפי,אילן לקח על עצמו לדאוג לזה.
    כל השאר רגיל ולא מעניין.
    תמשיכו להנות ותחזרו מהר בריאים ומרוצים
    נישוקים חיבוקים לשני הגיבורים של הטיול כפרה עלי, גיבורים בוגרים

3. אסתי

קוראת הרבה פוסטים בבת אחת- קודם לא הגיעו מיילים ואח"כ סופ"ש, וכבר התחלנו ממש להתגעגע (אתם חסרים פה…), אז כיף לראות שאתם כל כך נהנים.
    מרשים איך אתם מוצאים את הדברים המקסימים, אפילו הקטנים, בכל מקום (ושוב שאפו על התכנון המעמיק!), ומדהים איך הילדים לא מתעייפים, וממשיכים להיות סקרנים ומתלהבים, ויכולים ליהנות מכל כך הרבה סוגים של דברים. ברור שגם אם יתעייפו, אתם מספיק גמישים בשביל לנוח.

כיף לקרוא אתכם, כמה שיותר מפורט יותר כיף. וד"ש לכולם…

4. ורד

היי ענת והח'ברה.
    נראה שכיף לכם מאוד, אתם מבקרים במקומות ממש מעניינים.
    לא להאמין או טו טו אתם כבר חודש בטיול..
    התמונות יפות וגם התיאורים. כל הכבוד ענת….
    אז, תבלו בנעימים… ורד

5. אל השחר חגית

כמו שבת 7 אומרת תמשיכו לעשות חיים ותשמרו על עצמכם
    הרבה נשיקות לכם ולבנים מתגעגעת מאד מאד

6. בת7

הי ענת,
    כאמור, אני קוראת אדוקה של הבלוג, ושמחה במיוחד לראות ביום אחד בבוקר סיפורים וסיכומים של 3 ימים ביחד.
    עושה רושם שאתם נהנים לאללה, התמונות פשוט מדהימות!
    תמשיכו לעשות חיים, ותשמרו על עצמכם.
    בת 7

7. אייל

שלום,קודם כל רציתי לומר תודה רבה על ההשקעה,הפירוט והרצינות..אני וחברתי מתכננים עכשיו טיול לחודש ספטמבר ורציתי לשאול האם כביש 1(מלוס אנג׳לס לסאן פרנסיסקו)סגור עכשיו עקב שיפוצים? ואם כן מתי הוא אמור להיפתח שוב?תודה רבה..אייל.

8. עדה

הי, ענת!

ניסיתי לצ'טט איתך בסקייפ, אבל, ללא הצלחה…
    בכל מקרה, אני מאוד נהנת לקרוא את השתלשלות העניינים, ומקפידה לעקוב.
    בעניין הזזת הכיסא של הרכב –
    גיל אומר, שכמעט בכל רכב אמריקאי יש איפשהו מתחת להגה, כפתור שתפקידו לכוונן את דוושות הרכב.
    במילים אחרות, אם אי אפשר להזיז את הכיסא אז נרחיק את הדוושות – בהצלחה!

תמשיכו לבלות, לכייף, ולספר לחבר'ה.

עדה.

9. יולי

עוקבת בהתלהבות…חוויה אחרי חוויה…
    רציתי להוסיף לכם את רשת המזון החביבה עלינו במערב (למרות שגילינו אותה לראשונה בפלורידה)
    SWEET TOMATOES
    בתור צמחונים שאף פעם לא מוצאים כלום- גן עדן :סלטים בהמוניהם, פסטות ופיצות והכול במחירים סבירים לגמרי, בופה מעולה שבמעולים.