אריזונה – 11 מקומות ששווה לבקר בהם

אריזונה היא המדינה השישית בגודלה בארה"ב ומרבית שטחה מדברי וחם. כאן תמצאו את המערב הפרוע הדרומי האותנטי, עם הנופים הפתוחים והמסולעים והקקטוסים הענקיים. אריזונה נפלאה לטיולים בעונות האביב, הסתו והחורף. יש בה מקומות גבוהים וקרירים, אבל באיזורים רבים הטמפרטורה בקיץ היא סביב ה-40 מעלות בצל ואף יותר.

הנה רשימה קצרה של חלק מהמקומות הנפלאים שאפשר לראות באריזונה. אני מקווה שתוכלו לשלב לפחות חלק מהם בטיול שלכם לדרום-מערב ארצות הברית.

מה יש לעשות באריזונה?

1. הגרנד קניון – The Grand Canyon National Park

המקום הפופולרי ביותר לביקור, בקרב מבקרים למדינה, הוא ללא ספק הגרנד קניון. הגרנד קניון הוא תופעת טבע מרשימה בכל קנה מידה ואחד המקומות המפורסמים ביבשת. נקודות תצפית על הקניון קיימות בגדה הצפונית ובגדה הדרומית, בתוך פארק לאומי הגרנד קניון. תוכלו לקרוא עוד על הגרנד קניון כאן.

2. מוניומנט ואלי – Monument Valley

תואי הנוף הדרמטי של מוניומנט ואלי הוא אחד הידועים בארה"ב ובעולם. זה הנוף ה"קלאסי" של המערבונים – גם אלו המצולמים וגם בסרטים המצוירים.

מוניומנט ואלי, אריזונה

מוניומנט ואלי נמצא בשטח שמורת שבט הנבאחו באריזונה. האיזור קדוש לבני השבט וניתן לסייר בו עם מדריך מבני הנבאחו. הסיור הוא ברכב 4X4 עם מפעילים מקומיים. אי אפשר להכנס עם רכב שכור פרטי לתוך שטח מוניומנט ואלי.

3. פארק לאומי סגוארו Saguaro national park

פארק לאומי זה בדרום אריזונה משמר את האיזור היחודי בו גדל קקטוס הסגוארו הענק. החוויה של הליכה בתוך יער שמורכב מקקטוסים בהחלט מיוחדת.

פארק לאומי סגוארו

4. פיניקס – Phoenix

הגיע הזמן לשלב קצת "עיר" ברשימה והעיר הראשונה של אריזונה היא ללא ספק פיניקס. המטרופולין בן מיליון התושבים "נאפה" לו בחום לוהט ויבש מדי קיץ, אבל מושך אליו תושבי חורף רבים שבורחים מהחורף הקשה באיזורים אחרים אל החורף הנעים של פיניקס. מדובר בעיר גדולה אמריקאית לכל דבר, עם שלל השירותים והאטרקציות העירוניות של עיר גדולה, כולל מוזיאונים, פארקים וחנויות.

5. טוסון, אריזונה – Tucson

טוסון (לא מבטאים את ה-C בשם Tucson) היא אחת הערים הגדולות הדרומיות בארה"ב והעיר השנייה בגודלה באריזונה. היא עוגן מצוין להיכרות מעמיקה יותר עם דרום המדינה ועם מדבר סונורה בו היא שוכנת. במרחק של כשעה וחצי נסיעה מהעיר נמצאות עיירות הרפאים טומבסטון וביזבי. משני עבריה נמצא פארק לאומי סגוארו ובעיר עצמה יש את כל מה שעיר גדולה אמריקאית יכולה להציע. אל תפספו ביקור במוזיאון מדבר סונורה Arizona-Sonora Museum Desert, המשלב מוצגים בתוך מבנים ממוזגים עם שבילי הליכה בין קקטוסים.

6. קניון דה שלי – Canyon De Chelly national monument

אריזונה משופעת באיזורים נופיים יפים שזכו לסטטוס National Monument וזה אחד מהם. בחרתי לציין אותו כאן אחד מכמה אתרים שהמרחק ביניהם ובין פארק לאומי, קצר מאד… יש מקומות פחות מרשימים מאלו שזוכים לסטטוס של פארק לאומי במקומות אחרים בארה"ב. רשימה חלקית של אתרים אלו: Sonoran Desert National Monument, Walnut Canyon National Monument, Sunset Crater Volcano National Monument ו-Navajo National Monument.

7. קניון אנטילופ – Antelope Canyon

קניון יחודי שזרמי השטפונות חרצו באבן החול. הקניון נחשב לאחד היפים מסוגו בעולם ותמונותיו מככבות על פוסטרים ו"שומרי מסך" רבים. הקניון נמצא בעיירה פייג' בשטח שמורת הנבאחו. הסיור בקניון הוא בקבוצות בהובלת מדריך מקומי ובתשלום של כמה עשרות דולרים לאדם. עוד על פייג' וקניון אנטילופ.

8. אגם פאואל – Lake Powel

עוד בפייג' אריזונה, לייק פאואל הוא אגם מלאכותי שנוצר באמצעות סכירת נהר הקולורדו בסכר גלן הסמוך. המים מילאו את הקניונים באיזור ויצרו אגם בעל תואי חוף יחודי ומפורץ מאד. ניתן לשכור סירה באחת המרינות בעיירה פייג' ולצאת להפלגה עצמאית ב"זרועות" האגם המוקפות בעמודי קניון דרמטיים, או להצטרף להפלגה מודרכת בספינה.

סיכום הביקור שלנו בפייג', כולל שיט בלייק פאואל.לייק פאואל

9. פארק לאומי פטריפייד פורסט – Petrified Forest National Park

פארק יחודי זה השוכן במרכז אריזונה, ליד כביש רוחב I-40 משלב נופי בתרונות דרמטיים עם סלעים מיוחדים מאד. הסלעים הם למעשה מאובנים ענקיים של גזעי עצים פרה-היסטוריים, ומכאן שמו של הפארק: היער המאובן.

פארק היער המאובן

10. סדונה – Sedona

סדונה היא עיירה ציורית, השוכנת בלב איזור הסלעים האדומים של אריזונה. הכבישים המובילים אליה, מצפון ומדרום, הם כבישים נופיים מפותלים ובעיירה עצמה מחכים לכם בתים אדומים, המשתלבים בנוף הסלעי, המשובץ עצים ירוקים. עוד על סדונה וסביבותיה בפוסט הזה.

sedona-streetview
הרחוב הראשי בסדונה, אריזונה

11. כביש 66 באריזונה – Route 66

כביש 66 הוא הכביש המיתולוגי שחיבר את שיקגו ללוס אנג'לס בתחילת עידן הרכב הממונע, באמצע המאה העשרים. עם התפתחות מערכת הכבישים המהירים, הכביש נזנח והעיירות שקמו לאורכו, כדי לשרת את הנוסעים, גוועו. זה הבסיס לסרט המצויר "מכוניות", בו מכונית חדשה מגיעה אל "אמריקה הישנה" שלאורך רוט 66. באריזונה נמצא קטע הכביש ובו העיירה Seligman, עליה מבוססת העיירה שבסרט. זו ההזדמנות הטובה ביותר לספוג קצת מרוח כביש 66 המיתולוגי, שמוגדר בקטע הזה כ-All American Road. כאן תוכלו לקרוא על הביקור שלנו בקטע הכביש הזה.

זו רק טעימה קטנה ממה שיש לאריזונה להציע… השתדלתי לכלול כאן מגוון של מקומות ואטרקציות, אבל החשוב מכל הוא האווירה. מדינה של מרחבים אדירים, נופים קסומים, מדבריות אדומים זרועי קקטוסים והיסטוריה של המערב הפרוע. אל תפספסו את אריזונה!

יש לכם שאלות? או אולי המלצות אישיות על מקומות שאהבתם במיוחד באריזונה? אשמח אם תוסיפו אותם בתגובות!

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. ענת

    צודק לגמרי! נסעתי אותו לרוחבו פעמיים מחוף לחוף ולא שמתי לב לטעות שלי כאן. 😛 תודה!

  2. אמיתי

    מעולה!
    רק הערה קטנה: בנקודה מס' 9, השם הנכון של הכביש הוא לא HWY40, אלא I-40 (להבדיל מ-US-40).

התגובות נעולות.