בחירת רכב לטיול בארה"ב

אז ככה, עוד יש הרבה זמן להזמנת הרכבים עצמה. אין סיבה מיוחדת להזמין רכב יותר מכמה חודשים לפני הנסיעה – ואנחנו כרגע עומדים בערך עשרה חודשים לפני. למעשה, נדמה לי שאי אפשר להזמין רכב כשתאריך ההחזרה הוא יותר משנה קדימה, כך שאין עם מי לדבר לפני סוף אוגוסט, כך או כך.

ובכל זאת, כיוון שסעיף הרכב הוא סעיף "כבד" יחסית מבחינת ההוצאות, חשבתי לכתוב פוסט ולחלוק מחשבות ותובנות.

מכונית או קראוון?

משום מה, כשאנחנו מספרים על התכנית הגרנדיוזית שלנו לנסוע לארה"ב לשלושה וחצי חודשים, הרבה אנשים מניחים שניסע בקראוון. ההנחה של רוב האנשים היא שטיול בקראוון הוא זול יותר ולכן מתאים לטיול לטווח ארוך. אז זהו, שלא בהכרח. עלות קראוון מורכבת מכמה גורמים וצריכה להשקל מול האלטרנטיבה של רכב + לינה במוטלים.

בגדול – קראוון עולה סדר גודל של $100 ליום. לזה צריך להוסיף עלות של חנייה בקמפגראונד מוסדר לפחות ברוב הלילות, מה שמוסיף ממוצע של $45. אלה מספרים שמרניים ולמי שמתעניין בפרטים, יש שירשור מצוין של ערבה בפורום למטייל עם מספרים מדוייקים מהטיול שלה.

מוטל לארבעה עולה לנו סדר גודל של $80 ליום ורכב גדול יעלה עוד $35 ליום – שוב סדרי גודל בלבד.

גם בלי לחשב את עלות הדלק הגבוהה יותר של הקראוון, ברור שלמשפחה של ארבע נפשות שצריכה רק חדר אחד במוטל, הקראוון לא מוזיל עלויות. אם מדובר במשפחה גדולה יותר שזקוקה לשני חדרים, המאזן יכול להשתנות לטובת הקראוון.

בכל מקרה, קראוון זו לא רק שאלה של עלות ליום. נסיעה בקראוון היא אורח חיים שיש מי שהיא מתאימה לו כמו כפפה ליד ויש מי שלא. אמנם לא ניסיתי, אבל נראה לי שאני מאלו שלא. מתאימה לי יותר הנהיגה ברכב קטן יותר, שאפשר להכנס איתו בקלות לעיר ולכל כביש בפארק. מתאים לי לישון בבתי מלון (עם כל החיסרון של מעברים מדי לילה או שניים) שלא אני צריכה לסדר בהם את המיטה. ולבשל ארוחות בטיול זה לא כוס התה שלי – חדר במלון עם מקרר ומיקרוגל מספיקים לי בהחלט להכין את ארוחת הערב לילדים מאותגרי האכילה שלי.

שלא יובן שאני פוסלת טיולים בקראוון. אני מעריצה מרחוק את אנשי הקראוון. יש בזה משהו קסום וקוסם, ללא ספק. יש בזה גם משהו מאד אמריקני – חזרה לשורשי החלוצים שכבשו עם קראוונים קצת שונים את שממת המערב. זה רק כנראה לא בשבילי.

איזה רכב לבחור

שיטת ההשכרה הנהוגה בארה"ב היא כזו: אתה בוחר סוג רכב ומגיע לסניף של חברת ההשכרה. שם, לאחר שמילאת את הטפסים השונים, אתה נשלח למגרש החנייה ואומרים לך מאיזה שורות אתה רשאי לבחור רכב. לפניך תריסרי מכוניות מסוגים וצבעים שונים ואתה בוחר, מעמיס ונוסע לדרכך. מה שנקרא, המפתחות בפנים.

בטיול הקודם חסכנו ובחרנו ברכב מיד-סייז. משלל המכוניות שהיו בסניף של חברת נשיונל בשדה התעופה של לוס אנג'לס בחרנו בדודג' אבנג'ר –

הרכב שהיה לנו בטיול הקודם - חונה בלה הויה, סן דייגו

הבחירה ברכב הזה היתה משיקולי עלות – רק $25 ליום, כולל כל הביטוחים – מול העובדה שמדובר ברכב קצת יותר גדול מהמשפחתית שמשרתת אותנו בחיי היום-יום (יונדאי אקסנט). הרכב היה מצוין במשך רוב הטיול. לטעמי, אחרי שהתחלנו לעשות קניות באאוטלט באריזונה, ויחד עם החבילה הענקית של לגו שקנינו בלגולנד, הרכב הפך להיות קצת צפוף. בנזוגי היקר טוען שלא נורא שהיו הרבה חבילות בין הילדים. אולי. אבל לי הרגיש צפוף ופחות נוח לפרוק ולטעון חלק מהציוד בעצירות השונות.

לגבי הטיול הבא, ברור לשנינו שצריך רכב יותר גדול לתקופה של שלושה וחצי חודשים. השאלה היא האם להסתפק ברכב פול סייז או לשדרג למיניוואן?

לפי האתר של חברת ההשכרה, פול סייז פירושו בגאז' גדול שיכול להכיל עד ארבע מזוודות. נשמע גדול למדי ואני בטוחה שפנים הרכב מרווח בהתאם.

מצד שני… הסתכלתי על הדודג' קראוון שמציעים בתור דוגמה מיניוואן… ה-מ-ו-ן מקום, כולל האפשרות לקפל חלק מהמושבים (שמיועדים לשבעה נוסעים) ולאחסן בית קטן מאחורה.

ההפרש במחיר הוא כשבעה דולר ליום. כלומר, כשבע מאות דולר לטיול כולו. נטיית ליבי היא לוותר על אטרקציה יקרה אחת או שתיים ולשדרג. אשמח לתגובות, רעיונות ממי שקורא ויכול לתרום מניסיונו וחוות דעתו.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. הילה

    ועוד שאלונת, המחיר של ה 25$ כולל מיסים?

    1. ענת

      הי הילה, המחירים באתרים הישראליים כוללים מיסים. באתרים אמריקאים בדרך כלל לא.

    2. הילה

      תודה רבה
      בנושא הביטוחים, בדקתי באתר הוט וויר, וביצעתי הזמנה של רכב דרך אלאמו, אבל מהמלצות שקראתי מאוד חשוב עניין ביטול ההשתתפות העצמית וצד ג'. משום מה חברת הביטוח שאיתה הוט וויר עובדים, לא מבטחת את המקרים האלו. ידוע לך משהו על זה? מדוע יש הבדל בין הסוכנויות הישראליות ואלו שבחול בעניין הכיסויים שהם מאפשרים?

      1. ענת

        הי הילה, אני לא מומחית לנושא אבל להבנתי אזרחי ארה"ב לרוב משתמשים בביטוחים שכלולים בכרטיסי האשראי וחשבונות הבנק שלהם. לנו אין את הביטוחים המתאימים בכרטיסי האשראי שלנו ולכן צריך להוסיף אותם. אכן, זה נעשה באמצעות הסוכנות בארץ.

  2. הילה

    הי
    האם את ממליצה לסגור את הנושא כבר מהארץ? כיוון שאני לא בטוחה מה יהיו תאריכי ההחזרה.
    חשבתי להגיע אל העיר בוסטון ושם לגשת אל אחת הסוכנויות ולהשכיר רכב ל9-11 יום.
    כמו כן, לחצתי על הלינק שלך לחברת ההשכרות, ואין שם אופציה להשכיר רכב מבוסטון. שמתי לב שזה ככה בעוד כמה אתרים, או שהאופציה היחידה היא משדה התעופה, מה שלא מתאים לי. את מכירה חברות נוספות אולי שכן מאפשרות להשכיר מהעיר?
    תודה

    1. ענת

      הי הילה,
      בעיקרון, ממש עדיף להזמין רכב מהארץ מראש. הבעיה היא עם הביטוחים. להזמין את הביטוחים שאנחנו צריכים כישראלים הרבה יותר זול מהארץ. אם תרכשי אותם שם בסניף, הם יעלו המון. מניסיון שלי ושל אחרים. בפעם האחרונה שניסינו, רצו יותר ממאתיים דולר ליום השכרה כשניסינו לשכור (למעשה להאריך השכרה) בעודנו בארה"ב. המליצו לנו בחום לפנות לסוכן בארץ כדי לקבל מחיר זול יותר. אם המחיר לא משנה לכם, אז זו אופציה. אחרת, עדיף לעשות מאמץ ולהחליט על התאריכים מראש.
      אכן, הסוכנים בארץ לא עובדים עם כל הסניפים הקטנים שיש בארה"ב. הרבה פעמים הם מוגבלים להשכרה משדות תעופה, תלוי בלוקיישן הספציפי. את יכולה כן להרים טלפונים לכל מיני סוכנויות בארץ ולברר ספציפית אם יש להם אפשרות לתת לך רכב בלוקיישן אחר.

  3. אור

    ענת שלום. יש לי שאלה בנוגע לביטוחי קרוואן. בהרבה מאוד פורומים ברשת אני רואה ששווה להוריד לגמרי את ביטוח ההשתתפות העצמית לאפס. ברוב המקומות זה עד 1000$ לאירוע. במוטורהום אומרים לי כי רק בדגמי הפיוניר ישנה אפשרות לביטול ההשתתפות לגמרי. נגיד בדגם C25 אין דבר כזה. האם את יודעת משהו על העניין הזה? כי בכל שריטה או דפיקה הכי קטנה יכולים לחייב בכמה מאות דולרים…
    תודה רבה!!!

    1. ענת

      הי אור,
      שאלה מאד ספציפית שאני לא יודעת מה התשובה לגביה. הייתי מבררת גם בבנדנה כדי לקבל עוד הצעה. או לחלופין, לקחת בחשבון שזה יכול לעלות עוד כמה מאות דולרים… הרי גם ביטוח ביטול השתתפות עצמית לא יהיה זול…

  4. אלה פסטרנק

    היי תודה רבה! עזרת מאוד,
    יש לי כמה שאלות:
    1. יש לי כרטיס טריפל a של ממסי, יש לך מושג אם ההנחות משלמות או אם עדיף באמת לבחור רכב דרכם ולא פשוט לזרום על זה עם חברות אמריקאיות?
    2. למה צריך לשים לב מבחינה ביטוחית ובכללי לפני שבוחרים את הרכב?
    3. האם יש לך מסלול מומלץ לרואד טריפ לחודש למי שלא היה בארה"ב לפני? גילאים סביב 20. שמעתי דעות שונות האם שווה והאם ממצה, אולי כדאי לחכות עם זה לזמן מאוחר יותר בחיים כשיש יותר כסף ורוצים לעשות דברים בנוחות
    תודה רבה ?

    1. ענת

      הי אלה,
      1. לא הבנתי כל כך את השאלה. את הרכב כדאי להזמין מאחת הסוכנויות בארץ. צריך להשוות מחירים, כולל של ממסי עם ההנחה ולראות מה הכי משתלם.
      2. כל החברות שמזמינים בהן מישראל נותנות כיסוי ביטוחי די סטנדרטי כך שזה לא משנה.
      3. הייתי ממליצה על המסלול לדרום-מערב ארה"ב. בגילאי 20 אני לא בטוחה אם אפשר לשכור רכב (נדמה לי שצריך להיות לפחות בגיל 21) ואם כן, זה יקר מאד מאד בכלל הביטוחים. אולי שווה לחכות לגיל 25 לפחות 🙂
      בהצלחה!

  5. יוכי

    תודה על הטיפים.
    יש לך מושג אם את הרכב שוכר אזרח אמריקאי האם המחיר יהיה יותר זול?
    אנחנו נוסעים לעשות את הtrip road ממקורות המיסיסיפי עד ניו אורלינס עם חברה אמריקאית ונפגשים במיניאפוליס. המיסים על חדרי המלון מאד גבוהים.
    האם זה משתנה בין המדינות?

    1. ענת

      הי יוכי, למיטב ידיעתי נהגים אמריקאים מבוטחים דרך כרטיסי האשראי שלהם או משהו דומה ולכן לא חייבים לרכוש ביטוח כמונו התיירים. לכן שכירת הרכב על ידי אמריקאי תהיה זולה יותר אבל אני לא יודעת אם את תהיו מבוטחים כנהגים במקרה כזה.
      המיסים על לינות משתנים בין מדינות ולפעמים גם בין מחוזות ובין ערים. זה נכון גם ללינה וגם למוצרים אחרים.

  6. אבי

    שלום שמי אבי
    רציתי לשאול אם המחירים האלה שהזכרת בבלוג זה גם למי שבן 19?

    1. ענת

      הי אבי. מתחת לגיל 26 המחירים הרבה יותר יקרים יותר בגלל הביטוח.

  7. ענת

    שאלה מצוינת, רן. הרבה שואלים אותה ואולי אשלב אותה גם בגוף הפוסט. התשובה בסופו של דבר היא כן. אמנם על פי החוק האמריקאי אתה יכול לנהוג ברכב בארה"ב עם רישיון הפלסטיק הישראלי שנחשב רישיון בינלאומי לצורך העניין. אבל – וזה אבל גדול – בחוזה השכרת הרכב כתוב שצריך רישיון בינלאומי ואם חלילה יקרה משהו, יתכן ויהיו בעיות עם חברת הביטוח במידה ואין לך רישיון בינלאומי "אמיתי".

    בנוסף, שמעתי גם על מקרים בהם במעמד השכרת הרכב סירבו לתת רכב בלי רישיון בינלאומי כיוון שאסור להם לתת לך לצאת בלי ביטוח ומבחינתם זו חובה לצורך הביטוח. זה לא קורה תמיד ושמעתי גם על מקרים בהם אנשים שכרו רכב בלי בעיה עם רישיון ישראלי, אבל לדעתי, המחיר לא שווה את ההתלבטות. חלילה וחס אם קורה משהו וצריך להפעיל ביטוח על תאונת דרכים, הסכומים עלולים להיות גבוהים מאד ולא שווה להסתבך עם חברת ביטוח בשביל כמה עשרות ש"ח שעולה להוציא את הרישיון הבינ"ל.

    זו שאלה שנדונה הרבה בפורומים של נסיעות לארה"ב ומי שנוסע הרבה וקבוע כבר לא מתלבט, אלא מוציא רישיון בינ"ל פעם בשנה וזהו. העלות נמוכה מאד (ויש גם הסדרים של חינם עם כרטיסי אשראי מסוימים) וזה שווה את השקט הנפשי.

  8. רן

    הי,
    האם צריך רישיון נהיגה בינלאומי בארצות הברית (קליפורניה, אורלנדו וניו יורק)?
    תודה,
    רן

  9. Riki

    שלום,
    יש לך טיפ לגבי הזמנה של רכב גדול יותר מ- 7 מקומות.
    אנחנו משפחה של 7. אפשר להיכנס למיני ואן מבחינת מקומות לנוסעים אבל מבחינת מזוודות אין מספיק מקום.
    חשבנו על רכב כמו GMC סוואנה אך באתרים לא מוצאים.
    אנחנו מתכננים טיול בקיץ בקנדה שם זה נראה עוד יותר קשה למצוא.
    תודה,
    ריקי

    1. ענת

      עדיף לכם באמת לתכנן מסלול שמתחיל ביעד שיש בו מבחר סניפים של חברות השכרת רכב. אתם בהחלט צריכים רכב גדול יותר ממיני ואן. באיזה לוקיישן חיפשתם? הרצתי עכשיו חיפוש לסן פרנסיסקו, למשל, ובשדה התעופה אפשר להזמין פורד טרנזיט עם 15 מקומות. תריצו חיפוש באתר של רנטל קארס, בקטגוריה של המיני ואנס ותגללו למטה כי הגדולים יותר גם יקרים יותר.

התגובות נעולות.