איך לקרוא ביקורות בטריפ אדוויזר

אתר  TripAdvisor.com נחשב כיום לאורים ולתומים של הווב 2 בתחום הטיולים והנסיעות. מדובר במאגר מידע ענק המורכב רובו ככולו ממידע הנמסר על ידי הגולשים. תוכלו למצוא בו ביקורות על מסעדות, אטרקציות תיירותיות, בתי מלון וכל דבר שיכול לעניין תייר בכל מקום בעולם. בנוסף, יש באתר פורומים פעילים בהם ניתן להתייעץ גם לגבי הנקודות הקטנות ביותר כשהתשובות מתקבלות לרוב ממומחים "בני המקום".דרך הפורומים והעמודים השונים ניתן גם להגיע לדפי מידע ומאמרים מועילים מאד – גם אלו נתרמו על ידי חברי הקהילה וניתן כמובן, להגיב ולהוסיף הערות.

השפעתו של האתר גדולה כל כך, עד שיש גם לא מעט תביעות נגדו, מצד בעלי עסקים שזהו לביקורות לא חיוביות… בין היתר הם טוענים שהאנונימיות של הביקורת מאפשרת למתחרים וסתם למי שמשום מה נוטר טינה, להרוס את המוניטין של העסק שלהם.

בהזמנת הלינות שלנו בטיול השתמשתי תמיד באתר טריפ אדוויזר כדי לבדוק ביקורות על המלונות שהתעתדתי להזמין. אחרי התעמקות באינספור ביקורות, גיבשתי לעצמי מספר כללי אצבע בהתייחסות לביקורת, שאני מקווה שיסייעו גם לאחרים למקסם את התועלת, וגם למזער את הנזק, בשימוש באתר נפלא זה. הכללים מתאימים גם לאתרי ביקורות מלונות אחרים, אגב, שגם בהם השתמשתי לפעמים.

מספר הביקורות

מדגם גדול יותר בסקר הוא מהימן יותר וככל שמספר הביקורות גדול יותר ניתן ליחס לדירוג הכולל משקל גדול יותר. יתרה מזאת, בהשוואת מספר נכסים במיקום דומה, מספר גדול יותר של ביקורות יכול להעיד לכשעצמו על פופולריות גדולה יותר (כנראה שהעשירים באמת לא טורחים להעלות ביקורות לטריפ אדוויזר?) אמנם לא כדאי לפסול לחלוטין מקום שזוכה למעט ביקורות (הכל ביחס למיקום), ושווה לשאול לגביו בפורום – יתכן שמדובר במקום חדש.

מי הכותבים

כשמדובר במספר קטן יחסית של ביקורות ו/או אם יש ספקות לגבי אמינותן, כדאי לבדוק מי הם הכותבים. ליד שם המשתמש תוכלו לראות מיד מאין הם ואת מספר הביקורות שהעלו. מספר גדול של ביקורות לא בהכרח  מעיד על אמינות – יש מקרים בהם ברור שמדובר בכל זאת בכותב "מטעם". מניסיוני, אם מדובר בביקורת יחידה, פעמים רבות מדובר במישהו ש"סוגר חשבון" עם מקום שהרגיז אותו.

ניתן להמשיך ולבדוק את מהימנותו של המבקר בשתי דרכים. ראשית, לחיצה על החץ הקטן ליד שם המשתמש, פותחת חלון ובו נתונים נוספים:

הדבר מאפשר להבין טוב יותר את הרקע של כותב הביקורת ואת סגנון הטיול שלו או שלה. בנוסף, אם יש מאחורי שם המשתמש כמה פוסטים בפורומים, הדבר מקנה להם יותר אמינות.

ואם ממש מחפשים "לחפור", לחיצה על המילים Reviews פותחת את דף הפרופיל ומראה אילו מקומות זכו לביקורת ואילו ביקורות ניתנו (מבחינת ציונים). כבר ראיתי משתמשים שהפרופיל שלהם מציין את הודו כארץ המגורים, ותחת כנפיהם עשרות ביקורות מהללות עם ציונים מאד גבוהים בכל רחבי העולם… מהביקורות של אלו אני מתעלמת.

כמובן שלימוד הפרופילים של כל מי שהשאיר ביקורות לא מעשי בהיקף נרחב, אבל במקרים של התלבטות ושל חששות לגבי מהימנות הביקורות, במיוחד אם יש מעטות מהן, זה יכול לעזור.

לסנן ביקורות של מי שלא ביקר

שוב, נקודה שרלבנטית בעיקר למקומות עם מספר קטן של ביקורות. ראיתי כבר כמה פעמים ביקורות שנותנות את הציון הנמוך ביותר, מבלי שהמבקר אכן ביקר במלון. הציון מתייחס לנושאים כמו התייחסות בטלפון או גביית הכספים. לפעמים יש רלבנטיות מסויימת, אבל אי אפשר ללמוד מכך על איכות הלינה.

לסנן מה חשוב לך ומה לא

זו בעיני הנקודה החשובה ביותר. הציונים ממילא סובייקטיביים למדי ועל אותה חווית לינה, ולפעמים על אותה רמת שביעות רצון, יוענקו ציונים שונים. חשוב לקרוא לפחות חלק מהביקורות, ותמיד להתמקד בעדכניות ביותר וכן בכאלו מהתקופה בשנה בה תבקרו גם אתם. כשקוראים את רשימת התלונות, וגם התשבוחות, חשוב לבדוק מה מהדברים חשובים לך ומה אינו רלבנטי.

למשל, אם אתם מגיעים עם ילדים, הרי שתלונות על נוכחות ילדים במלון לא צריכות לגרוע ממנו בעיניכם. אם ארוחת הבוקר לא חשובה לכם, הרי שתלונות על טריות המאפינס לא רלבנטיות. ואם אינכם מתכוונים לעשות שימוש בבריכה, אז העובדה שהיא קטנה יחסית לא צריכה להפריע לכם, גם אם הפריעה  מאד לכותב הביקורת.

מאידך, אם אתם מגיעים בחודש אוגוסט, ובחודש זה תמצאו תלונות רבות על העדר מזגנים, אז אם בכוונתכם לשהות הרבה בחדר, כדאי לקחת זאת בחשבון ולבחור מלון אחר. אם אתם נוסעים עם ילדים, וגם אם בנסיבות אחרות, אולי תרצו להתרחק ממלון שהאורחים מעירים על נוכחות של גורמים מפוקפקים לידו.

תמונות של המלון

עם כתיבת הביקורת ניתן להעלות גם תמונות. יש רבים שמעלים תמונות של פנים החדר שעוזרות מאד להבין במה מדובר כשאומרים "חדר אמבטיה קטן" או "חדר מרווח". שווה לבדוק לכל הפחות את התמונות – ניתן בצורה מהירה וויזואלית ללמוד רבות על המלון.

התמונות נמצאות תחת הטאב Photos מצד ימין של הדף המוקדש למלון:

כמה זמן ותשומת לב להקדיש לקריאת הביקורות –

לטעמי, אם המלון הוא אכן אופציה ריאלית עבורכם, מבחינת תקציב ומיקום, כדאי לקרוא כמה ביקורות כדי להמנע מ"נפילה" על דברים ידועים מראש.

One comment

  1. מלון aquila atlantis בכרתים מומלץ בחום, מיקום מרכזי ושקט, 5 דק' הליכה מהנמל, מתחנת האוטובוסים, מהמוזיאון לארכאולוגיה, מהמרכז על שלל החנויות והמסעדות שבו שפעיל יום ולילה, הצוות נעים שירותי מאוד, נותן פתרון לכל שאלה ובקשה, החדרים גדולים ונוחים עם נוף לנמל, הארוחות מגוונות ומהנות מאוד, החיסרון היחיד שמצאתי, הוא העדר חדר אמבטיה, דבר שיכול להיות חסר לאוהבי ההתפנקות.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *