מסלול טיול באלסקה

כפי שציינתי בפוסטים קודמים, אלסקה על הפרק לקיץ 2017. המסלול שלנו יקח אותנו לרוד טריפ מטורף מקליפורניה לאלסקה ובחזרה, במשך כחודשיים. המקומות שאנחנו הכי אוהבים בארצות הברית הם הקרירים יותר. אלו שיש בהם הרים, יערות, מפלים ונהרות ורצוי גם שפע של בעלי חיים. אין לי ספק שאת אלסקה נאהב מאד. אחרי שלמדתי לעומק את היעדים השונים באלסקה, אני רוצה להציע לכם מסלול שפוי יותר בו תוכלו להנות מהמדינה המופלאה והמיוחדת הזאת במשך שלושה שבועות.

שלושה שבועות מספיקים? אלסקה הרי ענקית?

ובכן, אלסקה היא בו זמנית גדולה וקטנה… שטחה של אלסקה הוא קצת יותר מ-1.7 מיליון קמ"ר, מה שהופך אותה למדינה הגדולה ביותר בארה"ב. היא יותר מאשר כפולה בגודל מהמדינה השנייה בגודלה, טקסס. אם תקחו את אריזונה, מונטנה, קולורדו, אורגון ויוטה – אף אחת מהן לא מדינה קטנה במיוחד – ותצרפו אותן יחד, עדיין שטחן יהיה קטן מזה של אלסקה. נשמע המון, אני יודעת.

העניין הוא שרוב שטחה של אלסקה אינו נגיש למטייל הממוצע. אין הרבה כבישים באלסקה. אם בודקים את המדינות בארה"ב לפי אורך כבישים, אלסקה צונחת לחלק התחתון של הטבלה, ליד מדינות זעירות כמו דלאוור ורוד איילנד. אמנם אפשר לצאת לסייר במקומות הנידחים יותר (ואפילו מומלץ) רק שכמעט תמיד מדובר בשיט או בטיסת פנים ואלו אינם זולים במיוחד. הצעת המסלול שלפניכם כוללת מסלול ברכב שכור בחלקים הנגישים באלסקה ועוד שיט שיקח אתכם אל איזור המעבר הפנימי.

תכנית טיול לאלסקה – כשלושה שבועות

יום 1 – הגעה לאנקורג' – Anchorage

ביום זה תגיעו, תשכרו את הרכב ותתארגנו לקראת הטיול. אם יש לכם זמן, צאו לבקר בפארק קינקייד Kincaid Park, בשביל החוף או באחד המוזיאונים בעיר. עוד על אנקורג' ואפשרויות הבילוי בעיר.

יום 2 – טוקיטנה והגעה לדנאלי – Denali

צאו מאנקורג' לכיוון צפון. בקרו בעיירה טוקיטנה Talkeetna בשביל לחוות קצת מאווירת "חשיפה לצפון". למי שזוכר את סדרת הטלוויזיה, טוקיטנה היא העיירה שהיוותה את ההשראה לעיירה שתוארה בה. אפשר לטייל קצת באיזור ולראות את מטפסי ההרים שמגיעים כדי לתפוס את הטיסה שלהם להר דנאלי. אחר הצהריים תגיעו לפארק לאומי דנאלי ותוכלו לטייל בחלק של הפארק שפתוח לרכבים פרטיים ולסייר בכלבייה.

יום 3 – פארק לאומי דנאלי – Denali National Park

בדנאלי נוסעים באוטובוס של הפארק. מדובר בנסיעות ארוכות וצריך להקדיש לפחות יום שלם לעניין. רבים מקדישים יומיים לביקור בפארק, כשבכל יום יורדים מהאוטובוס בנקודות אחרות ומטיילים בהן. קראו עוד על ביקור בפארק לאומי דנאלי כדי להחליט אם אתם צריכים יום או יומיים בשביל הטיול שלכם.

פארק לאומי דנאלי
פארק לאומי דנאלי

ימים 4-5 פיירבנקס – Fairbanks

פיירבנקס היא העיר השנייה בגודלה באלסקה ויש בה כמה מקומות נחמדים לבקר, ביניהם פיוניר פארק ההיסטורי, מרכז המבקרים ע"ש מוריס תומפסון ומכרה הזהב ההיסטורי Gold Dredge No. 8. שווה לצאת לנסיעה מחוץ לעיר אל המעיינות החמים בצ'נה Chena Hot Springs, שם תוכלו לבקר גם במוזיאון הקרח. עוד על פיירבנקס והאיזור.

יום 6 מפיירבנקס לפארק לאומי Wrangell Saint Elias

צאו מפיירבנקס לכיוון דרום-מזרח. העצירה הראשונה שלכם יכולה להיות בעיירה המשעשעת North Pole שפירושה המילולי הוא "הקוטב הצפוני". לפי המסורת הנוצרית האמריקאית, סנטה קלאוס גר בקוטב הצפוני, כך שהעיירה מכוונת לאווירת חג המולד לאורך כל השנה ומי שמתעניין, יכול לבקר גם ב"בית של סנטה קלאוס".

המשיכו בנסיעה לצומת דלתה Delta Junction, בה תסיירו בפארק היסטורי שמתעד את חיי החלוצים באיזור. מדלתה ג'נקשן, פנו דרומה לדרך הנופית Richardson Highway שתקח אתכם עד Copper Center, שם תמצאו את מרכז המבקרים המרשים של פארק לאומי וורנגל-סיינט אליאס. מי שמעוניין, יכול להמשיך אל עבר העיירה Chitina ומשם לנסוע בשאטל אל תוך הפארק, אל מרכז מבקרים נוסף במרחק של כשלוש שעות נסיעה. הדרך לשם היא דרך עפר ולכן אסור לנסוע בה ברכבים שכורים. אם אתם מעוניינים בביקור מעמיק יותר מסוג זה, תצטרכו להקדיש עוד יום לאיזור.

ימים 7-8 ואלדז – Valdez

כדאי להקדיש לפחות יום וחצי עד יומיים לעיירת הנמל הזו. תוכלו לבקר במדגרת סלומון (אם תשבו קצת לצפות מרחוק, אולי תראו דב או אריה ים שבאים לשלות כמה סלמונים), בקניון קיסטון ובקרחון וור'תינגטון שמציעים לכם מסלולי טיולים עם נופים מרהיבים. אם תרצו לצאת לשיט קייאקים בקרחון קולומביה, תצטרכו להוסיף כאן עוד יום. בואלדז יש גם מוזיאון היסטורי שמתעד את תולדות העיירה והאסונות שפקדו אותה. עוד על ואלדז.

ואלדז, אלסקה
ואלדז, אלסקה

יום 9 קרחון מתנוסקה – Matanuska Glacier

היום תצאו מואלדז לעבר איזור אנקורג' ובדרך תעצרו לפחות לכמה תצפיות על קרחון מתנוסקה הענק. מומלץ לנצל את היום גם לסיור רגלי מודרך בקרחון. המהדרין יכולים גם לשלב אימון טיפוס על קירות קרח. יש כמה חברות שמציעות סיורים מסוג זה, כשהידועות ביניהן הן מיקה ונובה. אם תרצו להסתפק בנסיעה נופית ועצירות לתצפית, הנה תיאור של נקודות העצירה לאורך הדרך, כולל מקום בו אפשר לגשת ברגל עד הקרחון (בתשלום לבעל השטח).

יום 10 – גירדווד ואלייסקה – Girdwood / Alyeska

במרחק שעה נסיעה דרומית לאנקורג' תמצאו את איזור הנופש והסקי של אלייסקה וגרדווד. בחודשי הקיץ אפשר לעלות עם הרכבל עד פסגת ההרים לתצפית ולבקר במרכז שימור חיות הבר של אלסקה בגרדווד. מכאן תצאו גם לטייל בקרחון פורטג' הסמוך, שם תמצאו מרכז מבקרים וכמה שבילים מעניינים ללכת בהם. לחלופין, אפשר לנסוע במנהרה לעיירה וויטייר הסמוכה Whittier, גם שם יש שבילי טיול מעניינים. מוויטייר ניתן גם לצאת לשיט ולסיורים באיזור החוף, אולם בשביל אלו תצטרכו כמובן להוסיף ימים נוספים לטיול שלכם.

ימים 11-12 סיוורד ופארק לאומי קנאי פיורדס – Kenai Fjords National Park / Seward

את היומיים האלו תקדישו לפינה הדרום-מזרחית של חצי האי קנאי – The Kenai Peninsula. כאן נמצא פארק לאומי קנאי פיורדס בו ניתן לשלב ביקור רגלי והליכה על קרחון אקזיט עם שיט באיזורי הפיורדים של הפארק. אפשר גם לטייל במסלול ארוך (וקשה) אל ה-Harding Icefields ולבקר במרכז בע"ח הימיים של אלסקה -Alaska SeaLife Center בעיירה סיוורד הסמוכה. עוד על פארק לאומי קנאי פיורדס ועל סיוורד.

פארק לאומי קנאי פיורדס
מסלול קרחון אקזיט, פארק לאומי קנאי פיורדס

יום 13 – חצי האי קנאי – The Kenai Peninsula

ביום זה תוכלו לצאת מערבה מסיוורד ולבקר בחלקים אחרים של חצי האי. אפשר להסתפק בנסיעה בכביש 1 עד העיירה Soldotna או להמשיך בנסיעה הארוכה עד הומר Homer. בדרך יש פארקי מדינה ומקומות רבים שאפשר לטייל בהם.

יום 14 – בחזרה לאנקורג'

נסיעה שאורכה בין שעתיים לחמש שעות (תלוי היכן סיימתם את היום הקודם) ואתם שוב באנקורג', שם תחזירו את הרכב השכור.

זהו? עברו רק שבועיים ואמרנו שלושה שבועות, לא? אז זהו, שאת השבוע האחרון כבר לא נעשה ברכב, אלא בשיט.

ימים 15-21 – שיט מאנקורג' לונקובר או לסיאטל

נתיב שיט פופולרי מחבר בין אנקורג' לסיאטל ולאורכו אפשר לעצור במספר מקומות באלסקה, שרובם נגישים רק דרך הים. אפשר לשוט בקרוז מפנק ותיירותי או להשתמש בשירותי המעבורת (איטית וזולה יותר מספינות הקרוז). בכל דרך שתבחרו, מומלץ לעצור ולבקר בנקודות הבאות –

סקגווי – Skagway

עיירה היסטורית ששימשה נקודת מוצא לכורי הזהב באיזור היוקון. במקום יש פארק לאומי היסטורי ו

מרכז העיירה משוחזר לטובת התיירים הרבים שפוקדים את המקום. עוד על סקגווי.

ג'ונו – Juneau

ג'ונו היא בירת אלסקה. היא נהנית מאקלים נוח יחסית למרכז היבשת ויש בה הרבה גנים, אבל גם קרחון מרשים שכדאי לבקר בו. עוד על ג'ונו.

קרחון מנדנהול, ג'ונו
קרחון מנדנהול, ג'ונו

פארק לאומי גליישר ביי – Glacier Bay National Park

אחד המקומות המרשימים לבקר באלסקה וכראוי למדינה, הנגישות שלו מוגבלת. רבות מספינות הקרוזים מציעות שיט בשטח הפארק כחלק מהמסלול. אם אתם נוסעים במעבורת, תצטרכו לארגן טיסה לגוסטבוס ומשם שיט בפארק (תענוג לא זול). עוד על פארק לאומי גליישר ביי.

שיט בפארק לאומי גליישר ביי
שיט בפארק לאומי גליישר ביי

קצ'יקן – Ketchikan

עיר, במונחים של אלסקה, עם כ-15,000 תושבים ושפע של ירוק. לא פחות משלושה פארקים ואתרים מציגים את המורשת הילידית של האיזור באמצעות תצוגות של טוטמים.

סיטקה – Sitka

עיר היסטורית שאפשר לראות בה גם את מורשת הילידים האינדיאנים בני שבט הטינגליט וגם את ההיסטוריה הרוסית, מהתקופה שקדמה למכירתה של אלסקה לאמריקאים. אפשר גם לבקר בה במרכז העופות הדורסים המקומי ואפילו בבית מחסה לדובים.

טוטם בסיטקה, אלסקה
טוטם בסיטקה, אלסקה

כמה דברים לגבי המסלול המוצע

שלושת השבועות האלו לוקחים אתכם אל ההיילייטס של אלסקה, אבל בודאי שלא מכסים את הכל. כדאי ומומלץ להרחיב את הטיול בעוד כמה ימים ולשלב בו סיורים ופעילויות מיוחדות לאלסקה כמו למשל, ביקור בפארק לאומי קטמאי – Katmai National Park. לחלופין, לעצור לעוד יום בכמה מקומות ולשלב סיורים על קרחונים, שיט (בספינה או בקייאק), טיסה נופית ושאר דרכים בהן תוכלו לרדת מהכביש ולראות את אלסקה הפראית. כמובן, כל אלו עולים כסף, ואפילו לא מעט, אבל אם אתם מתכננים את טיול החלומות שלכם לאלסקה, שווה לשקול לשלב אותם.

מבחינת הסדר, הטיול הזה בנוי משלושה נדבכים –
1. סיבוב שכולל את אנקורג', דנאלי, פיירבנקס וואלדז.
2. חצי האי קנאי (מתחיל ונגמר באנקורג').
3. שיט לאורך המעבר הפנימי.

אפשר לשנות את הסדר, כך שתבקרו קודם בחצי האי קנאי ואחר כך בדנאלי/פיירבנקס/ואלדז. אפשר גם להגיע לאלסקה בשיט שיתחיל בסיאטל (או בונקובר, בקנדה) ואז לשכור רכב ולהמשיך את הטיול הרכוב.

וכדי שיהיה לכם קל יותר למצוא את המקומות, הנה מפה אינטראקטיבית –

 

מתי כדי לטייל באלסקה

אלסקה צפונית מאד. העיר פיירבנקס נמצאת במעגל הסב-ארקטי וחלקים צפונים יותר מאלסקה נמצאים בחוג הארקטי עצמו. זה אומר חורפים קרים מאד שלנו הישראלים קשה מאד לטייל בהם. בפיירבנקס הטמפרטורה יכולה לרדת גם לארבעים וחמישים מעלות מתחת לאפס בשיא החורף ועבור מי שלא רגיל לאקלים כזה, זה עלול להיות מסוכן.

בגלל אילוצי מזג האוויר, עונת התיירות באלסקה היא בין יוני לספטמבר. אם אתם מבקרים מוקדם בעונה, תהיו מוכנים נפשית להתמודד עם היתושים הרבים. בכל עת, תהיו מוכנים למזג אוויר חורפי במונחים ישראליים: טמפרטורת השיא במשך היום לרוב נשארת מתחת לעשרים מעלות. ימים גשומים וקרים יכולים בהחלט להיות לאורך הטיול שלכם, גם ביולי-אוגוסט, אז צריך להגיע עם ביגוד מתאים.

אני מקווה שתיאור המסלול עשה לכם חשק. אם הייתם באלסקה, אשמח לשמוע המלצות וסיפורים בתגובות. וכרגיל, שאלות והערות מתקבלות בברכה!

 

 

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. הודא חלבי

    הי ענת , כמה עולה טיול לאלסקה, טיול של שבועיים . אנחנו חמישה נפשות , הורים וארבעה ילדים בני , 20 , 15 , 11, 9….ואני מאוד מעריכה אם תייעצי לי , איך לבנות את הטיול לאלסקה מדובר על סוף יולי….תודה.

    1. ענת

      הי הודא,
      כדאי לתכנן טיול כזה הרבה זמן מראש. הזמנה של מלונות מאד חשובה וכמה שיותר זמן מראש, אפילו שנה מראש אם אפשר. ככל שמתקרבים למועד הנסיעה, המקומות נתפסים והמחירים עולים. אם אתם רגישים למחיר, ארבעה חודשים לפני זה מאוחר מדי. בפרט שתצטרכו שני חדרי מלון. אם אין בעיית תקציב, אז כמובן שאין בעיה. אפשר שיט, אפשר טיול ברכב (כמו המסלול שהצעתי כאן). מעבר למסלול שהצעתי כאן, אין לי כל כך מה ליעץ לך. אם אתם צריכים תכנון מסלול, זה שירות שאפשר בהחלט לקבל בתשלום, אבל לא ממני 🙂 שווה לפנות לעופר גלמונד שנותן שירות כזה.

  2. גיל

    היי,

    אנחנו חושבים לעשות קרוז מסיאטל לאלסקה של 7 לילות עם ילדים קטנים (בני 6 ו – 3) האם זה מומלץ או שהם ישתעממו מאוד?

    1. ענת

      הי גיל,
      לא עשינו את הקרוז הזה אבל ממשפחה שעשתה, נשמע לי שזה קרוז מאד מעניין, עם הרבה תצפיות בעלי חיים (בעיקר לוויתנים). מצד שני, בגילאים האלו, אולי באמת יהיה מאתגר לשמור על רמת עניין לאורך שבוע. מציעה לכם לראות אם יש קרוז מותאם למשפחות, עם הפעלות לילדים קטנים. אם אין, אז אולי כדאי לחכות קצת.

  3. אורי ואתי

    הי ענת,
    אנחנו מתכננים טיול של שלושה שבועות בקרוואן באלסקה.
    מתלבטים בין נסיעה מאמצע יוני או בתחילת ספטמבר?
    מתי עדיף?
    תודה
    אורי

    1. ענת

      הי אורי, לדעתי יש עדיפות קלה לספטמבר. ביוני יש יותר סיכוי לבוץ וליתושים. רק תוודאו שמדובר ממש בתחילת ספטמבר, כי לקראת סוף החודש כבר יכולים להיות ימים ובעיקר לילות מאד מאד קרים.

  4. פירו עוליאל

    הי ענת
    שמי פירו ואני עוקבת בשקיקה כאן ובפורום צפון אמריקה.חלק מהטיולים שעשינו היו בהשראה ….גליישר ובוזמן אהובתך….הפעם הקרובה נטייל זוג ,אנחנו בני 53,פעם עשירית,מהמכורים לצפון אמריקה.היינו בקולורדו,מונטנה,יוטה,אריזונה,בצד המזרחי והיד נטויה.מאוד אוהבים את הנסיעות הארוכות ברכב,מעדיפים תמיד לחלק את הלינות למינימום האפשרי ולמצוא בקתות באיזור המטויל לשלושה ארבעה לילות ולקבל ערך מוסף מהשהייה בהן.
    אנחנו מתכננים לטייל באלסקה בסוף הקיץ הקרוב2019
    יש לנו אפשרות להקדיש 17 ימים
    אחרי שקראתי אצלך ואצל המטיילים מהפורום אנחנו נבחר באיזור אנקורג עד הומר,ולדז סיוורד פלמר דנלי
    עכשיו לשאלות: מה הסדר שיתן לנו את הכבישים והדרכים הכי יפות?
    איך כדאי לחלק? אני מניחה שנעשה שייט קרחונים אחד באיזור,מה הכי יפה שם? האם אפשר בלי משכנתא לקחת מעבורת מסיוורד לולדז?כרגע אין מחירים לקיץ
    קראתי את המסלול שלך לשבועיים ואת הטיול שלכם ואיכשהו אני מרגישה שכתבת את המסלול לפני הטיול ואולי לאחריו יש לך מיקצה שיפורים?
    תודה רבה מראש
    פירו

    1. ענת

      הי פירו, השם מוכר לי מהפורום, איזה יופי לראות אותך גם כאן!
      הסתכלתי עכשיו שוב על המסלול והאמת שהוא בסדר בסך הכל. כמוכם, אנחנו מעדיפים לעמוד בנקודות מסויימות ולטייל בהן לעומק. עשינו את זה בפיירבנקס, בסיווארד וגם קצת בואלדז. בדיעבד, התאימה לנו כי היינו אחרי החצייה של קנדה, אבל היא ואנקורג' ממש פחות מעניינות בהשוואה למה שיש מסביב. אז לדעתי הבחירה שלכם לוותר על פיירבנקס נכונה.
      מחירי המעבורות לנו נראו יקרות בזמנו, אני כבר לא זוכרת בדיוק. בכל מקרה, הנסיעה בכבישים גם מעניינת אז בסוף לא לקחנו אף מעבורת. אפילו ויתרנו על הקצרצרה בין היינס לסקגווי (המחיר לשיט של שעה היה יותר ממאה דולר אבל אני כבר לא זוכרת בדיוק כמה).
      מבחינת כבישים, אין לכם המון אופציות, יש מספר מוגבל מאד של כבישים וכולם נופיים. הכביש בין אנקורג' לסיוורד מהמם ואפשר לגמרי לנסוע בו הלוך חזור ולהנות. אני חושבת שהייתי עושה ככה –
      יום הגעה לאנקורג'
      2 ימים דנאלי (נסיעה מאנקורג', ביקור עצמי בחצי היום הראשון ואז למחרת יום טיול באוטובוס. הרבה ממליצים לקחת יומיים באוטובוס אבל לנו יום אחד הספיק).
      נסיעה לאיזור סיוורד ובדרך ביקור באיזור Alyeska . לינה בסיוורד.
      3 ימים סיוורד, כולל שיט, ביקור בפארק ומרכז בעלי החיים הימיים.
      2 ימים ביקור בהומר (לא עשינו)
      1 יום באיזור קרחון Portage ואולי מעבר במנהרה ל-Whittier לינה באיזור אנקורג'
      1 יום נסיעה לואלדז
      3 ימים ואלדז
      חזרה לאיזור אנקורג'
      זה משאיר לכם ספיירים לחלק איך שתרצו מבחינת שהייה ארוכה יותר. אישית, אהבנו מאד את סווארד וגם ואלדז. נופים מהממים.
      בטוחה שתהנו בכל מסלול!

התגובות נעולות.