איזור האמיש, פנסילבניה

בדרום מזרח פנסילבניה נמצא איזור הידוע כ-Dutch Country. מדובר במילה הותיקה לגרמנים המתייחסת לריכוז אוכלוסיה ממוצא גרמני שמחזיקה באורח חיים מסורתי לותרני. ביניהם נמצאים גם בני האמיש הקיצוניים יותר באורח חייהם, אבל גם אחרים כמו המנונייטס והברת'רן, שגם להם לבוש מסורתי ואורח חיים דתי לותרני. האוכלוסיה הגרמנית (Dutch) מכנה את כל האחרים אנגלים.

האמיש מסרבים להצטלם בתמונות בהן ניתן לראות את פניהם. זהו חלק מאמונתם הדתית, ומתקשר לדיבר של "לֹא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה". מתבקש לכבד את אמונתם הדתית ולהמנע מצילומים כאלו, גם בהסתר. ככלל, כשמדובר באטרקציות תיירותיות, כמו רכיבות בעגלות של אמיש, כשרואים בתמונות אנשים בלבוש דתי ונשים בכיסוי ראש (לא שחור), לא מדובר באמיש אלא באחד הזרמים הלותרנים האחרים באיזור, כמו המנונייטס.

באיזור שלל אטרקציות תיירותיות, כמו ביקור בחוות אמיש, בתי ספר אמיש, ונסיעות בעגלות אמיש (buggies). כמעט תמיד לא מדובר באנשי אמיש אותנטיים אלא בבני זרמים דתיים אחרים שמאפשרים לתיירים להציץ את עולם האמיש מבלי להטריד את מנוחת הקהילה. מכל מקום, לא מומלץ לבקר ביום א', כי אז האטרקציות למיניהן סגורות.

אטרקציות מקומיות, בחלוקה לפי מיקום –

העיירה אינטרקורס

למעשה, כפר בן כ-1200 תושבים. כאן צולם הסרט "העד" וזאת, בצירוף שמו המיוחד של הכפר (שפירושו באנגלית מודרנית "משגל"), הופכים את הכפר לאטרקציה תיירותית. בכפר מגוון חנויות המוכרות חפצי אומנות מקומית, כולל הקווילטים הידועים. חנויות מסויימות הוסיפו לעצמן "מוזיאון" והפכו למוקד עניין מקומי. ביניהן –

חברת השימורים של אינטרקורס – Intercourse Canning Company
בימי שלישי עד שבת יש הדגמות של תהליכי שימור מסורתיים.
שעות פתיחה בקיץ: 9:30-17 למעט יום א' (שעות פתיחה מצומצות בקיץ וסגור בחורף)
http://intercoursecanning.com/

בית החרושת לבייגלה – Intercourse Pretzel Factory
ניתן לרכוש פרעצלים ובייגלים (קשים ורכים), ולצפות בתהליך היצור בשעות ובימים בהם יש סיורים במפעל. הסיורים בחינם.
שעות פתיחה משתנות לפי העונה. בקיץ: 9:00-17:00 סיורים מדי שעה, עד השעה שלוש.

העיירה Bird-in-Hand

חוות פליין אנד פנסי – Plain & Fancy Farm
חווה הממנפת היטב את להיטות התיירים לחוויות "אמיש". במקום יש סרט בשם Jacob's Choice שמתאר את הדילמה בפניה עומד בחור מאנשי האמיש. כמו כן, סיור ב"בית אמיש" ובחווה, וכמובן נסיעה בכרכרות אמיש. המחירים לכל אטקרציה הם בנפרד ובסה"כ לא זול.

לנקסטר

לנקסטר היא עיר הבירה של מחוז לנקסטר באיזור האמיש. אוכלוסייתה מונה כ-60 אלף איש והיא מהווה מרכז אורבני איזורי. בעיירה מספר מוזיאונים, בתים היסטוריים ועוד.

נקודות עניין אפשריות בלנקסטר:

מוזיאון עמק לנדיס – Landis Valley Museum
עוסק באורח החיים הגרמני ב[[איזור האמיש]].
דמי כניסה: $12 למבוגר ו-$8 לילד עד גיל 11.
שעות פתיחה: 9:00-17:00 (יום א' נפתח ב-12:00)

פארק שעשועים דאטש וונדרלנד  – Dutch Wonderland
פארק שעשועים, כולל שעשועי מים, שמתאים במיוחד לילדים קטנים.
http://www.dutchwonderland.com