פארק לאומי רוקי מאונטיין

פארק גדול יפהפה שמאגד בתוכו אגמים, הרים (לפעמים מושלגים) והרבה ירוק ובעלי חיים.

מסלולי הליכה

בפארק הר רוקי שלל מסלולי הליכה ברמות שונות. לכל הליכה בפארק נוסף הקושי של הגובה – שניים וחצי ק"מ מעל פני הים למסלולים ה"נמוכים" ביותר. לדברי אתר הפארק, גם מטיילים מנוסים עשויים להתקף במחלת גבהים קלה. חשוב לשתות הרבה ולמתן את המאמץ הגופני בהתאם להרגשה.

בדרום-מזרח הפארק יש גם מספר מרכזי מבקרים ואיזורים נחמדים לטיולים בין אגמים. מומלץ במיוחד אגם ספראג – Sprague Lake. במקום יש גם פעילויות ריינג'רים שניתן להצטרף אליהם.

טרייל רידג' רוד

את הפארק חוצה הדרך הנופית טרייל רידג' רוד. ניתן להקדיש יום ביקור לנסיעה עד הקצה המערבי של הפארק וחזרה. את חלקו הראשון של המסלול ניתן לנסוע על Old Fall River Road, הצפונית לטרייל רידג', עד ששתי הדרכים מתחברות, כדי שתהיה פחות חזרה על אותה דרך ואותם נופים. הדרך היא חד-סיטרית, כך שצריך לנסוע את הקטע הזה ממזרח למערב. הנסיעה היא איטית מטבעה, הכבישים מתפתלים ומטפסים על הרים ויש מגבלת מהירות של 15 מייל לשעה ב-Old Fall River Road. בנקודת חיבור הדרכים יש מרכז מבקרים שאפשר לעצור בו למנוחה. לאורך שתי הדרכים יש מקומות רבים ששווים עצירה: נקודות תצפית, מפלים ואתרים היסטוריים. מומלץ להתעדכן במרכזי המבקרים לגבי עבירות הדרכים, מזג האוויר הצפוי וכד'.

הטרייל רידג' רוד – Trail Ridge Road – היא דרך נופית שסווגה כ-All American Road (אחת משתיים כאלו בלבד בכל קולורדו). הדרך עוברת בפארק  לאורך למעלה משבעים קילומטר, והיא הדרך הסלולה הגבוהה ביותר בארה"ב. מנקודות העצירה שלאורכה נשקף נוף הרי הרוקיז.

יש נקודות עצירה רבות לאורך הכביש, ואלו הן המומלצות כנקודות חובה על ידי אתר byways.org –

Fall River Entrance Station – הכניסה לפארק ותחילתה של הדרך. במקום מרכז מבקרים ושביל קצר אל נקודת תצפית מרשימה.

Rainbow Curve Overlook – נקודת תצפית גבוהה. ניתן להתרשם גם מהצורות המיוחדות של העצים במקום, אשר נאלצים להתמודד מול תנאי מזג אוויר קשים, ובייחוד רוחות חזקות.

Forest Canyon Overlook – נקודת תצפית על עמק בצורת U שנחצב על ידי קרחון ענק.

Rock Cut Overlook – אחת הנקודות הגבוהות במסלול, שהצמחייה בה מתמודדת עם תנאי מזג אוויר קשים, בצורות וקרינה שמש חזקה מאד.

Fall River Pass and Alpine Visitor Center – נקודת תצפית ומרכז מבקרים.

Milner Pass – כאן חוצה הדרך את הקונטיננטל דיוויד Continental Divide קו פרשת המים המבדיל בין הזרימה לאוקיינוס השקט לאוקיינוס האטלנטי. במקום מספר שבילי הליכה.

עוד לגבי האולד פול רוד: http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/old_fall_river_road.htm